Naiset olisivat onnellisempia kotona!
Mitä mieltä palstalaiset on. Olisivatko naiset onnellisempia kotona vai töissä?
Ainakin tämän miehen mukaan naiset olisivat onnellisempia kotona.
Kommentit (92)
Mä kyllä väitän, ettei läheskään jokainen mies olisi edes teoriassa halukas elättämään naista saati laajempaa perhettä yksin tänä päivänä kun muuhun on totuttu. Tuskin ne entisaikojen ukot on ainakaan kaikki onnesta hyppineet asian suhteen.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:39"]
Miehetkin varmaan olis. Olisin ainaki itse, ei tarttis tehä sitä ikuista paskaduunia, vois vaan olla ja lekotella.
[/quote]
Näinpä.
Juuri juteltiin miehen kanssa ja hän niin toivoisi vaikka sitä lottovoittoa että voisi jäädä kotiin ja hänellä olisi oikeasti aikaa omille jutuilleenkin. En siis usko, että vain naiset olisivat onnellisia kotona. Taitaa kuitenkin olla niin että aika moni käy töissä vain rahan takia, ei sen takia että työn tekeminen olisi kivaa.
[/quote]
Ne miehen omat jutut eivät varmaankaan olisi kotitöitä?
[/quote]
Tuskin mutta ei olisi minunkaan.
Meillä on sen verran pieni asunto ettei ylläpitosiivous nyt mitään isoja aikoja vie joten jäisi reilusti aikaa omille jutuille. Nyt kun ollaan töissä, kotona ollaan vasta parhaimmillaan viiden aikaan, sitten on lasten harrastukset, iltapalat yms. ja oho, onkin aika mennä nukkumaan että jaksaa taas puoli kuudelta herätä.
En missään tapauksessa haluaisi olla vain kotona. Entä kun lapset ovat vähän isompia, mitä ihmeen tekemistä kotona on?
Minulle elämässä tärkeintä on eläminen, toiminta ja seikkailut, vaikeat hetket kuuluu myös siihen, tasaisuus on tappavaa! Joten en todellakaan viihtyisi sellaisessa elämässä. Hyi! Sitä paitsi minulle"onnellisuus" sinänsä ei ole tavoiteltava arvo, eikä se missään nimessä voi edes olla tavoitteena mahdollistakaan, koska elämä ei ole sellaista läheskään aina. Mutta köytettynä, sitoutuneena jne elämä tappaisi tylsyyteen. Minä kaipaan vaihtelua
"Olisit onnellisempi kotona, kun sinulla olisi meihiä ja lapsia."
Ai miehiä ihan useammin kappalein? Voisi sellainen haaremissa lötköttely olla ihan lokoisaa, jokaisella miehellä olisi oma hommansa.
Minulle olisi kyllä ihan kamala vaihtoehto olla esim. neljän lapsen kotiäitinä. Turhautuisin täysin.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:57"]
En missään tapauksessa haluaisi olla vain kotona. Entä kun lapset ovat vähän isompia, mitä ihmeen tekemistä kotona on?
[/quote]
Kuka käskee kotona olemaan? Ovesta ulos vain, kyllä siellä tekemistä on.
Väitän, että moni olisi onnellisin tehdessään vähän töitä. Tai nykyistä vähemmän siis. Muutamana päivänä viikossa, tai lyhyitä päiviä. Itse olen tällä hetkellä työtön ja tekisi päälle hyvää olla se muutama tunti jossain tuottavana, ja silti säilyttää tarpeeksi vapaa-aikaa jota myös sitten arvostaisi eri tavalla.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:54"]Minä olen ehdottomasti onnellisempi ollessani töissä. Ihanne työaika olisi 25h/vko.
[/quote] Ai vittu !. Töitä tehdään vähintään 40 h / vko. Itse teen 80 h / vko. Siksi en ymmärrä näitä vitun kitiseviä äityleitä jotka " kasvattavat äpäröitä kotona ". Mä vihaan naisia jotka jäävät äitiyslomalle kerta toisensa jälkeen. Mun ystävä sai vakipaikan ollessaan äitiyslomassa viimeistä viikkoa.. Hankkiutui sitten taas paksuksi ja ilmoitti työnantajalle ettei voi tehdä töitä kun on TAAS paksuna. Röntgenhoitajan töitä ei tehdä jos on paksuna. Sai sitten jäädä pentulomalle heti kun toisen pennun äitykkäloma loppui. Veronmaksajat kiittää.
Mulle sopii. Ja siksi olenkin kotona :D
Tietysti olen onnellinen kun minulla on mies, joka sen haluaa mahdollistaa. Tiesin jo hyvin varhain ettei työelämä ole minua varten. En tuomitse tietenkään muiden valintoja.
