Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
681/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että oma aikuinen lapsi kokee saavansa haukkua minua ihan kuten häntä huvittaa. Ensin soittaa minulle ja alkaa räyhätä. Olen sanonut hänelle, ettei soita silloin kun on pahalla tuulella.

Hän syö kyllä masennuslääkkeitä, opiskelee yliopistossa ja siitä huolimatta on sitä mieltä, että minä olen tehnyt kaiken väärin hänen lapsuudessaan. Yhtenä päivänä rähisi siitä kun oli kalliilla urheiluleirillä. Silloin meni sinne mielellään ja nyt 15 vuotta myöhemmin hänelle on tullut siitä paha mieli.

Minä en ole edes kertonut hänelle siitä, kuinka paljon ja pitkään jouduin venyttämään penniä sen eteen että hän pääsi sinne leirille.

Minulla itselläni tulee välillä sellainen olo, että laitan hänen yhteystietoihinsa eston kun en jaksa sitä, että minun päiväni pilataan. Kohta minä olen jollain psykiatrilla pyytämässä masennuslääkkeitä ja rauhoittavia jaksaakseeni tämän kaiken. Aiemmin ajattelin hänen aikuistuvan ja lopettavan käytöksensä. Nyt hän on aikuinen ja jatkaa samalla tavallaan kuin aiemminkin.

Välillä minulla tulee mieleen itsetuhoisia ajatuksia.

Oletko lukenut psykologi Hanne Törrösen kirjoittaman kirjan tästä aiheesta? 

Kyllähän hänelle voi todeta, että me ollaan nyt molemmat aikuisia ja pitää vähän päivittää tätä meidän suhdetta. Myös taloudellista puolta ajatellen. Tuskin kaikille hänen opiskelukavereilleenkaan kustannetaan mitä vaan yli omien varojen. Tekee hyvää itsetunnollekin itsenäistyä vanhemmista. Isälle kai voi myös soitella, jos kokee lapsuudessa olleen suurempia ongelmia? Hienoa, että jaksaa opiskella yliopistossa.

Vierailija
682/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun jossain vaiheessa ymmärsin kuinka kamalia asioita ihminen voi tehdä toiselle ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten silmittömästi hallitus, kaupungit ja kunnat haaskaa rahaa kaikkeen turhuuteen ja purokratiaan. Ja väitetän että Suomessa ei ole korruptiota.

Hyväveliverkosto jyllää ja rehottaa kaikkien nähtävillä, ei....sehän ei ole korruptiota.

Ja erit. hallitus haaskaa rahaa ulkomaille, sitä oikein lapioidaan sinne ja kotimaassa ei ole varaa korjata teitä ja muuta infraa, eikä satsata oman kansan hyvinvointiin vaan muiden etu on aina etusijalla.

Minua järkyttää kun ihmisillä ei ole hajuakaan valtiontaloudesta, eikä rahan liikkeestä muutenkaan.

Se menee luolamiestyyliin sulla on, mulla ei ole.

Toisaalta missään ei selitetä tarpeeksi miten yhteiskunnan taloudet toimivat. Tiedon pimittäminen on sekin järkyttävää.

Vierailija
684/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpädiagnoosi, pahinta lajia.

Vierailija
685/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin lomalla ollessa palvelin paria hänen asiakastaan, ettei firmalta mene kaupat sivu suun. Henkilö palasi lomalta ja sai raivarin. Kuulemma syön hänen leipäänsä. Totesin, että asiakkaan ei voi antaa odotella, hänen mielestään voi antaa. En palvele enää, kerron vastaisuudessa että asiakas voi mennä kilpailevaan yritykseen. Tää on se kaveri, joka töissä ollessaan soittelee etätöistä, että olisko paikalla ketään, joka voisi toimittaa asiakkaalle sitä ja tätä. Käärii kumminkin provikat.

Vierailija
686/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JamesStadi kirjoitti:

Mä vaan olen tainnut syntyä väärälle vuosikymmenelle. Mun sinnikkyys ja kyky sietää vastoinkäymisiä on mennyt hukkaan. Rehellisyys ja huumeettomuus ei ole enää valttia. Olen syntynyt väärään maailmaan missä mun arvojen kovuutta ei enää nosteta jalustalle eikä arvosteta.

No, siinähän ihmiset kärsivät nahoissaan kun epärehelliset ja ryhdittömät ihmiset ovat keskenään tekemisissä.

Mä oon oikeastaan aika kova jätkä kun normiarki ja pikkuongelmat ei hetkauta ja elämä räätälöity kohdilleen.

Mä vaan ihmettelen miten heiveröisiä ihmiset on henkisesti ja fyysisesti.

Mä pärjään kyllä, mutta mun arvostamia rehellisiä arvoja ei enää arvosteta maailmassa.

PS: Taidan olla kovin ihminen tässä ketjussa. Ainoo jolla on aikaa ja vaivaa sekä uhrautumista kirjoittaa rek. nimimerkillä...

Yksi asia sun pitää vielä korjata, jotta olisit oikeasti kova. Lopeta tuo uhrimentaliteetti. Se jos rupeat auttamaan muita sen sijaan että nostat itseäsi jalustalle auttaa tuohon. Auta todellisia uhreja.

Vierailija
687/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

entiten nykyään nämä per--.skan-n.ikat palj...astavat ui.imapuvut! HIHIHI!! Siis että jotkut naiset OIKEESTI ah..taa ittensä kaikkeen mitä joku muotisuunnittelija on tarottanut jollekkin kiinteälle 20-vuotiaalle 50kg supermalleille jossain Brasilian Beachilla muotikuvauksissa...Siis 150 kg va..las valta...vine valkoisine sell--uliit-tipak--aroineen luulee että hän on jotekin HYVÄ ilmestys kaikille muille rannallaolijoille, pikk..ulapsille, aikuisille miehille (vaikka VANHEMMILLEEN!!) niissä....OIJOIJOIJOI kun naurattaa!

Ja massat lähtee mukaan mihin tahansa mitä kaupassa myydään ja luulee että se tyyli koskee heitäkin.

Vierailija
688/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen hallitus. Se, että niin monen suomalaisen mielestä on tärkeää varmistaa rikkaiden lisä-rikastuminen ja viedävähiä rahoja esimerkiksi perheiltä, joissa joku on vammainen.

Mietin ystövääni, jonka mies jätti kun laisen vakava autismi varmistui. Lapsi ei puhu ( kouluikäinen) ja ahdistuneena on hyvin väkivaltainen. Ystäbäni on omaishoitaja, ei voi enää tehdä koulutustaan vastaavaa työtä, lapsi vaatii kaiken, siis kaiken ajan eikäniitähoivakotipaikkoja niin vain ole.

Miten on mahdollista, että heitä rangaistaan ja rokotetaan? Ja joku omahyväinen munapää Orpo oikein tekee paljon töitä, että ystävälläni ja lukuisilla hänen kaltaisillaan olisi VIELÄ VAIKEAMPAA? Ettekö jumalauta tajua että sauraudet perheessä vievät ensin joko sairastujan tai hänen huoltajansa tulot?

En pysty antanaan anteeksi kenellekään, joka tän jälkeen vielä äänestää kokoomusta tai persuja. Te olette pahoja, ahneita, sieluttomia ihmisiä. Tähän saakka tyhmyys on voinut suojella teitä, mutta eisuojelr enää. Jokaisen on käsitettävä, että tämä hallitus tekee työtä, että heikoilla menisi huonommin ja itsekkäillä hemmotelluilla entistä paremmin. Lisäksi tämä luo vain turvattomuutta, joka AINA luo rikollisuutta. Orpo jaPurra porukoineen ovat puhtaasti pahoja ihmisiä. Olisi oikeus ja kohtuus, että he tai lapsensa vammautuisivat vakavasti eikä hoitoa ja kuntoutusta vasn kerta kaikkiaan olisi, sillä sen kohtalon he tahtovat muille.

Orpo tai Purra eivät ole enää ihmisiä, sillä kummallakaan ei ole enää minkäänlaista oikeustajua, omaatuntoa eikä sielua.

Vierailija
689/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JamesStadi kirjoitti:

Mä vaan olen tainnut syntyä väärälle vuosikymmenelle. Mun sinnikkyys ja kyky sietää vastoinkäymisiä on mennyt hukkaan. Rehellisyys ja huumeettomuus ei ole enää valttia. Olen syntynyt väärään maailmaan missä mun arvojen kovuutta ei enää nosteta jalustalle eikä arvosteta.

