Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä

Vierailija
11.03.2022 |

Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?

Kommentit (1110)

Vierailija
441/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäläisten himo tappaa ja raiskata lapsia sekä naisia Ukrainassa. Voiko pahempaa elukkakansaa olla? Toivottavasti Biden pommittaa kivikauteen mokomat roistot.

Minkä tahansa maan sotilaat tekee tuota samaa valloitetun maan naisille ja lapsille, näin on ollut aina joka puolella maailmaa ja tulee olemaankin aina. 

Vierailija
442/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin, kun tapasin opiskeluaikana ensimmäisen kerran skitsofreniaan juuri sairastuneita ihmisiä. Heihin ei saanut kontaktia, ei kerrassaan mitään, ja olivat olemukseltaan outoja, kuin eri maailmankaikkeudesta. Erikoistuin sitten psykiatriksi. Olen hoitanut skitsofreniaa sairastavia jo kauan. Silti perusongelmat ovat ennallaan. Kunpa skitsofrenian arvoitus ratkeaisi ja pystyttäisiin auttamaan näitä ihmisiä paljon paremmin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"mäkin olen ollut väkivaltaisesta suhteessa, mutta mä sentään olin niin vahva , että lähdin siitä!" Ambulanssin nainen tuo minulle sanoi kun mut vietiin toista kertaa lanssilla sairaalaan miehen pahoinpideltyä minut. Toi tulee mieleen edelleen. Halusiko lyödä lyötyä vai halusiko että heräsin? En tiedä , mutta tuntui pahalta ja edelleen muistuu jaksoittain mieleeni.

Oli kumpi syy tahansa niin tuo ei ollut asia mitä ambulanssi kuskin olisi pitänyt sanoa.

Sen tähden sanotaan koska on heitä jotka tosiaan eivät lähde suhteesta, vaikka tuo jatkuu.  Mies voi silti vainota vaikka nainen tekee kaikkensa päästäkseen vapaaksi.  Ammattilaiset tietävät tämän, asianajajat ja muut.

Tuossa ensihoitajan sanavalinta on mennyt ihan pieleen jos on ollut tarkoitus kannustaa tai neuvoa. Selkeästi noilla sanoilla halusi itseään korostaa "minäpä olin fiksumpi ja vahvempi kuin sinä kun älysin lähteä". Eli halusi lyödä lyötyä.

Tai sitten oli tarkoitus sanoa että " koska minä pystyin lähtemään, pystyt sinäkin, minä pärjään , niin pärjäät sinäkin".

Vierailija
444/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset kun alkoivat ollessani n. 11v. Masennuin pahasti enkä voinut käsittää, miten tyttöjen elämä loppuu 11-vuotiaana ja kaikki on vaikeaa.

No kaikkeen sitä tottuu ja niin totuin tuohonkin :D

Vierailija
445/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että suurin osa työkavereista kuuntelee suomipoppia,karseaa

Vierailija
446/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että löysin mieheni kuolleena vajaa kuukausi sitten. Oli huonossa kunnossa ja pyysi mua käymään kaupassa. Kun tulin takaisin, mies makasi sinisenä lattialla, ei edes ambulanssin hoitajat pystyny elvyttämään 🥺 tämä tuli kun salama kirkkaalta taivaalta. En usko vieläkään todeksi.

Vierailija
447/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasina kirjoitti:

Se, että löysin mieheni kuolleena vajaa kuukausi sitten. Oli huonossa kunnossa ja pyysi mua käymään kaupassa. Kun tulin takaisin, mies makasi sinisenä lattialla, ei edes ambulanssin hoitajat pystyny elvyttämään 🥺 tämä tuli kun salama kirkkaalta taivaalta. En usko vieläkään todeksi.

Lämmin osanottoni <3 Varmasti on järkyttävää menettää puoliso noin äkillisesti ja yllättäen. Voimia surun keskelle!

Vierailija
448/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin sanoa että se, että porukka paasaa tässä langassa niin paljon politisia mielipiteitään, mutta eipä se kyllä minään yllätyksenä saati järkytyksenä enää tässä vaiheessa tule.

Vierailija
449/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuinka paljon miesten elämä pyörii sek sin ympärillä. 

Itselle se, kuinka paljon naisten. Kasvoin ajatuksessa, että naiset ovat jotenkin siveellisempi ja fiksumpi sukupuoli, mutta ihan samanlaisia lihanhimoisia elukoita nekin on ja juuri tuohon lihanhimoon pariutuminen pääasiassa näyttää perustuvan.

