Nyt puhutaan paljon kotivarasta ja se sisältää pääosin erilaisia jauhoja
Toki myös säilykkeitä. En syö lainkaan viljaa joten ne ohjeet on mulle turhia. Tiedän kyllä itsekin kotivarani, mutta on outoa, että kotivaraohjeissa huomioidaan vain yksi ruokavalio.
Kommentit (31)
Luettelot on tehty uusavuttomia älykääpiöitä varten. Missään ei opeteta että järjen käyttö on sallittua.
Jauhoja ja nesteitä pitää olla riittävästi
Vierailija kirjoitti:
Ne kotivaraohjeet mitä minä olen nähnyt, neuvoo varaamaan sellaisia elintarvikkeita mitä normaalistikin syö. Ja niitä ei seisoteta vuosikaudet hyllyllä, vaan otetaan normaaliin kiertoon, niin että niitä jatkuvasti syödään sieltä vanhasta päästä ja ostetaan uutta tilalle.
Tämä selvä. Osaatko ollenkaan ajatella niitä, joilla on esim. IBS, keliakia, refluksi tai muu ruokarajoite? He eivät voi syödä papuja, linssejä, sitrushedelmiä, moniakaan marjoja eikä hedelmiä, ei viljatuotteita jne.
Oi, anteeksi tyhmä kysymys. Ethän sinä osaa ajatella muita kuin itseäsi.
Kaikkien normaaliin ruokavalioon ei kuulu purkitetut ruuat, joita varata kaappiin odottamaan tuomiopäivää.
Sähköt katkee, niin siinähän leivot parvekkeella trangilla limpPUAHAHAA :D
Vierailija kirjoitti:
Ostin peruselintarvikkeita kotivaraan koronan aikana.
Nyt mahdollisen sodan varalta olen ostanut ruokaa, jota voi syödä pommisuojissa tai evakuoitumismatkalla, eli pientä, valmista ja energiapitoista kuten suklaat ja tietysti myös juomia.
Voi olla, että sinä joudut lähtemään pommisuojaan kiertämättä kotivaraston kautta.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kyllä kiinnosta syödä jatkuvasti jotakin säilykkeitä "sieltä vanhemmasta päästä".
Nötkötti säily ppari vuotta. Jos sulla on 4 purkkia jotka vanhenee 6kk välein, sun täytyy syödä sitä vanhenevaa säilykettä kahdesti vuodessa. Ei mun mielestä ole "jatkuvasti".
Kotivaraa on kirjoitti:
Kotivara kotonani:
- 0,3 kg jauhelihaa (paisti)
- 0,5 kg broilerin suikaleita
- 1,0kg kirjolohi suikale
- 1kpl kanamuna
- 1 kpl sipuli
- 0,3 kg juustoviipale
-0,15kg meetwurstia (Lyypekki)
- 0,2kg leikkelemakkara
-0,4kg tomaatti (kokonainen)
0,4kg tuore kurkku
-1,0kg peruna
-0,5kg ranskalaiset perunat
-0,8kg nakit
-1pkt kahvipaketti
-1kpl suodatinpussi
-1l maito
-1l piimä
-1l vesi
Tuo on vajaan viikon ostoslista eikä mikään kotivara.
Vierailija kirjoitti:
Sähköt katkee, niin siinähän leivot parvekkeella trangilla limpPUAHAHAA :D
Mä ajatelin tehdä puuhellalla. Tai en leivo, mun kotivara on enempi hiutaleita ja suurimoita, syön viljani mieluummin puurona. Ja puurohan on ihan näppärää tehdä trangiallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kotivaraohjeet mitä minä olen nähnyt, neuvoo varaamaan sellaisia elintarvikkeita mitä normaalistikin syö. Ja niitä ei seisoteta vuosikaudet hyllyllä, vaan otetaan normaaliin kiertoon, niin että niitä jatkuvasti syödään sieltä vanhasta päästä ja ostetaan uutta tilalle.
Tämä selvä. Osaatko ollenkaan ajatella niitä, joilla on esim. IBS, keliakia, refluksi tai muu ruokarajoite? He eivät voi syödä papuja, linssejä, sitrushedelmiä, moniakaan marjoja eikä hedelmiä, ei viljatuotteita jne.
Oi, anteeksi tyhmä kysymys. Ethän sinä osaa ajatella muita kuin itseäsi.
Kaikkien normaaliin ruokavalioon ei kuulu purkitetut ruuat, joita varata kaappiin odottamaan tuomiopäivää.
No eihän ruokarajoitteista kärsivät ihmiset kerää kotivaraansa itselleen sopimattomia ruokia! Kotivaraan vain sellaista mitä pystyy syömään.
Kotivara kotonani:
- 0,3 kg jauhelihaa (paisti)
- 0,5 kg broilerin suikaleita
- 1,0kg kirjolohi suikale
- 1kpl kanamuna
- 1 kpl sipuli
- 0,3 kg juustoviipale
-0,15kg meetwurstia (Lyypekki)
- 0,2kg leikkelemakkara
-0,4kg tomaatti (kokonainen)
0,4kg tuore kurkku
-1,0kg peruna