Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huononevasta koronatilanteesta keskustelu kielletty?

Vierailija
11.03.2022 |

Ollaanko jo osa Venäjää vai mitä yritetään peitellä?
Tartuntoja, sairaalassa olevia ja koronakuolemia ei ole yhtään vähemmän, vaikka ei saisi keskustella.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko näin ettei mahdeta mitään eikä millään joten palataan normaaliin . Toiset selviää , toiset ei . 

Tässä on kaksi vuotta yritetty tukahdutusta. Ei vaan onnistu. Montako vuotta vielä pitäisi yrittää? Kolme, viisi, seitsemän?

Vierailija
42/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä sitten haluatte?

En mä ainakaan enää jaksa kun 2 vuotta on jo mennyt. Pakko jatkaa elämää oli koronaa tai ei.

Turvaa ja suojelua. Jos sinua väsyttää ja haluat tykinruuaksi, niin lähde Ukrainaan taistelemaan. Moni muu haluaa mieluummin turvaa ja jatkaa elämää elävänä eikä kuolleena.

Tiedätkö  mitä? Ei kevään 2020 jälkeen syntynyt hyvä tilanne johtunut niinkään rajoituksista vaan siitä, että suomalaiset säikähtivät. Ravintolat valittivat asiakaskadosta jo ennenkuin niille asetettiin mitään rajoituksia. Samoin valittivat kampaamot ja kauneushoitolat eikä niitä edes koskenut mitkään rajoitukset.Ihmiset vaan eivät koronapelossaan enää halunneet mennä kampaajalle tai kauneushoitolaan. Ja sama koski muuten fysikaalisia hoitolaitoksia. Ihmiset lakkasivat käymästä niskahieronnassa yms, vaikka fysikaaliset hoitolaitokset saivat rajoitusten aikanakin olla ihan normaalisti auki. Muistan, kun keväällä 2020 katselin uutislähetyksiä, niin kovin vähän porukkaa oli kauppakeskuksissakin. Kauppakeskuksissa kuitenkin kaupat olivat ihan normaalisti auki. Asiakkaat vain päättivät, että eivät mene. Lisäksi ihmiset lakkasivat tapaamasta ystäviään ja sukulaisiaan. Pysyteltiin oman perheen kesken. Jopa ulkona pidettiin turvavälit vastaantulijoiden kanssa. Ei järjestetty juhlia. Eikä käytetty edes maskeja.

Nyt tilanne on jo pitkään ollut toinen. Ihmiset uskaltavat olla paikoissa, missä on muita ihmisiä. Tavataan ystäviä ja sukulaisia. Käydään kaupoissa, kampaamoissa jne. Järjestetään juhlia. Jne jne. Koronavirus tarttuu, kun ihmiset ovat toistensa kanssa tekemisissä. Ei sen tarvitse olla just ravintola, missä ollaan tekemisissä. Mun lähipiirissäni olevista kaksi on saaneet tartunnan päiväkodista. Ovat siis töissä päiväkodissa. Molemmat käyttävät kirurginmaskia töissä. Silti saivat tartunnan. Ja kun ihmiset liikkuvat muiden ihmisten parissa ennenkuin saavat tietää tartunnastaan, virus leviää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sairastaa koronaa, mutta lievillä oireilla. Samahan se on vaikka influenssassa, suurin osa sairastaa sen lievänä, pieni prosentti joutuu sairaalaan. Tiedän että vaikka viiden päivän kuumeilu ei itsestä tunnu lievältä, mutta jos et joudu sairaalahoitoon niin se on suht lievä tauti. Korona kuolleisuus on myös korkea, sillä koronaa on nyt paljon. Tämän vuoksi myös kuollessaan yhä useammalla on korona. Nuo luvut eivät siis kerro sitä, kuinka moni on kuollut koronaan, vaan siitä kuinka monella on kuollessaan tai pari viikkoa sitä ennen ollut korona. Tilanne ei siis ole pahentunut, vaan mennään siihen suuntaan että pitää oppia elämään koronan kanssa normaalisti.

Vierailija
44/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko näin ettei mahdeta mitään eikä millään joten palataan normaaliin . Toiset selviää , toiset ei . 

Tässä on kaksi vuotta yritetty tukahdutusta. Ei vaan onnistu. Montako vuotta vielä pitäisi yrittää? Kolme, viisi, seitsemän?

Ei kai siinä käsien nostamisella pystyyn -taktiikassa mitään vikaa ole mutta hallitus ei kuitenkaan ikinä tule sitä taaskaan myöntämään vaan sama kansalaisten sumutus jatkuu vuodesta toiseen. Ehkä ne taas tekaisee hatusta jonku väärennetyn tutkimuksen valheidensa tueksi ja meno jatkuu kuin Pohjois-Koreassa.

Vierailija
45/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kirjataan 21 tuhatta tartuntaa. Uusi ennätys hei!!

Vierailija
46/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka yrittänyt? Sinäkö? Nimenomaan Suomessa EI ole koko pandemia-aikana ollut tavoitteena tukahduttaa koronavirusta. Vieläkö joku kuvittelee, että Suomen valitsema nk hybridistrategia tarkoittaa viruksen tukhduttamista?

Vierailija
47/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pandemian alkuvaiheessa seurasin thl tiedotustilaisuuksia, mutta enää en viitti. Niin paljon vääristeltyä "tietoa" siellä, ettei mitään rajaa. Mut joo, jos joku oikeesti uskoo salmisen puheita että tilanne on helpottunut niin voin kertoa. Ei oo.

Ah, no sitten! Todellakin uskon mieluummin anonyymia tyyppiä vauvapalstalla, joka panikoi ilman mitään faktaa todisteena. Paljon luotettavampaa kuin thl:n tilastot.

Vierailija
48/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhoittukaa nyt ihan oikeasti jo! Korona alkaa olla jo influenssaan verrattavissa oleva sairaus. Ja nuo ihmiset eivät ole kuolleet kaikki koronaan jotka on tilastoitu kuolemiin.

Vierailija
49/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olikohan noista rokotuksista mitään hyötyä, kehitettiin pari vuotta sitten ihan toista virusta kuin Omikronia vastaan. Luulen, että ei ollut, mutta sitä ei voida myöntää, kun on niin paljon satsattu ja saarnattu.

Vierailija
50/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään kirjataan 21 tuhatta tartuntaa. Uusi ennätys hei!!

Ajatellaanpa positiivisen kautta. Tuolla päivätartuntatahdilla virus on kiertänyt koko Suomen väestön reilussa 200 päivässä. Siis alle vuosi enää, sitten on tämä painajainen ohi. Jos tartuntoja olisi ainoastaan 2100 päivässä, epidemian päättymiseen menisi reilu 6 vuotta.

Vierailija
51/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka yrittänyt? Sinäkö? Nimenomaan Suomessa EI ole koko pandemia-aikana ollut tavoitteena tukahduttaa koronavirusta. Vieläkö joku kuvittelee, että Suomen valitsema nk hybridistrategia tarkoittaa viruksen tukhduttamista?

Kyllä. Olen ollut vapaaehtoisesti karanteenissa 2 vuotta ja alkaa jo tuntumaan. Tosin aika turhaahan tämä on, jos kukaan muu ei suostu vapaaehtoisesti karanteenissa olemaan. No, mun osalta alkaa pikku hiljaa riittämään. On aika palata normaaliin, ei tämä ole ihmisarvoista elämistä...

Vierailija
52/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt mitään koronaa enää muistaa, kun tässä on sodan lietsominen venäjää vastaan menossa! T. Suomen valtamedia

Vierailija
53/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Olen ollut vapaaehtoisesti karanteenissa 2 vuotta ja alkaa jo tuntumaan. Tosin aika turhaahan tämä on, jos kukaan muu ei suostu vapaaehtoisesti karanteenissa olemaan. No, mun osalta alkaa pikku hiljaa riittämään. On aika palata normaaliin, ei tämä ole ihmisarvoista elämistä...

