Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä
Mikä asia on ollut sellainen mikä tuli sinulle järkytyksenä jostain ihmisestä tai asiasta, mistä et koskaan olisi voinut kuvitella olevan totta ?
Kommentit (1110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muusukupuolisuus ja muu sukupuolisekoilu. Järkyttää että nykyaikana voi olla ihmisiä jotka eivät tiedä mitä sukupuoli tarkoittaa ja montako niitä on. Se nyt on asia joka yleensä opitaan ensimmäisten joukossa tässä elämässä.
Järkyttää että jotkut pitävät sukupuolta jonain maku- ja luonnekysymyksenä, jonka voi itse valita kuin kaupan hyllyltä.
Järkyttää tämä tyhmyys ja tiedottomuus perusbiologiasta.Tässä asiassahan menee sekaisin amerikan termit gender ja sex. Sex tarkoittaa biologista sukupuolta kun taas gender tarkoittaa niitä asioita jotka kulttuuri liittää sukupuoleen.
Niin, tämä on juuri sitä tarpeetonta sekoilua, että sotketaan sukupuoleen tyylit ja luonteenpiirteet ja kuvitellaan että sukupuolen voi itse valita.
Sukupuoli ei ole yhtään mitään muuta kuin anatominen biologinen keho, se miksi jokainen syntyy. Sitä ei muuta se että päättää olla "muu" tai tyttö päättää olla poika, sitä ei päätetä kumpi on. Piste.
Tämä nimenomaan järkyttää että tätä asiaa vatkataan ja annetaan gender-uskonnon sanella puppua ilmoille ja vaatia outoja asioita ja ihmisten muka pitäisi vain kiltisti myötäillä kun miehet tulevat naisten tiloihin jne.
Järkyttävää.
Jokainen pukeutukoon ja harrastakoon mitä haluaa, se ei sukupuolta muuta jos poikkeat stereotypioista. Sukupuolta ei "määritetä", nämä gender-uskovaiset jaksaa nöhdä vaivaa miten heidät on synnytyslaitoksella "määritelty" ilman heidän lupaansa väärin. Ei siellä kukaan mitään määrittele, mutta tottakai syntyvän lapsen sukupuoli kirjataan ylös. Noi sukupuolisekoilijat ja niiden päätön logiikka ja, selitykset on olleet suuri järkytys, en olisi uskonut että voi olla niin epäloogisesti ajattelevia olemassa, jostain niin selvästä asiasta kuin sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että rotuerottelu tuli takaisin muotiin "woken" myötä, yhtäkkiä "värisokeus" onkin väärin ja jokainen pitää laittaa omaan värilokeroon ja arvo tulee sävyn mukaan.
Ihonvärin sävyn arvottaminen on ollut tavallista Intiassa. Joku sikäläinen kirjailija kertoi, että mitä vaaleampi ihonväri intialaisella naisella on, sitä halutumpi tämä on puolisoehdokkaaksi. Varmaan myös miehille on joku vastaava "lajittelu". Rasismia ilmenee muuallakin kuin länsimaissa.
Tiedän kyllä, puhuin nyt tästä länsimaissa muotiin tulleesta rasismin muodosta, jota jo Suomessakin ajaa "ruskeat tytöt" ja muut muka hyvät ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Se, että miten vaikeaa naisilta on saada seksiä.
Eli kun naisia treffailee niin naisilta tulee pakit aina ennen seksiä ja selibaatista voi muodostua vuosien pituinen, vaikka pääsisi 3-4 treffeihin asti.
Kuvottavin järkytys kun huomaa että pitäis haarojaan levittää jollekin typerykselle. Yleensä mies.
En ymmärrä tätä ” avohakkuu”- juttua.
Tilalle pitää istuttaa uudet taimet.
Näin minulle on kerrottu. Se on velvoite.
Olen kyllä kaupunkilainen, mutta puolisollani on metsää.
Avohakkuu. Vuoskymmeniks on metsä ja näkymät pilalla.
Vaimon muuttuminen joksikin toiseksi vaihdevuosien aikana ja avioero. Ei selityksiä,ei mitään tietoa miksi.
Se että Suomessa ei välttämättä saa apua lapsen ongelmiin vaikka mitä tekisi. Se että ainoa "apu" mitä annetaan onkin huostaanotto. Sen jälkeen apua mitä on haettu ja haettu tuleekin lapselle sijoituspaikkaan automaationa. Oikeusmurhia tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Miehen pettäminen.
Ei tyytyväinen mies petä!
Persuölisijöiden täysin moraaliton toiminta - ensin on kannatettu Putinia ja ajettu alas EU-yhtenäisyyttä. Nyt muka ollaan Ukrainan puolella, vaikka tosiasiassa vain odotetaan hetkeä, jona voidaan aloittaa rasistis-kateellinen parjaaminen joka suuntaan.
Persuja tyhmempää puoluetta ei ole. Kaikki persut ovat itsekeskeisiä paskiaisia, joita kiinnostaa vain 9ma lompakko.
Kun mietinkään eksääni. Koska hän on lapseni isä, joudumme tekemisiin säännöllisesti.
Mietin siis lähinnä, että miten rikki olinkaan silloin kun hänen matkaansa lähdin.
Nykyään en katselisi yhtään pidempään hänen laistaan.
On ollut jälkeenpäin tilanteita, jossa olen ollut hänen seurassaan. Ja samassa tilassa olleet ihmiset ovat luulleet meitä pariksi edelleen. Minua järkyttää se. Toisaalta, hienoa että jokin osa kemiassamme toimii edelleen niin hyvin että näin luullaan, mutta silti. Eksä on eksä ihan syystä.
Venäläisten himo tappaa ja raiskata lapsia sekä naisia Ukrainassa. Voiko pahempaa elukkakansaa olla? Toivottavasti Biden pommittaa kivikauteen mokomat roistot.
Vierailija kirjoitti:
Se ettei kaikki papit olekaan uskovaisia :0
Siis kuka lähtee lukemaan teologiaa ilman että uskoo? Se oli mulle järkytys noin 10 vuotta sitten, kun sen sain tietää.
Ovatko siis lähteneet lukemaan nimenomaan papiksi ilman uskoa?
Sen kyllä ymmärrän että usko voi hiipua matkan varrella.
Vierailija kirjoitti:
Venäläisten himo tappaa ja raiskata lapsia sekä naisia Ukrainassa. Voiko pahempaa elukkakansaa olla? Toivottavasti Biden pommittaa kivikauteen mokomat roistot.
Varsinkin putte on järkyttävä elu kka, syy aina muissa ja keuhkoaa kostoa kaikille, itse aloittli. Dorka ei myönnä olevansa se ainut yhteinen tekijä rähinöissä kaikkien kanssa. Putte ja sukunsa arvoton, voisi tehdä uk rain at sille suvulle. Pöll inyt omalta kansalta rutkasti ja nämä kiittää...
Olin jonottamassa passia kun samassa tilassa oli myös toinen henkilö jonottamassa omaansa, äitinsä ja pienen vauvansa kanssa. Passi maksaa 44e ja tämä henkilö teki sähköistä passihakemusta siinä samalla ja lopussa se passi pitää sitten maksaa. No henkilö tuskaili kuinka ei pysty sitä siinä juuri nyt maksamaan ja lopulta vanha äitinsä maksoi sen.
Miten voi olla, ettei 44e irtoa passiin tai jos ei irtoa niin miksi sitä pitää juuri silloin hakea? Jos ei rahaa passiin ole, niin luultavasti ei matkaankaan sitten mihin sitä voisi tarvita.
Pahin järkytys on se, että suurvallan johdossa voi hääriä täysiä psykopaatteja (nyt putte ja aiemmin trumpetti), ja heitä vielä kannatetaan, vaikka tiedetään kuinka hulluja ovat. Mitä se kertoo ihmisistä? Sen, että ihmiskunnan tyhmistyminen lienee totta. Ja se on toiseksi pahin järkytys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että tuttavani t a p p o i lemmikkinsä omin käsin sen jälkeen, kun eläin alkoi hengittää huonosti sen sijaan, että olisi vienyt sen eläinlääkäriin hoidettavaksi tai lopetettavaksi.
Jos lopetuksen tekee oikein, on armeliampaa päästää eläin kärsimyksistään kotona rauhassa kuin viedä se eläinlääkäriin vieraiden hajujen keskelle stressaamaan ja pelkäämään. Esim metsästäjät lopettavat joskus koiransa itse inhimillisistä syistä. Tässä ei ole säästöstä tai vaivasta tms kyse, vaan eläimen parhaasta.
Tässä tapauksessa omin käsin ei ole kielikuva. Mies kuristi oman isokokoisen koiransa käsin. Kyse ei todellakaan ollut mistään helposta hetkestä kummallekaan osapuolelle. Kuristaminen kestää minuutteja. Eri juttu jos olisi ollut esimerkiksi ase. Tätä kyseistä metodia en luonnehtisi inhimilliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän hyökkäys Ukrainaan.
Suomeen kohdistuva sodan uhka, koska ei olla Natossa.
Suomen väestönsuojien rapakunto.
Se, että Suomen lainsäädäntö ei mahdollista rajojen sulkemista tänne pyrkiviltä ihmismassoilta tai että Suomesta ei voida poistaa häädettäväksi määrättyjä ihmisiä.
Viranomaisten kädettömyys koronapandemian edessä - ei kyetä kuin jälkijättöiseen reagointiin ja tilastot ovat taas synkkenemässä.
Päivi Räsästä vastaan nostettu oikeudenkäynti - muutamasta sanasta!
- Enimmäkseen yhteiskunnalliset jutut ovat siis onnistuneet yllättämään minut ja järkyttämään minua.
Nämä
Ja erityisesti se että itse olen " tiennyt" lähes koko 60- vuotisen elämäni ajan Venäjän ( ja NLn) olevan todellinen uhka Suomelle.
Ja että Natoon olisi pitänyt liittyä jo aikapäiviä sitten.
Nyt Suomessa herätään aivan kuin ihan uuteen ja ihmeelliseen asiaan .
Ainoa lapseni sairastuminen autismin. Lapsen isän kanssa tuli ero, kun vauva syntyi. Erosta selvisin hyvin ja olin iloinen kauniista pojasta, mutta siten kun poika ei oppinut puhumaan järkytti minua.
Poika on nykyään rauhallinen, mutta puhetta ei ole. Tuntuu masentavalta katsoa lasta.
Ihonvärin sävyn arvottaminen on ollut tavallista Intiassa. Joku sikäläinen kirjailija kertoi, että mitä vaaleampi ihonväri intialaisella naisella on, sitä halutumpi tämä on puolisoehdokkaaksi. Varmaan myös miehille on joku vastaava "lajittelu". Rasismia ilmenee muuallakin kuin länsimaissa.