Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Että ottaa päähän nirsot lapset!
11.08.2015 |
Kertovat mistä kaikista mahdollisista ruoista eivät pidä, vaikka kukaan ei edes kysy mitään. Jos jotain tarjoaa niin nyrpistävät nenäänsä ja sanovat, etteivät tykkää. Saattavat olla jo lähes kouluikäisiä, kenen pitäisi osata jo jotain pöytätapoja. Siihen ei esim mielestäni kuulu se, että kylässä kovaan ääneen sanotaan kun istutaan pöytään että joku tarjolla oleva ruoka on OMASTA mielestä2924 pahaa.
Kommentit (121)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Minun lapseni eivät ole nirsoja mutta tuttavapiiriini näitä nirsoja kuuluu ja ihan aina tämän nirsoilijan ruokailuista on tehty numeroa. Ei ehkä enää kun nirsoilu on muuntunut tavaksi mutta silloin pienenä kauhisteltiin, maaniteltiin, tuputeltiin ja suorastaan itkettiin miten on kamalaa, kun lapsi ei syö.
Meillä ruokailuista ja ruoan määristä ei tehdä numeroa. Jos lapset eivät jaksa kaikkea, ovat saaneet jättää. Sääntönä on, että jotain pitää maistaa mutta lautasta ei tarvitse syödä puhtaaksi eikä siitä ruoasta tarvitse pitää. Tiedän, että ärsytän kaveripiiriäni sillä, että lasteni ei ole pakko syödä lautasta tyhjäksi - ei edes itse ottamaansa - mutta oma lapsuuteni kun oli sellaista pakottamista ja sairastan syömishäiriötä, nin olen vakaasti päättänyt, että ruoka ei ole vallankäytön väline. Kummasti niitä nirsoilijoita syntyy perheissä, joissa syöminen ja ruoka ovat koko ajan tapetilla.