Joko tämä Serenassa loukkaantuneen pojan äiti on käsitelty?
Pitääkö kaikesta ottaa yhteyttä iltapäivälehteen? Varsinkin kun henkilökunta toimii ihan asianmukaisesti?
Kommentit (233)
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:44"]Äidit, toisin kun kuvittelette, te teette itsestänne huonon äidin jos liioittelette hätäänne.
Hyvä äiti pistää moiset narsistiset tunteet pussiin ja heittää pussin pois.
Sitten panette suun suppuun ja keskitytään siihen loukkaantuneeseen lapseen.
[/quote]
Hyvin sanottu. Äidin tehtävä ei ole pahentaa oman loukkaantuneen lapsensa oloa, päin vastoin.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:41"]Idioottikin olisi tajunnut soittaa heti ambulanssin.
"Henkilökuntaa oli ohjeistettu toimimaan niin, että päävamman saanut pääsee mahdollisimman nopeasti hoitoon."
Kyseessä oli ulkopaikkakuntalaisia, jotka eivät tienneet sairaalaan sijaintia, eikä ambulanssia kuitenkaan soitettu, vaikka se olisi ollut paljon nopeampaa.
[/quote]
Siis edelleen henkilökunta oli soittanut häkeen! Miten idiootti sinä olet jollet vieläkään pysty sitä tajuamaan??
[/quote]
Serenan henkilökunta ei ole varmastikaan osannut kuvata tapahtumia / vammoja tarpeeksi hyvin, vähätellyt tilannetta, mennyt hämilleen hätäilevästä äidistä ( mutta äidin hädästä huolimatta henkilökunnan täytyisi pystyä tekemään edes vähän paremmin suuntaa antavampia kuvauksia vammoista häyäkeskukseen,,,)))) jos näin ei olisi niin ambulanssi olisi tullut Serenasta lasta hakemaan........ Niin ja voihan se olla että eivät ole soittaneet ollenkaa , mutta se ois jo tosi järkyttävää!
[/quote]
Missään ei ole sanottu, onko äiti edes tajunnut sanoa, miten korkealta lapsi putosi. Äiti itse kertoi, ettei aluksi edes antanut lasta paikattavaksi. Ja jos häke ei lähetä ambulanssia, se ei ole Serenan vika. Ehkä äiti itse soittaessaan osasi kuvata tilanteen eri tavalla. Ei voi tietää, olemme kuulleet vain äidin version. Se ei ole koko totuus, eikä tietenkään puolueeton versio. Turha syytellä ketään, kun emme tiedä mitä oikeasti tapahtui.
Se tässä nyt ainakin tapahtui, että äiti mokasi, lapsi loukkaantui, ja äiti syyttelee muita.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:44"]Äidit, toisin kun kuvittelette, te teette itsestänne huonon äidin jos liioittelette hätäänne.
[/quote]
Hyvin sanottu. Äidin tehtävä ei ole pahentaa oman loukkaantuneen lapsensa oloa, päin vastoin.
[/quote]
Tämän saman asian tulin myös minä kirjoittamaan. Silloin kun omalle lapselle sattuu, täytyy äidin toimia lapsen parhaaksi.
Se on aivan turha selitellä, että mulla tuntui äitinä niin pahalta ja menin sokkiin.
Pääasia on kuitenkin pieni lapsi, joka tuntee kipua ja pelkoa. Hän tarvitsee vakaata hoivaa ja tukea.
Jos äiti ei tiedä, miten aikuisten tulee käyttäytyä, kehoitan häntä hakamaan apua.
Elämä ei ole iltapäivälehdille soittelua.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:43"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:30"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:49"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:41"]Idioottikin olisi tajunnut soittaa heti ambulanssin.
"Henkilökuntaa oli ohjeistettu toimimaan niin, että päävamman saanut pääsee mahdollisimman nopeasti hoitoon."
Kyseessä oli ulkopaikkakuntalaisia, jotka eivät tienneet sairaalaan sijaintia, eikä ambulanssia kuitenkaan soitettu, vaikka se olisi ollut paljon nopeampaa.
[/quote]
Siis edelleen henkilökunta oli soittanut häkeen! Miten idiootti sinä olet jollet vieläkään pysty sitä tajuamaan??
[/quote]
Serenan henkilökunta ei ole varmastikaan osannut kuvata tapahtumia / vammoja tarpeeksi hyvin, vähätellyt tilannetta, mennyt hämilleen hätäilevästä äidistä ( mutta äidin hädästä huolimatta henkilökunnan täytyisi pystyä tekemään edes vähän paremmin suuntaa antavampia kuvauksia vammoista häyäkeskukseen,,,)))) jos näin ei olisi niin ambulanssi olisi tullut Serenasta lasta hakemaan........ Niin ja voihan se olla että eivät ole soittaneet ollenkaa , mutta se ois jo tosi järkyttävää!
[/quote]
Miksi väität että ambulanssia ei muka soitettu, jos sinulla ei varmaa tietoa asiasta ole? Syytöksesi on täysin törkeä jollei se pidä paikkaansa.
[/quote]
En. Siinä lukee että voihan se olla :D ei todellakaan väite varmuudesta ::::D jessus.
[/quote]
"Idioottikin olisi tajunnut soittaa heti ambulanssin. " Näin sinä viestisi aloitit ja siinä viestissäsi esitit aivan suoran väitteen, että ambulanssia ei soitettu.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:02"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:52"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 01:44"]Äidit, toisin kun kuvittelette, te teette itsestänne huonon äidin jos liioittelette hätäänne.
[/quote]
[/quote]
Tämän saman asian tulin myös minä kirjoittamaan. Silloin kun omalle lapselle sattuu, täytyy äidin toimia lapsen parhaaksi.
Se on aivan turha selitellä, että mulla tuntui äitinä niin pahalta ja menin sokkiin.
Pääasia on kuitenkin pieni lapsi, joka tuntee kipua ja pelkoa. Hän tarvitsee vakaata hoivaa ja tukea.
Jos äiti ei tiedä, miten aikuisten tulee käyttäytyä, kehoitan häntä hakamaan apua.
Elämä ei ole iltapäivälehdille soittelua.
[/quote]
Näinhän se on.
Serenalta hoidettu puolivillaisesti, kun eivät osanneet hoitaa asiakasta, joka oli selkeesti shokissa alusta alkaen.
Siinä ei kuulkaa auta tyynnyttely ja rauhoitu komento, kun oma lapsi on tuommoisen pudotuksen tehnyt, rusahdus kuulunut ja verta vuotaa älyttömästi ja "kallokin " näkyi. Ja vieraalla paikkakunnalla pyydetään siirtymään ensiapuun.
Ystävä ajoi, mutta ystäväkin voi olla mieleltään eri paikassa, kun tilanteessa mukana ollut myös. Panikoiva ihminen rattiin. Jep!
Olisko ollut iso rasti, että joku henkilökunnasta olisi ajanut heidät Jorviin tms?
Onnettomuuksia valitettavasti sattuu, vahti niitä lapsia kuinka. Äiti oli selkeesti paikalla, kun rusahdus äänen kuuli.
Btw, shokki ei ole oma valinta.
Kuitenkin kiva huomata, ettei palstamamma ole joutunut kurjiin tilanteisiin. Pumpulista on hyvä huudella.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:44"]Btw, shokki ei ole oma valinta.
Kuitenkin kiva huomata, ettei palstamamma ole joutunut kurjiin tilanteisiin. Pumpulista on hyvä huudella.
[/quote]
Ihmisillä on erilaisia tapoja reagoida kriisitilanteisiin. Onneksi on meitä, jotka pystyvät toimimaan järkevästi. Kaikki eivät pysty. Mutta juurikin tuon shokin takia tämän mamman kertomusta nyt ei ihan sellaisenaan voi niellä. Ei kukaan meistä tiedä, mitä siellä oikeasti sanottiin ja tehtiin.
Mutta kuvio on kumman tuttu: Äidin virhe, lapsen onnettomuus, muiden syyttely.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:44"]Btw, shokki ei ole oma valinta. Kuitenkin kiva huomata, ettei palstamamma ole joutunut kurjiin tilanteisiin. Pumpulista on hyvä huudella. [/quote] Ihmisillä on erilaisia tapoja reagoida kriisitilanteisiin. Onneksi on meitä, jotka pystyvät toimimaan järkevästi. Kaikki eivät pysty. Mutta juurikin tuon shokin takia tämän mamman kertomusta nyt ei ihan sellaisenaan voi niellä. Ei kukaan meistä tiedä, mitä siellä oikeasti sanottiin ja tehtiin. Mutta kuvio on kumman tuttu: Äidin virhe, lapsen onnettomuus, muiden syyttely.
[/quote]
Mikä oli äidin virhe?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:31"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 02:44"]Btw, shokki ei ole oma valinta. Kuitenkin kiva huomata, ettei palstamamma ole joutunut kurjiin tilanteisiin. Pumpulista on hyvä huudella. [/quote] Ihmisillä on erilaisia tapoja reagoida kriisitilanteisiin. Onneksi on meitä, jotka pystyvät toimimaan järkevästi. Kaikki eivät pysty. Mutta juurikin tuon shokin takia tämän mamman kertomusta nyt ei ihan sellaisenaan voi niellä. Ei kukaan meistä tiedä, mitä siellä oikeasti sanottiin ja tehtiin. Mutta kuvio on kumman tuttu: Äidin virhe, lapsen onnettomuus, muiden syyttely.
[/quote]
Mikä oli äidin virhe?
[/quote] Ei kieltänyt lastaan tekemästä voltteja altaaseen.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:00"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:51"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 07:31"]
[/quote]
Mikä oli äidin virhe?
[/quote] Ei kieltänyt lastaan tekemästä voltteja altaaseen.
[/quote]
Altaaseenko se putosi? Olen ollut siinä käsityksessä, että lapsi putosi 2m korkealta kalliolta kovaan maahan. Toki on eri asia, jos hyppäsi luvallisesta paikasta altaaseen. Silloinhan altaassa on ainakin ollut liian matala vesi.
Mutta olettamani virhe oli se, että lasta ei vahdittu riittävästi. Kallionreunat ja pikkulapset eivät sovi yhteen.
En ole käynyt Serenassa, mutta minua kiinnostaisi että miksi poika ylipäätään oli jonkun kaksimetrisen kallion reunalla. Kyllä 7-vuotiasta pitää kylpylässä vielä sen verran katsoa, että tietää missä se menee.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"]
En ole käynyt Serenassa, mutta minua kiinnostaisi että miksi poika ylipäätään oli jonkun kaksimetrisen kallion reunalla. Kyllä 7-vuotiasta pitää kylpylässä vielä sen verran katsoa, että tietää missä se menee.
[/quote]
Kyl on maailma muuttunut. Silloin kun minä olin 7-vuotias, niin sain olla yksin ulkona vaikka olisin voinut tippua keinusta, mattotelineeltä tai vaikka puusta.
Vai voisko olla, että Serenan työntekijät täällä kirjoittelevat ja yrittävät mustamaalata äitiä koska itse töppäsivät? Haluan tietää mitä tapahtui ja toivottavasti joku vuotaa sen häkepuhelun nettiin.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 08:41"]
[/quote]
Kyl on maailma muuttunut. Silloin kun minä olin 7-vuotias, niin sain olla yksin ulkona vaikka olisin voinut tippua keinusta, mattotelineeltä tai vaikka puusta.
Vai voisko olla, että Serenan työntekijät täällä kirjoittelevat ja yrittävät mustamaalata äitiä koska itse töppäsivät? Haluan tietää mitä tapahtui ja toivottavasti joku vuotaa sen häkepuhelun nettiin.
[/quote]
Silloin kun sinä olit lapsi onnettomuuksia myös tapahtui enemmän. Pitkälti juurikin sen vuoksi että niitä lapsia ei niin vahdittu. Ja ei kai siinä mitään jos niin haluaa toimia, mutta sitten jos jotain sattuu niin pitäisi osata hyväksyä se oma vastuu.
Ei kieltänyt lastaan tekemästä voltteja altaaseen.
Kun katsoo äidin Fb profiilia ja juttuja siellä selviää moni asia. Sen jälkeen tosi monelta kommentilta putoaa pohja pois.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:32"]
Kun katsoo äidin Fb profiilia ja juttuja siellä selviää moni asia. Sen jälkeen tosi monelta kommentilta putoaa pohja pois.
ei sitä profiiliä näe jos ei ole facessa
Onneksi poika ilmeisesti on toipumassa hyvää vauhtia. Osanottoni Serenalle, tässä tapauksessa ei voi voittaa, vaikka uskonkin teidän versiota enemmän kuin äidin. Somesirkus kun pyörähtää, niin siinä voi heittää aivot narikkaan. Myös tässä tapauksessa. Sama ilmiö kuin ilmapalloisä vs. Stockmann, jossa ainoa m**kku oli lopulta isä itse, mutta somekansan raivot meni syyttömälle vaksille.
En ole koskaan Serenassa käynyt, mutta nyt aion mennä ihan vastaiskuna kaikelle tälle someurpoilulle.
Kuvasikohan äiti juuri poikansa uutta parkour-videoa youtubeen jaettavaksi?
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:35"][quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 09:32"]
ei sitä profiiliä näe jos ei ole facessa
Ai. Poika harrastaa parkouria. Olisikohan yrittänyt parkourata kalliolta altaalle. Videolla ne onnistuu kun on nurmikko alla..
Äidit, toisin kun kuvittelette, te teette itsestänne huonon äidin jos liioittelette hätäänne.