Laita mies ostaa siteitä..
Niin saat varmasti väärää. Sanoin että ostat mulle siteitä että annan lapun mukaan. Mutta ei tarvinnut lappua kun tiesi mitä ostaa. Sanoin että jos vääriä tuot niin käytät itse koko paketin alushousuissas. Niinpä ja sieltähän tuli tena lady super siteitä.. Oli kuulemma oikein myyjältä kysynyt mikä olisi oikea side menkkoihin.. Vähän epäilen:D mitähän nyt sitten herran kanssa oikein tekis? Viittiikö sitä rankaista virheestä..
Kommentit (187)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:59"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:49"] Niin saat varmasti väärää. Sanoin että ostat mulle siteitä että annan lapun mukaan. Mutta ei tarvinnut lappua kun tiesi mitä ostaa. Sanoin että jos vääriä tuot niin käytät itse koko paketin alushousuissas. Niinpä ja sieltähän tuli tena lady super siteitä.. Oli kuulemma oikein myyjältä kysynyt mikä olisi oikea side menkkoihin.. Vähän epäilen:D mitähän nyt sitten herran kanssa oikein tekis? Viittiikö sitä rankaista virheestä.. [/quote] Mikset laittanut sitä pakettia/muovipäällystä malliksi. Harvemmin tulee vääriä kun se kourassa vertailee, näin itse olen haparoinut siellä sidehyllyllä, joka on karseen pitkä! T Mies salomailta [/quote] Luuletko että olisi suostunut ottamaan sen malliksi, jos ei muistilappuakaan halunnut ottaa vastaan?
[/quote]
En osaa luulla. Mutta ihan kuinka vaan. Meillä toimii näin, jos jompikumpi menee ostamaan tuotetta, jota ei tunne.
Mies salomailta.
Ostakaa itse ne suojat niin ei tarvitse kitistä? Mistä lähtien ollu miesten velvollisuus hoitaa nää asiat?
T. Nainen itekki
Ensimmäisessä seurustelusuhteessani tyttöystäväni kipristeli kerran kuukautisten kourissa ja tamponit ja siteet loppu. Lähetti minut ostamaan. No kiskalla täti sitten kysyi, että minkälaisia ja mitä kokoa. Minä että minkälaisia niitä sitten on. Täti lateli merkit ja mallit, eli miniä, normaalia, ekstraa ja superia ja ties mitä siltä väliltä. Järkeilin sitten varman päälle ja otin imukokoisimpia siteitä ja super tampaxeja, että varmasti riittävät eikä tule ohivuotpja ja läpilyöntejä.
Ei kiitelty ostoksiani. Tyttis raivostui entisestään, että onko minulla noin väljä ja muuta arvosyelukyvyttömyydestäni.
Opin kerrasta, että kun naisen puolesta tai käskystä lähtee kauppaan, tulee mukana olla pilkun tarkka lista, josta ilmenee, merkki, malli, koko ja muut niin ettei voi tulla väärää kamaa. Tämä on jatkuva kiistan aihe nykyisen vaimonkin kanssa kun en suostu kauppaan epämääräisellä ilmauksella tuo jauhoja, maitoa, jugurttia ja siteitä. Näitä kaikkia kun on hyllyssä kymmeniä merkkejä ja laatuja ja varmasti tulee väärää ja haukut jos väärin valitsen.
Ei mieskään lähetä naista rautakauppaan pyynnöllä, että tuo ruuveja.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:56"]
Mulla kävi niin, että ei-suomalainen naisystävä pyysi:
"Can you bring some towels from the shop"
minä kuuliaisena miehenä ostin uusia kylpypyyhkeitä :-)
[/quote]
Ihan naisen omaa syytä, miksei sanonut esimerkiksi sanitary towel?
[/quote]
No ei kuulu tapohin etsiä "syyllisiä". Tyytyväisenä esittelin kaupasta tullessani uusia pyyhkeitä ja naisystävä ihmetteli miksi olin ne ostanut? Molempia nauratti kun tilanne selvisi ja minä lähdin hakemaan oikeita tuotteita, tarkempien ohjeiden kanssa.
9
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:11"]
Te miehet, jotka ette kuukautissuojia osta/halua ostaa ja sanotte, että naiset ne itse hankkikoon. Miksi, ette niitä osta? Ettekö kehtaa vai mikä on syy? Naisethan niitä toki käyttää, mutta kyllä niitä miehille myydään.
[/quote]
Miksi ostaisin ja maksaisin siitä, että sinulla on säännöllinen ja tiedossa oleva tapahtuma, jonka voit itse ennakoida ja ostaa rättejä varastoon?
Onko elämänhallinta vähän sinnepäin muutenkin?
[/quote]
eihän SINUN tarvitse ostaa niitä siteitä!!!!!!!!!!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 20:25"]
Te miehet, jotka ette kuukautissuojia osta/halua ostaa ja sanotte, että naiset ne itse hankkikoon. Miksi, ette niitä osta? Ettekö kehtaa vai mikä on syy? Naisethan niitä toki käyttää, mutta kyllä niitä miehille myydään.
[/quote]
Miksi ostaisin ja maksaisin siitä, että sinulla on säännöllinen ja tiedossa oleva tapahtuma, jonka voit itse ennakoida ja ostaa rättejä varastoon?
[/quote]
Puutun sivullisena keskusteluunne, siten, että kaikkea ei aina voi ennakoida. Esimerkiksi minä sain keskenmenon ja sitäkautta sitten mies joutui ostamaan yösiteitä.
Normaalisiteitä minulla oli kaapissa, mutta ne eivät riittäneet.Yleensäkin kuukautisvuotoni on ollut useimminkin muutama tippa, mikä ei edes tarvitse sidettä, eikä housuihin ehdi.
[/quote]
Miksi miehen pitäisi voida ennakoida ettei osaa ostaa oikeita sitä tai edes kaupan täti osaa neuvoa? Ja naisen ei pidä osata ennakoida ITSE vitturättitarpeensa? Joo, miehelle annettiin apua ostamiseen, mutta niin annetaan naisellekin "apua" siinä mielessä että ihan vapaasti saa ennakoida, kukaan ei kiellä!
Mä ainakin osaan siteet ostaa naiselleni. Se on opeteltu ihan kaupassa kahdestaan.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 22:22"]
Kylläpä täällä meni naisilla tunteisiin, kun kysyttiin, että miksi ette osta itse siteitänne? Vieläkään ei ole vastausta kuulunut. Olette liian laiskoja käymään kaupassa, vaan mieluummin katselette sitä lemppariohjelmaa sieltä sohvalta ja lähetätte miehen kauppaan.
[/quote]
Tai sitten tämä kysymys ei ole sen arvoinen, että siihen vastattaisiin, koska se on pelkkää provosointia.
[/quote]
No mä en naisena ihan tosissani ymmärrä, miksi miehen tulisi ostaa naiselle siteitä, varsinkin jos siitä saa tämmösen paskamyrsykyn aikaan. Olisi kiva kuulla vastaus. Minä ostan itse siteeni ja juuri sellaisia kuin haluan. Kuukautisiin voi myös varautua ja miettiä vähän ennen niiden alkamista mitä siteitä haluaa ostaa. Ei tarvise kitistä täällä, kun mies tuo vääriä.
Minä sain myös tenoja:D
Mies kyllä kuuliaisena kävi heti vaihdattamassa.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:39"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 06:45"]
Henkilökohtaiset tarvikkeet jokainen ostaa ITSE AINA!
[/quote]
Näinpä. Miehen tehtävä ei ole hoitaa naisen henkilökohtaista hygieniaa.
Tai sitten naisen voi vaihtaa pirun paljon fiksumpaan.
[/quote]
Voisitko kertoa, miksi mies ei voisi tuoda naiselle paketillista tampaxeja? Ostan ne yleensä itse, mutta joskus voi tulla tilanne, joillain ne on loppu ja mies on valmiiksi kaupassa. En tiennyt, että kuukautissuojien ostossa on joku sukupuolirajoite. Ostanhan minäkin välillä kortsuja. T: ilmeisesti se tyhmä nainen
[/quote]
Miten ne kuukautiset pääsevät "yllättämään"? Et osaa ostaa niitä ennakkoon, kerro toki miksi?
[/quote]
Joskus kierto voi heittää ja kuukautisten pitäisi alkaa vasta vaikka kahden viikon kuluttua. Vuoto alkaakin syystä tai toisesta yllättäen kesken kierron ja suojat on loppu. Kaikkeen ei voi varautua aina. Samalla tavalla, kun yllättäien voi loppua vaikka maito tai hammastahna. Joskus jotain voi unohtua.
[/quote]
Vaikka kierto heittäisi, onko vaikeaa pitää kokonaista pakettia aina ylimääräisenä varastossa?
Ihan oikeasti? Elämänhallinta taitaa olla hukassa. Av-palstailuun on toki aikaa, oman hygienian hoitamiseen ei ?
[/quote]
Ihan miten vaan. Varastoitko kaikkea ihan vaan varmuuden vuoksi? Jos näin on, niin onnea tästä. Et muuten vieläkään vastannut, miksi sulle on ylitse pääsemätöntä tuoda se paketti sieltä kaupasta? (olettaen, että olet mies) No en enää jaksa jankata, jos vaikka lähtis sinne kauppaan.
[/quote]
Kannattaa varastoida. Jos siis luokkaantuu siitä, että mies ei osaa ostaa oikeanlaisia siteitä.
Kai se tena on minkä ne miehet tietää vaan:) tiedä sit mistä kohtuu.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:48"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:34"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 13:18"]
[/quote]
[/quote]
Elämänhallinnassani ei ole vikaa ja ostan suojani itse. Halusin vain tietää syyn, mutta se olikin rahakysymys.
[/quote]
Niin? Jos ostat ne itse, mikä on ongelmasi? Se , että miehet eivät niitä sinulle kustanna? Vai?
[/quote]
Ei, halusin ihan vaan mielenkiinnosta tietää syyn miksei mies voi suojia ostaa, jos tarve olisi. Kyllä mä voisin mieheni pyynnöstä ostaa partahöyliä tai kondomeja yms. miesten juttuja, jos kaupassa satun olemaan. Yhdessä kuitenkin ollaan, niin en niitä euroja niin tarkkaan laske.
[/quote]
Kondomit ei ole "miesten" juttuja vaan yhteisiä.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 20:49"]
Niin saat varmasti väärää. Sanoin että ostat mulle siteitä että annan lapun mukaan. Mutta ei tarvinnut lappua kun tiesi mitä ostaa. Sanoin että jos vääriä tuot niin käytät itse koko paketin alushousuissas. Niinpä ja sieltähän tuli tena lady super siteitä.. Oli kuulemma oikein myyjältä kysynyt mikä olisi oikea side menkkoihin.. Vähän epäilen:D mitähän nyt sitten herran kanssa oikein tekis? Viittiikö sitä rankaista virheestä..
[/quote]
Onhan toi raivostuttava tilanne,mutta toisaalta menee kategoriaan pane mies asialle ja mene itse perässä.Voin laittaa miehen käymään kaupassa,jos tarvitaan jotain yleisiä ruokajuttuja,mutta tuollaiset sideostokset ja muut henkilökohtaiset jutut ostan ennemmin itse kuin otan riskin että saan jotain kammotussiteitä :D Laita ensi kerralla mukaan tyhjä sidepaketti tai paketin kuva malliksi?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:45"]
Nyt on pakko sanoa, että itselläkin menee välillä sidehyllyllä sormi suuhun. Kyllähän mä omat juttuni tiedän, mutta perheessä on kolme teini-ikäistä neitoa ja kullakin omat mieltymyksensä. Mies suoriutuu suojien ostosta paremmin kuin mä. Hänelle kyllä annetaan tarkat ohjeet ja kuvat mukaan. Meikäläiselle vaan huikataan ohimennen.. Niitä suojia on hemmetikseen ja vaikka kuinka paljon. Lisäksi ikänäkö painaa, että näen mitä näen.
[/quote]
Miksi teini ei itse osta hygieniatarvikkeitaan?
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 15:36"]Tuli kyllä niin monta peukkua eiliseen viestiin että huhhuh:)sanoin jo miehellekin että sä oot saanu monta peukkua jo. Sanoin jo että huomenna oot saanu jo 600 peukkua. Se meni ihan punaseks. "Hah, luuletko tosiaan että tyyppejä kiinnostaa tuommoset jutut kauaa" lupasin itse tasavertaisuuden vuoksi käyttää loput tenat jos ei ole 600 peukkua huomiseen keskipäivään mennessä. Sanoin että saat illalla jo laittaa menkkapikkarit ennen nukkumaan menoa, kun häviit;)
[/quote] voi toista:) en viitti kyllä edes peukuttaa:D eiköhän se ole rangaistuksensa jo kärsiny? Mahtaa miehes olla näky kun jättiside alkkareissa kulkee..
Mun miehellä on valokuvamuisti. Osaa ostaa oikeita tamponeja, muistaa mun meikkivoiteen sävyn ja vaikkapa kaupan kuitissa olevan y-tunnuksen. Mulla taas ei pysy numerosarjat päässä, joten jos mun pitää opetella esim. uusi nettipankin käyttäjätunnuskoodi, kirjoitan sen paperille, näytän paperin miehelle, hävitän paperin ja tadaa, mulla on kävelevä muistilappu!
[/quote]
[/quote]
Puutun sivullisena keskusteluunne, siten, että kaikkea ei aina voi ennakoida. Esimerkiksi minä sain keskenmenon ja sitäkautta sitten mies joutui ostamaan yösiteitä.
Normaalisiteitä minulla oli kaapissa, mutta ne eivät riittäneet.Yleensäkin kuukautisvuotoni on ollut useimminkin muutama tippa, mikä ei edes tarvitse sidettä, eikä housuihin ehdi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 07:02"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 21:22"]Siinäpähän pitää tenaa housuissaan. Sen verran tulee miehiltä kommenttia että armoa en anna omalle miehelleni. Oppiipahan ostamaan oikeita!
[/quote] provopointti on esittää draaman kaarta hakien että kohta se mies tuolla olkkarissa istuu tenat housuissa eh eh nolona ihan kuten olisi nainen.
[/quote] tämä
Mä en kyllä todellakaan kehtaisi käyttää parisuhteessa mitään terveyssiteitä, jotka sitten tuntuu kun peppua kokeilee. Ja eihän niiden kanssa sovi edes mitkään alushousut! Tamponeja on mies tuonut kyllä, ihan tarpeeksi oikeita. Ei ole tarvinnut valittaa. Ja olen 30.
Kyllä sain ostettua OIKEANLAISET kuukautissiteet. Olen katsoppas nainen jolla on ihan omaakin rahaa. Jotkut sitten käyttävät virtsankarkailu suojia. Ihan oikein miehelleni, onpahan hän minutkin kaupassa nolannut. Ottaako aihe koville;)