Huononevasta koronatilanteesta keskustelu kielletty?
Ollaanko jo osa Venäjää vai mitä yritetään peitellä?
Tartuntoja, sairaalassa olevia ja koronakuolemia ei ole yhtään vähemmän, vaikka ei saisi keskustella.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun THL sanoi, että nyt helpottaa niin nyt helpottaa. Asiat on just niin kuin THL sanoo. Tätä ei ole sopinut kyseenalaistaa missään koronan vaiheessa eikä tosin koronaa aiemminkaan. Eikä nytkään.
Aluksi naureskeltiin Ruotsille kun antoivat viruksen levitä vapaasti mutta nyt näyttää siltä että Suomi tekee ihan samaa ja hakee jotain laumasuojaa. Ei tätä muutenkaan voi ymmärtää miksi rajoituksia poistetaan sitä mukaan kun tartuntatapaukset lisääntyvät.
Rajoitukset palaavat, jos tehohoitopaikat uhkaavat taas loppua.
No mitä sitten haluatte?
En mä ainakaan enää jaksa kun 2 vuotta on jo mennyt. Pakko jatkaa elämää oli koronaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
80 kuollutta sitten viime tilastoinnin. Tehohoidossa 6 enemmän.
Mistä luulet, miksi tehohoidossa tuntuu aina olevan vähemmän? Nuokin kuusi vähemmän on siirtyneet siihen seuraavaan pylvääseen vasemmalla. Tiedät kyllä mikä se on.
Pandemian alkuvaiheessa seurasin thl tiedotustilaisuuksia, mutta enää en viitti. Niin paljon vääristeltyä "tietoa" siellä, ettei mitään rajaa. Mut joo, jos joku oikeesti uskoo salmisen puheita että tilanne on helpottunut niin voin kertoa. Ei oo.
Vierailija kirjoitti:
Noi tehohoidon 6 vähemmän on sit kuolleita.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten haluatte?
En mä ainakaan enää jaksa kun 2 vuotta on jo mennyt. Pakko jatkaa elämää oli koronaa tai ei.
Turvaa ja suojelua. Jos sinua väsyttää ja haluat tykinruuaksi, niin lähde Ukrainaan taistelemaan. Moni muu haluaa mieluummin turvaa ja jatkaa elämää elävänä eikä kuolleena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet, miksi tehohoidossa tuntuu aina olevan vähemmän? Nuokin kuusi vähemmän on siirtyneet siihen seuraavaan pylvääseen vasemmalla. Tiedät kyllä mikä se on.
Mikä pylväs? Tehohoidossa 6 enemmän.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten haluatte?
Minä haluan esimerkiksi, että minun vanhempia ei tapeta tahallaan koronalla. Ovat terveitä, aktiivisia, hyvinvoivia vanhuksia. Mutta ikää on jo yli 80. Ei tunnu yhtään kivalta tämä nykyinen ajatus, että tuon ikäisten annetaan vain kuolla koronaan. Minulle sellainen ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi tehohoidon 6 vähemmän on sit kuolleita.
Tilastojen valoss koronaan kuollaan pääosin nyt suoraan tavallisesta hoidosta, tulematta kirjatuksi tehohoitopotilaaksi.
Kahden päivän aikana 80 vainaata. Teholuvuissa vain viiden heitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten haluatte?
En mä ainakaan enää jaksa kun 2 vuotta on jo mennyt. Pakko jatkaa elämää oli koronaa tai ei.Turvaa ja suojelua. Jos sinua väsyttää ja haluat tykinruuaksi, niin lähde Ukrainaan taistelemaan. Moni muu haluaa mieluummin turvaa ja jatkaa elämää elävänä eikä kuolleena.
No mitä nyt olen aika tiiviisti seurannut koronatilannetta, niin eipä ravintoloiden rajoituksilla tuntunut olevan kovinkaan suurta merkitystä tartuntamääriin.
En tiedä. Ihmettelen vain puheita maskinkäytön hölläämisestä, kun juuri nyt on koko korona-ajan suurin suma sairastuneissa sekä tuttavien, ystävien että työkavereiden keskuudessa.
Se, että Ukrainassa on sota ei poista sitä tosiasiaa, että siellä oli myös huono koronatilanne ja ihmiset ovat nyt joutuneet olemaan pommisuojissa, evakuointipisteissä jne. kylki kyljessä. He myös tarvitsevat täällä testauksen, mahdolliset rokotukset ja hoidot myös.
Samalla paikkakunnalla missä venäläiset tuhosivta lastensairaalan, he tuhosivat jo aiemmin 300-paikkaisen koronasairaalan.
