Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa tarkoittaa "tapailu"?

Vierailija
12.08.2015 |

Siis onko se seurustelua ja sitoutumista vai lähinnä nätti nimitys vakipanolle?

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:37"] Minkä ikäisiä nämä tapailua ihmettelevät ovat? Olen 22-vuotias ja tapailu on ihan tuttu juttu. Paneskelua, treffailua ym., mutta ei olla pariskunta. Ja saa tapailla muitakin. [/quote] Osaisitko vielä kertoa, mikä idea tuossa oikein on? [/quote] Saa paneskella eikun kröh tapailla muitakin.

[/quote]

Ja miksi ihmeessä joku haluaisi paneskella useamman ihmisen kanssa samaan aikaan!? En pysty kerta kaikkiaan ymmärtämään. Onko tämä WT meininki levinnyt myös korkeakoulutettuun kansanosaan?

Vierailija
42/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:37"]Minkä ikäisiä nämä tapailua ihmettelevät ovat? Olen 22-vuotias ja tapailu on ihan tuttu juttu. Paneskelua, treffailua ym., mutta ei olla pariskunta. Ja saa tapailla muitakin.
[/quote]

Sä oletkin teini. Mene Demi.fi sivustolle kerämään jaxuhaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.
[/quote]

Miten joku voi tapailla melkein vuoden :o ap
[/quote]

No miksi ei vois? Tapaillessa nähdään ja ollaan, mutta ei olla oikeestaan viel velvollisia ilmottaan toiselle menoista ja muusta
[/quote]

No eikö nopeammin tiedä haluaako seurustella? Ei kuullosta hääppöiseltä ihastumiselta saati rakastumiselta. Ap
[/quote]

Miksikähän näitä aloittajan juttuja niin hanakasti alapeukutetaan? Ei munkaan mielestä vuosikausia jatkunut tapailu oo oikein järjellistä. Rasittavaa tuo suhteiden epämääräisyys nykyään. Sekin oli kuulemma vain tapailua kun olin puoli vuotta yksiavioisessa suhteessa jossa nähtiin aina viikonloppuisin. Kai se seurustelu on sitte nykyään sitä että asutaan yhdessä. Käykö aikuiset ihmiset oikeasti jotain"seukataanko"-keskusteluja jotta tietää mikä suhde on? Minusta ne on vähän teinimäisiä, aikuisten suhteet joko etenee johonkin suht luontevasti tai sit ei.

Vierailija
44/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:55"]

Ja miksi ihmeessä joku haluaisi paneskella useamman ihmisen kanssa samaan aikaan!?

[/quote]Seksi on kivaa, vaihtelu on kivaa ja uuteen ihmiseen tutustuminen seksuaalisesti vasta kivaa onkin. Seksi on mukava ja iloinen asia.

Vierailija
45/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:44"]

Tapailu on sitä, että tavataan neutraalissa ympäristössä, mennään leffaan, syömään tai drinkille ja tutustutaan juttelemalla ja kuuntelemalla. Onks vähä vaikeeta tajuta?

Seksi ei kuulu tässä vielä laisinkaan kuvioihin. Itse en harrasta tätä nykyään suosittua heti-sänkyyn-hyppäämistä vaan katson ajan kanssa, miten asiat rupeaa sujumaan muilla rintamilla. Seurustelusuhde on sit sellainen, että jo vähän leikitään kotia, käydään reissussa yhdessä, lomaillaan, vietetään viikonloppuja saman katon alla ja tutustutaan niihin toisen vähemmän mahtaviin ominaisuuksiin.

En tajua tätä nykymenoa, jossa vilisee vakipanot ja satunnaiset hoidot. Seksi on sen verran herkkä ja iso asia, että sitä en todellakaan jaa minkä tahansa baariääliön kanssa. Hieman itsekunnioitusta, naiset....

[/quote]

Tapailuhan yleensä jääkin vain jahkailuksi. Sitten kun kemiat kolahtaa, niin päädytään sänkyyn ja aletaan seurustella hetken päästä. Jos pitää väkinäisesti tutustua, niin ei se siitä mihinkään etene ja kipinäkin ehtii sammua.

Vierailija
46/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä minäkin olen ihmetellyt että mikä hiton tapailu?? Nuorison tapa olla sitoutumatta ilmeisesti. Yök!

Vierailija
47/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:37"] Minkä ikäisiä nämä tapailua ihmettelevät ovat? Olen 22-vuotias ja tapailu on ihan tuttu juttu. Paneskelua, treffailua ym., mutta ei olla pariskunta. Ja saa tapailla muitakin. [/quote] Osaisitko vielä kertoa, mikä idea tuossa oikein on? [/quote] Saa paneskella eikun kröh tapailla muitakin.

[/quote]

Ja miksi ihmeessä joku haluaisi paneskella useamman ihmisen kanssa samaan aikaan!? En pysty kerta kaikkiaan ymmärtämään. Onko tämä WT meininki levinnyt myös korkeakoulutettuun kansanosaan?

[/quote]

Miksi ihmiset yleensäkään haluaa paneskelle kenenkään kanssa? Tuon aikaisemman kommentin pointti oli se,että JOS haluaa pitää useita seksikumppaneita yhtä aikaa,tapailuvaiheessa se on vielä hyväksyttävää.Sitten kun sovitaan,että ollaan oikeassa seurustelusuhteessa,ollaan yleensä yksiavioisia.Eli tapaillessa voi vähän niin kuin yhdistää sekä sinkkuelämän että seurustelun parhaat puolet.

Vierailija
48/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Varsinkin fuksien menothan ovat kaikkein pahimpia kyrpäkaruselleja. Sinä aikana moni tosin löytää sen vakituisen, osa ei.

Vierailija
49/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:55"]

Ja miksi ihmeessä joku haluaisi paneskella useamman ihmisen kanssa samaan aikaan!?

[/quote]Seksi on kivaa, vaihtelu on kivaa ja uuteen ihmiseen tutustuminen seksuaalisesti vasta kivaa onkin. Seksi on mukava ja iloinen asia.
[/quote]

Toisella tiukka, toisella löysähkö. Kumpaakin voi tapailla heh

Vierailija
50/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on nimenomaan tapailua. Tutustumista toiseen ja viettämistä aikaa toisen kanssa ilman sitoumuksia. Tapailu voi loppua, tapailu voi muuttua seurustelusuhteeksi tai tapailu voi jatkua tapailuna vaikka läpi koko elämän. On paljon ihmisiä, joilla ei ole edes tarvetta sitoutua. Joko ei nyt, ei lähivuosina tai ei koskaan. Kuitenkin on mukavaa viettää aikaansa toisen ihmisen kanssa. Matkustella, käydä ravintoloissa, elokuvissa jne. Seksikin voi kuulua tapailuun, mutta ei välttämättä. Minä olen eronnut, hyvin toimeentuleva, asuntolainani maksanut ja lapseni jo aikuisiksi saanut eikä mulla ole mitään tarvetta ryhtyä enää seurustelusuhteeseen parisuhteesta puhumattakaan. Sen vuoksi tapailenkin miestä, jolla on sama elämäntilanne. Teen asioita myös ystävieni kanssa, mutta suurimmalla osalla heistä on perheet ja puolisot eikä heitä saa kovin helposti lähtemään vaikkapa viikonloppureissulle Berliiniin. Tapailemani mies sen sijaan lähtee hyvinkin mielellään, jos vaan hänellä ei satu olemaan jotain muuta menoa kyseiselle viikonlopulle. 

Vierailija
51/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:11"]

Tapailu on nimenomaan tapailua. Tutustumista toiseen ja viettämistä aikaa toisen kanssa ilman sitoumuksia. Tapailu voi loppua, tapailu voi muuttua seurustelusuhteeksi tai tapailu voi jatkua tapailuna vaikka läpi koko elämän. On paljon ihmisiä, joilla ei ole edes tarvetta sitoutua. Joko ei nyt, ei lähivuosina tai ei koskaan. Kuitenkin on mukavaa viettää aikaansa toisen ihmisen kanssa. Matkustella, käydä ravintoloissa, elokuvissa jne. Seksikin voi kuulua tapailuun, mutta ei välttämättä. Minä olen eronnut, hyvin toimeentuleva, asuntolainani maksanut ja lapseni jo aikuisiksi saanut eikä mulla ole mitään tarvetta ryhtyä enää seurustelusuhteeseen parisuhteesta puhumattakaan. Sen vuoksi tapailenkin miestä, jolla on sama elämäntilanne. Teen asioita myös ystävieni kanssa, mutta suurimmalla osalla heistä on perheet ja puolisot eikä heitä saa kovin helposti lähtemään vaikkapa viikonloppureissulle Berliiniin. Tapailemani mies sen sijaan lähtee hyvinkin mielellään, jos vaan hänellä ei satu olemaan jotain muuta menoa kyseiselle viikonlopulle. 

[/quote]Minä suoraan sanottuna unelmoin tällaisesta tilanteesta, vaikka (ja koska) olen naimisissa.

Vierailija
52/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:51"]

Olen TÄYSIN samaa mieltä, itse olen tammikuusta lähtien tapaillut miestä ja nähdään kun nähdään. Eikä niissä ole sitä että heti sänkyyn vaan yhdessä vietetään aikaa.. Ja se passaa mulle hyvin! En Voisi sietää iholla roikkumista tai pelisääntöjä tiukaksi, muita emme tapaile ja jos se tästä syventyy vakavaksi niin se olisi siunaus, sillä se mies on niin spessua mitä ikinä olen tavannut. Mihin kiire tässä maailmassa muka on? Kun puhutaan parisuhteesta tai tapailuata, miksi pilata se heti alkuun kiirehtimällä? :)

[/quote]

Haaskaat aikaasi aivan turhaan. Kyllä se olisi jo muuttunut kuukausia sitten vakavammaksi, jos mies olisi kiinnostunut. Turhaan toivot ja odotat, ei tule tapahtumaan.

[/quote]

haluatko perustella kirjoitustasi paremmin miksi muka MINÄ haaskaan aikaani? :) Itse lähentelen jo 40ikää ja mies jo sen yli, molemmilla takana pitkä ja vaikea suhde erosta puhumattakaan.. Meillä EI ole kiire minnekään. 

Vierailija
53/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 pitkään tapailuun kuului myös työpaikat eri kaupungeissa... eli tiivis seurustelusuhde oli siksikin hankala toteuttaa.

Pointtina mielestäni on nimenomaan se, että tapailuasteella ei ole toiselle tilivelvollinen... jos on muuta menoa, niin sitten on muuta menoa eikä tänään voi tavata, ensi viikolla sopii sitten taas.

Vierailija
54/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on sitä kun ei vielä panna eikä pussaillakaan. Eikä puhuta tunteista.

Vierailija
55/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:25"]

Tapailu tarkoittaa sitä että ei koeta  seksuaalista vetoa toisiin ja  tilanne jää tapailun asteelle. Tapailu jatkuu koska kummassakaan ei   ole  mitään vikaa ja   näin ajatellaan että  on järkevää tapailla. Sen kummempaa siitä ei sitten tule, ehkä  toivotaan että tulisi, mutta ei tule.

[/quote]

No ei tarkoita =)))))

Vierailija
56/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:28"]

[/quote]

Ei ole. Kaikkia noita voidaan tehdä tapaillessakin...

Vierailija
57/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:28"]

[/quote]

Juuri näin,tapaillessa käydään treffeillä,tutustutaan.Olen joskus naureskellut ystävilleni,että voi kun rakkaus olisi yhtä yksinkertaista kuin saduissa.Tyttö tapaa pojan,rakastutaan ensisilmäyksellä ja viimeistään seuraavana päivänä mennään naimisiin.Toisaalta varsinkin ensimmäisillä treffeillä yleensä yritetään tehdä hyvä vaikutus,voihan se toinen olla oikeasti vaikka millainen mulkero kun siihen tutustuu paremmin.

Vierailija
58/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaillessa ei olla pari.

Vierailija
59/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käsite "tapailu" heijastaa vain ihmisten yhä pahenevaa minäminäminä-asennetta. Halutaan kaikki rusinat pullasta, eikä tarvitse suhtautua vakavasti mihinkään.

Vierailija
60/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu on siis avoin suhde. Tämä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi