Mikä ihmisiä vaivaa? IS: Keräyspisteisiin on tuotu valtavasti tavaraa, josta osa on likaisia ja homeessa.
”Keräyspisteisiin on tuotu valtavasti tavaraa, josta osa on likaisia ja homeessa. Ukrainalaiset eivät tarvitse korkokenkiä tai hepeneitä.”
https://www.is.fi/oulun-seutu/art-2000008669301.html
Jutun mukaan on muutenkin ollut asiatonta käytöstä keräyspisteillä. Miten se voi olla niin vaikea käsittää, ettei tuollaiset keräykset ole mikään ilmainen kierrätyspiste? Netissä ja somessa on monessa eri lähteessä hyviä listauksia siitä, mille asioille on tarvetta, jos haluaa auttaa. Ja jos ei ole tällaisia tavaroita ylimääräisenä tai halua sellaisia erikseen lähteä ostamaan niin aina voi tehdä rahalahjoituksen.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se nyt on niin vaikea käsittää että koko Suomen kansa ei ole lääpällään.
Pakko ei ole mitään lahjoittaa, mutta ne homeiset rojunsa voi ihan itse huolehtia kaatopaikalle.
Itse olet kätesi ojentanut että tuokaa tänne, muun mielisiä meillä ei suvaita. Siinä vaiheessa kun pystytään hyväksymään erilaiset näkemykset ja mielipiteet, voi muuttua korrektiksi.
Olen FM, pääaineena suomen kieli, mutta tästä ei nyt kyllä saa mitään selvää. Kokeilisitko uudestaan?
Täytyy varmaan vähän odottaa, että hän selviää ensin kännistään.
Vierailija kirjoitti:
No niinpä. Useimmilla kai se oma roskis olis lähempänäkin dumpata lumput.
Nii mut sit joutuis ikävästi maksamaan ehkä ylimääräisen tyhjennyksen. Ja kyllähän nämä homeiset ja koinsyömät 80-luvun lumput nyt pitää kelvata. Puhumattakaan näistä viisi vuotta sitten vanhentuneista elintarvikkeista. Pitää kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten se nyt on niin vaikea käsittää että koko Suomen kansa ei ole lääpällään.
Pakko ei ole mitään lahjoittaa, mutta ne homeiset rojunsa voi ihan itse huolehtia kaatopaikalle.
Itse olet kätesi ojentanut että tuokaa tänne, muun mielisiä meillä ei suvaita. Siinä vaiheessa kun pystytään hyväksymään erilaiset näkemykset ja mielipiteet, voi muuttua korrektiksi.
Olen FM, pääaineena suomen kieli, mutta tästä ei nyt kyllä saa mitään selvää. Kokeilisitko uudestaan?
Että asetetaan julkisesti pakko olla auttamassa ja tukemassa koska se sattuu olemaan niiden ihmisten näkemys oikeasta ja väärästä jotka ovat siinä asialla. Tätähän tulee joka tuutista.
Onko tässäkin ketjussa nyt jotain venäläisiä trolleja, vai mitä ihmettä tämä tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että asetetaan julkisesti pakko olla auttamassa ja tukemassa koska se sattuu olemaan niiden ihmisten näkemys oikeasta ja väärästä jotka ovat siinä asialla. Tätähän tulee joka tuutista.
Edelleenkään: kukaan ei pakota tukemaan tai lahjoittamaan yhtään mitään kenellekään. Tuollainen pakko on vain sinun korviesi välissä.
Onko sulla kaikki ihan kunnossa? Pitäisiköhän sun yrittää hakea keskusteluapua jostakin?
Meni tunteisiin siellä, mutta meidän on pakko pysyä puolueettomana, toki ole kiellettyä tarjota humanitääristä apua, vaan tässä menty liiallisuuksiin.
Eihän siinä ole tietenkään kyse mistään muusta kuin sabotaasista. Miten te ette tätäkään tajua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella epäkohteliasta kirjoittaa noin sekavasti.
Varmaan niitä samoja pula-ajan lahopäitä jotka myy kirpputoreilla 30 vuotta vanhoja puolityhjiä oriflamen rasvapurkkeja ja ties mitä sontaa mikä joutais suoraan roskikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään: kukaan ei pakota tukemaan tai lahjoittamaan yhtään mitään kenellekään. Tuollainen pakko on vain sinun korviesi välissä.
Onko sulla kaikki ihan kunnossa? Pitäisiköhän sun yrittää hakea keskusteluapua jostakin?
No lue hänen toinenkin viestinsä. On selvää, ettei ole.
Ihmisillä on niin kovin erilaisia käsityksiä ”ihan käyttökelpoisesta” tavarasta. Siksi kirppareillakin näkee esim. kahvipaketteja, joissa on 1/4 kahvista jäljellä ja päiväys mennyt 7 vuotta sitten vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Yllättääkö edes? Suomessa mt-ongelmaisia tuntuu olevan todella paljon.
En nyt kaataisi tätä mielesterveysongelmaisten syyksi. Eiköhän tuonkin rojun syytäjät kulje suurimmaksi osaksi terveiden kirjoissa.
Teen siivoojan töitä ja siellä näkee niin kummallisia toimintatapoja, ettei tämäkään yllätä yhtään.
Siellä on kaivettu vuosikymmeniä hillottuja lumppuja varastoista ja tunnettu oikein ylpeyttä, kun nyt raskii ne lahjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, homeisia vaatteita. Törkeää.
Suomalainen h e r r a r o t u antaa homevaatetta u nt er me ns hi ll e mikä ongelma?
Näin se valitettavasti on. Ne jotka ovat omasta mielestään herroja ja hidalgoita, heittävät armeliaasti homeisia rääsyjä ja odottavat kiitollisuutta.
Jotkut tekee tuollaista takuulla tahallaan. Jotkut sitten eivät vaan ymmärrä, millainen tavara kelpaa ja millainen ei.
Joku voi tuoda vahingossakin. Siis että hakee varastosta sen yhden jätesäkillisen vaatetta ja kenkää, minkä oli tarkoitus jo aiemmin viedä Konttiin mutta se jäikin, ei tarkista koko säkillistä ja luulee että hyvänähän ne on siellä säilyneet.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä antaa vähästään.
Jos vaatekaapissa on vain kirpputorilta ja kierrätyskeskuksista hankittuja vaatteita kun ei ole varaa ostaa kaupasta, pitäisikö itse kulkea rikkinäisissä vaatteissa, että hätää kärsivä voisi kulkea siinä ainoassa untuvatakissa jonka lahjoittaja omistaa.
Jos on hätä, kelpaa hieman rikkinäinenkin vaate tuomaan lämpöä kehoon ja jos hieman hometalo haiskahtaa, vitunko sille voi että suuri osa suomalaisista joutuu asumaan sellaisessa.
Köyhän ei tarvitse eikä kannata antaa mitään, jos ei ole mitään mistä antaa - kyllähän tuon nyt järkikin sanoo. Ei kukaan oleta, että köyhä antaa ainoan hyvän takkinsa eteenpäin, mutta ei tarvitse antaa myöskään mitään rikki mennyttä roskaa. Edelleen, ei ole mikään pakko lahjoittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lampaat tyhjentää kellarikomeron että saa hyvesignaloida eli hyötyä itse.
Tällaisen touhun yhteydessä ilmaisu hyvesignalointi osuu kerrankin napakymppiin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä antaa vähästään.
Jos vaatekaapissa on vain kirpputorilta ja kierrätyskeskuksista hankittuja vaatteita kun ei ole varaa ostaa kaupasta, pitäisikö itse kulkea rikkinäisissä vaatteissa, että hätää kärsivä voisi kulkea siinä ainoassa untuvatakissa jonka lahjoittaja omistaa.
Jos on hätä, kelpaa hieman rikkinäinenkin vaate tuomaan lämpöä kehoon ja jos hieman hometalo haiskahtaa, vitunko sille voi että suuri osa suomalaisista joutuu asumaan sellaisessa.
Likaisen jätteen "lahjoittaminen" ei tee kenestäkään hyvää ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä antaa vähästään.
Hyvä antaa vähästään kyllä, mutta ei ole hyvyyttä antaa sellaista mille ei ole tässä tilanteessa käyttöä tai mikä todellisuudessa olisi roskiskunnossa. Ukrainalaiset eivät tee homehtuneilla 70-luvun kalsareilla mitään vaan tarpeet ovat muualla. Jos ei ole mahdollisuutta auttaa hyödyllisillä tavoilla, mikä on aivan ymmärrettävää, on parempi olla niin tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä antaa vähästään.
Köyhän ei tarvitse eikä kannata antaa mitään, jos ei ole mitään mistä antaa - kyllähän tuon nyt järkikin sanoo. Ei kukaan oleta, että köyhä antaa ainoan hyvän takkinsa eteenpäin, mutta ei tarvitse antaa myöskään mitään rikki mennyttä roskaa. Edelleen, ei ole mikään pakko lahjoittaa mitään.
Olen edelleen sitä mieltä, että jos ihmisellä on kylmä, hän vetää päälleen lämpimän lahjoitusvaatteen, vaikka siinä olisikin reikä tai vähän home haiskahtaisi.
Jos mieluummin jatkaa elämäänsä palellen, onko todellista hätää edes olemassa?
MIhin ne Ukrainalaiset niitä vaatteita oikein tarvitsevat.
Samalla tavalla he elävät kuin mekin ja laittaneet talvitamineet päälleen kun ovat lähteneet matkaan linkalla, junalla tai omalla autolla kohti Puolan rajaa.
Jos mulle tulisi joku idiootti tarjomaan ties mitä luteista kirppuista takkia ruotsin rajalla, tuskinpa tulisi vaihtokauppoja ja jättäisi oman untsikkani rajalla myöhemmin kirpputorilla myytäväksi.
Suuri osa näistä lahjoitusvaatteista löytää todennäköisesti tiensä Puolan kirppiksille.
Mitä ihmettä sinä sössötät? Jokainen voi päättää kuinka auttaa, jos haluaa auttaa. Mikään pakko ei ole ja isompi paha on viedä jotain homeista roskaa, koska se aiheuttaa lisää työtä.