Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hoidetaanko potilaita "pärstäkertoimen" perusteella sairaaloissa?

Vierailija
11.03.2022 |

Eli jos potilas tai omaisensa ovat vähän nuhjaisemman näköisiä tai esim. ylipainoisia/vähemmistöön kuuluva ym., saako potilas huonompaa hoitoa? Tai jos potilas on suorapuheisempi, voiko hoitaja "kostaa" antamalla yliannostuksen lääkettä?

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, psykoosin saanutta alempaa ei voi enää ollakaan sitten jatkossakin ja kaikkialla terv.huollossa. Ja varsinkin jos on köyhä, työtön ja vielä turvotetaan tosiaan ja salvataan lähes liikuntakyvyttömäksi parkinson- köpötteleväksi zombiksi, nuorikin ihminen,niillä kamalilla kidutusmyrkyillä:( Itse kokenut...Ja hoitsut juoruavat ja haukkuvat 99,999%potilaista ja myös kollegoistaan ym. Suomeen pitäisi saada eutanasia, ja äkkiä, ottaisin heti ennemmin kuin joutuisin enää ikinä "hoidettavaksi"näiden sadistien kynsiin!

Vierailija
102/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, psykoosin saanutta alempaa ei voi enää ollakaan sitten jatkossakin ja kaikkialla terv.huollossa. Ja varsinkin jos on köyhä, työtön ja vielä turvotetaan tosiaan ja salvataan lähes liikuntakyvyttömäksi parkinson- köpötteleväksi zombiksi, nuorikin ihminen,niillä kamalilla kidutusmyrkyillä:( Itse kokenut...Ja hoitsut juoruavat ja haukkuvat 99,999%potilaista ja myös kollegoistaan ym. Suomeen pitäisi saada eutanasia, ja äkkiä, ottaisin heti ennemmin kuin joutuisin enää ikinä "hoidettavaksi"näiden sadistien kynsiin!

Tämä! Suomi on terveydenhuolloltaan sadistinen koneisto. Kuolemakin on parempi kuin joutua tähän limboon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää kohtelua saa jos on hyvätuloinen, nuori/nuorehko, älykäs, puolensa pitävä ja oikeutensa tunteva, hyväkuntoinen/urheilullinen, hyvän näköinen, siisti ja hyvin pukeutunut.

Vierailija
104/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää kohtelua saa jos on hyvätuloinen, nuori/nuorehko, älykäs, puolensa pitävä ja oikeutensa tunteva, hyväkuntoinen/urheilullinen, hyvän näköinen, siisti ja hyvin pukeutunut.

Kuvailemasi ihminen asioikin yksityisellä lääkäriasemalla, jolla kuuluukin saada hyvää palvelua, kun se maksaa niin h*lvetisti :D

Vierailija
105/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Oon saanut yleensä ihan asiallista palvelua lääkärissä, mutta käyttäydynkin aina hyvin. Mulla taas se vaatiminen on hankalampaa, kun en ole mikään nyrkin pöytään paukuttaja luonteeltani.

Sen oon kuitenkin huomannut, että jos käyn lääkärissä jollain tavanomaisella asialla, lääkäri yrittää hoitaa mut mahdollisimman nopeasti pois sieltä, kun on hitaita mummoja odotushuone täynnä. Samoin labrassa. Yritän itsekin olla siellä mahdollisimman ripeä, kun tiedän, että hitaampia kyllä riittää.

Vierailija
106/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta osa siitä on ihan oikeinkin. Siis tottakai sairaudet vaikuttavat ulkonäköön ja ulkonäköä katsotaan senkin takia. Ja etninen tausta vaikuttaa moniin sairauksiin, ja niiden todennäköisyyksiin, eli se pitääkin huomioida. Mutta se ei tietenkään perustua ennakkoluuloille eikä johtaa huonompaan tulokseen, vaan sen pitäisi perustua faktoille ja johtaa parempaan hoitoon - mutta koska ihmiset ovat ennakkoluuloisia ja vaillinaisia niin molempia sattuu.

Kommenttisi kolme ensimmäistä virkettä menevät siinä mielessä ohi, että niissä ei ole kyse "pärstäkertoimesta". Varsinaisessa merkityksessään tuo sana tarkoittaa juuri sellaisia asiattomuuksia, joihin viittaat vasta neljännestä virkkeestä alkaen.

Vierailija
107/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei tämä keskustelu on jotain uskomatonta. Minulta on leikattu sydän vaikka eläkkeellä pään takia. Sitten pari psykoosia ja muutama itsemurha yritys taustalla. Aina olen saanut apua julkiselta puolelta. En huuda en vinoile hoitajille vaan kerron omat asiani rehellisesti ja kohteliaasti.  On minulla ollut päivystyksessä huonekavereita jotka huusivat haista emätin hu o rat  vi ttu. Metakkaa piti kokoajan.

Itsemurhaa yrittäneet ovat alinta kastia.