No, siinähän ihmiset kärsivät nahoissaan kun epärehelliset ja ryhdittömät ihmiset ovat keskenään tekemisissä.

Mä oon oikeastaan aika kova jätkä kun normiarki ja pikkuongelmat ei hetkauta ja elämä räätälöity kohdilleen.

Mä vaan ihmettelen miten heiveröisiä ihmiset on henkisesti ja fyysisesti.

Mä pärjään kyllä, mutta mun arvostamia rehellisiä arvoja ei enää arvosteta maailmassa.

PS: Taidan olla kovin ihminen tässä ketjussa. Ainoo jolla on aikaa ja vaivaa sekä uhrautumista kirjoittaa rek. nimimerkillä...

Yksi asia sun pitää vielä korjata, jotta olisit oikeasti kova. Lopeta tuo uhrimentaliteetti. Se jos rupeat auttamaan muita sen sijaan että nostat itseäsi jalustalle auttaa tuohon. Auta todellisia uhreja.

Toi tyyppi on säälittävä. Rehellisiä ihmidiä on vaikka kuinka. Kukaan ei vasn jaksa tollaista ihmetrippiä elävää hönttiä, joka kuvittelre olevansa muita parempi. Esim että hänellä on vauva-palstalla joku jonninjoutava nimimerkki. Ihan kuin tollaisella olis pienintäkään merkitystä suuntaan toiseen. Totta kai oot ylsin, kun oot tajunnu kaiken väörin, mutta kuvittelet olevas ainoa oikeassa.

Vierailija
690/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten empatiakyvyttömiä ihmiset ovat. Minulle opetettiin lapsena, että toisia ei saa haukkua.

Ilmeisesti suurimmalle osalle ei ole tätä kotona opetettu, koska aikuiset ihmiset käyttäytyvät lapsellisemmin kuin päiväkoti-ikäiset lapset.

Vierailija
691/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paavo Arhinmäki / Antti Lindman

Vierailija
692/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se miten empatiakyvyttömiä ihmiset ovat. Minulle opetettiin lapsena, että toisia ei saa haukkua.

Ilmeisesti suurimmalle osalle ei ole tätä kotona opetettu, koska aikuiset ihmiset käyttäytyvät lapsellisemmin kuin päiväkoti-ikäiset lapset.

no pidä ne paljaat jätti kannikkas sitten piilossa muiden katseilta jos et halua kritisointia niistä! se on ympäristön saastuttamista epäesteettisillä näkymillä. EIkö niitä huivityylisiä alaosiakin ole myytävänä mihin te isopeffaset voitte piiloutua

Vierailija
693/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverin lomalla ollessa palvelin paria hänen asiakastaan, ettei firmalta mene kaupat sivu suun. Henkilö palasi lomalta ja sai raivarin. Kuulemma syön hänen leipäänsä. Totesin, että asiakkaan ei voi antaa odotella, hänen mielestään voi antaa. En palvele enää, kerron vastaisuudessa että asiakas voi mennä kilpailevaan yritykseen. Tää on se kaveri, joka töissä ollessaan soittelee etätöistä, että olisko paikalla ketään, joka voisi toimittaa asiakkaalle sitä ja tätä. Käärii kumminkin provikat.

Tämähän on ihan selvästi asia, joka pitäisi ottaa pomon kanssa esille ja luoda selvät pelisäännöt. Kaikkien edun mukaista on, että ei mene kaupat ohi firman. Se ei tietenkään ole reilua, jos toinen on tehnyt pitkän aikaa töitä potentiaalisen asiakkaan kanssa ja sitten toinen klousaa melkeinpä jo sovitun kaupan. Mutta yleensä tuollaisiin on sovittu säännöt; tottakai voi olla, että kaupanteko on ainoa mikä ratkaisee provisio-oikeuden, mutta yhtälailla se voi mennä niin, että provikka jyvitetään jotenkin suhteessa työpanoksiin.

Vierailija
694/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin aikasemmin, että suurin osa ihmisistä on ns. normaaleja, mutta luettuani keskustelupalstoja huomasin olevani väärässä. Järkyttävää ja vähän pelottavaakin huomata millaisia ihmisiä tuolla kylillä liikkuu vapaana.