Why Ukraine’s COVID-19 Problem Is Everyone’s Problem
“War is an infectious disease’s best friend,” says Michael Osterholm, director of the Center for Infectious Disease Research and Policy at the University of Minnesota. “It challenges every public health program you can possibly have. It limits the medical care available for those who might be seriously ill, and often fosters transmission when so many people are crowded into bomb shelter locations and on trains. This is going to be the perfect storm of one serious challenge after another.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten haluatte?
En mä ainakaan enää jaksa kun 2 vuotta on jo mennyt. Pakko jatkaa elämää oli koronaa tai ei.Minä haluan esimerkiksi, että minun vanhempia ei tapeta tahallaan koronalla. Ovat terveitä, aktiivisia, hyvinvoivia vanhuksia. Mutta ikää on jo yli 80. Ei tunnu yhtään kivalta tämä nykyinen ajatus, että tuon ikäisten annetaan vain kuolla koronaan. Minulle sellainen ei ole ok.
Kyllä siellä kaikkiin nuorempiinkin ikäluokkiin koronakuolemia tulee, nimenomaan tämän vuoden puolella. Mutta sama homma iäkkäitä sukulaisia on koko ajan yritetty suojella. Kaikki ovat ottaneet kolme rokotetta ja heidän harrasteensakin ovat olleet katkolla pitkän aikaa.
Oon koko ajan ajatellut että koronapandemia loppuu kun on loppuakseen, ei se tottele thl:n sanomisia tai sitä onko jossain sota vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan se aika naurettavalta katsoa uutisia, miten korona helpottaa. Kun samaan aikaan monta tuttavaperhettä sairastaa koronaa ja oma lapsi myös. Näin monta samanaikaisesti sairastunutta en ole tuntenut vielä missään vaiheessa aiemmin. Tämä vie noilta uutisilta uskottavuutta.
Meilläkin neljä sairastaa koronaa tällä hetkellä. Minä itse mukaan lukien.
Pahempia tauteja on sairastettu, kuin tämä. Kuumetta päivä, pari ja nuhaa ja kurkkukipu. Minulla kolmas päivä meneillään ja oireet oikeastaan jo ohi.
En nyt kyllä sanoisi, että mikään kriisi on
Minä taas en ole saanut koronaa vaikka liikun ihan normaalisti, en käytä maskia, en ole ottanut rokotuksia.
Sama. suurimman osan korona-ajasta, en tuntenut yhtään sairastunutta ja nyt sitä joka puolella. Lievähkönä onneksi. Sairaalaan ei ole joutunut kukaan tuntemistani. Itse olen vielä säästynyt, FFP2-maskia käyttäen ihmisten ilmoilla ja lähipäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten haluatte?
En mä ainakaan enää jaksa kun 2 vuotta on jo mennyt. Pakko jatkaa elämää oli koronaa tai ei.Minä haluan esimerkiksi, että minun vanhempia ei tapeta tahallaan koronalla. Ovat terveitä, aktiivisia, hyvinvoivia vanhuksia. Mutta ikää on jo yli 80. Ei tunnu yhtään kivalta tämä nykyinen ajatus, että tuon ikäisten annetaan vain kuolla koronaan. Minulle sellainen ei ole ok.
Mun sairas 80v äitini, vuodepotilas, sairasti koronan hyvin lievänä, samoin hänen hoivakotikaverinsa. Eli ei tartunta ikäihmiselläkään ole välttämättä vakava. Sairaala- ja tehopotilaat taitaa olla todella sairaita jo valmiiksi jostain muusta syystä.
Moscow Times lopetti Venäjän koronalukujen kertomisen samana päivänä kuin sota alkoi. Yksi sodan syy surkeasti hoidettu koronatilanne ja huomion kiinnittäminen pois siitä? Ei tahtonut se venäläinen rokotekaan kelvata kenellekään.
Feb. 23: What you need to know today
Russia reported 137,642 new Covid-19 infections and 785 deaths over the last 24 hours.
..
Worldometerin mukaan Venäjällä n. 360 000 koronakuolemaa,
Moscow Times: Ylikuolleisuus Venäjäällä pandemia-aikana vuoden 2021 loppuun mennessä miljoona ihmistä.
Russia Sees Record Population Decline As Excess Deaths Hit 1M
Russia experienced its largest population decline in 2021 since the end of the Soviet Union.
https://www.themoscowtimes.com/2022/01/28/russias-pandemic-excess-death…
Kahdessa päivässä kuollut 80 koronaan jälleen.
Ei tuollaista jaksa hirveästi ajatella. Pää sekoaa muutenkin tämän sodan kanssa.
Koronaan kuoleen nyt koko ajan vajaat kaksi ihmistä tunnissa.