Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Ateistina järkytyin sydänjuuria myöten kun minulle selvisi henkimaailman olemassaolo.
Vierailija kirjoitti:
Mies pukeutui minuksi ollessani töissä. Jäi rysänpäältä kiinni kun tulin aikaisemmin kotiin töistä. Järkytyksestä en pystynyt edes nauramaan, ja hain vertaistukea netistä jolloin huomasin että mies ei todellakaan ole ainut laatuaan joka näin salaa tekee vaimoltaan :D.
Hyi helvetti.. en haluaisi uskoa mutta tiedän asioiden toimivan näin. Kuka vaan voi olla ihan mitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Ateistina järkytyin sydänjuuria myöten kun minulle selvisi henkimaailman olemassaolo.
Mikä selvisi tai milloin koit "heräämisen" . Haluatko kertoa tarkemmin? Kiinnostaaa :)
Miten työpaikalla aikuiset ihmiset kiusaavat toisiaan. Jotenkin kuvittelin että töistä saisi potkut jos ei osaa käyttäytyä hyvin.
Miehellä ei ollut yksi, kaksi kolme, vaan peräti 4 naista minun kanssa ollessa. Sellaiset ylityöt sitten 😓
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti se, että selvisi että mies on ammattivaras. Oli työtön joo ollut useemman vuoden , ammatiltaan kokki ja korona-aikaan lopetti työt ja alkoi olemaan kotona ja täytti silloin tällöin työhakemuksia, mutta ei aktiivisesti enään hakenut alalle. Ihmettelin kun rahaa oli jatkuvasti vaikka sai työttömyys etuuksia vain kerran kuussa. No, sitten alkoi olemaan mm muutaman tuhannen euron sähköpyöriö eteisessä ja olohuoneessa ja silloin sanoin että nyt ihan oikeesti, mitä nää on?! Katosi ja tuli uusia . Ei mennyt enään läpi "kaverin" tai " kaveri pitää hetken täällä, älä puutu" heräsin siihen kun akku rälläkällä veteli isoa lukkoa auki keittiössä .
Oli käynyt keikkailemassa ihan lähistöltä öisin pyöriä ja myi niitä eteenpäin tori.fissä ja mm murtautunut useampaan varastoon ja pyöräkellariin kun nukuin ja "käyn vähän lenkillä". Reppu täynnä ruuvimeisseliä, akkurälläkkää, porakonetta,ja muuta, ja sillon kilahdin. Myönsi , ja erottiin , mutta en olisi ikinä hänestä uskonut tätä, eikä varmasti uskoisi kukaan muukaan hänet tunteva.
Ei saakeli . Olen tainnut ostaa mieheltäsi pyörän..... Ihmettelkin kun oli niin edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Se, että jos henkilö ei syö riittävästi geeliytyvää eli liukoisaa kuitua, alkaa mikrobiotan opportunistiset mikrobit syömään epiteelin limakalvoa eli sitä kerrosta joka pitää bakteerit ja niiden aineenvaihduntatuotteet erillään kolonosyyteistä (paksusuolen seinämän solut). Toki osa näistä kuitua halajavista kannoista kuolee, ja ihminen menettää niiden tuottamat keholle hyödylliset tuotteet esim. k1:tä tuottavat bakteerit vähenevät, jolloin k2:ta ei enää voi muodostua yhtä paljon ja henkilön pehmytkudoksiin alkaa kertyä kalsiumia johtaen kiputiloihin ja ( vanhuuden)jäykkyyteen. Pelottavinta on se, että kun limakalvo on rappeutunut alkavat solujen väliset tiiviit liitokset pettämään ja kehoon pääsee haitallisia bakteereita ja niiden aineenvaihduntatuotteita. Alati kasvavaa näyttöä on, että tämä johtaa niin allergioihin, ruoka-ainesensitiivisyyksiin, autoimmuunisairauksiin kuin neurologisiin sairauksiin. Laadukasta tutkimusta tehdään maailman huippuyliopistoissa aiheesta.
Esi-isämme söivät liukoisaa kuitua ~ 100-150 g/pvä ja me noin 10-30 g/pvä, joten syyllistä ei tarvitse etsiä kaukaa. Samoin olemme korvanneet nopeilla hiilareilla eli korkean glykeemisen indeksin ruoilla oikean ruoan, joten sokerilla ja proteiineilla elävät haitalliset mikrobit ovat kolonisoineet hyvien bakteerien jättämät ekologiset lokerot.
T. Lääkis2018
Kerro ny Herran jestas mistä noita liukoisia kuituja saa?
Vierailija kirjoitti:
Olen teflonia ;)
Mä en tajua mistä tää sanonta tulee. Teflon on kuitenkin muovia ja sulaa 327 asteessa.
Keksin monta muuta sanaa tai ainetta kuvaamaan kovuutta monta kertaa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen teflonia ;)
Mä en tajua mistä tää sanonta tulee. Teflon on kuitenkin muovia ja sulaa 327 asteessa.
