Mikä nimeksi kissanpennulle?
Eli meille olisi tulossa harmaaraidallinen (valkoisia kuvioita vatsassa ja tassut valkoiset) uroskissanpentu. Soturikissa- kirjoja olen lukenut ja tahtoisin pennulle nimeksi jonkun niihin liittyvän.
Itse olen keksinyt nimiksi mm.
Hopeahäntä, Tiikeritassu, Tiikerisydän, Valkotassu, Nokitähti, Nokitassu, Tiikeriloikka, Hopeatähti, Valkovirta, Valkosydän, Hopeasydän ja Nokisydän.
Noista en kuitenkaan tiedä mikä olisi paras joten olisi kiva kuulla teidän mielipiteitä. Lisää nimiä saa ehdottaa!
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 15:35"]Usvq
[/quote]
Siis Usva
Nokitähdestä pidän noista ehkä eniten :)
Ehdottamasi nimet ovat toki kivoja, mutta arkikäytössä turhan pitkiä. Kissat itse (ja tätä on tosiaan tutkittu!) mieltyvät ja reagoivat parhaiten nimeen, jossa on enintään kaksi tavua sekä r- ja s-kirjain / -kirjaimia. Ehkäpä ajattelemasi Nokitassu lyhentyisi käytössä simppeliin muotoon "Tassu"?
Noki voisi olla luovampi vaihtoehto, tassu kun on vähän lattea.
Koiralle nimeksi kuono, kilpikonnalle nimeksi Kilpi. Hämähäkille nimeksi jalka.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"]
Noki voisi olla luovampi vaihtoehto, tassu kun on vähän lattea.
Koiralle nimeksi kuono, kilpikonnalle nimeksi Kilpi. Hämähäkille nimeksi jalka.
[/quote]
Heh :-). Mielikuvistusta voi tietysti käyttää, ja Tassu tosiaan on banaali nimi. Mutta pointti taisi olla, että nimessä olisi s-äänne, josta kissat pitävät. Turhaan ei kissoja maanitella hokemalla "kiskiskis". Tai en ole ainakaan koskaan törmännyt muotoon "kikkikkik" ;-)
Julius, justus