Hui! No kannattaa todellakin lopettaa tollanen karanteeni jo ja palata normaaliin. Itse oon koronan jo sairastanut, ja päätin lopettaa maskin käytönkin. En vaan enää jaksa. Toki jos oon kipeenä niin pidän välimatkaa muihin, etten sitten tartuttele muita. Vaikka olin kyllä esim. teatterissa, illanistujaisissa ja uimahallissa just sairastumista edeltävänä päivänä, eli olin huomaamattani sitä varmasti tartuttanut eteenpäin.

Vierailija
54/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jlkll kirjoitti:

olikohan noista rokotuksista mitään hyötyä, kehitettiin pari vuotta sitten ihan toista virusta kuin Omikronia vastaan. Luulen, että ei ollut, mutta sitä ei voida myöntää, kun on niin paljon satsattu ja saarnattu.

Kyllä ne tarkoitukseensa ovat hyödyllisiä.

Vierailija
55/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jlkll kirjoitti:

No jos nyt verrataan korona virukseen joka kieris 100 vuotta sitten, kun ei ollut rokotteita, niin oli. Silloin kuoli jopa 30 miljoonaa ihmistä. Eiköhän rokotteiden ansiosta ole päästy näin pienellä kuolleisuudella tähän pisteeseen, että tauti alkaa olemaan jo lievä.

Vierailija
56/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä käsien nostamisella pystyyn -taktiikassa mitään vikaa ole mutta hallitus ei kuitenkaan ikinä tule sitä taaskaan myöntämään vaan sama kansalaisten sumutus jatkuu vuodesta toiseen. Ehkä ne taas tekaisee hatusta jonku väärennetyn tutkimuksen valheidensa tueksi ja meno jatkuu kuin Pohjois-Koreassa.

Edes Linden ei mainitse long covidia sanallakaan:

Jos viranomaiset tunnustaisivat long covidin, epidemialle täytyisi tehdä jotain.

Samalla kävisi selväksi, että sen leviämisen salliminen on ollut iso virhe ja johtanut suureen määrään pitkäaikaissairaita.

Vierailija
57/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normi kausiflunssa saa keski-ikäisellä 5 päivää kuumetta.

Vierailija
58/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, nyt ymmärrän. Jos yksin yrittää tukahduttaa pandemiaa, vaikka Suomen virallinen strategia ei ole missään vaiheessa ollut tukahduttaminen, takuulla alkaa riittämään.

Vierailija
59/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko pandemian ajan on ollut kyse terveydenhuollon kantokyvystä. Täsmällisemmin tehohoidon kantokyvystä. Syystä, että uusia tehohoitopaikkoja ei noin vain perusteta, koska rivisairaanhoitajan kouluttaminen tehohoitotaitoiseksi hoitajaksi kestää kauan. Tavallisilla osastoilla ei ole tätä ongelmaa, koska jokainen rivihoitaja osaa käyttää suojavarusteita, joita koronatartunnan saaneen potilaan hoidossa tarvitaan. Vaikka tartuntaluvut ovat olleet jo pitkään korkeita, tehohoidossa on silti edelleen varsin vähän koronatartunnan saaneita. 

Tartuntatautilaki velvoittaa viranomaisia torjumaan tarttuvia vaarallisia tauteja. Tuohan on ihan älytön kriteeri: jos kaikki kuolisivat koronatautiin, tilanne olisi tuolla kriteerillä erinomainen, koska terveydenhuolto ja tehohoito eivät kuormittuisi.

Vierailija
60/66 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaa ei enää ole. 🤔 Oliko alkujakaan?

Pelolla ja kuolemalla sekä sodalla on helppo hallita. Sekä luoda vihaa ja sekasortoa.

Ei mulla muuta. 😅

https://www.koronatilastot.fi/fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä