Sähköallergiaa :( ?
Eli muutettiin joku aika sitten. Lähellä on sellainen korkea kännykkätukiasemamasto. En osaa sanoa kuinka kaukana, ei nyt ihan vieressä mutta ikkunasta näkyy. Olisko muutama sata metriä. No nyt minua vaivaa monet oudot oireet: aika usein on pää kipeä, elohiiriä, en saa unta, joka puolelta kutittaa, lihakset tuntuu väsyneiltä, sydän tykyttää, hikoiluttaa... Voiko nämä oireet johtua tuosta tukiasemasta? Pääkipua on välillä ollut ennenkin, mutta muut oireet alkoi vasta muuton jälkeen!
Kommentit (130)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:20"]
34: en käsittääkseni sanonut minulla olevan sähköallergia/-yliherkkyys? Kaikki (se vähä mitä ovat suostuneet tutkimaan, joista kaikki on aivan muun kuin sen ydinasian tutkiminen) on poissuljettu, mutta eivät vain suostu myöntämään että tällainen minulla oleva allergia/yliherkkyys on olemassa. Tai itse asiassa tiedän ihan Suomestakin tapauksia joilla tämä on, samoin lääkärit, mutta ilmentymistapa on erilainen niin eivät voi millään myöntää. Vaikea sairaus jota ei voi hoitaa, joten lääkäreille helpompi etteivät koskaan myönnä koska tietävät minun ennenpitkää ennenaikaisesti kuolevan tähän ja voivat näin "pestä kätensä" asiasta ilman pelkoa edesvastuusta. Vähät minusta, mutta kuka on sitten puolustamassa lapsiani jos/kun heillä kohta edessä sama tilanne (oireita jo on)?
Joten voisitko lopettaa nuo puheet psyykkisistä ongelmista? Toivottavasti oma elämäsi jatkaa helppoa kulkuaan, meidän perheessä asiat eivät valitettavasti niin mene.
[/quote]
Yritä nyt edes pari lausetta olla johdonmukainen. Ja jos olet ihan googlesta itsesi diagnosoinut niin tottakai lääkärikunta on ryhtynyt ihan veetuillakseen salaliittoon sinua vastaan. Hohhoijaa.
Muutama vuosikymmen taaksepäin, oli ihmisiä jotka kohkasivat amalgaamipaikoista. Kaikki epäselvät väsymys, päänsärky yms oireet johtuivat amalgaamista. Ne paikat piti repiä irti että oireet helpottivat. Kukaan ei enää kohkaa tästä. Nyt kohkataan sisäilmasta ja sähköallergiasta.
Luulenpa että aina on psyykkisesti hiukan ambivalentteja ihmisiä, jotka somatisoivat vaivansa ja ulkoistavat asian johonkin muuhun, kuten kokevat olevansa sähköallergisia.
64: kuules nyt, kun et ihan oikeasti tiedä tästä asiasta mitään, niin voisitko pitää suusi supussa tai kätesi pois näppäimistöltä? En ole googlaillut mitään, olen mennyt lääkäriin todellakin henkihieverissä. Tiedän yliherkkyyden aiheuttajan (sitä en tässä mainitse), mutta lääkärit eivät voi sitä myöntää. Kun vihdoin "diagnosoin" itseni ja pystyin jättämään oireita aiheuttavan aineen suunnilleen pois, oireet hävisivät. En jatka sinulle vastaamista, koska en aio puhua sairaudestani enempää tässä. Sanon vain, että ole onnellinen jos omat ja mahdollisten lastesi asiat ovat kunnossa, mutta muista että se harvinainen tai vähemmän harvinainen vakava sairaus voi iskeä myös teihin.
64 kyllä mä haluaisin suojella ja puolustaa niitä lapsia tuollaselta epävakaalta hörhöilyltä, vaikka oot elossa.