Keksin monta muuta sanaa tai ainetta kuvaamaan kovuutta monta kertaa paremmin.
Siihen ei tartu.
Jokaisessa firmassa on ainakin se yksi työntekijä, jonka kanssa kukaan ei tule toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy sanoa, että kun eräänä aamuna heräsin todellisuuteen, jossa Trump oli tosiaan valittu vapaan maailman johtajaksi, leuka putosi lattiaan järkytyksestä.
Olen monta kertaa kokenut kiitollisuutta siitä, että tässä kauheassa tilanteessa USAa johtaa joku normaali ihminen Trumpin sijaan.
Nostitko kuitenkin sen ? Vai onko edelleen lattialla?
Vierailija kirjoitti:
Se, kuinka vähän voikaan tehdä aikuisen läheisen hyväksi huume- ja mielenterveysongelmissa, mikäli tämä itse ei sitä apua suostu ottamaan vastaan. Sitä vain joutuu katsomaan avuttomana sivusta toisen elämän ja minuuden tuhoutumista.
Tämä on ollut suuri järkytys itsellekin, samoin joidenkin ihmisten sokeus omia ajatusmalleja, motiiveja ja toimintaa kohtaan. Se, miten joku voi kieltää selviä tosiasioita.
Miesten itsekkyys. Elämän polkujen erilaisuus ja elämän epäreiluus: mm. vaikka olisi sama koulutus jonkun kanssa,toinen voi saada paremman työpaikan ja itse joudut vielä opiskelemaan. Tai vaikka olisit kuinka hyvä,et löydäkään puolisoa tai saa lapsia ja joku vaikka kouluttamaton saakin monta lasta helposti,eikä viitsi ikinä hakea minnekään töihin. Itse teet hirveän homman ja saat vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Lastenohjelmien tyhmät letkautukset on oikeasti tarkoitettu aikuisille .
Haha. esimerkiksi Röllipeikon kommentti "olen hyvä sängyssä."
Se ettei ole oikeutettu ystäviin tai puolisoon ollenkaan. Vain osalle ihmisistä on annettu sellaiset ominaisuudet, että voi löytää esim. kumppanin. Lapsena kuvitteli aivan toisin.
Miten paljon pahuutta ja vääryyttä on ihan joka paikassa, miten ihminen voikaan olla julma toiselle.
Faith kirjoitti:
Fantastisten salaliittoteorioiden murtautuminen reaalitodellisuuteen niihin uskovien ihmisten konkreettisten tekojen kautta.
Luulin vuosia, että salaliittoteorioiden suosio netissä selittyy vain sillä, että ihmiset seuraavat niitä scifi-tyyppisenä viihteenä ja huumorijuttuina (ja varmaan suurimmalle osalle ne ovatkin olleet vain sitä).
Minua on järkyttänyt, että on huomattava määrä salaliittoteorioihin oikeasti uskovia ihmisiä, ja jotkut heistä ovat niiden pohjalta tehneet vakavia rikollisia tekoja. Esim. kongressitalon valtausyritys ja "pizzagate"-ammuskelu.
Fantastisilla salaliittoteorioilla tarkoitan teorioita, joissa oletetaan esim. liskoihmisten, poliittisesti merkityksellisiä "tietoja" kanavoivien avaruusolentojen ja maanalaisen cabal-pahuudenverkoston olemassaoloa.
Tämä.
Kongressitalon valtaus oli jotsin valtavaa, hirvittävä isku demokratialle.
Moni köykäisenä humpuukina pitämäni asia tuntuu uppoavan yllättävän moniin ja aiheuttavan vakavia seursuksia.
Venäjän hyökkäys Ukrainaan on järkyttänyt minua enemmän kuin mikään muu perheeni ulkopuolinen tapahtuma ikinä.
En ollut yllättynyt kylläkään asiasta(onhan siellä sodittu pitkään), mutta olen nukkunut tämän laajamittaisen invaasion alusta asti.
Se, että uutisia kertovat mediat kertovat vain sen puolen asioista, minkä haluavat ja jättävät päivittäin pois uutisistaan tärkeitä yksityiskohtia, jotka ikävästi pilaisivat heidän provoilunsa.
Kun sain kuulla jo varttuneella aikuisiällä, että kovapalkkaiset pestit jaetaan poikkeuksetta kaikki suhteilla. Kolme korkeakoulututkintoa ja työkokemus eivät auta mitään. Siellä heiluu pelkkiä lukion käyneitä märkäkorvia asiantuntijatehtävissä tälläkin hetkellä. Jälki on heikkoa ja työyhteisö voi huonosti.
Tajusin aikuisena että suurin osa ihmisistä on joko pahoja tai typeriä. Yleensä kumpaakin. Harvassa on hyvät ihmiset.