Koko linkin takainen keskustelu on kovin vanhakantainen: taas joku mies kertoo (kaikille) naisille, kuinka heidän pitäisi elää. Keskustelun naisen komenttia referoidaan "yrittää selittää jotain". Selvää patriarkaalista sanelupolitiikkaa, jossa ei ole erilaisia naisia omine elämäntilanteineen ja mielihaluineen, vaan pelkkäa "naiskarjaa" jolle miespuolinen paimen sanelee tekemiset.
Ei ole todellakaan koko keskustelu saati sen sisältä tätä päivää.
Yleensäkin keskustelu on vieraantunut nykyisestä työelämästä, eikä ole kovin ajantasainen Suomen tilanteeseen. Absoluuttiset ratkaisut kuten "kotona koko elämä" vs. "töissä aina" eivät ole realismia. Naisten ja miestenkin työelämä on nykyisin pirstaleista, on kausia jolloin ollaan työssä, välillä ehkä yrittäinä, free lancereina, välillä kotona lasten kanssa, välillä opiskellaan. Sitten saattaa tulla pidemmät sairauspoissaolot, sapattivuodet, työttömyysjaksot, pätkätyöt ja osapäiväiset työt.
Sekä naisella että miehellä pitää olla mahdollisuus olla kotona lasten kanssa niin halutessaan ja valtion pitää tätä tukea. Samoin kummankin pitää pystyä olla halutessaan työelämässä ja tätäkin vaihtoehtoa kannattaa tukea. Lastensaannin rasite työnantajille pitaa jakaa lapsen vanhempien kesken, ei vaan naisen kontolle.
Nyky-yhteiskunta perustuu monimuotoisuuteen ja siksi järjestelmien pitäisi tukea vanhempien ratkaisuja olivat ne mitä vaan. Tämä on järkevää perhepolitiikkaa, ja lisää sukupuolten välistä tasa-arvoa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:54"]Minä olen ehdottomasti onnellisempi ollessani töissä. Ihanne työaika olisi 25h/vko.
[/quote] Ai vittu !. Töitä tehdään vähintään 40 h / vko. Itse teen 80 h / vko. Siksi en ymmärrä näitä vitun kitiseviä äityleitä jotka " kasvattavat äpäröitä kotona ". Mä vihaan naisia jotka jäävät äitiyslomalle kerta toisensa jälkeen. Mun ystävä sai vakipaikan ollessaan äitiyslomassa viimeistä viikkoa.. Hankkiutui sitten taas paksuksi ja ilmoitti työnantajalle ettei voi tehdä töitä kun on TAAS paksuna. Röntgenhoitajan töitä ei tehdä jos on paksuna. Sai sitten jäädä pentulomalle heti kun toisen pennun äitykkäloma loppui. Veronmaksajat kiittää.
[/quote] Loiset risoo ja kuormittaa Suomea. Kaiken lisäksi ensimmäinen pentu on vajaa niinkuin äitinsäkin. Sosiaalisesti rajoittunut ja helvetin säikky ja arka. Pelkää kaikkea mikä liikkuu ja pitää ääntä. Ikää 2 v. eikä osaa sanoa muuta kuin äiti. Hermostuu hetkessä jos ei saa esim. Pupua kainaloon.. Sitten alkaa raivoaminen, potkiminen, mielisairaalta vaikuttava käytös ja loputon itkeminen ja omien hiusten repiminen päästä !.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:06"]
Koko linkin takainen keskustelu on kovin vanhakantainen: taas joku mies kertoo (kaikille) naisille, kuinka heidän pitäisi elää. Keskustelun naisen komenttia referoidaan "yrittää selittää jotain". Selvää patriarkaalista sanelupolitiikkaa, jossa ei ole erilaisia naisia omine elämäntilanteineen ja mielihaluineen, vaan pelkkäa "naiskarjaa" jolle miespuolinen paimen sanelee tekemiset.
Ei ole todellakaan koko keskustelu saati sen sisältä tätä päivää.
Yleensäkin keskustelu on vieraantunut nykyisestä työelämästä, eikä ole kovin ajantasainen Suomen tilanteeseen. Absoluuttiset ratkaisut kuten "kotona koko elämä" vs. "töissä aina" eivät ole realismia. Naisten ja miestenkin työelämä on nykyisin pirstaleista, on kausia jolloin ollaan työssä, välillä ehkä yrittäinä, free lancereina, välillä kotona lasten kanssa, välillä opiskellaan. Sitten saattaa tulla pidemmät sairauspoissaolot, sapattivuodet, työttömyysjaksot, pätkätyöt ja osapäiväiset työt.
Sekä naisella että miehellä pitää olla mahdollisuus olla kotona lasten kanssa niin halutessaan ja valtion pitää tätä tukea. Samoin kummankin pitää pystyä olla halutessaan työelämässä ja tätäkin vaihtoehtoa kannattaa tukea. Lastensaannin rasite työnantajille pitaa jakaa lapsen vanhempien kesken, ei vaan naisen kontolle.
Nyky-yhteiskunta perustuu monimuotoisuuteen ja siksi järjestelmien pitäisi tukea vanhempien ratkaisuja olivat ne mitä vaan. Tämä on järkevää perhepolitiikkaa, ja lisää sukupuolten välistä tasa-arvoa.
[/quote]
Eihän miehillä ole mitään oikeuksia vanhempana. Se on suomessa nähty ja koettu...
"PYHÄ ABORTTIOIKEUS JA LAPSEN HYLKÄÄMINEN"
Mitä katkeria ihmisiä nämä on?
Jos mä yrittäjänä tekisin 25h/vko töitä ja tienaan sillä riittävästi perheeni elättääkseni, keneltä se on pois?
hankkikaa ihmiset mukava ammatti, jossa viihdytte niin ei tarvi tehä 80h/vko töitä. Hullua!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:49"]
Mutta kun siihen mieheen ei voi luottaa, ettei se vaihda nuorempaan, ja sitten itse jäisi tyhjän päälle. Se oli yksi syy miksi naiset halusivat ansiotyöhön. Hekin halusivat eläkkeen, koska avioliitot eivät ole ikuisia eikä haluta olla riippuvaisia toisesta. Että toinen määrää voiko mennä likkojen kanssa laivalle tai kosmetologille tms. kuluttaa rahaa jokatapauksessa itseensä. Ei tuu sitte ainakaan niin paljo sanomista.
[/quote]
Eläkkeen voi hoitaa eläkevakuutuksella. ja jos mies tekee työtä ja nainen kotityötä niin tottakai miehen palkkatulot ovat yhteisiä. nainen voi silloin mennä esim kampaajalle niillä rahoilla.
Kaikki olisivat onnellisempia kotona. Eikö se nyt ole selviö että noin on. Jos on jossain muualla onnellisempi kuin kotona, niin kodissa on jotain vikaa.
En jaksaisi olla kotona varsinkaan menkään semi-persaukisen miehen elättinä. Kotona on muutenkin tylsää ja tulee hulluksi. Haluan omaa rahaa, jotta voin lähteä omalle lomalle milloin haluan, ostaa mitä haluan ja tehdä mitä haluan kuulematta mitään jankutusta miehen rahojen käytöstä. Suurin osa miehistä ihan varmasti valittaisi ja yrittäisi torpata naistensa suunnitelmat, jos joutuisivat olemaan päärahoittajina ja muutenkin elättämään naista kokoaikaisesti. Kotiäitiyhteiskunnassa tuskin kotona olemiseen saisi mitään tukia.
En muutenkaan halua antaa tyttärelle esimerkkiä, että on OK olla kotona miehen ilmaisena palvelijana (orjana).
On sitten vanhempanakin paljon kivempaa, jos mies on hankkinut nuoremman kun ei ole elänyt koko elämäänsä miehen kautta ja on itselläkin jotain omaa.
JOO, ETTÄ EI KIITOS!
Väkivalta naisia kohtaan lisääntyisi huimasti, jos palattaisiin siihen normiin että nainen olisi taloudellisesti riippuvainen miehestä. Taloudellisesti riippuvaista ihmistä on paljon helpompaa kaltoinkohdella, koska pahoinpitelijä tietää ettei tällä ole mitään paikkaa mennä tai edes työmahdollisuuksia jos on ollut koko ikänsä kotona.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:55"]
Väkivalta naisia kohtaan lisääntyisi huimasti, jos palattaisiin siihen normiin että nainen olisi taloudellisesti riippuvainen miehestä. Taloudellisesti riippuvaista ihmistä on paljon helpompaa kaltoinkohdella, koska pahoinpitelijä tietää ettei tällä ole mitään paikkaa mennä tai edes työmahdollisuuksia jos on ollut koko ikänsä kotona.
[/quote]
Jokaiselle on paikka minne mennä, on turvakoteja ja se ikänsä kotona ollut voi hankkia ammatin esim. työttömyysturvalla tai opintotuella.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:52"]Mutta niin olisi miehetkin! Kuka nyt ei haluaisi rentoutua kotona ja tietää että aikaa riittää vaikka minkä tekemiseen, ei tarvitse enää tehdä töitä. Minä makaisin mielelläni loppuelämäni sängyssä dataamassa ja söisin jäätelöä.
[/quote] Pidä suusi kiinni, sinä saatanan laiska nauta !.