Miten voi sanoa kohteliaasti, että toinen haisee pahalta? Esim. työpaikalla.
Minulla on ollut kohta 1,5 vuotta kyseinen tilanne. Milloin haisee jalkahiki ja milloin on valkovuodon tuoksua. Se tuolikin on alkanut haista, jossa kyseinen henkilö istuu. Hän hikoilee myös melko helposti ja sitten tietää, että jestas, nyt pyyhkii otsaa ja kohta alkaa lemuta kainalohikikin. Ei tietysti nyt keskitalvella tuota hikoilua.
Ärsyttää olla haisevan ihmisen lähellä. Henkilökohtaisen hygienian hoidossa täytyy olla puutteita.
Kommentit (257)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani sujautti huomaamattomasti lapun työtoverinsa taskuun- tiedätkö että lähelläsi on hankala olla? Ja vinkki hygienian hoitoon. Ketään ei loukattu julkisesti ja työkaverin hajuongelma hävisi.
Todella selkärangatonta.
Päinvastoin.Vastuuntunnollista sekä työkavereja että hajuhernettä kohtaan.
Tarkoitin ilmoitustapaa. Se oli selkärangaton.
Tosi hienotunteinenhan tuollainen tapa, jossa ei häpäise toista julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkovuoto?? Hien hajun vielä ymmärtää, mutta että valkovuoto...
Tuota noin, tuohan on myös ominaisuus. Mulla itselläni on aina ollut semmoinen voimakkaan tuoksuinen, mutta se pysyy kurissa, kun pesaisee vedellä aamuin illoin. Mä olin jo 28 v. kun menin gynekologille kierukkaa ottamaan ekan lapsen saannin jälkeen. Siellä tuli puheeksi, että runsasta usein on ja tuoksuvaa. Mistä mä olisin osannut ajatella, ettei kaikilla ole samanlaista. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska ne hautoo ja tulee helposti karvatupentulehduksia. Kyllä mulla joskus menee valkovuotoa housujen läpi. Mut haloo, todella noloa olisi joutua kuulemaan hajusta. Toisaalta tietääkseni mä en haise hieltä enkä muutenkaan pistävältä, koska osaan käydä pesulla ja käytän dödöä, mut olen itse tietoinen alapuolen hajuista.
Eikö mies ole sanonut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani sujautti huomaamattomasti lapun työtoverinsa taskuun- tiedätkö että lähelläsi on hankala olla? Ja vinkki hygienian hoitoon. Ketään ei loukattu julkisesti ja työkaverin hajuongelma hävisi.
Todella selkärangatonta.
Päinvastoin.Vastuuntunnollista sekä työkavereja että hajuhernettä kohtaan.
Tarkoitin ilmoitustapaa. Se oli selkärangaton.
Tosi hienotunteinenhan tuollainen tapa, jossa ei häpäise toista julkisesti.
Ja sitten kahvitauolla hihitellään, että nyt se sai lapun, missä haukutaan lyttyyn. Joo, tosi hienotunteista. En mä ainakaan ottaisi heippa-lappuja hienovaraisuutena. Saattaisin jopa viedä esimiehelle käsiteltäväksi asian.
Vierailija kirjoitti:
Jo on herkkää porukkaa, kun ei siedetä enää tavallisia hajuja. Oikeat ongelmat vähissä?
Ihmisen ei kuulu haista.
Itse teen hiostavaa fyysistä työtä, mutta huolehdin hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset nykyään kuvittelevat että on jotenkin velvollisuus ilmoittaa kanssa ihmisille heidän puutteistaan tai ongelmistaan? Pitäkää huoli omista asioistanne!
Aika harva nyt kuitenkaan haluaa olla suunnattomaksi haitaksi muille. On ystävällistä huomauttaa "Et ehkä itse tiedä, mutta vaatteesi/hengityksesi/jalkasi/kainalosi haisevat niin, että muut sen pistävät merkille ja vähän välttelevät sinua siksi".
Miksi te luulette, että sitä ei itse tietäisi? Ehkäpä tuollainen henkilö on kokeillut kaikkea, eikä mikään auta. Itse hikoilen paljon stressaavissa tilanteissa (esim töissä), eikä siihen mikään peseytyminen/dödö/talkki ym. ole auttanut.
Kokeilitko käyttää Batsia? Yleensä auttaa kaikkia.
Meidän työpaikalla irtisanottiin yt:eissä tällainen haisuli. Oli muutenkin hyvin jäykkä ja epäkohtelias tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset nykyään kuvittelevat että on jotenkin velvollisuus ilmoittaa kanssa ihmisille heidän puutteistaan tai ongelmistaan? Pitäkää huoli omista asioistanne!
Aika harva nyt kuitenkaan haluaa olla suunnattomaksi haitaksi muille. On ystävällistä huomauttaa "Et ehkä itse tiedä, mutta vaatteesi/hengityksesi/jalkasi/kainalosi haisevat niin, että muut sen pistävät merkille ja vähän välttelevät sinua siksi".
Miksi te luulette, että sitä ei itse tietäisi? Ehkäpä tuollainen henkilö on kokeillut kaikkea, eikä mikään auta. Itse hikoilen paljon stressaavissa tilanteissa (esim töissä), eikä siihen mikään peseytyminen/dödö/talkki ym. ole auttanut.
Olen muistaakseni joskus nuorempana kokeillut, mutta voisin kokeilla vielä uudestaan. Eihän sitä tiedä jos tällä kertaa siitä olisi apua.
Ketju täynnä näitä "ei millään pahalla mutta" tyyppejä eli toisin sanoen kiusaajia joilla omasta mielestään on suorastaan velvollisuus puuttua kaikkien muiden elämään ja asioihin.
Mikä ja mistä tämä ajatus että on oikeus loukata toista muka tarkoittamalla hyvää.
Aivan kuin ihminen itse tietäisi omia hajujaan,läskejään,hikoiluaan ym.ym. Ymmärrättekö te saa ta nan besser wisserit että asia mikä teitä häiritsee voi olla tosi arka asia sille henkilölle ja se että joku ulkopuolinen siihen puuttuu voi katkaista kamelin selän kokonaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, tuohan on myös ominaisuus. Mulla itselläni on aina ollut semmoinen voimakkaan tuoksuinen, mutta se pysyy kurissa, kun pesaisee vedellä aamuin illoin. Mä olin jo 28 v. kun menin gynekologille kierukkaa ottamaan ekan lapsen saannin jälkeen. Siellä tuli puheeksi, että runsasta usein on ja tuoksuvaa. Mistä mä olisin osannut ajatella, ettei kaikilla ole samanlaista. En voi käyttää pikkuhousunsuojia, koska ne hautoo ja tulee helposti karvatupentulehduksia. Kyllä mulla joskus menee valkovuotoa housujen läpi. Mut haloo, todella noloa olisi joutua kuulemaan hajusta. Toisaalta tietääkseni mä en haise hieltä enkä muutenkaan pistävältä, koska osaan käydä pesulla ja käytän dödöä, mut olen itse tietoinen alapuolen hajuista.
Onko sinulla jokin aineenvaihduntasairaus? Erityisruokavalio? Krooninen tulehdus?
Sinuna vaihtaisin suojan 2 tunnin välein. Kuinkas muuten?
Ja selvittäisin syyn.
Älkää hyvät naiset käyttäkö niitä suojia, ne on yksi suuri syy alapään haisemiseen. Viisas vanha gynekologini aina muistuttaa minua, että ei suojia, ne hautoo, niissä on muovia, joten limakalvo ei hengitä. Ja pesu vain vedellä.
En ole koskaan käyttänyt, eikä minulla ole ollut koskaan hiivaa eikä valkovuotoa.
Mielelläni jotain käytän, kun pissaa valuu housuihin vessassa käynnin jälkeen. Märät, pissaiset housut vasta hautuvat, vaikka kuinka ovat puuvillaa. Enkä ole toimistötyössä, jossa olisi aikaa vaihdella housuja kesken päivän.
Oletko työntänyt pääsi toisen pilluun vai miten se valkovuoto nyt niin sinun nenääsi haiskahtaa??
Itselläni oli sitkeä bakteerivaginoosi, johon jouduin ottamaan sekä paikallisen että suun kautta otettavan antibiootin. Housut alkoivat kotona haista päivässä pahalle bv:n aikana. Lähdin ulos vain puhtaissa housuissa ja pikkuhousunsuojan kanssa. Voi sitä pyykin määrää. Usein suihkautin housuihin sisäreiden kohdalle hajuvettä, kun vuodon haju pelotti niin kovasti päivittäisistä alapesuista huolimatta. Toivottavasti kukaan ei koskaan haistanut. Ei tuollaisesta kyllä uskalla huomauttaa kellekään.
Jos jonkun hengitys haisee pahalle, niin tämän lähellä voi ainakin alkaa miettiä ääneen: "Milloinkohan viimeksi olen käynyt suuhygienistillä ja hammaslääkärissä? Voi kauhea, pitäisi varmaan varata uusi aika, kun viime kerrasta on niin kauan."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmat joilla hikoiluongelmaa on, ovat kyllä kokeilleet näitä kaikkia. Absolut torrista Batsiin. Aina ei vaan auta.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työpaikalla irtisanottiin yt:eissä tällainen haisuli. Oli muutenkin hyvin jäykkä ja epäkohtelias tyyppi.
Meidän työpaikalla irtisanottiin tyyppi, joka huomautteli toisten ulkonäöstä, hajusta ja muutenkin koki asiakseen komennella toisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo oli jo jotain tosi ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä näitä "ei millään pahalla mutta" tyyppejä eli toisin sanoen kiusaajia joilla omasta mielestään on suorastaan velvollisuus puuttua kaikkien muiden elämään ja asioihin.
Mikä ja mistä tämä ajatus että on oikeus loukata toista muka tarkoittamalla hyvää.
Aivan kuin ihminen itse tietäisi omia hajujaan,läskejään,hikoiluaan ym.ym. Ymmärrättekö te saa ta nan besser wisserit että asia mikä teitä häiritsee voi olla tosi arka asia sille henkilölle ja se että joku ulkopuolinen siihen puuttuu voi katkaista kamelin selän kokonaan!
Ei sinulla ole oikeutta pilata toisten työpäivää haisemisella. Asian voi hoitaa peseytymällä tarpeeksi monta kertaa päivässä ja käyttämällä deodoranttia. Yksinkertaisesti pese kainalot ja alapää työpäivän aikana niin monta kertaa ettet haise. Vessoissa on käsisuihku ja vauvanpeppupyyhkeet on keksitty. Turha muita on syytellä, jos itse et hoida hygieniaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin ihminen itse tietäisi omia hajujaan,läskejään,hikoiluaan ym.ym. Ymmärrättekö te saa ta nan besser wisserit että asia mikä teitä häiritsee voi olla tosi arka asia sille henkilölle ja se että joku ulkopuolinen siihen puuttuu voi katkaista kamelin selän kokonaan!Ei sinulla ole oikeutta pilata toisten työpäivää haisemisella. Asian voi hoitaa peseytymällä tarpeeksi monta kertaa päivässä ja käyttämällä deodoranttia. Yksinkertaisesti pese kainalot ja alapää työpäivän aikana niin monta kertaa ettet haise. Vessoissa on käsisuihku ja vauvanpeppupyyhkeet on keksitty. Turha muita on syytellä, jos itse et hoida hygieniaasi.
Mä haluaisin tulla hajuineni pilaa sun työpäivän. Mulla on siihen oikeus. - eri
Luojan kiitos, mulla ei ole hajuaistia 😄
Minun kanssa aikoinaan samalla luokalla peruskoulussa ollut nuorineiti oli päässyt sairaalaan siivoamaan. Siinä siivouksen lomassa oli ilkeästi tokaissut äidilleni - PASKAAKO SÄ SYÖT?
Ilmeisesti työkaverit olivat taustalla puhuneet sen verran pahasti, että tyttö katsoi oikeudekseen käyttäytyä näin tökerösti.
Äitini oli syntynyt sotavuosina eikä kotikasvatukseen kuulunut hampaiden pesu, joten kaksikymppisenä hampaat pois ja tekarit tilalle. Äiti puhdisti tekohampaat ennen töihin lähtöä, mutta ei ollut koskaan kuullut, että se kielikin pitäisi pestä. Tämä tuli ilpuheeksi vasta siinä vaiheessa kun äiti loukkaantuneena kertoi tästä tapauksesta. Olisi ollut työkavereilta ihmismäisempää sanoa asiasta suoraan eikä provosoida nuorta idioottia loukkaamaan tuolla tavoin.
Kesäisin julkisissa tulvahtelee mekoista likaisen p i l l u n haju.
Jep. Tästä tiesi että kyseessä on trolli. Ongelma saattaa jollekin olla ihan todellinen (siis haiseva työkaveri), mutta ap on trolli.