Kiista homeisesta tuttipullosta
Taaperon tuttipullo oli jäänyt lomamatkan ajaksi sängyn alle ja palattuamme lomalta tuttipullo oli todella pahasti homeessa (koko sisusta oli tumman homeen peitossa), joten olin itse sitä mieltä, että tuttipullo pitäisi heittää oikopäätä roskikseen. Pihi mieheni sen sijaan olisi halunnut pitää tuttipullon käytössä; olisi toki keittänyt sen, mutta kuitenkin pitänyt sen käytössä. Itse sitten jouduin maksamaan erittäin hyvätuloiselle miehelle kotihoidontuestani (josta muutenkin maksan jo puolet pakollisista kuluista) koko tuttipullon hinnan, sillä muuten mies olisi jättänyt tuttipullon käyttöön.
Mietin tässä, että olikohan mieheni sittenkin oikeassa vai olinko itse väärässä. Mies väitti mua "hulluksi neurootikoksi" ja tuhluriksi sekä alkoi raivota ja huutaa minulle & työnsi mut toiseen huoneeseen väkisin, kun puhuin mahdollisista homemyrkyistä ja niiden jäämistä. Kumpi oli oikeassa?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 05:32"]Ehtotomasti roskiin ja en kyllä maksais tuttipullosta enään älytöntä
[/quote]
Miksi siitä maksettaisiin miehelle?
Sekin olisi outoa, että maksaisi uuden omista tahoistaan
Perheellä pitää olla yhteinen talous ja vähintäänkin sama elintaso. Muutaman euron tasoinen tasais kuulostaa pelkästään sairaalta. Mies on muutenkin kontrolloiva. Ei kai kukaan jaksa tollasen miehen kanssa. Miksi jaksaisi?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:42"]Miksi olet tuollaisen miehen kanssa?
[/quote]
Eikö naiset pidäkkään rehellisistä miehistä?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 04:10"]Sairas ukko sulla. Meillä pullo olisi mennyt roskiin sanomattakin, ei se montaa euroa maksa! Meillä vaimo jäi kotiin lasten kanssa, kun olivat ihan pieniä. Ei musta olisi ollut siihen. Tottakai minä ostin vaipat, pullot, rintapumpun (kannattaa ostaa heti sähköinen), kalliit maidot apteekista (molemmilla oli maitoallergia ja jauhe maksoi ~40e/viikko monta kuukautta, ENNEN kuin sai lääkäriltä todistukset) ja jne. jne. Minä se kuitenkin kävin palkkatöissä! EI olisi tullut mieleenkään pistää puoliksi kaikkia.. HUH HUH
Kiitos vaimolleni, että jaksoi!
[/quote]
Vaimon vitustahan se lapsi tuli että on minusta itsestään selvää että sillä on jonkinlainen vastuu sen hoidossa.
Provo tai ei, mutta ällistyttävä parisuhteen kuvaus. Nainen löytää ties kuinka kauan sitten sängyn alle unohtuneen tuttipullon, jonka pohja homeessa ja aloittaa pullon kohtalosta seminaarin miehen kanssa! Siis sen sijaan että vain heittäisi pullon roskiin ja jatkaisi puuhiaan. Vai käydäänkö ap:n perheessä keskusteluja kaikesta roskiin menevästä yksitellen ja erikseen?
Mies nöyryyttää naista. Toisaalta ymmärräön tämän, vaikka ei sitä hyväksy. Kyllä minultakin menisi hermo elämänkumppaniin, joka on niin avuton, että ei osaa itsenäisesti yhdistää omasta mielestään kelvotonta tavaraa ja roskapussia.
En usko tuttipullon homemäärän aiheuttaneen ap:lle mitään oireita. Jos on homeelle niin allerginen, ei totisesti unohtele ruoka-aineita sisältäviä pulloja ja purnukoita sänkyjen alle.
Ja on täysin käsittämätöntä, että puolisot eivät maksa perheen menoja tulojensa suhteessa , vaan 50-50 (jos nyt ymmärsin oikein)!
Hyvää tässä on se, että lapsi on jo "taapero" ja ap pääsee pian töihin tai opiskelemaan, saa aikuiskontakteja ja ehkä itsenäistyy, ehkä oppii vähän järjen käyttöäkin. Ellei mies siitä paranna tapojaan, on mietittävä enemmän parisuhteen tilaa kuin tuttipulloja.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:53"]ymmärtääkseni mikään eliö ei osaa hajottaa muovia ravinnokseen, ja tuskin kykenevät myöskään muovin sisään mitään aineenvaihdunta-aineita tai niiden jäämiä ujuttamaan. En oikein jaksa uskoa että keittämisen jälkeen pullossa olisi mitään myrkyllistä. Pehmeän kumiosan heittäisin mäkeen.
Olen kyllä itse mies ja samoilla linjoilla kuin miehesi. Tosin miehesi muu käytös ei vastaa käytöstäni. Ja kyllä vaimoni meinasi heittää termospullon roskiin kun se oli homeessa. Mutta eihän se home nyt voi teräspulloon syödä tietänsä.
[/quote]
Näin minäkin ajattelen. Olen nainen.
Av-mammat ovat hysteerisiä joka asian suhteen.
Mutta ei kai sitä tuollaista riitaa kannata muutaman euron takia kehittää..
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 05:22"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:53"]
ymmärtääkseni mikään eliö ei osaa hajottaa muovia ravinnokseen, ja tuskin kykenevät myöskään muovin sisään mitään aineenvaihdunta-aineita tai niiden jäämiä ujuttamaan. En oikein jaksa uskoa että keittämisen jälkeen pullossa olisi mitään myrkyllistä. Pehmeän kumiosan heittäisin mäkeen.
Olen kyllä itse mies ja samoilla linjoilla kuin miehesi. Tosin miehesi muu käytös ei vastaa käytöstäni. Ja kyllä vaimoni meinasi heittää termospullon roskiin kun se oli homeessa. Mutta eihän se home nyt voi teräspulloon syödä tietänsä.
[/quote]
Luulet väärin. Muovi tehdään öljystä, ja jo nyt on kantoja, jotka osaa hajottaa ei vain öljyn/muovin ainesosia, vaan itse öljyä/muovia. Samoin, kuten joku tuolla mainitseekin, homemyrkyt takertuu muoviin todella tiiviisti, eikä niitä saa pois keittämälläkään.
Ja ne myrkyt, joita tarvitaan homeiden tuhoamiseen (ja silti voi jäädä itiöitä) on sellaisia, että kukaan täysijärkinen ei anna lapselle mitään, joka noita myrkkyjä on koskettanut.
Ap, jos minun mieheni vaarantaisi lapsemme hengen noin, saisi lähteä nopeammin kuin ehtisi sanomaan "mutta".
[/quote]
No voi Jeesus, noita homeitiöitähän on joka paikassa. Ulkona, ilmassa..
Meneeköhän nyt pikkusen yli tuo hysterisointi. Itsekin olen tarkka, koska altistunut aiemmin homeelle ja nyk. aiheuttaa herkästi oireita, mutta jotain rajaa sentään tuossa vauhkoamisessa.
Ihmiset, tämä on toistuva provo, jossa ap on nainen ja joutuu maksamaan kotihoidontuesta puolet kaikista kuluista ja mies on aina idari.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:54"]Miksi sit hometaloista ei saa viedä mitään, ei edes legoja? Nekin vois keittää...
[/quote] Siksi kun akat on olleet sielläkin huseeramassa kun on päätöksiä tehty..
[/quote]
Niin, talonrakennus ja -saneeraus on voimakkaasti naisten alaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 02:28"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 01:42"]
En kyllä tajua näitä ihmisiä, joiden mielestä on ok että mies tienaa töissä huippuliksaa ja kartuttaa eläkettään kun nainen hoitaa kotona yhteistä lasta ja joutuu vielä uhrauksensa lisäksi maksamaan puolet kaikista kuluista! Tuetkin tulevat sen perusteella laskettuna, että työssäkäyvä vanhempi tukee PERHETTÄÄN. Tilanteessanne miehesi saa kaiken "ilmaiseksi": perheen, eläkkeen ja uran. Vain sinä teet uhrauksia. Ilman teidän yhteistä lastanne, sinäkin voisit olla kartuttamassa varallisuuttasi. Mielestäni sinulle kuuluisi ehdottomasti osuus miehesi palkasta, hän ei pääsisi edes töihin jos et olisi kotona hoitamassa vauvaa!
Jos mun mies vaatisi tällaista naurettavaa kulujen tasajakoa, niin saisi mies jäädä sitten kotiin vauvan kanssa tai ottaisin eron ja pärjäisin yh:na taloudellisesti paremmin. Tasa-jako ei ole tasa-arvoa kaikissa tilanteissa. Samaten jos mies olisi kotona lasten kanssa, en todellakaan olettaisi että palkkani kuuluu yksin minulle. Mieshän luopuisi muutaman vuoden palkoistaan perheen hyväksi! Sehän olisi silkkaa orjatyötä jos en antaisi palkkaani perheen tarpeisiin.
[/quote]Toisaalta nainen saa olla kaikki päivät kotona, herätä myöhempään ja nähdä lapsensa kasvavan.
Mies puolestaan raataa duunissa ja on kotona vain muutaman tunnin, kun otetaan nukkumiset pois. Nainen saa rahaa kotona olemisella ja mies siis joutuu olemaan perheensä luota pois suurimman osan päivää, joten minusta ainakin on kohtuullista, että nainen ilmaiseksi saaduista rahoistaan maksaa puolet omista menoistaan. Vai pitäisikö miehen koko päivän perheen luota pois ollessaan saada siitä kiitokseksi maksettavakseen koko perheen kulut, samalla kun kotona ilmaista rahaa nostava saa kaikki rahansa omaan säästöön.
[/quote]
Ei kukaan ole tuollaista vaatinut, vaan kumpikin osallistuu omien kykyjen mukaan. Helpointa on pitää rahat yhteisinä.
Pakko laittaa tähän jatkoa, sillä huomasin aamulla, että tuttipullo oli hävinnyt roskiksesta. :O Kyselin mieheltä, että mihin se oli hävinnyt ja mies valehteli, että oli vienyt sen kellarivarastoon talteen. Kyselin lisää, niin valehteli vieneensä roskat aikaisin aamulla ennen minun heräämistäni. En uskonut sitäkään, jolloin tunnusti, että oli laittanut ko. tuttipullon keittämättä ja nopean huuhtaisun jälkeen tiskikoneeseen muiden tiskien joukkoon. Totuus on tosiaan tarua ihmeellisempää. :( Jopa maksoin miehelle sen hänen "puolikkaansa" siitä pullosta ja silti piti kaivaa roskiksesta ja vielä laittaa keittämättä muiden tiskien joukkoon tiskikoneeseen. Nämä kaikki ovat vain jäävuoden huippu, sillä mieheni on muutenkin aivan järkyttävän itsepäinen, itsekäs ja pihi tapaus. Nyt en tiedä vieläkään, mikä niistä tiskikoneen pulloista olikaan se homeinen, kun mies ei suostu kertomaan (koneessa oli mukana muitakin samannäköisiä tuttipulloja). Ja mies valehtelee melkein kaikesta. :( T. AP
Herra hyväst siunatkoon, millainen visukinttu miehekseen ukkosi on. Tienaa kuin pohatta, mutta sinulla maksattaa puolet elinkustannuksista. Kyllä noilla pohatan tuloilla pitäisi pystyä kustantamaan koko perheen eläminen. Ja että ihan itse sitten jouduit maksamaan koko tuttipullon hinnan! Hiuksiako teilla halotaan? Ette taida kumpikaan oikein ymmärtää, mistä yhteiselämässä, avioliitossa ja perheessä on kysymys.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 06:00"]
Provo tai ei, mutta ällistyttävä parisuhteen kuvaus. Nainen löytää ties kuinka kauan sitten sängyn alle unohtuneen tuttipullon, jonka pohja homeessa ja aloittaa pullon kohtalosta seminaarin miehen kanssa! Siis sen sijaan että vain heittäisi pullon roskiin ja jatkaisi puuhiaan. Vai käydäänkö ap:n perheessä keskusteluja kaikesta roskiin menevästä yksitellen ja erikseen?
Mies nöyryyttää naista. Toisaalta ymmärräön tämän, vaikka ei sitä hyväksy. Kyllä minultakin menisi hermo elämänkumppaniin, joka on niin avuton, että ei osaa itsenäisesti yhdistää omasta mielestään kelvotonta tavaraa ja roskapussia.
En usko tuttipullon homemäärän aiheuttaneen ap:lle mitään oireita. Jos on homeelle niin allerginen, ei totisesti unohtele ruoka-aineita sisältäviä pulloja ja purnukoita sänkyjen alle.
Ja on täysin käsittämätöntä, että puolisot eivät maksa perheen menoja tulojensa suhteessa , vaan 50-50 (jos nyt ymmärsin oikein)!
Hyvää tässä on se, että lapsi on jo "taapero" ja ap pääsee pian töihin tai opiskelemaan, saa aikuiskontakteja ja ehkä itsenäistyy, ehkä oppii vähän järjen käyttöäkin. Ellei mies siitä paranna tapojaan, on mietittävä enemmän parisuhteen tilaa kuin tuttipulloja.
[/quote]
Olen itse siis voimakkaasti allerginen homeelle, mutta olimme poissa kotoa reilun viikon ja pullo oli vierinyt sängyn alle. Löysin pullon ja olin täyttämässä konetta, joten ajattelin ilmoitusluontoisesti sanoa, että "hyi, tällainen löytyi - täytyy laittaa roskiin", johon mies alkoi vängätä, että eihän me kalliita tuttipulloja roskiin heitellä tai sitten joudun maksamaan hänelle siitä hänen osansa (kun sekin oli siis alunperin puoliksi ostettu). Merkkasin sitten miehen kanssa käytetyistä menoista tehtyyn listaan kymmenen euroa lisää miehen pyynnöstä (itse tosin epäilin, että pullo oli todellisuudessa kokonaisuudessaan kympin, joten mies vedätti siinäkin liikaa). T. AP
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:37"]
Pakko laittaa tähän jatkoa, sillä huomasin aamulla, että tuttipullo oli hävinnyt roskiksesta. :O Kyselin mieheltä, että mihin se oli hävinnyt ja mies valehteli, että oli vienyt sen kellarivarastoon talteen. Kyselin lisää, niin valehteli vieneensä roskat aikaisin aamulla ennen minun heräämistäni. En uskonut sitäkään, jolloin tunnusti, että oli laittanut ko. tuttipullon keittämättä ja nopean huuhtaisun jälkeen tiskikoneeseen muiden tiskien joukkoon. Totuus on tosiaan tarua ihmeellisempää. :( Jopa maksoin miehelle sen hänen "puolikkaansa" siitä pullosta ja silti piti kaivaa roskiksesta ja vielä laittaa keittämättä muiden tiskien joukkoon tiskikoneeseen. Nämä kaikki ovat vain jäävuoden huippu, sillä mieheni on muutenkin aivan järkyttävän itsepäinen, itsekäs ja pihi tapaus. Nyt en tiedä vieläkään, mikä niistä tiskikoneen pulloista olikaan se homeinen, kun mies ei suostu kertomaan (koneessa oli mukana muitakin samannäköisiä tuttipulloja). Ja mies valehtelee melkein kaikesta. :( T. AP
[/quote]
provo. ei mul muuta. jatkakaa.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 10:37"]
[/quote]
No otat varmuudeksi kaikki pullot ja heität pois. Käyt itse viemässä ne roskikseen, vie vaikka johonkin random-roskikseen ettei mies pääse penkomaan kun ei tiedä missä ovat. Sen jälkeen ostat uusia pulloja kaupasta. Sitten kun tulet kotiin, tulostat netistä avioerohakemuksen jonka täytät ja kiikutat käräjäoikeuden kansliaan. Sitten haet itsellesi ja lapsellesi asunnon, vaikka ihan vuokrayksiö alkuunsa, sitten kun asiat selkiintyvät ja pääset lopullisesti eroon ankeasta ja ahdistavasta miehenkuvatuksesta voit alkaa etsiä isompaa asuntoa.
En usko että home elää muovissa joten pestynä ja keitettynä pulloa olisi voinut kyllä mielestäni käyttää.
Ihmettelen muuten miten voi kotihoidontuesta maksaa puolia pakollisista menoista ellette elä todella edullisesti. Vai eikö teillä ole esim. asumiskuluja ollenkaan?
Joka tapauksessa, miehesi kuulostaa piheydessään vähän huolestutavalta ja vaikuttaa muutenkin epäreilulta kontrollifriikiltä. Mieti nyt tarkkaan haluatko elää tuollaisen nillittäjän kanssa. Vai onko tämä taas niitä juttuja että seksi sujuu kuitenkin eikä siksi haluttaisi lopettaa suhdetta?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 14:06"]
En usko että home elää muovissa joten pestynä ja keitettynä pulloa olisi voinut kyllä mielestäni käyttää.
Ihmettelen muuten miten voi kotihoidontuesta maksaa puolia pakollisista menoista ellette elä todella edullisesti. Vai eikö teillä ole esim. asumiskuluja ollenkaan?
Joka tapauksessa, miehesi kuulostaa piheydessään vähän huolestutavalta ja vaikuttaa muutenkin epäreilulta kontrollifriikiltä. Mieti nyt tarkkaan haluatko elää tuollaisen nillittäjän kanssa. Vai onko tämä taas niitä juttuja että seksi sujuu kuitenkin eikä siksi haluttaisi lopettaa suhdetta?
[/quote]
miten seksi voisi sujua tuollaisen ankean inisijän kanssa kuin ap:n mies? Hyv vittu, mikään ei voisi vähempää kiihottaa! :D
Ehtotomasti roskiin ja en kyllä maksais tuttipullosta enään älytöntä