Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa tarkoittaa "tapailu"?

Vierailija
12.08.2015 |

Siis onko se seurustelua ja sitoutumista vai lähinnä nätti nimitys vakipanolle?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset oikeesti voi käydä ulkona yms nussimatta.. että ei se vakipanokaan oo. Ja vakipanoa nyt vaan lähinnä pannaan eikä muuta. Vissi ero..

Vierailija
2/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sellaista on/off haparointia pimeässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.

Vierailija
4/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.
[/quote]

Miten joku voi tapailla melkein vuoden :o ap

Vierailija
5/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä kun ei heti ihan tarkkaan muista melodiaa mutta rämpyttelee sinnepäin koettaen lennossa muistella.

Vierailija
6/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu loppuu ekaan (suojaamattomaan) yhdyntään ja seurustelu alkaa?

Vierailija
7/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.
[/quote]

[/quote]

No miksi ei vois? Tapaillessa nähdään ja ollaan, mutta ei olla oikeestaan viel velvollisia ilmottaan toiselle menoista ja muusta

Vierailija
8/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.
[/quote]

[/quote]
Helposti. Olen ollut tapailusuhteessa joskus vuosia.

Vierailija
9/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaillaan toista ihmistä kun tutustutaan toiseen. Eli käydään ulkona syömässä/juomassa/kahvilla, katsellaan leffoja, käydään kävelyllä...

Ei olla sitouduttu vakavasti... vielä.

Vierailija
10/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:11"]Tapailu loppuu ekaan (suojaamattomaan) yhdyntään ja seurustelu alkaa?
[/quote]
Eikä lopu. Seurustelu alkaa silloin, kun siitä YHDESSÄ päätetään.

Vierailija
11/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puhun tapailusta silloin kun ei vielä seurustella mutta esim treffaillaan. Siis eli että käydään ulkona, ehkä kylässäkin ja juttu on selvästi johtamassa seurusteluun mutta vielä ei olla sitouduttu täysin eli periaatteessa voisi treffailla samaan aikaan muitakin. Eli tapailu on ns "tutustumisvaihe" ennen vakavaa seurustelua.

Vierailija
12/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita. [/quote] Miten joku voi tapailla melkein vuoden :o ap

[/quote]

Miksei voisi... jos kaveri on ihan ok... mutta kuitenkin mielessä epävarmuus onko sittenkään... ei aleta vakvaissaan seurustella, niin sitten tapaillaan. Itsellä kuviot meni nykyisen miehen kanssa silleen, että ensin tapailtiin ja kun päätettiin että se on tässä niin vaihdettiin samantien avoliittoon. 

Vierailija
13/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.
[/quote]

[/quote]

No miksi ei vois? Tapaillessa nähdään ja ollaan, mutta ei olla oikeestaan viel velvollisia ilmottaan toiselle menoista ja muusta
[/quote]

No eikö nopeammin tiedä haluaako seurustella? Ei kuullosta hääppöiseltä ihastumiselta saati rakastumiselta. Ap

Vierailija
14/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.
[/quote]

[/quote]

[/quote]

No eikö nopeammin tiedä haluaako seurustella? Ei kuullosta hääppöiseltä ihastumiselta saati rakastumiselta. Ap
[/quote]
Elämä on.

Vierailija
15/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita. [/quote] Miten joku voi tapailla melkein vuoden :o ap [/quote] No miksi ei vois? Tapaillessa nähdään ja ollaan, mutta ei olla oikeestaan viel velvollisia ilmottaan toiselle menoista ja muusta [/quote] No eikö nopeammin tiedä haluaako seurustella? Ei kuullosta hääppöiseltä ihastumiselta saati rakastumiselta. Ap

[/quote]

Joskus siitä ihan hyvästä kuoriutuu ajan kanssa oikea helmi :D

Vierailija
16/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen tietää nopeammin, ja toinen ei.. Minulle tapailemani mies ilmoitti kahden kuukauden jälkeen, että on rakastunut minuun ja ei halua, että tapaillaan muita. Tästä alkoi sitten seurustelu. Itse en ole vielä rakastunut, ihastunut.

Vierailija
17/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:09"]

Mun mielestä ennen seurustelua tapaillaan. Tapailu muuttuu seurusteluksi siinä vaiheessa kun suhteeseen vakiinnutaan, eikä ole enää muita.

[/quote]

Tää on näitä nykyajan kotkotuksia, Jenkeistä on otettu mallia. Ennen Suomessa oli niin, että ekoilla treffeillä selvisi aletaanko seurustella vai ei. Nykyisin ihmiset on jotain omituisia jahkailijoita ja deittailee useampia ihmisiä samaan aikaan. Tätä kai kutsutaan tapailuksi. Ja erikseen pitää sitten sopia, että aletaan seurustella eikä enää tavata muita. WTF siis oikeesti? Ennen oli itsestäänselvää, että alusta asti siinä kuvioissa ei ole ketään muita mukana, vaan ne kaksi ihmistä jotka treffeillä miettii, alkaako seurustella vai ei.

En pysty mitenkään käsittämään miten tämä nykyaikainen sekamelska olisi parempi kuin se vanhanaikainen ja suoraviivainen systeemi. Ihmiset nussii pitkin ja poikin eikä seksi ole enää kahden ihmisen välinen intiimi juttu, jolla on erityinen merkitys kahden ihmisen välisessä suhteessa. Ihmiset tuntuvat olevan ihan tuuliajolla näiden kuvioidensa kanssa, ei osata mennä naimisiin ja pysyä naimisissa. Lopulta päätyvät katkeriksi sinkuiksi, tai johonkin hirveään uusperhekuvioon.

Vierailija
18/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailu tarkoittaa sitä että ei koeta  seksuaalista vetoa toisiin ja  tilanne jää tapailun asteelle. Tapailu jatkuu koska kummassakaan ei   ole  mitään vikaa ja   näin ajatellaan että  on järkevää tapailla. Sen kummempaa siitä ei sitten tule, ehkä  toivotaan että tulisi, mutta ei tule.

Vierailija
19/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:15"]

No miksi ei vois? Tapaillessa nähdään ja ollaan, mutta ei olla oikeestaan viel velvollisia ilmottaan toiselle menoista ja muusta [/quote] No eikö nopeammin tiedä haluaako seurustella? Ei kuullosta hääppöiseltä ihastumiselta saati rakastumiselta. Ap

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen. Jos ei ekalla tapaamisella kolahda, niin miksi haaskata aikaa?

Vierailija
20/94 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tapailua pitkään ennen kuin virallisesti päädyin seurustelemaan, heinäkuusta helmikuun alkuun. 3 kk jälkeen tosin sovittiin miehen kanssa ettei muita, mut suhteen tila oli silti "tapaillaan".

Olin jo heittämässä hanskat tiskiin 6 kk kohdalla että mitä ihmettä tää nyt oikein on, en loputtomasti jää miestä odottelemaan ja elä jonkinnäköisessä epävarmuudessa vaikka kaikki olikin hyvin. Miehen kanta siis oli että katsellaan tässä ihan rauhassa ja hän ei halua määritellä mitään... Taustalla miehellä puolenvuoden takainen ero tavatessamme jonka takia omien sanojensa mukaan ei ole valmis uskaltautumaan vakavampaa. Tyydyin siihen....Loppujenlopuksi se kyllä kannatti, miehen aloitteesta päädyttiin keskusteluun eiköhän ihan virallisesti jo seurustella. Eikä toi statuksen muuttuminen meillä muuttanut mitään :) Tämä tapailutarina päättyi hyvin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän