Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhempia ei yleisesti varoiteta alle 3v ikäeroista

Vierailija
09.03.2022 |

Minulle ja useimmille ystävilleni on käynyt niin, että jonkinlaisen yleisen "tämä kuuluu mennä näin" normin mukaisesti ollemme tehneet lapset n.2 vuoden ikäeroilla. Siskoni lapsilla on jopa alle 2v ikäeroa. Mutta minä kyllä olen varoitellut oman virheeni jäljeen kaikkia, että älkää ihmeessä tehkö sitä virhettä. Taapero hakkaa vauvaa aina kun silmä välttää. Oma väsymys alkaa olla jo sitä luokkaa kuin olisin umpihumalassa päivät. Viimeiset kaksi vuotta olen vain toivonut että pääsen pois tästä tilanteesta. Samaa ovat puhuneet myös ystäväni ja siskoni.

Uskon että vuosien päästä voi olla mahdollista että lapsista on toisilleen seuraa (joskin minulla tyttö ja poika joten ei varmaan sitäkään etua tulossa). Silti sanoisin että vähintään 3v ikäero olisi vanhempien jaksamisen vuoksi tärkeää. Ja tätä asiaa pitäisi neuvolassakin ostata kertoa heti ensimmäisen lapsen synnyttyä!! Jostain olen myös lukenut että naisen kropalla kestää palautua synnytyksestä (täysin) jopa kolme vuotta!!!! Joten jo senkin vuoksi ja siihen vedoten pitäisi äitejä valistaa.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä osasin aikoinaan ajatella ihan omilla aivoillani. Siksi ikäeroa on 3v2kk. Yleensäkkään en tee asioita sen mukaan, mitä joku muu on mieltä.

Valitettavan harvinaista. 80% väestöstä on ulkoistanut oman ajattelunsa muille.

Vierailija
122/126 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäisikö sitten kaikkien YH-äitien varoittaa avioituvia, että katsoisi tarkkaan, kenen kanssa kannattaa mennä avioon. Tuskinpa auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, tässäkin asiassa ihmiset ovat lampaita...

Vierailija
124/126 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei tajua näitä asioita kertomatta? Lyhyissä ja pitkissä ikäeroissa on omat hyvät ja huonot puolensa, joista monet on ihan maalaisjärjellä pääteltävissä tai vähintään muiden vanhempien kanssa keskusteluissa selvitettävissä. Minä valitsin mahdollisimman lyhyet ikäerot, tuli reilu 1,5 v kahdesti. Ei ole kaduttanut kun tiesin mitä valitsin.

Vierailija
125/126 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä

Vierailija
126/126 |
30.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapset ovat 1,5 v ikäerolla ja olleet toistensa parhaat kaverit aina.