Ärsyttävimmät lohduttelu sanat?
Mikä on ärsyttävintä kuulla toiselta lohdtukseksi? Mua ärsyttää ainakin klisee "Asioilla on tapana järjestyä" Tuo on sellainen mikä heitetään kun ei tiedä mitä sanoa ja alkaa ainakin itseeni vaan vituttamaan enempi. :D Myös läheisen kuoltua "otan osaa" on jotenkin tylyn kuuloista. Tiedän että esim puolitutun on vaikee oikeastaan muuta sanoa mutta silti.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:53"]"Mä voin vaan kuvitella, miltä susta tuntuu." Useimmiten tulee vaan sellanen fiilis että njaah enpä usko
[/quote]
Tämä. Mä niin vihaan tätä.
Otan osaa. Tuo fraasi ei tarkoita mitään, eikä tuo mitään hyvää esim. kuollutta läheistään surevan elämään. Ja tuota tosiaan kuulee kyllästymiseen asti jos joku kuolee. Kun itse tiedän miten vittumaiselta tuo kuulostaa, niin itse kysyn aina vaan että "miten sulla on mennyt" tai muuta vastaavaa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:08"] Ap, mikä mättää? Mikset usko, että ihmiset haluaa auttaa? [/quote]
No koska välillä vaan tuntuu ettei ketään kiinnosta kunhan ei käy omalle kohdalle. Perheenjäsenet on oikeastaan ainoita jotka välittää oikeesti. Tämän oon oppinut :) [/quote] Mulla sama fiilis. Tai olen huomannut tämän kesän aikana, miten ns kaverit ovat tavotettavissa vaan silloin kun he tarvitsevat jotain, mutta kun tarvitsisin heitä, ei kukaan vastaa viesteihin eikä puheluihin. Olen taistellut tietäni masennuksen läpi, eikä kukaan näistä "kavereista" edes ole kysynyt, mitä mulle kuuluu, miten mulla menee.
[/quote]
Miten sulla menee? minä kysyn ja välitän. <3
[/quote]
Ihana sinä, piristit yötäni. Tässä valvon kun en nukutuksi saa, aamulla lääkäriaika onneksi. Terapiaan meno on viikon kohokohta. Kaiken kurjuuden keskellä jaksan silti odottaa sitä parempaa huomista, paljon iloa olen saanut myös täältä av:lta. On aina seuraa, jos (ja kun) valvon aamuun asti joka yö. Huomenna pitäisi saada masennuslääkkeet.
[/quote] Täällä toinen joka sanoo lohdutuksen sanoja..Itsekkin vielä hereillä..Muista ulkoilla ja nauttia loppukesästä vielä. Ja hyvä juttu, että oot hakeutunut terapiaan...se auttaa ja jossain vaiheessa, et tarvi koko masennuslääkkeitä enää ♡♡♡ Tsemppiä sulle ja koita nukkua vielä ennen huomista menoa :)
[/quote]
Kiitos! <3 ajattelin katsoa netflixistä jonkun elokuvan ja toivon nukahtavani viimeistään sen jälkeen. Tulipa niin hyvä olo, että kyyneleet nousi silmiin. ei mulle ole kukaan sanonut pitkään aikaan, että joku välittäisi tai haluaisi lohduttaa saati tsempata (paitsi psykiatri). Nyt pääsen hyvillä mielin nukkumaan jossain vaiheessa, hyvät yöt teille!!
Mietin tuota "otan osaa"... Mitä muuta voisi sanoa? Minusta "olen pahoillani" (eng. "I'm sorry) ei ole sen parempi, enkä oikein itse osaisi käyttää sitä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:51"]
Mietin tuota "otan osaa"... Mitä muuta voisi sanoa? Minusta "olen pahoillani" (eng. "I'm sorry) ei ole sen parempi, enkä oikein itse osaisi käyttää sitä.
[/quote]
Jos haluaa jotenkin osallistua jonkun suru-uutiseen, niin kannattaa tosiaan kysyä, että miten toisella on mennyt tämän jälkeen tai esim. tarjota apuaan johonkin käytännön asioiden hoitamiseen. Siitä voi olla konkreettista apua, toisin kuin siitä että sanotaan kliseisesti "otan osaa"
Jos joku edes yrittäisi lohduttaa niin en alkaisi sana valintoja setvimään, tosin tämä miten meni niinku omasta mielestä, olis kyllä liikaa
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:16"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:08"] Ap, mikä mättää? Mikset usko, että ihmiset haluaa auttaa? [/quote]
No koska välillä vaan tuntuu ettei ketään kiinnosta kunhan ei käy omalle kohdalle. Perheenjäsenet on oikeastaan ainoita jotka välittää oikeesti. Tämän oon oppinut :) [/quote] Mulla sama fiilis. Tai olen huomannut tämän kesän aikana, miten ns kaverit ovat tavotettavissa vaan silloin kun he tarvitsevat jotain, mutta kun tarvitsisin heitä, ei kukaan vastaa viesteihin eikä puheluihin. Olen taistellut tietäni masennuksen läpi, eikä kukaan näistä "kavereista" edes ole kysynyt, mitä mulle kuuluu, miten mulla menee. [/quote]
Miten sulla menee? minä kysyn ja välitän. <3 [/quote] Ihana sinä, piristit yötäni. Tässä valvon kun en nukutuksi saa, aamulla lääkäriaika onneksi. Terapiaan meno on viikon kohokohta. Kaiken kurjuuden keskellä jaksan silti odottaa sitä parempaa huomista, paljon iloa olen saanut myös täältä av:lta. On aina seuraa, jos (ja kun) valvon aamuun asti joka yö. Huomenna pitäisi saada masennuslääkkeet. [/quote] Täällä toinen joka sanoo lohdutuksen sanoja..Itsekkin vielä hereillä..Muista ulkoilla ja nauttia loppukesästä vielä. Ja hyvä juttu, että oot hakeutunut terapiaan...se auttaa ja jossain vaiheessa, et tarvi koko masennuslääkkeitä enää ♡♡♡ Tsemppiä sulle ja koita nukkua vielä ennen huomista menoa :) [/quote] Kiitos! <3 ajattelin katsoa netflixistä jonkun elokuvan ja toivon nukahtavani viimeistään sen jälkeen. Tulipa niin hyvä olo, että kyyneleet nousi silmiin. ei mulle ole kukaan sanonut pitkään aikaan, että joku välittäisi tai haluaisi lohduttaa saati tsempata (paitsi psykiatri). Nyt pääsen hyvillä mielin nukkumaan jossain vaiheessa, hyvät yöt teille!!
[/quote]
Olen myös masentunut ja tiedän mitä jokapäiväistä taistelua se on pään sisällä. Ei sitä oikein kukaan ymmärrä joka ei ole itse ollut tai ole. Tuntuu että aika moni ei ota masennusta tosissaan kun ei sinne toisen pään sisälle pääse. :( Mutta kyllä tämä tästä! :)
Tuo "otan osaa" on sellainen, josta en pidä. Ymmärrän sen käytön, mutta se on kylmän ja tönkön oloinen lohdutus. Itse kiertoilmaisen mieluummin vaikka sanomalla "olen pahoillani".
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:50"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:16"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:08"] Ap, mikä mättää? Mikset usko, että ihmiset haluaa auttaa? [/quote]
No koska välillä vaan tuntuu ettei ketään kiinnosta kunhan ei käy omalle kohdalle. Perheenjäsenet on oikeastaan ainoita jotka välittää oikeesti. Tämän oon oppinut :) [/quote] Mulla sama fiilis. Tai olen huomannut tämän kesän aikana, miten ns kaverit ovat tavotettavissa vaan silloin kun he tarvitsevat jotain, mutta kun tarvitsisin heitä, ei kukaan vastaa viesteihin eikä puheluihin. Olen taistellut tietäni masennuksen läpi, eikä kukaan näistä "kavereista" edes ole kysynyt, mitä mulle kuuluu, miten mulla menee.
[/quote]
[/quote]
Ihana sinä, piristit yötäni. Tässä valvon kun en nukutuksi saa, aamulla lääkäriaika onneksi. Terapiaan meno on viikon kohokohta. Kaiken kurjuuden keskellä jaksan silti odottaa sitä parempaa huomista, paljon iloa olen saanut myös täältä av:lta. On aina seuraa, jos (ja kun) valvon aamuun asti joka yö. Huomenna pitäisi saada masennuslääkkeet.
[/quote] Täällä toinen joka sanoo lohdutuksen sanoja..Itsekkin vielä hereillä..Muista ulkoilla ja nauttia loppukesästä vielä. Ja hyvä juttu, että oot hakeutunut terapiaan...se auttaa ja jossain vaiheessa, et tarvi koko masennuslääkkeitä enää ♡♡♡ Tsemppiä sulle ja koita nukkua vielä ennen huomista menoa :)
[/quote]
Kiitos! <3 ajattelin katsoa netflixistä jonkun elokuvan ja toivon nukahtavani viimeistään sen jälkeen. Tulipa niin hyvä olo, että kyyneleet nousi silmiin. ei mulle ole kukaan sanonut pitkään aikaan, että joku välittäisi tai haluaisi lohduttaa saati tsempata (paitsi psykiatri). Nyt pääsen hyvillä mielin nukkumaan jossain vaiheessa, hyvät yöt teille!!
[/quote] Hyvä ♡ Eikö olekin ihana tunne, älä huoli ja nuku hyvin ♡♡ Kaikki ihmiset ei sano, en tiedä miksi, kuunteleminen on tärkeää :) Hyvät yöt sinne kans! :)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:48"]Otan osaa. Tuo fraasi ei tarkoita mitään, eikä tuo mitään hyvää esim. kuollutta läheistään surevan elämään. Ja tuota tosiaan kuulee kyllästymiseen asti jos joku kuolee. Kun itse tiedän miten vittumaiselta tuo kuulostaa, niin itse kysyn aina vaan että "miten sulla on mennyt" tai muuta vastaavaa.
[/quote]
Pitäisikö siihen sitten reagoida jenkkityyliin kovaan ääneen OH MY GOD!?
Mitä muuta toiselle tärkeän ihmisen kuollessa pitäisi sanoa? Mua ainakin lohdutti ne kymmenet "otan osaa" viestit, tuli tunne että en ole ihan yksin suruni kanssa.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:53"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:51"]
[/quote]
Jos haluaa jotenkin osallistua jonkun suru-uutiseen, niin kannattaa tosiaan kysyä, että miten toisella on mennyt tämän jälkeen tai esim. tarjota apuaan johonkin käytännön asioiden hoitamiseen. Siitä voi olla konkreettista apua, toisin kuin siitä että sanotaan kliseisesti "otan osaa"
[/quote]
No nykyäänhän aika moni päivittää Facebookiin tiedon vaikka puolisonsa kuolemasta, silloin on ihan korrektia kommentoida vain otan osaa ym kliseitä. Ne miten voit ja voinko auttaa kyselyt on sitten aiheellisia muutaman päivän päästä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 03:09"]"Otan osaa" = haluan äkkiä kiusallisesta tilanteesta pois.
[/quote]kyllä se aina jaxuhalit voittaa
"Voi harmi."
Voi vitt... jos mulla on vaikka ihan oikeasti karmea olo, niin voit tunkea sen voi harmin vaikka peräreikääsi. Ekstrasyvälle, jos toi on sun vakiofraasi kaikkeen riippumatta tilanteen karmeusasteesta.
.
