Jos tekee saksalaisen yksityisen kanssa autokauppaa niin onko tinkivaraa enemmän jos maksaa fyysisellä käteisellä?
Olen antanut itseni ymmärtää että autokaupassa tinkiminen Saksasa on yleisesti aika vähäistä, liikkeissä olematonta.
Kommentit (14)
Saksassa autoliikkeessä on pääsääntöisesti niin sanotut apteekin hinnat, joista ei jousteta. Jonkun parisataa voi ehkä saada alennusta mutta sekään ei ole mikään automaattinen sääntö.
Me just ostettiin auto Saksasta yksityiseltä. Saatiin 3000 euroa tingittyä.
Jos et osaa saksan kieltä tai saa mukaan tuttavaa joka osaa niin en suosittele ostamaan autoa yksityiseltä Saksasta. Syynä on ajoneuvon rekisteröintiprosessi, joka on varsin monimutkainen ja vaihtelee alueittain. Saksassahan auton rekisterikilvet vaihtuvat aina omistajan vaihtuessa.
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa saksan kieltä tai saa mukaan tuttavaa joka osaa niin en suosittele ostamaan autoa yksityiseltä Saksasta. Syynä on ajoneuvon rekisteröintiprosessi, joka on varsin monimutkainen ja vaihtelee alueittain. Saksassahan auton rekisterikilvet vaihtuvat aina omistajan vaihtuessa.
Eivät vaihdu automaattisesti, jos auton uusi omistaja on siltä samalta alueelta. Auton kilvet kertovat omistajan maakunnan.
Vierailija kirjoitti:
Jos et osaa saksan kieltä tai saa mukaan tuttavaa joka osaa niin en suosittele ostamaan autoa yksityiseltä Saksasta. Syynä on ajoneuvon rekisteröintiprosessi, joka on varsin monimutkainen ja vaihtelee alueittain. Saksassahan auton rekisterikilvet vaihtuvat aina omistajan vaihtuessa.
Kai nyt Herran Vuonna 2023 siellä joku osaa englantia, tai pärjää Google translaattorilla joka osaa kääntää lennossa keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Me just ostettiin auto Saksasta yksityiseltä. Saatiin 3000 euroa tingittyä.
Miten hoiditte maksun?
Vierailija kirjoitti:
Saksassa autoliikkeessä on pääsääntöisesti niin sanotut apteekin hinnat, joista ei jousteta. Jonkun parisataa voi ehkä saada alennusta mutta sekään ei ole mikään automaattinen sääntö.
Saisiko paperityöt ja kilven teettämisen ainakin tingittyä kaupan päälle?
Pari moottoripyörää olen Saksasta itselleni vuosien varrella hakenut, ja en voi todellakaan suositella rekisteröintiä hoidettavaksi ilman paikallista apua, jos et puhu suht sujuvasti saksaa. Kilpikonttorin henkilökunta oli suht nuorta, mutta ei ainakaan minulle suostunut puhumaan sanaakaan englantia. Molemmilla kerroilla ostin yksityiseltä, tinkasin hieman ja myyjä tuli avustamaan siirtokilpien hankkimisessa. Liikkeet hoitavat saman myös pienellä korvauksella.
Helppo ainakin oli myydä auto Latvialaiselle kääntäjän avulla. Poistui heti omista nimistä.
Lieneekö ostaminen sen vaikeampaa?
Yksityiset ei EU-alueella oikein halua ottaa vastaan isoja summia käteistä. Niitä ei pysty tallettamaan pankkiin. Itselläni oli muutaman tonnin nippu auton myytyäni, ja pankkini vaati kuittia, jonkun rahanpesupykälien takia.
Omistajan vaihto oli tehty nykytapaan Trafin nettipalvelussa. Sieltä olisi varmaan saanut printattua kuitin, mutta säästin printterirahat, ja käyttelin rahat arjen ostoksiin.
Kysyin kyllä kassatädiltä, että kuka rahaa nykyään hoitaa, kun ei pankille kelpaa. Ei osannut sanoa.
Yksityisten keskenhän kaikki on mahdollista, riippuu ihan siitä mihin kukakin suostuu.
Voi kuule. Autokaupan tinkivarat jäi sinne 90-luvulle. Enää et saa pennin jeniä pois hinnasta, Ainoa mistä nyt pystyy neuvottelemaan on oman vaihdokin arvo. Mutta siitä ostettavasta ei lähde mitään pois.
Jokaiselta saksalaiselta saa 4,56% alennuksen käteisellä maksaessa.
olet sisäistänyt asian aivan oikein
jos nyt sattuu koeajolla ja siinä pihalla asfaltin päällä huomaamaan jotakin niin ainahan voi yrittää
olen joskus saanut hinnasta puolet pois esim autoliikkeessä etelä saksassa. yksityiseltä pohjoisemmassa saksassa noin 25 pros pois hinnasta ja aivan oikein maksat käteisellä vai odotteletko hotellissä 3 päivää että raha liikkuu gunterin taskuun