Vierailija
108/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei tämä keskustelu on jotain uskomatonta. Minulta on leikattu sydän vaikka eläkkeellä pään takia. Sitten pari psykoosia ja muutama itsemurha yritys taustalla. Aina olen saanut apua julkiselta puolelta. En huuda en vinoile hoitajille vaan kerron omat asiani rehellisesti ja kohteliaasti.  On minulla ollut päivystyksessä huonekavereita jotka huusivat haista emätin hu o rat  vi ttu. Metakkaa piti kokoajan.

Itsemurhaa yrittäneet ovat alinta kastia.

Paitsi jos olet psykiatrisella osastolla ja olet kaunis ja muutenkin miellyttävä. Silloin saat osaksesi empatiaa.

Vierailija
109/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ei oteta oikein koskaan tosissaan, kun menen vastaanotolle. Se, että on nuori ja tulee omin jaloin vastaanotolle tuntuu olevan merkki siitä, että mitään ei olisi vialla. Useammankin kerran lääkärien asenne on ollut voidaanhan sitä tutkia, mutta tuskin on mitään. Sitten ollaankin, että oho täällä on murtuma, oho sulla on umpisuoli puhjennut, oho sulla on verenmyrkytys, eikö sulla ole kipuja tai huono olo. Öö... On kuten sanoin ja siksi tulin tänne...

En tiedä oikein mitä pitäisi tehdä. Heittäytyä kävelykyvyttömäksi, huutaa, itkeä vaikka voin kivuiltani ja huonolta ololtani olla normaalisti?

Paljon korostetaan, että ihmisillä on hyvin yksilölliset kipu- ja toimintakykyasteikot, mutta tästä ajatuksesta poimitaan yleensä rusinat pullasta. Käytännössä potilaiden ajatellaan sijoittuvan asteikolle keskiverto-tyhjästä valittava ja päälle vielä olettamus vaivojen liioittelusta. Hyvä juttu, että sinua viitsittiin vilkaista eikä käännytetty pois.

Vierailija
110/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne saavat hoitoa jotka osaavat vaatia sitä ja uhata oikeustoimilla. Itse otan aina julkiselle puolelle mukaan puhemieheksi jonkun terveysalalla työskentelevistä perheenjäsenistäni niin saa minulle kuuluvan hoidon. Muuten ei saa hoitoa.

Kerrotko millaista hoitoa sinulta on evätty? Syöpääsi ei hoideta? Murtunutta raajaa ei kipsata?

Sain tapaturman seurauksena sisäisen verenvuodon joka jätettiin hoitamatta. Meinasin kuolla. Muitakin tapauksia on. Käynkin aina yksityisellä. Tai jos julkisella niin ammattilainen aina mukana. Näin tekee kaikki perheessäni.

Samat kokemukset, useita vakavia hoitovirheitä ja jätetään tutkimatta selvätkin vaaratilanteet. Kokemukset oman perheen sisältä. Hoitoa saa jos näkyvä vamma tai käsi lähtenyt irti. Vaatikaa, älkääkä antako periksi. 

Valittakaa huonoista hoitajista tai ottakaa puhemies joka tekee sen puolestanne. Turha valittaminen eri asia, mutta epäkohdista kuuluu pitää ääntä. 

Olen sitä mieltä että hoitovirheen rinnalle tulisi ottaa heitteillejättö tai vakava laiminlyönti. Ne koertoisivat paremmin mitä on tapahtunut. On eri asia että potilas otetaan tosissaan, tätä hoidetaan parhaalla mahdollisella tavalla, ja siinä sattuu sitten joikn inhimillinen virhe, kuin se että evätään hoito kokonaan ja panetellaan potilasta vielä päälle.  

Olen törmännyt tähän panetteluun kun hoitaja itse mokailee. Näköjään muilla sama ongelma. Kysehän on lopulta kunnianloukkausesta joka on rikosasia jos pystyy todistamaan.

Panettelu ei ole kunnianloukkaus.

Mietipä uudestaan. Sitten on vielä se www.finlex.fi, jos ei edelleenkään avaudu.

Vierailija
111/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat hoitsut tekee tuota.

Kuinka vanhat? Itse olen 60v ja jokainen ihminen on samalla viivalla.

Jokainen päivä on uusi ja jokainen kohtaaminen.

Vierailija
112/112 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI! Ei saa niin hoitaja käyttäytyä eikä mikään muukaan Taho!

Se on Epäammattimaista ja hoitoalan etikan vastaista Vaan Kaikkia potilaita pitää hoitaa tasa-

puolisesti eikä saa arvostella ketään Kaikki ovat omia , yksilöitä .

Jos hoitaja , lääkäri mikä vaan hoitoalan henkilö rupeaisi syrjimään , arvostelemaan tai muulla Tavalla kohtelemaan potilasta huonosti Epätasavertsisesti.

..Hän saisi siitä potkut !