65: kuules kun monet nyt ja jatkossakin puhkeavat sairaudet nimenomaan johtuvat niistä amalgaamipaikoista. Kaikki ei tapahdu juuri sillä hetkellä, vaan pitkän ajan kuluessa ja mahdollisesti useamman eri tekijän yhteisvaikutuksesta (esim. amalgaamipaikat ja homekoulu ovat jo ihan hyvä cocktail)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:27"]
39: otin (teho)magneetin käteen ja oireili, niin paljon että jouduin ottamaan pois. Vielä useampana eri kertana. Uskot sinä sen tai et. Enkä ole vieläkään magneettikorujen enkä minkään muunkaan myyjä ja minua ei yhtään haittaa jos sinä et usko, jääpähän minulle enemmän niitä koruja ostettavaksi.
[/quote]
Ota kiireesti yhteyttä tänne: http://www.skepsis.fi/Toiminta/HuuhaajaSokratespalkinnot.aspx
Ajattele: olet ensimmäinen ihminen maailmahistoriassa joka näyttää tieteelle keskisormea! Kyvylläsi voit ansaita isoja summia.
67: vitsi sä oot nokkela! Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:15"]
65: kuules kun monet nyt ja jatkossakin puhkeavat sairaudet nimenomaan johtuvat niistä amalgaamipaikoista. Kaikki ei tapahdu juuri sillä hetkellä, vaan pitkän ajan kuluessa ja mahdollisesti useamman eri tekijän yhteisvaikutuksesta (esim. amalgaamipaikat ja homekoulu ovat jo ihan hyvä cocktail)
[/quote]
Amalgaamipaikat, sisäilma, ulkoilma, borrelia, sähköyliherkkyys, aurinkotuulet yms. Monesti samalla ihmisellä voi olla kaikkea tätä yliherkkyyttä. Yhteistä näillä on se, että hyvin tehty foliohattu parantaa kaikki vaivat.
Tottahan toki tukiasemien säteily aiheuttaa ihmisille oireita. Asiaa on tutkittu, mutta siitä ei vain haluta puhua. Se on niin iso bisnes. Lapsille säteily on erittäin vaarallista. Me laitetaan aina yöksi kännyköistä verkko kiinni ja kännykät pidetään öisin kaukana makuuhuoneista.
Ihan sama se siinä on, että maanviljelyssä käytetään ihmisille erittäin vaarallisia tuholaismyrkkyjä. Mutta siitäkäön ei puhuta, koska rahaa on taottava. Iisten ahneus valitettavasti tuhoaa maapallon. Vai miten huuhaa hulluiksi meidät valveutuneet kuluttajat leimaavat selittävät sen, että maailmasta on kuollut hurjasti mehiläisiä. Myös Suomessa on ollut näitä mehiläisten joukkokuolemia, eikä sitä aiheuta muut kuin tuholaismyrkyt. Voi vaan kuvitella mitä ne tekee ihmisille. No syövät ja hermostolliset, neurologiset sairaudet ovat lisääntyneet huimasti.
Loppu ei liittynyt aiheeseen, mutta kannattaa välttää "nettisäteilyä" ja syödä mahdollisimman puhdasta ruokaa.
Ja vielä ruoan myrkyistä: oma esimerkki on se, kun ostin ulkolaisen paprikan. Se oli vielä 2kk päästä jääkaapissa saman näköisenä kuin kaupassa. Ostin kotimaisen paprikan, joka viljelty ilman torjunta ja säilöntäaineita, se alkoi nahistumaan muutamissa päivissä. Yksi tuttu haudankaivaja joskus kertoin, että nykyään ruumiit ei hajoa enää maan alla kunnolla, kun ihmisten ruumiit on niin täynnä säilöntäainekertymiä.. repikää siitä,!
72 kirjoittaja vielä jatkaa, että edellistä kommenttia saa alapeukuttaa ihan vapaasti. Se on niitä ihmisten valintoja. Itse en hanki kotiini koskaan reititintä tai mitään muutakaan tukiasemaa. Ostan ruoat REKO ryhmän kautta. Kesäisin kasvatan itse kaikki mahdolliset ja keräilen ruokaa nokkosista, koivunlehtiin ja marjat ja sienet metsästä. Lapsien kännykän käyttöä valvon ja meillä on onneksi paljon muitakin harrastuksia, kuin roikkua netissä 24/7.
Mut ap:lle tiedoksi, että lääkärit leimaa sut hulluksi. Luota itseesi, jos oirehdit tukiaseman vuoksi, niin muuta pois jos mahdollista. Muuta apua tilanteeseesi tuskin saat.
55: Luulen kyllä, että magneetti voi auttaa tai aiheuttaa oireita, jos ihminen siihen vahvasti uskoo. Ja sehän riittää, jos kokee oireidensa sillä helpottuvan. Mutta silloin kyseessä on alunperinkin ollut lähinnä päänsisäinen ongelma. Enkä vähättele psyykkisiä ongelmia ollenkaan, ne ovat sairauksia siinä missä muutkin. Ihmismieli voi olla todella vahva.
Itsellänikin on ollut stressaavassa elämäntilanteessa niska- ja hartiakipua sekä pientä pistelyä kasvoissa. Mutta olen tiedostanut, mistä oireet ovat johtuneet, en ole juossut lääkäriin verikokeisiin henkihieverissä tai ripustanut itseeni magneetteja. Oireet hävisivät, kun elämäntilanne helpottui.
Mulla on tapana reagoida kehollani todella vahvasti kaikenlaisiin psyykkisiin ahdistuksiin yms. Aikaisemmin olin varma, että mulla on joku vakava tauti ja milloin mitäkin. Oireet olivat / ovat aivan todellisia, mutta kesti kauan oivaltaa, että niiden alkuperä on psyyken puolella. Nyt olen jo jonkin aikaa käynyt terapiassa ja olen varma, että kaikki kääntyy vielä hyväksi. Aikaisemmin pidin loukkauksena jos lääkäri edes vihjaisi, että vaivojeni syy voisi olla psyykkinen. Ajattelin, että se on lääkärien vakiovastaus silloin kun eivät osaa hommaansa, ja vaihdoin lekuria...
Sanoisin kaikille epämääräisten oireiden kanssa kamppaileville, että olkaa avoimia myös sen suhteen, että oireet voivat johtua myös psyykkisistä syistä. Ihminen on psyykkis-fyysinen kokonaisuus! (ohiksena tähän: se lienee suurin selitys myös sille, miksi kaikenmaailman homeopatiat, reikit ja kukkaterapiat toimii - oireet helpottavat usein jo siitä kun saa "purkaa mieltään" ja jollain on aikaa kuunnella).
Minulla on siis ollut hyvin samantapaisia oureita kuin ap:lla. Oireita on helpottanut eniten se oivallus, että olen tajunnut niiden alkuperän olevan psyykkinen. Toivon, että terapian myötä voin heittää hyvästit kaiken maailman "turhille" kolotuksille (osittainhan nuo oireet on hyväkin juttu, keho kertoo, jos mieli kärsii ja tajuan hakea apua).
Kuulostaa homeoireilulle. Elohiiret, päänsärky ovat mm. tyypillisiä. Sanoisin, että muuta toiseen (puhtaaseen) asuntoon, niin oireilusi loppuu.
Luettelit kaikki oireet, joita sisäilmaongelma aiheuttaa. Uutta asuntoa etsimään ja heti.
Eikö se nyt oo vähän vaarallista, että jotkut tosissaan suosittelevat ihmisten kiputiloihin jotain hemmetin magneetteja? Niitähän on jopa tutkittu, kun yhdessä vaihessa niin kovasti tulivat suosioon. Tutkimuksen tulos oli se, että vaikutus on suunnilleen sama kuin jos pitäisit perunaa kädessä. Ne eivät myöskään säteile yhtään mitään enempää kuin mikään mukaan esine tai asia ihmisen tavallisessa ympäristössä.
En usko myöskään sähköallergian olemassaoloon. Jos koet sellaisen vaivaavan sinua, mene lääkäriin. Sieltä luultavasti osataan kertoa, mistä muista syistä ihminen voi saada samankaltaisia oireita, voivat lähettää jatkotutkimuksiin tai kirjoittaa lähetteen terapeutille.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:59"]
Muutama vuosikymmen taaksepäin, oli ihmisiä jotka kohkasivat amalgaamipaikoista. Kaikki epäselvät väsymys, päänsärky yms oireet johtuivat amalgaamista. Ne paikat piti repiä irti että oireet helpottivat. Kukaan ei enää kohkaa tästä. Nyt kohkataan sisäilmasta ja sähköallergiasta.
Luulenpa että aina on psyykkisesti hiukan ambivalentteja ihmisiä, jotka somatisoivat vaivansa ja ulkoistavat asian johonkin muuhun, kuten kokevat olevansa sähköallergisia.
[/quote]
Metalliyliherkkyyttä esiintyy eli amalgaamipaikat tosiaan aiheuttivat osalle ongelmia. Yleisiä nuo ongelmat eivät olleet, mutta miljoonan ihmisen joukosta löytyi noin parisataa sellaista jotka saivat omista paikoistaan oireita. Itsekin tunnen yhden. Valitettava ongelma liittyi paikkojen poistamiseen sen jälkeen kun herkistyminen oli jo tapahtunut. Tässä yhteydessä metallipölyä saattaa päästä leviämään limakalvoille joka sitten pahensi allergiaoireita kuukausien ajan.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00199
Metalliallergiat ovat tunnettu ja tutkittu asia. Varmaan siinäkin joukossa oli psykosomaattisia oireita osalla, mutta sähköallergian osalta ei missään kunnolla tehdyissä tutkimuksissa ole saatu yhtään positiivista tulosta.
Jos sähkömagneettisten kenttien terveysvaikutukset kiinnostavat niin tässä olisi asiallisia sivustoja aiheesta.
http://www.stuk.fi/sateily-ymparistossa/voimajohdot/fi_FI/voimajohdot/
http://www.who.int/peh-emf/en/
Terveyskirjasto sähköyliherkkyydestä http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00610
Samasta aiheesta toinen keskustelu
http://www.vauva.fi/keskustelu/4475178/ketju/sahkoyliherkkyys_mita_mielta/sivu/2
Muutama muu ketju:
http://www.vauva.fi/keskustelu/1535302/ketju/onko_kukaan_muu_huomannut_etta_langaton_verkko_vai
http://www.vauva.fi/keskustelu/1681405/ketju/etta_olen_katkera_teille_joilla_ei_ole_sahkoallerg
http://www.vauva.fi/keskustelu/4364597/ketju/paranin_sahkoyliherkkyydesta
http://www.vauva.fi/keskustelu/4397033/ketju/sahkoyliherkkyys_on_ihan_totta_mutta
Google löytää lisää jos on tarvis.
Sähköherkät: syytätte lääkäreitä, etteivät he tunnusta vaivojanne ja hoida teitä. Mutta kun sähköherkkyydestä ei ole mitään tieteellistä näyttöä, eikä tunneta mitään mekanismeja miten sähkö muka vaikuttaa kehossa (tarkoitan nyt siis niitä heikkoja sähkö- ja magneettikenttiä, joille ihmiset arkipäivässään altistuu). MITEN SITÄ VOITAISIIN SIIS HOITAA!?
Haikaloilla on sähköaisti ja sen toiminta tiedetään. Ihmisellä ei tämmöistä aistia ole.
Nämä asiat on niin tuhat kertaa testattu ja huuhaaksi osoitettu, että ei oikein jaksaisi edes kommentoida. Vaikka olisi kerätty kuinka sähköyliherkiä tai radioaaltoherkkiä laboratorioon testattavaksi, niin koskaan ne eivät ole pystyneet tätä herkkyyttään osoittamaan tai hyödyntämään.