Mikä on syynä että haluat asu vuokralla etkä omistusasunnossa?
Kommentit (111)
En halua olla naimissa taloyhtiön kanssa. Eikä yhtiön asuntoa koskaan varsinaisesti omaksi saa, vaan yhtiö omistaa seinät. Lisäksi yhtiössä on riskinsä että joku mumma tai muu huolimaton polttaa talon tai aiheuttaa kalliin vesivahingon yhtiöön. Jos muut eivät maksa vastikkeitaan ja muita velvollisuuksiaan niin koko paska saattaa menettää arvonsa.
Kyllä omakotitalo on ainoa asumismuoto mikä kannattaa itselle ostaa. Itse en kuitenkaan tarvitse niin paljoa tilaa, joten asun rivitalossa.
En halua omistaa mitään niin isoa. Pystyisin ostamaan, mutta en halua. Olo on vapaampi ilman kiinteää omaisuutta, pystyy tekemään nopeampia ratkaisuja.
ei kannata ostaa asuntoa paikkakunnalta jossa asuntojen arvo laskee
Asunnot ja asuinalueet on niin huonoja nykyään, että mieluummin olen vuokralla ja muutan pois jos joku asia alkaa liikaa ärsyttämään. En halua jäädä jumiin ikävään paikkaan tai asuntoon.
Asun vuokralla,koska tästä on helppo lähteä muualle jos työt menee alta.
Vierailija kirjoitti:
Asunnot ja asuinalueet on niin huonoja nykyään, että mieluummin olen vuokralla ja muutan pois jos joku asia alkaa liikaa ärsyttämään. En halua jäädä jumiin ikävään paikkaan tai asuntoon.
Ja asuinalueet muuttuu, ensin voi olla rauhallinen ja yks väärä ihminen muuttaa alueelle, esim kansallispukuinen ja kohta alue täyttyy näiden kavereista, pääsee nopeammin muualle kun on vuokralla
Menettäisin yöuneni jos olisin vastuussa myös naapurini raha-asioista kun en edes omia lainoja halua niskaani senttiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asuinalueet muuttuu, ensin voi olla rauhallinen ja yks väärä ihminen muuttaa alueelle, esim kansallispukuinen ja kohta alue täyttyy näiden kavereista, pääsee nopeammin muualle kun on vuokralla
Jep. Nämä voi just muuttua niin äkkiä enkä halua riesakseni vaikeasti myytävää asuntoa, jos alueen arvo yllättäen laskeekin. Näitähän tapahtuu. Mieluummin sijaitan rahani muuhun.
Silloin kun vielä vuokralla asuin. Suurin syy oli se että en ollut varma kuinka pitkään haluaisin kyseisessä kaupungissa asua. Helpompi muuttaa pois.
Sairaalahoitajasta kiinteistönvälittäjäksi – mun polku on tavalla tai toisella liittynyt miehiin.
Parikymppisenä olin osastolla lähinnä iäkkäämpien ja sairaiden miesten parissa, eikä sieltä oikein löytynyt sopivaa seuraa.
Sitten siirryin esteettiselle puolelle, mutta miesasiakkaita oli vähän, ja erityisesti tasokkaita, keski-ikäisiä sinkkumiehiä vielä vähemmän.
Kun sain lapsen, jolla on sikiöaikaisen alkoholialtistuksen aiheuttama oireyhtymä, aloin pohtia uranvaihtoa ja päädyin kiinteistönvälitykseen.
Olen aina arvostanut varakkaita miehiä ja hienoja koteja – vaikka kaikki eivät olekaan vapaita, vaihtoehtoja on enemmän, ja elämä vie eteenpäin.