T: Yksi masentunut lisää :(
Pahin on varmaan: "olis ollu parempi jos... -sitä ei olis tapahtunut" tai -en olisi tehnyt" . Ylipäätänsä kaikki jossittelut vii tu thaa!!! Ja viel turhaa
Parane pian on aika paha. Olen nimittäin pitkäaikaissairas. Jos siitä tuota kommenttia saavasta flunssasta parannunkin, niin oikeasti en parane koskaan. :( :(
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 03:00"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:16"] [quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:13"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:08"] Ap, mikä mättää? Mikset usko, että ihmiset haluaa auttaa? [/quote]
No koska välillä vaan tuntuu ettei ketään kiinnosta kunhan ei käy omalle kohdalle. Perheenjäsenet on oikeastaan ainoita jotka välittää oikeesti. Tämän oon oppinut :) [/quote] Mulla sama fiilis. Tai olen huomannut tämän kesän aikana, miten ns kaverit ovat tavotettavissa vaan silloin kun he tarvitsevat jotain, mutta kun tarvitsisin heitä, ei kukaan vastaa viesteihin eikä puheluihin. Olen taistellut tietäni masennuksen läpi, eikä kukaan näistä "kavereista" edes ole kysynyt, mitä mulle kuuluu, miten mulla menee. [/quote]
Miten sulla menee? minä kysyn ja välitän. <3 [/quote] Ihana sinä, piristit yötäni. Tässä valvon kun en nukutuksi saa, aamulla lääkäriaika onneksi. Terapiaan meno on viikon kohokohta. Kaiken kurjuuden keskellä jaksan silti odottaa sitä parempaa huomista, paljon iloa olen saanut myös täältä av:lta. On aina seuraa, jos (ja kun) valvon aamuun asti joka yö. Huomenna pitäisi saada masennuslääkkeet. [/quote] Täällä toinen joka sanoo lohdutuksen sanoja..Itsekkin vielä hereillä..Muista ulkoilla ja nauttia loppukesästä vielä. Ja hyvä juttu, että oot hakeutunut terapiaan...se auttaa ja jossain vaiheessa, et tarvi koko masennuslääkkeitä enää ♡♡♡ Tsemppiä sulle ja koita nukkua vielä ennen huomista menoa :) [/quote] Kiitos! <3 ajattelin katsoa netflixistä jonkun elokuvan ja toivon nukahtavani viimeistään sen jälkeen. Tulipa niin hyvä olo, että kyyneleet nousi silmiin. ei mulle ole kukaan sanonut pitkään aikaan, että joku välittäisi tai haluaisi lohduttaa saati tsempata (paitsi psykiatri). Nyt pääsen hyvillä mielin nukkumaan jossain vaiheessa, hyvät yöt teille!!
[/quote]
Olen myös masentunut ja tiedän mitä jokapäiväistä taistelua se on pään sisällä. Ei sitä oikein kukaan ymmärrä joka ei ole itse ollut tai ole. Tuntuu että aika moni ei ota masennusta tosissaan kun ei sinne toisen pään sisälle pääse. :( Mutta kyllä tämä tästä! :)
[/quote]
Näin minäkin masentuneena olen hämmentynyt terveiden ihmisten kyvyttömyydestä ymmärtää, että kaikki muut eivät välttämättä ole yhtä terveitä ja toimintakykyisiä. Olen monesti sanonut olevani sairas. Terve ihminen on jatkanut esim keskustelua niinkuin en olisi ikinä tuota sanonutkaan... :( Kumma, kun eivät osaa noin yksinkertaista sanaa ymmärtää.
.
Itse muutuin masennuttuani harmaaksi ja poissaolevaksi, mutta kukaan "kaveri" ei ole huomannut katoamistani. Tässä sentään olen ollut useamman kuukauden täysin poissa kuvioista. Kun parannun (edes vähän), menee kyllä kaverit vaihtoon! Luultavasti kerään jatkossa mieluummin muita psyykkisesti oireilevia ympärilleni kuin terveitä. En jaksa enää olla se, jota ei ymmärretä...
"Jokaiselle annetaan vain sellainen taakka jonka hän jaksaa kantaa." Paskapuhetta!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:16"]
[/quote]
[/quote]