Vierailija
695/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no pidä ne paljaat jätti kannikkas sitten piilossa muiden katseilta jos et halua kritisointia niistä! se on ympäristön saastuttamista epäesteettisillä näkymillä. EIkö niitä huivityylisiä alaosiakin ole myytävänä mihin te isopeffaset voitte piiloutua

Joka toisia haukkuu, se itse on. ha ha

Vierailija
696/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väite, että ihmisistä yli 90% olisi biseksuaaleja. Sitä en halua uskoa todeksi. Ei minun maailmassani. Haluan ihmisten olevan normaaleja heteroja enimmäksee,eikä mitään friikkejä, jotka voivat panna suurin piirtein kaikkia ihmisiä. Sairasta.

Vierailija
697/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aiemmin en ymmärtänyt, kuinka vaarallisia ja sairaita ihmisiä meillä on eduskunnassa.

Ja nyt vielä hallituksessa. 

Olen ollut aina ylpeä suomalaisuudesta ja kotimaastani, mutta kyllä nyt hävettää.

Vierailija
698/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elinkeinoministeri. Suomen oma "trumppi". Äveriään suvun vesa, joka haluaa vallantunnetta. Ei ole tehnyt mitään rikollista?.

Vierailija
699/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri järkytys on, Asunto Oy:n, linja saneeraukseen tai putkiremonttiin, pankilta ottama rahoitus laina.

Jos olen ymmärtänyt asian oikein, niin silloin kun taloyhtiön osakas maksaa oman osuutensa lainasta pois, eli hänelle jää ns. velaton asunto, niin taloyhtiö ei lyhennäkkään osakkaan maksamalla summalla rahoituslainaa pankille, vaan tuhlaa rahat muihin kuluihin. Taloyhtiön pankista ottaman rahoituslainan pääoma pysyy samana? Onko todella näin?

Ymmärtääkseni tästä seuraisi monenlaisia riskejä sille osakkaalle, joka on maksanut oman laina osuutensa pois. Vastikkeet suurenevat vaikka korkojen nousun vuoksi ja hän maksaa tavallaan mm. toisten osakkaiden lainoja?

Sijoittaja osakkaat hyötyvät, mutta taloyhtiössä asuvat osakkaat eivät hyödy, päin vastoin. Tästä aiheesta pitäisi saada A-Studio ohjelma, jossa kuluttajia neuvottaisiin olla maksamatta omaa velka osuuttaan, jos kerran rahat ei mene lainan lyhentämiseen. Vaan esim. rahastoidaan. Ja ylipäätään toivoisin tästä sudenkuopasta oikeudenmukaista infoa. Olen huomannut, että yhtiökokouksissa saadaan läpi mitä päätöksiä tahansa, termeillä, joita kaikki eivät ymmärrä. Taloyhtiöillä pitää olla lakisääteinen selonanto velvollisuus, esim. tälläisistä päätettävistä asioista.

Ja osakkaalla pitäisi olla oikeus lyhentää suoraan taloyhtiön pankkilainaa pois, sillä rahalla, jolla hän maksaa oman velka osuutensa taloyhtiölle.

Tietääkö täällä joku isännöitsijä, näistä uusista riskistä sille osakkaalle, joka itse asuu asunnossaan, ja on mennyt tietämättömyyttään maksamaan rahoituslaina osuutensa taloyhtiölle?

Vierailija
700/1110 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaissuomalaisen terveydenhuollon työntekijöiden tökeryys sekä myös paikallisen väestön kammottava käyttäytyminen. Täällä siis ollaan ihan oikeasti varsinaisia suomalaisia, vai pitäskö sanoa perussuomalaisista perussuomalaisimipia. Se kaikki tökerö käyttäytyminen.... Aivan kammottavaa! Nää on siis aivan järkyttäviä nää tyypit... En tiedä mistä johtuu, vissiin siitä kun ovat tynnyrissä kasvaneita ja niin hirveän kateellisia jonnekin päin... Niinhän sitä on jo sanottu silloin kun sodan takia ihmisiä joutui siirtymään kotiseuduiltaan mm. tähän maakuntaan ja sitten erityisesti tuo Pohjanmaa.... Hirvittäviä kohteluita jo silloin... Pahoja ihmisiä! Heiltä ollaan aina viemässä jotain, tämä on se asenne....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi