Miten nuo nykypäivän teinit ovat niin UPEITA?
Sekä tytöt ettö pojat. Nyt kun koulut on alkaneet niin ohi käveli tyttö- ja poikaryhmiä. Kaikki kuin jenkkielokuvista: tytöt timmejä, pukeutuneita pieniin toppeihin ja shortseihin mutta tyylikkäästi, ei mitään kankun paljastavia alkkarimalleja, kauniisti värjätyt hyväkuntoiset hiukset, pojat pitkiä ja treenattuja. Kaikki kulkevat luonnollisen itsevarmasti ja vaikuttavat eläväisiltä ja onnellisilta. Tupakka ja angsti ovat jo kaukana menneisyydessä, fitness, muu kuntoilu ja terveellinen ruokavalio kiinnostaa sekä poikia että tyttöjä. JA SE NÄKYY!
Silloin kun minä olin teini 2000-l alussa ei nuoret olleet noin hyvännäköisiä.
Nykyteineillä on tietysti paineita paljon enemmän. Näyttää siltä että tulevaisuudessa ihmiset ovat paljon kauniimpia. Kauneus yleistyy kun taas rumuus vähenee.
WAU!
Kommentit (188)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:31"]
samaa mietin! omassa nuoruudessa 90-luvulla noin upeita nuoria oli vain jenkkiläisissä tv-sarjoissa..
[/quote]
????? Asun itse Satakunnassa enkä kyllä huomaa mitään mainittavaa eroa, en mitään kaunistumistakaan, ehkä enemmän päinvastoin. Ja olin teini90-luvun loppupuolelta 2000-luvun alkupuolelle. Jos sun kuvaamaa kaunistumista olis tapahtunut, niin missien pitäisi myös näyttää paljon paremmilta kuin ennen. Jos vertaa upeaa klassisen kaunista Jenni Dahlmania johonkin Lotta (mikä sen sukunimi on) tai Sara Sieppiin, niin kyllähän Jenni voittaa ihan 100-0.
Millä silmillä te tätä maailmaa katsotte? Nykyään tosi harvoin näkee todella näyttäviä hätkähdyttävän kauniita nuoria kauniita, sellaisia, mitä jäis tuijottamaan perään. ei voi sanoa, että olis kaunistunut katukuva.
Suomeen on vihdoin alkanut tulla uusia hyviä geenejä rotujen sekoittuessa :)
Onneksi suunta on ylöspäin. Harvalla nykyajan teinillä on niin surkea itsetunto kuin perus av-palstalaisella yli kolmekymppisellä.
Samaa mieltä kuin ap.
Tässä perheessä on ollut teinejä jo yli 20 vuotta (ja yksi edelleenkin) ja voin vain ihailla heitä ja heidän kavereitaan. Kaikki hyvännäköisiä ja itsestään huolehtivia, elämästä ja asioista kiinnostuneita ja kaikin puolin aktiivisia. Urheillaan, harrastetaan, seurataan maailman menoa ja tuodaan esiin näkökohtia joita me aikuiset emme enää näe. Tuskin kukaan tupakoi ja alkoholia otetaan mielummin ruuan kanssa kuin kännihakuisesti.
Viihtyvät hyvin meidän vanhempien ja meidän ystäviemme seurassa illallisilla ja tarjoavat niitä myös omille ystävilleen. Ruuanlaitto ja leipominen kiinnostaa kaikkia. Hyvin perhekeskeisiä - ensin olivat koulukavereita, nyt perheystäviä lapsineen.
Kovia tekemään töitä, jokainen aloitellut työelämää jo 15v:nä. Kenelläkään ei ole talousongelmia, jos on paljon rahaa - fine - jos on vähän rahaa sen mukaan eletään.
Ihan tavallisia duunariperheiden/keskiluokkaisten lapsia.
Eniten ihmettelen hiuksia! Miten kaikilla teinitytöillä on nykyään peppuun asti paksut hiukset? Itsestäni vielä näyttää, että monella ne ei edes ole pidennyksiä. Mun nuoruusaikana 2000luvun alussa tuntu et kaikila oli suht ohuet ja lyhyet hiukset. Ei monella mun ikäisellä 30 v vieläkään oo pitkiä ja paksuja. Onko pidennykset oikeesti niin luonnollisen näkösiä?
Ei myöskään näytetty noin fresseille, vaan naamat oli turvoksissa.. Tsisih :D
Me ollaan viidentoista minuutin kaunottaria. Kyllä sitä panostetaab kaupunkiin, juhliin, kouluunkin joskus mentäessä; kosolti meikkivoidetta & puuteria, hunajanvaaleat pidennykset tuomaan pituutta & paksuutta, kulmakarvoille tietty muoto.. Viitseliäimmät tekevät jopa contourin (googlaa) !! Vaatteet ovat kippanoita ja kaikilla samanlaisia, kiiruhdetaan Hunteri-saappaissamme termoskuppi kädessä ja iPhone toisessa Whatsapp päällä. Sitten kotiin tultaessa meikki pois & hiukset pois ja rumat kotivaatteet - mitä jää jäljelle? Ohut hiirenhäntä, sojottavat ripsienpidennykset, valkoinen naama ja kulmakarvaton otus. Itse olen niin upea juhliin mennessä, mutta esim. kaupassa käydessäni olen ihan perseestä vedetty. Ja ikävä kyllä, tämä megakaunotar olen ehkä 10% ja megarumilus 90%... :D Ikäluokkaani (1995-2000) sitten joskus naivat miehet; you've been warned!
samaa mietin! omassa nuoruudessa 90-luvulla noin upeita nuoria oli vain jenkkiläisissä tv-sarjoissa..
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:15"]Eniten ihmettelen hiuksia! Miten kaikilla teinitytöillä on nykyään peppuun asti paksut hiukset? Itsestäni vielä näyttää, että monella ne ei edes ole pidennyksiä. Mun nuoruusaikana 2000luvun alussa tuntu et kaikila oli suht ohuet ja lyhyet hiukset. Ei monella mun ikäisellä 30 v vieläkään oo pitkiä ja paksuja. Onko pidennykset oikeesti niin luonnollisen näkösiä?
[/quote]
Pidennykset kun laittaa taitavalla kampaajalla, on aika vaikea tunnistaa feikeiksi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:15"]Eniten ihmettelen hiuksia! Miten kaikilla teinitytöillä on nykyään peppuun asti paksut hiukset? Itsestäni vielä näyttää, että monella ne ei edes ole pidennyksiä. Mun nuoruusaikana 2000luvun alussa tuntu et kaikila oli suht ohuet ja lyhyet hiukset. Ei monella mun ikäisellä 30 v vieläkään oo pitkiä ja paksuja. Onko pidennykset oikeesti niin luonnollisen näkösiä?
[/quote]
On nykyään luonnollisen näköisiä. Maksavat helposti 200-560€
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:15"]Eniten ihmettelen hiuksia! Miten kaikilla teinitytöillä on nykyään peppuun asti paksut hiukset? Itsestäni vielä näyttää, että monella ne ei edes ole pidennyksiä. Mun nuoruusaikana 2000luvun alussa tuntu et kaikila oli suht ohuet ja lyhyet hiukset. Ei monella mun ikäisellä 30 v vieläkään oo pitkiä ja paksuja. Onko pidennykset oikeesti niin luonnollisen näkösiä? Ei myöskään näytetty noin fresseille, vaan naamat oli turvoksissa.. Tsisih :D [/quote] Pidennykset kun laittaa taitavalla kampaajalla, on aika vaikea tunnistaa feikeiksi.
[/quote]
Mä tunnen ja tiedän kymmeniä upeahiuksisia (omat tyttäret mukaanlukien) mutta yhdelläkään ei ole pidennyksiä. Ehkä parempi ravinto vaikuttaa myös hiuksiin? Tai perimä, kyllä meillä vanhemmillakin on upeat paksut hiukset useimmilla
täältä ilmottautuu yksi kuvailemasi teini! oon kyllä tehny paljon työtä kropan eteen mutta ooon tosi tyytyväinen :) melkein kukaan ei oikeastaan ole naamasta niin kaunis kun luulisi esim minä meikkaan joka aamu noin 40 minuuttia ja näytän kuin ei olisi meikkiä melkein ollenkaan :)
Mikä arvo se ulkonäkö on? Se on pelkkää pintaa, mitä syvällisimmässä mielessä! Itse ainakin olen omille lapsille korostanut aina sitä että katsoisivat ihmisen sisintä eikä niitä hiuksia ja kasvonpiirteitä. On jotenkin traagista sekin, että tunnen esim. yhden nuoren miehen, joka ei millään löydä tyttöystävää (jo vuosia yritystä takana), koska ulkonäössä on pieniä puutteita, joille ei voi mitään. Kanalauma vieroksuu, vaikka mies on hyvinkin tasokas henkisiltä ominaisuuksiltaan, terve ja ahkera. 20 vuotta sitten hänellä olisi ollut paljon kysyntää.
Kenties voivat hyvin fyysisesti, mutta eivät psyykkisesti. Seuraan Twitterissä paria kaunista, hoikkaa, ihan hyvin koulussa pärjäävää nuorta naista. Molempia ahdistaa joka ilta, jäävät välillä koulusta pois henkisen huonon olon takia, pohtivat usein miksi eivät ole tarpeeksi kauniita jne.
Tuloerojen kasvaessa myös teinien sosioekonomiset erot ovat kasvaneet. On yhä enemmän hoikkia, kauniita ja rikkaita, mutta myös lihavia, halvasti pukeutuneita ja köyhiä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:39"]täältä ilmottautuu yksi kuvailemasi teini! oon kyllä tehny paljon työtä kropan eteen mutta ooon tosi tyytyväinen :) melkein kukaan ei oikeastaan ole naamasta niin kaunis kun luulisi esim minä meikkaan joka aamu noin 40 minuuttia ja näytän kuin ei olisi meikkiä melkein ollenkaan :)
[/quote]
Joo täällä ihan sama :D Meikkaamiseen menee helposti se 40 min ja samat toiset hiusten laittoon. Silti on luonnollinen lopputulos. Hiukset paksut ja perseeseen asti mutta saan kyllä kiittää geenejä.
N18
Jonkun tietyn alueen teinit? Rikkailla on yleensä kauniimmat lapset.
Varmaan ap nähnyt jotain ulkomaalaisia luokkaretkellä. Milloinkaan ei ole ollut näin paljon ylipainoisia lapsia ja nuoria kuin nykyään
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 12:44"]Sukulaispoika on lukion toisella ja käynyt jo kolme vuotta salilla. Valtavat lihakset. Käyttää vielä pikkutakkeja ja suoria housuja. Tosi kuuma..
[/quote]
Ouh, tämä oli häiritsevä XD Sukulaispoika ja kuuma eivät sovi samaan lauseeseen... Tai edes viestiin.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 18:32"]
Panostavatko terveyteen vai ensisijaisesti ulkonäköön? Hyvältä näyttävät myös milelestäni useat teinit. Sitä en vain tajua, että miksi näyttävät niin samalta? On rahaa ja kaikki maailman tieto, musiikki, elokuvat, aatteet jne. napin painalluksen päässä. Teinit voivsiat olla halutessaan lähes mitä tahansa nykyään, mutta valitsevat sen minkä kaikki muutkin. Tuntuu tylsältä. Olen onnellinen siitä, että vartuin itse 90-luvulla. Oli lama ja ihmiset näyttivät ankeammalta, mutta oli sentään alakulttuureja jne.
[/quote]
Lama oli 90-luvun alussa. 90-luvun loppupuoli oli jo nousukiitoa.