Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäkää ne lapsen ne edes sunnuntaisin omalla pihallanne!

Vierailija
09.08.2015 |

Ei ole enää kohteliasta että aamusta iltaan päästetään toisten pihalle. Jokainen haluaa omaa rauhaa edes kerran viikossa ilman että kotoa pitää lähteä pois. On sanottu lapsille mutta kun ei vain uskota.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:13"]Eriasia jos lapsi on 4v. Meidän pihalla kun on usein 2.5v lapsi kyläilemässä ilman sopimisia. Yksi päivä laittoi grillin päälle. Yksi päivä näppäili ruohonleikkuria niin että meinasi bensat tulla päälle. Katkoo kukkia yms kivaa että miten olisi jos vaippapöksyt pidettäisiin ihan äidin katseen alla?
[/quote]

Se on jännä että oletetaan että se naapurin äiti katsoo tämän vauvan perään tai että luotetaan tähän 2-vuotiaaseen että kyllä se pärjää ja isommat sisarukset katsovat perään. Kun ei niillä isommilla sisaruksilla ole aikuisten aivoja. Ne ovat kehittymättömät eivätkä kykene kuin leikkiin.

Vierailija
2/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]

Onko sinusta ok että lapsi on ilman valvovia silmiä ja tekee mitä lystää naapurinne pihalla niin että naapurin vanhemmat joutuvat omien lastensa lisäksi valvomaan aamusta iltaan lastanne kun meinaa tehdä kiellettyjä asioita harva se hetki?
[/quote] Aamusta iltaan ei meidän lapsi ole missään mutta tyhmä minä kun luulin että naapurin samanikäinen tyttö tykkäisi leikkiä omani kanssa!
[/quote]

Miten voit ajatella noin?
[/quote] Niin että mitä? Miten voin ajatella että 5v tytöt nauttisivat yhteisistä leukeistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]

Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.

[/quote]

En mä ainakaan haluaisi, että 4-vuotias tulee omin päin hakemaan meille itselleen seuraa! Vaikka sanoisi olevansa vanhempien luvalla, en kauheesti hänen sanaansa luottaisi (kuten itsekin kerroit, että huomaamatta on kotoa lähtenyt). Noin pienille hankitaan leikkiseura aikuisten kesken sopimalla. Toivottavasti edes tunnette naapurit hyvin!
[/quote] Meidän naapurustossa tulee kyllä jo 3-vuotiaatkin pyytämään ulos joten älä viitsi. Taitaa olla ihmeellisiä sosiaalisesti rajoittuneita eräiden vastaajien perheet!

Vierailija
4/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kristittyjä, ja se on naapurustossa hyvin tiedossa. Onneksi meillä on fiksut ja mukavat naapurit, jotka ymmärtävät että sunnuntai on meille perhepäivä.
Ollaan ehkä vähän ns. hihhuleita nykypuun mukaan, mutta silti lapsilla riittää normaalisti kavereita jotka suvaitsevat erilaisuutta.

Vierailija
5/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuohon pihalle ilmestyisi valvomattomia taaperoita, soittaisin lastensuojelun päivystykseen, että tulkaa hakemaan pois. Ei mulla muuta.

Vierailija
6/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:48"]Jos tuohon pihalle ilmestyisi valvomattomia taaperoita, soittaisin lastensuojelun päivystykseen, että tulkaa hakemaan pois. Ei mulla muuta.
[/quote]

Itse kävin ekalla kerralla sanomassa asiasta, toisella kerralla soitin. Ei enää vaella pikkulapset vapaana.

Vierailija
7/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:48"]Jos tuohon pihalle ilmestyisi valvomattomia taaperoita, soittaisin lastensuojelun päivystykseen, että tulkaa hakemaan pois. Ei mulla muuta.
[/quote]

Itse kävin ekalla kerralla sanomassa asiasta, toisella kerralla soitin. Ei enää vaella pikkulapset vapaana.
[/quote] Ootte varmaan tosi pidettyjä naapurustossanne...NOT!

Vierailija
8/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:48"]Jos tuohon pihalle ilmestyisi valvomattomia taaperoita, soittaisin lastensuojelun päivystykseen, että tulkaa hakemaan pois. Ei mulla muuta. [/quote] Itse kävin ekalla kerralla sanomassa asiasta, toisella kerralla soitin. Ei enää vaella pikkulapset vapaana. [/quote] Ootte varmaan tosi pidettyjä naapurustossanne...NOT!

[/quote]

Pelkästään tänä kesänä on Suomessa kuollut kolme taaperoa kun ovat päässeet valvomatta pihalla olevalle altaalle/paljulle. Ja sinusta on yhä ok, ettei lapsia valvota?

Vierailija
9/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suurperheen äidit: mitä päässänne liikkuu kun päästätte 2-3 vuotiaan ulos ja naapuriin yksinään tai vaikka alakouluikäisten isosisarien kanssa? Meinaatko että kyllä he aikuiset katsovat tämänkin perään?

Vierailija
10/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laittanut partahöylän teriä nurmikolle piiloon.

Vierailija
11/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:48"]Jos tuohon pihalle ilmestyisi valvomattomia taaperoita, soittaisin lastensuojelun päivystykseen, että tulkaa hakemaan pois. Ei mulla muuta. [/quote] Itse kävin ekalla kerralla sanomassa asiasta, toisella kerralla soitin. Ei enää vaella pikkulapset vapaana. [/quote] Ootte varmaan tosi pidettyjä naapurustossanne...NOT!

[/quote]

Tosi letkeän sloganin keksit. Minä en ainakaan haluaisi edes asua naapurustossa, jossa taaperot vaeltavat ilman valvojaa, joten ihan sama mitä roskaväki ajattelee. Jos takapihalta löytyisi joskus vieras vauva, niin heti lähtisi lastensuojeluilmoitus.

Vierailija
12/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:47"]

Me olemme kristittyjä, ja se on naapurustossa hyvin tiedossa. Onneksi meillä on fiksut ja mukavat naapurit, jotka ymmärtävät että sunnuntai on meille perhepäivä. Ollaan ehkä vähän ns. hihhuleita nykypuun mukaan, mutta silti lapsilla riittää normaalisti kavereita jotka suvaitsevat erilaisuutta.

[/quote]

Hyvä vinkki myös muille. Kertokaa pitävänne sunnuntaina pyhäkoulua ja voitte olla aika varmoja siitä, ettei kukaan tule häiritsemään.

Vierailija
13/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin aina lapset tervetulleita! Ihanaahan se on, että lapset viihtyvät ulkosalla toistensa seurassa. 

Saa tulla ringittämään ovikelloa jo aamullakin! Ja aamiaisellekin pyydetään, jos omat vanhemmat vielä nukkuvat ja eivät vielä ole tehneet aamupalaa. 

Miksi näin negatiivista taas täällä?

Vierailija
14/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks se mee vähän niinku kissojen omistajat sanoo hiekkalaatikolle paskovista kissoista että rakentakaa kansi hiekkalaatikolle.. ni lasten ollessa kyseessä että rakentakaa aita ja portti pihanne ympärille. ;)
Ei vaiskaan, ei lapset saa hyppiä toisten pihoilla miten haluavat. Vanhemmat puhutteluun jos ei lapset itse usko.

T. Äiti

Vierailija
15/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:46"]

Meille ainakin aina lapset tervetulleita! Ihanaahan se on, että lapset viihtyvät ulkosalla toistensa seurassa. 

Saa tulla ringittämään ovikelloa jo aamullakin! Ja aamiaisellekin pyydetään, jos omat vanhemmat vielä nukkuvat ja eivät vielä ole tehneet aamupalaa. 

Miksi näin negatiivista taas täällä?

[/quote]

Päästät sitten omasikin häiritsemään aamutoimia naapuriin?

Vierailija
16/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:23"]

[/quote]

Tosi letkeän sloganin keksit. Minä en ainakaan haluaisi edes asua naapurustossa, jossa taaperot vaeltavat ilman valvojaa, joten ihan sama mitä roskaväki ajattelee. Jos takapihalta löytyisi joskus vieras vauva, niin heti lähtisi lastensuojeluilmoitus.
[/quote] Miten tämä keskustelu nyt kääntyi TAAPEROIDEN VAELTAMISKESKUSTELUKSI?? Mun tyttö on jo 5v ja mä ainakin käsitin ap:n avauksesta ettei hänenkään/minkään ikäiset ole tervetulleita naapuriin leikkimään.

Vierailija
17/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]

Onko sinusta ok että lapsi on ilman valvovia silmiä ja tekee mitä lystää naapurinne pihalla niin että naapurin vanhemmat joutuvat omien lastensa lisäksi valvomaan aamusta iltaan lastanne kun meinaa tehdä kiellettyjä asioita harva se hetki?
[/quote]
Ja vielä 4-vuotias.Päästätkö noin pienen ilman valvontaa pois silmistäsi!?

Vierailija
18/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:48"]Jos tuohon pihalle ilmestyisi valvomattomia taaperoita, soittaisin lastensuojelun päivystykseen, että tulkaa hakemaan pois. Ei mulla muuta. [/quote] Itse kävin ekalla kerralla sanomassa asiasta, toisella kerralla soitin. Ei enää vaella pikkulapset vapaana. [/quote] Ootte varmaan tosi pidettyjä naapurustossanne...NOT! [/quote] Tosi letkeän sloganin keksit. Minä en ainakaan haluaisi edes asua naapurustossa, jossa taaperot vaeltavat ilman valvojaa, joten ihan sama mitä roskaväki ajattelee. Jos takapihalta löytyisi joskus vieras vauva, niin heti lähtisi lastensuojeluilmoitus. [/quote] Miten tämä keskustelu nyt kääntyi TAAPEROIDEN VAELTAMISKESKUSTELUKSI?? Mun tyttö on jo 5v ja mä ainakin käsitin ap:n avauksesta ettei hänenkään/minkään ikäiset ole tervetulleita naapuriin leikkimään.

[/quote]

Aika helposti viisivuotiaskin hukkuu altaaseen.

Vierailija
19/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 14:23"] [quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:48"]Jos tuohon pihalle ilmestyisi valvomattomia taaperoita, soittaisin lastensuojelun päivystykseen, että tulkaa hakemaan pois. Ei mulla muuta. [/quote] Itse kävin ekalla kerralla sanomassa asiasta, toisella kerralla soitin. Ei enää vaella pikkulapset vapaana. [/quote] Ootte varmaan tosi pidettyjä naapurustossanne...NOT! [/quote] Tosi letkeän sloganin keksit. Minä en ainakaan haluaisi edes asua naapurustossa, jossa taaperot vaeltavat ilman valvojaa, joten ihan sama mitä roskaväki ajattelee. Jos takapihalta löytyisi joskus vieras vauva, niin heti lähtisi lastensuojeluilmoitus. [/quote] Miten tämä keskustelu nyt kääntyi TAAPEROIDEN VAELTAMISKESKUSTELUKSI?? Mun tyttö on jo 5v ja mä ainakin käsitin ap:n avauksesta ettei hänenkään/minkään ikäiset ole tervetulleita naapuriin leikkimään.

[/quote]

Aika helposti viisivuotiaskin hukkuu altaaseen.
[/quote] meidän naapureilla ei oo mitään altaita.

Vierailija
20/42 |
09.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]

[/quote]
Ja vielä 4-vuotias.Päästätkö noin pienen ilman valvontaa pois silmistäsi!?
[/quote] Kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä