Helsingin Pyöräilijät...
Kommentit (23)
Tänään taas pyöräilijät luulivat olevansa kaiken lain ja sääntöjen yläpuolella. Vasemmalta pyyhälsivät eteen tuulispäinä, eikä ollut pyörätien jatke joten heidän olisi pitänyt taluttaa, ei autolla huomaa vasemmalta pyyhältäviä pyöräilijöitä kun pitää katsoa oikealle. Ajoin suoraan, tiedän kyllä että kääntyvän auton pitää väistää. Mutta ajan kyllä niin varovasti että ehdin aina jarruttaa. Ärsyttää suunnattomasti että sitten vielä mulkoilevat vihaisesti vaikka itse tekevät väärin. Pyörät pitää taluttaa suojatiellä jotta autoilijat ehtivät nähdä heidät ajoissa. Pyöräilen itsekin ja talutan suojatiet, paitsi jos on se jatke jolloin saa ajaa pyörällä. EN missään nimessä kaahaisi autojen eteen.
Nå juu... polkupyöräily ja Helsinki... itse suhtaudun noihin pyöräilijöihin kuin taparikollisiin.
Vaikka ne tuntisivatkin liikennesäännöt, niin ei ne niitä noudata. Tänäkin aamuna yksi mamma tuli autokaistaa pitkin mäkeä alas ja risteyksessä se sitten pyyhkäisi vasemmalta eteeni, sokerina pohjalla oli se kun näytteli vielä keskisormea.... eli hän rikkoi risteysajo sääntöjä plus alko esitteleen kansainvälisiä käsimerkkejä. Täydellistä piittaamattomuutta...
Onneksi ehdin pysäyttää autoni nippanappa ajoissa... se oli "läheltä piti- tilanne"
Onneksi minulla ei ole valtaa päättää asioista, koska muutoin polkupyöräilijät saisivat ajoluvan kaupungeissa vain silloin, kun ovat ajaneet 4-tien Hangosta Jäämerelle ja takaisin.... hengissä selvinneet voisivat sitten harjoitella 15 vuotta esikaupunkialueilla liikennesääntöjä, ennenkuin pääsevät keskustoihin ajelemaan...