Vierailija
450/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni asia on tullut järkytyksenä: Ukrainan sota, aikanaan iso juttu oli 9/11, joka "aloitti" terrori-iskut Amerikassa ja Euroopassa, monen julkkiksen kuolema, läheisen kuolema, koronan vaikutukset koko maailmaan (tai tavallaan se on paljastunut pikkuhiljaa, miten massiivisista seurauksista oli kyse ja kuinka h*lvetin pitkään korona on riivannut maailmaa tavalla jos toisella).

Vierailija
451/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuinka paljon miesten elämä pyörii sek sin ympärillä. 

Itselle se, kuinka paljon naisten. Kasvoin ajatuksessa, että naiset ovat jotenkin siveellisempi ja fiksumpi sukupuoli, mutta ihan samanlaisia lihanhimoisia elukoita nekin on ja juuri tuohon lihanhimoon pariutuminen pääasiassa näyttää perustuvan.

Ei, Karita Mattila ei edusta koko naissukupuolta.

Vierailija
452/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasina kirjoitti:

Lämmin osanottoni <3 Varmasti on järkyttävää menettää puoliso noin äkillisesti ja yllättäen. Voimia surun keskelle!

Kiitos ❤

Vierailija
453/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjän vihamielisyys ja vallanhimo. Jotenkin tuntuu uskomattomalta että siellä edelleen kytee menetettyjen alueiden takaisinsaannin himo niin vahvasti. Kaameinta on se,että ne ei ole vaan Putinin haluja vaan siellä on useampi ketkä tuon ukon kanssa on samaa mieltä.

Vierailija
454/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä valta medialla on. Media on muuttunut paniikin lietsontakoneeksi aiemman uutisoinnin sijaan. En vähättele sota-asioita tai koronaa,mutta se miten media toistaa kuinka kamalaa tämä on ja liveseurantaa 247,on se aika kuluttavaa.

Kyllä,sodan raakuus jäisi monelta huomaamatta,mutta se että joka päivä ensimmäisenä uutisessa on uusi luku sodassa kuolleista lapsista tai uusi luku koronaan kuolleista, ei muuta sitä asiaa miksikään.

Nyt kun poliitikko kuoli,spekuloidaan kuka tiesi mitä tiesi ja miksi kukaan ei asioista puhunut. Se ei muuta asiaa enää miksikään. Jos kaikki yksityiskohdat olisi ollut julkisuudessa,poliitikkoa ei olisi muistettu kuin sairaudestaan. Olisi ripoteltu mediassa sinne tänne antamassa kasvot sairaudelleen.

Jos joku asia on kaameaa niin media.

Vierailija
455/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shanghain koronasulut. Joku mättää?

Vierailija
456/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä, joka sylkäisi kasvoilleni. Vasta silloin ymmärsin hänen olevan henkisesti sairas. Osasi salata tätä puolta itsestään noin vuoden päivät, siihen jäi se suhde. Kylmän rauhallisesti lähdin hänen elämästään sillä sekunnilla.

Uskomattoman oksettava tapahtuma, joka vieläkin ällöttää ja aikaa siitä on 15 vuotta.

Hyi että :( . Vähänkuin exäni, jonka kanssa tuli riitaa ja olimme hänen asunnossaan , ja hän itse huusi ja raivosibtodella kuuluvasti ja kun koroton ääntä takaisin , juoksi keittiöstä, tarrasi päästä ja kaatoi lattialle pitäen päästä ja suusta kiinni ja huus et "ikkuna on auki, sä ä m mmä et täällä huuda tai t apan sut!" Lamaannuin täysin, ja suhde jäi siihen, en enään uskaltanut nähdä vaikka lupasi että ei ikinä enään koskisi luvatta vaikka olisi riitaa. Hänen exät "kaikkia hulluja psykoja". Ehkä itse tais olla, mene ja tiedä .

Vierailija
457/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesystävä, joka sylkäisi kasvoilleni. Vasta silloin ymmärsin hänen olevan henkisesti sairas. Osasi salata tätä puolta itsestään noin vuoden päivät, siihen jäi se suhde. Kylmän rauhallisesti lähdin hänen elämästään sillä sekunnilla.

Uskomattoman oksettava tapahtuma, joka vieläkin ällöttää ja aikaa siitä on 15 vuotta.

Hyi että :( . Vähänkuin exäni, jonka kanssa tuli riitaa ja olimme hänen asunnossaan , ja hän itse huusi ja raivosibtodella kuuluvasti ja kun koroton ääntä takaisin , juoksi keittiöstä, tarrasi päästä ja kaatoi lattialle pitäen päästä ja suusta kiinni ja huus et "ikkuna on auki, sä ä m mmä et täällä huuda tai t apan sut!" Lamaannuin täysin, ja suhde jäi siihen, en enään uskaltanut nähdä vaikka lupasi että ei ikinä enään koskisi luvatta vaikka olisi riitaa. Hänen exät "kaikkia hulluja psykoja". Ehkä itse tais olla, mene ja tiedä .

Olisi saattanut tappaa sinut, mikäli olisit jatkanut suhdetta.

Vierailija
458/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla exät aina hulluja narsisteja,jokainen....

Peilissä se vika aina kuitenki.

Vierailija
459/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mikä valta medialla on. Media on muuttunut paniikin lietsontakoneeksi aiemman uutisoinnin sijaan. En vähättele sota-asioita tai koronaa,mutta se miten media toistaa kuinka kamalaa tämä on ja liveseurantaa 247,on se aika kuluttavaa.

Kyllä,sodan raakuus jäisi monelta huomaamatta,mutta se että joka päivä ensimmäisenä uutisessa on uusi luku sodassa kuolleista lapsista tai uusi luku koronaan kuolleista, ei muuta sitä asiaa miksikään.

Nyt kun poliitikko kuoli,spekuloidaan kuka tiesi mitä tiesi ja miksi kukaan ei asioista puhunut. Se ei muuta asiaa enää miksikään. Jos kaikki yksityiskohdat olisi ollut julkisuudessa,poliitikkoa ei olisi muistettu kuin sairaudestaan. Olisi ripoteltu mediassa sinne tänne antamassa kasvot sairaudelleen.

Jos joku asia on kaameaa niin media.

Kuvailet vain muutamaa iltapäivälehteä. Se ei todellakaan ole koko mediakenttä.

Tietysti nettimaailma on lisännyt klikkien hakua sekä tietojen todella nopeaa siirtymistä, joten kuvailemasi ilmiöt ovat tulleet normaaliksi osaksi mediaa.

Siinä missä Vietnamin sota oli ensimmäinen sota, jota nähtiin kuvissa televisiossa, Persianlahden sota ensimmäinen josta saatiin livelähetyksiä televisiossa, niin Syyrian sota taisi olla ensimmäinen jossa tavallisten ihmisten nettiin lataama materiaali toi järkyttävän ja sensuroimattoman todellisuuden meidän silmiemme eteen. Ja nyt on menossa ensimmäinen TikTok-sota eli Ukrainan sota.

Sota tulee nyt nopeasti, livenä, sensuroimattomina kuvina ja tietoina ilman suodatusta (eli varmistusta todenperäisyydestä) eteemme jatkuvana virtana.

Meidän ihmisten pitää vaan hallita itse sitä mitä katsomme ja seuraamme. Ei ole pakko elää 24 h uutisten kanssa. Itse luen uutisotsikot kerran päivässä ja sitten etsin luotettavista lähteistä lisätietoa niistä asioista joista haluan tietää enemmän tai muodostaa mielipiteeni. Koska olen herkkis, en avaa mitään tuntemattomista lähteistä tulleita linkkejä tai katsele mitätahansa tiktokkeja tai videoita.

On myös eroa siinä hankkiiko tietoa vai mässäileekö väkivallalla ja muulla inhorealistisella aineistolla. Sekin on eri asia käyttääkö aivojaan eli lukeeko asiantuntijoiden kommentteja, analysoiko median toimintaa ja tarkoituksia, vai antaako imeekö itsensä kaikkea tunteisiin vetoavaa kuvallista materiaalia, joka vaan lisää pelkoa ja ahdistuneisuutta. Medialukutaito on hyvä apuväline.

Jokaisen aikuisen pitää oppia valvomaan näitä asioita, muuten seilailet tunnemyrskyssä mediamaailman merillä.

Vierailija
460/1110 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla exät aina hulluja narsisteja,jokainen....

Peilissä se vika aina kuitenki.

Kyllä, siellä sen hullun narsistimiehen peilissä. Kuten sulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä