Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Persuhomo ei kannata homoliittoja

Vierailija
09.08.2015 |

"Tynkkynen on vakaumuksellinen kristitty ja kuuluu seksuaalivähemmistöön, mutta pysyi silti viime vuonna puolueensa linjalla, eikä kannattanut tasa-arvoista avioliittolakia.

– Avioliitto on hyvin vanha käsite. En itse ole valmis vielä muuttamaan lakia, Tynkkynen kertoi tuolloin Aamulehden haastattelussa."

http://yle.fi/uutiset/perussuomalaisten_sebastian_tynkkynen_bb-tahdesta_puolueen_varapuheenjohtajaksi/8213407

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa on niitä suurempiakin ongelmia.

Vierailija
22/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:20"]

Jeesuksen sanomaa voi tulkita myös toisella tavalla. Suurin osa Suomen kristityistä on sun kanssa eri mieltä. Nykyään suurin osa amerikkalaisistakin kristityistä kannattaa homoliittoja, joten pidä omat tulkintasi itselläsi. Vielä on näitä kristillistalebaneja joilla on joku ongelma homouden kanssa.

[/quote]

Jeesus ei edes ottanut kantaa koko asiaan, piti kai sitä niin itsestäänselvyytenä. Paavali kirjasi myöhemmin miten se on.

Suurin osa suomen kristityistä ei todennäköisesti ole mitään mieltä, ainakaan mitään mieltä mikä perustuisi siihen että he olisivat tutkineet raamattua. He ainoastaan tietävät että siitä ei hyvä heilu jos suomalainen toimittaja tunkee mikkiä naaman eteen, kyselee kantaa sellaisiin asioihin kuin homoavioliitto ja menet vastaamaan jotain muuta kuin mitä Yleisradio on rummuttanut oikeaksi mielipiteeksi.

Tuolla aiemmin joku sanoi että se on riitaista jos homo ei vaadi itselleen tällaista homo-oikeutta. Ei se ole koska kyseinen homo ei katso että tällainen oikeus kuuluisi hänelle. Ymmärrän että tällainen ajattelu on vaikeaa käsittää jos oma ajatusmaailma on mä-mä-mä-ja-mä-joten-mulla-täytyy-olla-oikeus-ihan-mihin-vaan.

[/quote]

Ei mihin vaan. Vaan oikeus samoihin oikeuksiin mitä kaikilla muillakin. Sinähän tässä se minä-minä tyyppi olet kun haluat omia avioliiton vain heteroille ja kieltää sen homoilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:31"]

Jaa on niitä suurempiakin ongelmia.

[/quote]

Niinpä. Siksi onkin omituista että vastustajat vielä jaksaa jankkaa tästä asiasta.

Vierailija
24/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi homot haluaa miehen ja naisen välistä liittoa? Eikö se juuri ole SE juttu, mitä he eivät halua?

Ja jos he saavat avioliiton, avioliitto lakkaa olemasta, koska ei se enää ole avioliitto, jos se on esim. miehen ja miehen välinen.

En lakkaa koskaan ihmettelemästä tätä filosofista dilemmaa...

Vierailija
25/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:40"]

Miksi homot haluaa miehen ja naisen välistä liittoa? Eikö se juuri ole SE juttu, mitä he eivät halua?

Ja jos he saavat avioliiton, avioliitto lakkaa olemasta, koska ei se enää ole avioliitto, jos se on esim. miehen ja miehen välinen.

[/quote]

Missä sanotaan että avioliitto on vain miehen ja naisen välinen? Monissa maissa se on myös miehen ja miehen ja naisen ja naisen väilinen.

Vierailija
26/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:40"]

[/quote]

Niin, olen kyllä ihan samaa mieltä. Miksei se riitä, että saavat samat oikeudet, vaikka liiton nimi ei olisikaan avioliitto? Kun avioliitto määritelmällisesti on miehen ja naisen välinen, niin miksi homoliitolle ei käy joku muu nimi?

Vierailija
27/28 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:34"]

Ei mihin vaan. Vaan oikeus samoihin oikeuksiin mitä kaikilla muillakin. Sinähän tässä se minä-minä tyyppi olet kun haluat omia avioliiton vain heteroille ja kieltää sen homoilta.

[/quote]

Ei tässä kohti tarvitse edes ihmetellä mitä itse haluaisin tai ei haluaisi koska raamattu on asiasta täysin selkeä ja olen sen kanssa samaa mieltä. Sen mukaan muilla kuin miehellä ja naisella ei ole avioliitto-oikeutta. Tämä kaikilla-pitää-olla-samanlainen-oikeus-avioliittoon on kristinuskon ulkopuolinen näkemys. Tiedän kyllä että se on nyttemmin survottu esim. suomalaisen evlut kirkon sisään mutta ei se sitä poista että raamattu on edelleen asiasta selkokielinen. Evlut kirkko on jo niin tuuliajolla että kaipaa uusia teesejä omiin oviinsa.

Huomauttaisin että loppupeleissä tämä on arvomaailmaan pohjautuva kysymys. Siinä ei ole oikeaa eikä väärää mielipidettä vaan jokaisella on mielipide joka pohjeutuu hänen uskomuksiin ja sitä kautta arvomaailmaansa. Piin arvoa ei voida määritellä arvomaailmalla eikä huutoäänestyksillä, sillä on vain yksi ja ainoa ihmisistä riippumaton oikea arvo. Tällainen yhteiskunnallinen asia voidaan eikä sitä muutoin voidakaan määritellä.