Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi neuvotte väärin, jos teiltä kadulla kysyy jotain?

Vierailija
09.08.2015 |

Ei asuta ihan Helsingin lähellä, joten ei tule alvariinsa pyörittyä siellä. Laivalle oltiin lähdössä, ja vielä moneen kertaan kysyttiin ja varmistettiin, ja täältäkin sanottiin, että ihan hyvin voi kävellä satamaan, kun se on niin lähellä. Noh, rautatieasemalta lähdettiin sitten kävelemään ja kysyttiin että minne päin pitää mennä. Määränpäänä siis Olympiaterminaali, Tallink Siljan laivalla mentiin. KAKSI kertaa meille neuvottiin reitti LÄNSISATAMAAN, ja tottakai lähdettiin sitä kohti sitten taivaltamaan kun luultiin että helsinkiläiset osaa omassa kotikylässään neuvoa oikein. Oltiin jo pitkän matkaa menty, kun varmistettiin vielä ohikulkijalta että mihin päin mennään, kun hän kertoi ettei olympiaterminaali ole siellä päinkään. Oltiin siis aivan eri puolella Helsinkiä. No, siinä vaiheessa ei ollut enää aikaa (eikä puhtia) kävellä Helsingin toiseen päähän, vaan pakko oli ottaa taksi, jotta ehdittiin. Ettekö oikeasti tunne kotikaupunkianne, vai johdatatteko tahallaan maalaisia harhaan?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Mulle kävi joskus vähän samalla tavalla. Tarina vain meni niin, että mieheni (entinen helsinkiläinen) etsi minulle reitin satamaan. Ja siis ratikat ja kaikki, ettei tarvii kävellä. No meidän piti päästä jätkäsaareen, mutta mieheni olikin antanut reitin makaiiniterminaaliin. No, eipä muuta kun taksi alle ja kauheella vauhdilla oikeaan paikkaan. Ei tullut edes kiire, kun aikaa oli vielä kolme minuuttia check inniin.

Olin kyllä pikkuinen kiukkuinen. Minulle ei tullut mieleenkään, että ihminen joka on vuosikymmenen ollut poissa kotikaupungistaan, olisi muka täysin tietämätön upouudesta jätkäsaaresta ;) Nykyään jo nauretaan asialle.

Vierailija
42/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuo olisi helppo, ajoin taksia opiskelijana. Kysyin äidiltä, joka on tässä vieressä, että minne neuvoisit, kun kysytään Tallink Siljaa, ja Olympiaterminaalia. Hän neuvoisi teidät myös Länsiterminaaliin, ja oli asiasta ihan varma, kunnes googlasi. Ja on asunut yli 50v Helsingissä.

Teillä oli siis väärät hakusanat. Tallink lähti ennen Länsiterminaalista, ja Olympiaterminaali ei ole sanana tuttu kaikille.

Siksipä pitäisi aina, muuallakin kuin Helsingissä, olla IHAN ITSE selvillä reiteistään. Jos täytyy kysyä, kysy taksikuskeilta jos niitä näkyy tolpalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas tyhmiä, me hesalaiset :D :D

Vierailija
44/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksinkertaisesti aivan surkea suuntavaisto, enkä muista mitään paikkojen tai katujen nimiä. Eikä aavistustakaan noista terminaaleista, vaikka käynyt olenkin. Inhottavaa kun ihmiset tulee kysymään.

Vierailija
45/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tosin ihmettelen, että miksi auttaa, jos ei osaa? Minä sanon aina ihan suoraan, jos en tiedä. Inhottavaa arvata neljästä eri suunnasta tuurilla se oikea.

Vierailija
46/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:47"]Minäkin tosin ihmettelen, että miksi auttaa, jos ei osaa? Minä sanon aina ihan suoraan, jos en tiedä. Inhottavaa arvata neljästä eri suunnasta tuurilla se oikea.
[/quote]
Nii-in, mutta nämä neuvojat varmaan luulivat tietävänsä, että Tallink lähtee Länsiterminaalista. Ihan ymmärrettävää.

Vierailija
47/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 20:47"]Minäkin tosin ihmettelen, että miksi auttaa, jos ei osaa? Minä sanon aina ihan suoraan, jos en tiedä. Inhottavaa arvata neljästä eri suunnasta tuurilla se oikea.
[/quote]
Joo usein mä yritän sanoa tyyliin "toi paikka kuulostaa tutulta ja olen siellä käynytkin, mutta en nyt muista oliko se siellä vai siellä".
Usein turisti sitten jatkaa kyselyä: "No minne päin luulisit että kannattaa mennä, kun mulle sanottiin näin ja näin.."

Ystävällisesti yritän sitten opastaa, vaikka epäilen puhuvani puuta heinää.
Tai sitten kysymys tulee ihan puun takaa ja jälkikäteen muistan että "ai niin sen bussin reittihän on muuttunut eikä se kulje enää sieltä, voi paska.."

Vierailija
48/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatieasema-olympiaterninaali ovelta ovelle 16€ viikko sitten menin en lähtis hortoileen laukkujen kans yhtää mihkää meitä oli 4 hlö eli 4€ per naama

Vierailija
49/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yleensä osaan neuvoa ihan hyvin, jos taas en osaa, niin sanon sen suoraan. Vain kerran olen neuvonut tahallani väärin: olin lenkillä, kun kuulin yhtäkkiä takaani huudon "hei ämmä"! Joku kännisen oloinen teinipoikaporukka pysäytti autonsa viereeni, ja kuski (joka oli huutanutkin) kysyi, tiedänkö missä paikka X sijaitsee. Toiset pojat viheltelivät ja huutelivat edelleen minulle typeriä kommentteja autosta. Sanoin että "joo, se on tuollapäin!" Ja neuvoin heidät ihan toiseen suuntaan. 

Vierailija
50/50 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi kerran tietä Piispankadulle ja vahingossa neuvoin tien Papinkadulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä