Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain tk:sta lähetteen erikoislääkärille, mutta...

Vierailija
13.08.2015 |

Kyseinen henkilö on serkkuni, jolle sain ajan. Nimen perusteella ei voi olla kukaan muu, koska muita samannimisiä ei ole. Tuntuu hyvin kiusalliselta ajatukselta, että menisin keskustelemaan hänen kanssaan asioistani.

Tylsää tässä on se, että olen odottanut tätä aikaa toukokuusta asti(aika siis 19.8). Jos nyt perun, niin joudun odottamaan uudestaan sen muutaman kuukauden, vai? Ei millään innostaisi odotella uutta, mutta toisaalta oudolta sekin tuntuu, että menisin juttelemaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:02"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:17"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:15"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 17:50"]

Missä sairaalassa saa tietää jo kutsussa kenelle lääkärille menee?

[/quote]En ole muuten koskaan saanut tietää lääkärin nimeä ja olen yli 50 v käynyt eri asioiden takia lähtteellä erikoislääkärillä.

Varmaan kaikissa...

[/quote]

[/quote]Hus:in piirissä ei saa tietää.
[/quote]
KYSin piirissä ei saa tietää.
[/quote] Näin ulkosuomalaisten tuollainen systeemi tuntuu oudolta. Liittyy ilmeisesti tuohon Suomalaiseen maailman parhaaseen terveydenhoitoon, joka on vielä ilmainenkin muka.
Itse sään valita lääkärini vapaasti. Perhelääkäriltäni, joka on minulle täysin maksuton sain leimatun lähetteen alan erikoislääkärinä varten. Tässä sain siis itse varata haluamaltani erikoislääkäriltä vastaanottajan ja sain sen kolmen viikon päähän. Yksityiseltä olisin saanut ajan vasta kesälomien jälkeen.
Netistä pystyy lukemaan asiakas arvosteluja kaikista lääkäreistä, vähän samoin kuin jos haluaisin varata hotellihuoneen. Kaikki arvostelut eivät todellakaan ole kehumista. Perhelääkäri vastaanottoapulaista on veikattu mm. narkomaaniksi, kun on vähän outo ja fyysinen tasapaino ei ole aina kohdallaan, mutta alkoholi ei haise. Kyseessä on jokin hermostollinen sairaus kai.
Mutta voin valita lääkärini aina itse. Ehkä jos ambulanssilla vietäisiin tajuttomana sairaalaan pääkainalossa, niin minulla ei olisi juuri sananvaltaa hoitohenkilökunnan suhteen.
Toukokuun puolivälissä kävin perhelääkärillä ja lääkkeet ja lähetteen erikoislääkärille. Erikoislääkärille sain ajan kesäkuun alussa ja hän varasi minulle ajan pieneen leikkaukseen jo ennen juhannusta. Kustannukset hoidosta oli erikoislääkärille maksettu 5 euroa ja muutama kymppi lääkkeisiin.

Vierailija
42/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, itsekään en haluaisi vaivojani tilitellä sukulaiselle. Ehkä joku ortopedi tai silmälääkäri vielä menisi, mutta jotain suolistojuttuja, gynekologisia asioita, psykiatrisia juttuja sun muita, en. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Varmaan kaikissa...

Vierailija
45/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Ei ainakaan VSSHP:ssa. Vastaanoton numerosarjan saa tietää, lääkäriä ei.

Varmaan kaikissa...

[/quote]

Vierailija
46/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:51"]

Ymmärrän kyllä, itsekään en haluaisi vaivojani tilitellä sukulaiselle. Ehkä joku ortopedi tai silmälääkäri vielä menisi, mutta jotain suolistojuttuja, gynekologisia asioita, psykiatrisia juttuja sun muita, en. 

[/quote]

Oho, jäi tosiaan puuttumaan. Eli kyseessä juurikin psykiatrinen juttu.

Vierailija
47/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 18:01"]

[/quote]Ei ainakaan VSSHP:ssa. Vastaanoton numerosarjan saa tietää, lääkäriä ei.

Varmaan kaikissa...

[/quote]

Minkä numerosarjan, saa tietää kuka ottaa vastaan ja soittaa ja kysyy. Mikä on tuo numerosarja?

[/quote]

Vierailija
48/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 19:26"]

Varmaan kaikissa...

[/quote]

Minkä numerosarjan, saa tietää kuka ottaa vastaan ja soittaa ja kysyy. Mikä on tuo numerosarja?

[/quote]

[/quote]Numerosarja kertoo vastaanoton, esim. XY5. Et saa minulta ainakaan puhelimitsekaan tietää lääkäriä, sillä ne voivat vaihdella suunnitelmista huolimatta.

Vierailija
49/50 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 19:26"]

Varmaan kaikissa...

[/quote]

[/quote]

[/quote]Numerosarja kertoo vastaanoton, esim. XY5. Et saa minulta ainakaan puhelimitsekaan tietää lääkäriä, sillä ne voivat vaihdella suunnitelmista huolimatta.

[/quote]

Minulle kyllä kerrottiin, kuka ottaa vastaan ja saman luona olen asioinut, ilmeisesti vaihtelee alueittain.

Vierailija
50/50 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitinpa sitten ja huh, miten helpottui olo. Hän ei ollut asiaa vielä huomannut/tiennyt, mutta sanoi että voi kyllä selvittää vaihtamismahdollisuuksia.

No, tulipa silti kerrottua noita asioita jonkin verran hänellekin. Ihan vaan "Miten sulla menee?"-kysymyksellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan