Joko tämä Serenassa loukkaantuneen pojan äiti on käsitelty?
Pitääkö kaikesta ottaa yhteyttä iltapäivälehteen? Varsinkin kun henkilökunta toimii ihan asianmukaisesti?
Kommentit (233)
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta äidin käytöksestä johtuen, veikkaan että aloittaja on itse tämä Serena-äiti: huomionhakuinen ja tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:18"]Onneksi poika ilmeisesti on toipumassa hyvää vauhtia. Osanottoni Serenalle, tässä tapauksessa ei voi voittaa, vaikka uskonkin teidän versiota enemmän kuin äidin. Somesirkus kun pyörähtää, niin siinä voi heittää aivot narikkaan. Myös tässä tapauksessa. Sama ilmiö kuin ilmapalloisä vs. Stockmann, jossa ainoa m**kku oli lopulta isä itse, mutta somekansan raivot meni syyttömälle vaksille.
En ole koskaan Serenassa käynyt, mutta nyt aion mennä ihan vastaiskuna kaikelle tälle someurpoilulle.
[/quote]
Av palsta on paras paikka jakaa lapsivastaista matskua. Sympatiaa ja jakoja löytyy.
Serena voittaa tämän taiston, onhan heillä varmaan video todisteena.
Fiksu ihminen olisi kirjoittanut Serenalle palautetta ihan suoraan. Äiti ja lapsi olisi saanut vapaalippuja sun muuta, mutta...
Oli äiti millanen hyvänsä, niin joku muukin kuin äiti on mokannut. Ambulanssin olisi pitänyt tulla paikalle, hälytetään pienemmistäkin syistä. Paljon vähemmästäkin on potilaita kuljetettu ja päävammat kuljetetaan AINA.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:48"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:21"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 19:37"]Mikä ihmeen trendi tää on nykyäiten keskuudessa, että kun itse mokataan lapsen valvonnassa ja taphtuu jotain niin järjestetään aivan jäätävä sirkus, facea ja iltalehtiä myöten itsekään asiaa julkisesti ja syytellään kaikkia muita mahdollisia tahoja??? [/quote] Kaikki äidit pitää kädestä kiinni 7- vuotiasta joka sekunti.. Eiku [/quote] Tarkoitin tuon sirkuksen järkkäämistä ja kaikkien muiden paitsi itsensä syyttämistä. On niitä onnettomuuksia ennenkin tapahtunut mutta ennen äidit sentään osasivat ottaa opikseen. [/quote] Niin miksi ei saisi julkisuuteen kertoa tapahtumista?! Voit uskoa että seuraavan kerran kun tälläistä tapahtuu ambulanssi soitetaan ja se saattaa pelastaa jonkun hengen! Vähän sama kuin puuhamaa tapauksessa, vaikka oli äidin moka niin seuraavan kerran varmasti se uimavalvojakin hyppää sinne veteen eikä istuskele tuolissaan! Fakta on se että kun asiasta tiedotetaan somessa niin seuraavan kerran toimitaan paremmin ettei tarvii enää tehdä sirkusta!! [/quote] :D:D Jaa että some-sirkuksen johdosta hätäkeskukset rupeaa muuttamaan käytäntöjään. No joo, positiivista näissä riemuidioottien käynnistämissä some-kohuissa on se että ehkä ne saa jonkun toisen samanlaisen riemuidiootin vahtimaan joskus sitä omaakin lastaan. Eikö käy mielessäkään, että nuo Puuhamaa-tapaukset vältettäisiin jos VANHEMMAT muistaisivat roolinsa ja vastuunsa, henkilökunnan asia tuo ei ole pätkääkään.
[/quote]
Kyllähän näillä jutuilla on oma seurauksensa. Ihmiset siirtävät vastuun kaikesta mielellään jollekin muulle. Vanhemmat eivät jaksa vahtia lapsiaan edes vapaa-aikanaan. Ihmiset olettavat että hille ei tapahdu mitään ikävää ja jos tapahtuu yhteiskunnan pitää huolehtia. Ja syyllinen pitää löytää ja se on aina joku muu kuin minä itse.
Niin ja näiden some-sirkusten takia eri yrittäjien ja viranomaisten on tiukennettava taas kerran sääntöjä, koska haluavat välttää negatiivisia juttuja somessa. Nykyihmisellä kun joku ihme käsitys että MINULLE ei kuulu tapahtua mitään ikävää ja jos sittenkin tapahtuu, niin minähän etsin syyllisen ja kirjoitan someen ja otan yhteyttä lehtiin.
[/quote]
Vastuu ambulanssin soittamisesta on serenalla!! Heidän vastuullaan on soittaa apua ja varmistaa että sitä saadaan ja jos äiti on jäänyt odottamaan ambulanssia niin ei ole tiedotettu kunnolla mitä tehdä!!
[/quote]Mutta kun se lapsi oli HÄTÄKESKUKSEN mukaan siinä tilassa, ettei ambulanssikyytiä tarvita. Ambulanssi EI OLE taksi, sitä ei saa pyytämällä eikä käskemällä paikalle.
[/quote]
No tottakai se on hätäkeskuksen mukaan siinä tilassa ettei ambulanssia tarvita, jos serenan työntekijän antamat tiedot on luokkaa "täällä kaatu 7v lapsi, päässä pieni vekki johon on jo laitettu side"
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:53"]En jaksanut koko ketjua lukea, mutta äidin käytöksestä johtuen, veikkaan että aloittaja on itse tämä Serena-äiti: huomionhakuinen ja tyhmä.
[/quote]
Täällä oli eilen kolme Serena aloitusta jossa jaettiin samaa Fb-matskua. Kaikissa ketjuissa - myös tässä - kovasti yksityiskohtia tietävä ja hysteerinen vierailija.
Mukana oli myös taustoja avaavia kommentteja ilmeisesti paikalla olleilta. Niitä taas dissattiin ihan sikana ja jopa asiattomiksi haukuttiin vaikka mielestäni kuuluivat kokonaiskuvaan.
Jos ottaa sellaisen asian puheeksi joka on sattunut julkisessa tilassa, on asiassa kuin asiassa monta mielipidettä ja silminnäkijää.
Luultavasti äiti on käynyt niin kovilla kierroksilla, että mikään järkipuhe ei ole auttanut eikä puheet menneet perille.
Jos on lapsestaan tosissaan huolestunut, niin tuskin aivan ensimmäiseksi sännätään päivittämään Facebookia.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 23:05"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:43"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:57"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:53"]Mä en asetu kummankaan puolelle, mutta siitä olen varma että vastaavassa tilanteessa olisin suunniltani huolesta, verta suihkuaa, kallo näkyy ja lapsi alkaa menettää tajuntansa. Kyllä, varmasti olisin minäkin shokissa ja hädissäni....
Parasta tässä on se että lapsi selviytyi <3
[/quote]
Miksi tässä asiassa pitäisi asettua jollekin puolelle? Miksi et tarkastelisi uutista täysin objektiivisesti käyttäen omaa älyä?
[/quote]
Lisään vielä, että se sinun "suuniltaan hädässä oleminen" ei auta lastasi millään tavalla.
[/quote]
Ihanko totta??!! Sinä varmaan pystyt toimimaan hätätilanteissa täysin rationaalisesti ja rauhallisesti..
[/quote]
Odotinkin jo tätä.
Olin vakavassa autokolarissa kun poikani oli 5 vuotias. Kun minut saatiin autosta ulos, aloin välittömästi nähtyäni poikani puhelemaan hänelle kaikkea kivaa. Sellaisia mukavia yhteisiä juttuja.
[/quote]
Jaa että sun poika oli siellä autossa ja verta joka paikassa ja sen sijaan että kysyisit missä ambulanssi on niin sä vaan juttelet pojalle kivoja?!?
[/quote]
Juu pojalla varmaan oli myös tässä tapauksessa pää auki ja ulkopuoliset eivät soittaneet ambulanssia mutta tämä äiti ei välitä onko apu tulossa vaan pääasia että pojan kans jutellaan kivoja juttuja
[/quote]
Ei nyt ihan näinkään. Palokunta oli ensimmäisenä paikalla ja löysi tajuttoman äidin ja lapsen.
Kun tulin tajuihini, ensimmäinen reaktioni oli varmistaa missä poikani on. Kun minut saatiin autosta ulos aloin puhua rauhallisesti ja kivoista asioista lapselleni.
Kyllähän se ambulanssikin tuli paikalle ja ihan ilman soittoa.
Sillä, että oliko niillä piipaata päällä silloin, kun veivät minut ja poikani sairaalahoitoon, ei ole mitään väliä.
[/quote]
Niin tää nyt on kuitenkin hiukan eri tapaus kun sulla oli sitä apua paikalla mutta mietippäs olisitko jäänyt juttelemaan lapsellesi kivoja jos sitä apua ei olis ollut paikalla ja kun olisit pyytänyt ulkopuoliselta niin sulle oltais vastattu ettei tässä nyt mitään lansseja tarvita tai että tulossa on (vaikkei olekkaan) vieläkö olisit kertonu satuja???
[/quote]
Pärjäsin mielestäni ihan hyvin. Kolaripaikalla tilanne oli kaaottinen. Minut sahattiin irti ohjaamosta ja verta oli kaikkialla. Minulta murtuvat jalat useasta kohtaa sekä rintalasta. Kuntoutuminen vei aikaa.
Silti pystyin tuossa tilanteessa puhelemaan pojalleni mukavia, sillä suurin pelkoni oli että tuo kaikkein rakkain ihminen kärsii juuri nyt. Halusin helpottaa kaikin tavoin tuota pientä ihmistä.
[/quote]
On hiukan helpompaa olla rauhallinen kun tietää että paikalla on auttava henkilökunta mutta ymmärrä jo että tässä tapuksessa ei ollut ja siksi äiti oli paniikissa!
[/quote]
Nyt olet niin toope, että sanon sanasen. Olin matkalla mökilleni poikani kanssa, joka oli 5-vuotias.
Eteemme kääntyi traktori, joka ei noudattanut liikennesääntöjä.
Törmäsimme tuohon traktoriin.
Seuraava muistikuva on se, kun palokunnan pelastushenkilökunta yrittää saada minut ulos litistyneestä autosta.
Eivät olleet paikalla "heti". Puhumattakaan ambulanssista.
[/quote]
Mutta edelleen sinulla oli tieto että apu tulee! Tuolle äidille oli sanottu ambulanssia ei tilata siksi äiti oli paniikissa kun näki pojan heikkenevän tilan ja kukaan ei kerro todellista tilannetta että saadaan ambulanssi paikalle!! Sinulla oli siinä paikalla palomiehiä rauhoittelemaasa ja kertomassa että apu on tulossa
[/quote
Olimme olleet tajottomina jo pitkän aikaa.
Tuossa vaiheessa sitä vain toivoo parasta, kun kasvoillesi laitetaan maski ja tiedät että välimatkat ovat pitkät. Juuri silloin luulin että kuolen. Kipu ja se rikkoontunen lasin ja pellin määrä kehossani kertoi karua kieltään. Jalatkin olivat vain litistynyttä jalkatilaa ja verta.
Matkaa lähimpään sairaalaan 90 km.
[/quote]
Joo joo joo, kuultu on jo tämänkin minä minä MINÄN tapauksesta tarpeeksi. Miksi AINA on näitä jotka mitä tahansa kertoessa laittavat paremmaksi. "Meille syntyi eilen 9 koiranpentua" minäminä: "meillepä syntyi 32 pentua, äitikoiralta puuttuu takajalat ja yksi koira osaa lentää. Afrikan kuningas haluaa ostaa koko pentueen kun ne on niin ensiluokkaisia jne..."
Huoh!
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:12"]
Oli äiti millanen hyvänsä, niin joku muukin kuin äiti on mokannut. Ambulanssin olisi pitänyt tulla paikalle, hälytetään pienemmistäkin syistä. Paljon vähemmästäkin on potilaita kuljetettu ja päävammat kuljetetaan AINA.
[/quote]
Nyt ymmärrän miksei ambulanssi tullut. Häke antanut ohjeen tuoda omalla autolla, jotta pääsee mahdollisimman NOPEASTI hoitoon. Mitä jos on muualta eikä tiedä missä Jorvi on?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 11:12"]Oli äiti millanen hyvänsä, niin joku muukin kuin äiti on mokannut. Ambulanssin olisi pitänyt tulla paikalle, hälytetään pienemmistäkin syistä. Paljon vähemmästäkin on potilaita kuljetettu ja päävammat kuljetetaan AINA.
[/quote]
Edelleen, Serena on korvessa, ambulansseja ei välttämättä vapaana.
Onko parempi jäädä odottamaan ambulanssia, jos siinä vaiheessa, kun ambulanssi on paikalla olisi ystäväsi autolla jo ajanut teidät jorvin sairaalaan.
Eiköhän tämä ole jo loppuunkaluttu. Elokuvatarjousta tai Seiskan juttua ei tullut.
Lapsi on päässyt kotiin ja varmasti menevät uudestaan Serenaan. Kylpylöissä voi harrastaa parkouria paremnin..
Minä en ymmärrä, että miksi te ajattelette serenan henkilökunnan vähätelleen tapahtumaa/haavaa/oireita häkeen? Toki eri asia, jos äiti ei vielä silloinkaan ollut suostunut näyttämään haavaa, niin paha siinä on arvioida.. Mutta en usko, että kukaan serenan henkilökunnasta suhtautuisi asiaan kevyesti ja vähättelevästi, sillä häkeen soitto, tapahtuman todenmukainen kertominen ja toimintaohjeiden saaminen on aina vastuun jakamista ja siirtoa eteenpäin, tässä tapauksessa häken työntekijälle ja hänen arvioonsa perustuen, jos lanssi olisi tullut serenaan, silloin ensihoidolle jne. En usko että kukaan työntekijä tai työyhteisö haluaa olla vastuussa lapsen tapaturmasta, hoidon mahdollisesta laiminlyömisestä/viivästymisestä ja juurikin tälläisistä "jatkopuinneista".
Riippuen siitä onko äiti näyttänyt haavaa ennen häkeen soittoa, on serenan koulutettu henkilökunta varmasti osannut antaa tilanteesta totuudenmukaisemman lausunnon kuin shokissa oleva äiti. Itse olen työskennellyt sekä päivystyksessä, että lastenosastolla ja huomannut, että usein näyttää siltä, että vanhemmat olisivat satuttaneet itsensä lapsen sijaan. Ollaan shokissa ja hysteerisiä, soitellaan mummot ja kummit sairaalaan, jos lapsi ei selviäkkään, vaikka kyse olisikin ihan juurikin aivotärähdyksestä, paljon vuotavasta haavasta tai muutamasta tikistä. Jokainen reagoi tilanteisiin eri tavalla ja meillä on koulutus kohdata näitäkin vanhempia, enkä halua vähätellä kenenkään hätää, mutta pointti on se, että sellaisessa tilassa oleva vanhempi näkee asiat usein hyvin eritavalla, jos joku yrittää pysyä optimistisena ja rauhallisena, niin voi tulla tunne, ettei hänen ja lapsensa hädästä välitetä, ohjeet saattavat kaikua kuuroille korville ja on vaikeaa reagoida nopeasti, kun jäädään helposti hyysäämään sitä lasta sinne tapahtumapaikalle.
En lähtisi tässä syyttämään Serenan henkilökuntaa. Jos ohjeeksi on saatu viedä lapsi itse sairaalaan, jos lanssi ei ehtisi yhtä nopeasti, niin silloin toimitaan niin. "Pillit päällä" ei aina kerro tilanteen vakavuudesta, vaan hälytysajossa voidaan olla esimerkiksi silloin jos seuraava kiireellisempi hälytys puskee päälle, on liikenteen ruuhka-aika tai muuten hankala tilanne.
En lähtisi syyttämään myöskään äitiä, sillä tosiaan, jokainen käyttäytyy tapaturmatilanteessa omalla tavallaan, ainut mitä ihmettelen on se, että tapauksesta on pitänyt tehdä tälläinen mediasirkus, yhden ihmisen näkemys, ilman toisen osapuolen näkemystä iltalehdissä ei minun mielestä ole hyvänmaun mukaista tai some ylipäätään palautteenanto kanavana. Sen lisäksi ihmetyttää tuo facebook kirjoituksessa korostettu "äidin hätä", eikö tässä tilanteessa tulisi ennemmin olla huolissaan siitä lapsen hädästä, kun shokissakaan ei enää olla.
t. Sh
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 10:37"]Kuvasikohan äiti juuri poikansa uutta parkour-videoa youtubeen jaettavaksi?
[/quote]
Olisikohan parkour vähän epäonnistunut ja poika putonnut pää edellä altaaseen.