Pitäkää ne lapsen ne edes sunnuntaisin omalla pihallanne!
Ei ole enää kohteliasta että aamusta iltaan päästetään toisten pihalle. Jokainen haluaa omaa rauhaa edes kerran viikossa ilman että kotoa pitää lähteä pois. On sanottu lapsille mutta kun ei vain uskota.
Kommentit (42)
Samaa mieltä. Jos ne kakarat ei pysy omalla tontilla niin vanhempien ptää tehdä töitä isompien neliöiden eteen. Älkää piinatko naapureita sen takia että teillä ei ole varaa hankkia isompaa pihapiiriä
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:04"]
Ei ole enää kohteliasta että aamusta iltaan päästetään toisten pihalle. Jokainen haluaa omaa rauhaa edes kerran viikossa ilman että kotoa pitää lähteä pois. On sanottu lapsille mutta kun ei vain uskota.
[/quote]
Sano asiasi niin että se menee perille äläkä netissä kitise.
Se ei auta että vanhemmille siitä sanoo. Tajutkaa vanhemmat itse pitää välillä lapsenne omalla pihallanne.
Karjuisin päin naamaa kuin hullu niin ei varmana enää uskaltaisi tulla.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:44"]Karjuisin päin naamaa kuin hullu niin ei varmana enää uskaltaisi tulla.
[/quote]
Syttyy sota
Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]
Onko sinusta ok että lapsi on ilman valvovia silmiä ja tekee mitä lystää naapurinne pihalla niin että naapurin vanhemmat joutuvat omien lastensa lisäksi valvomaan aamusta iltaan lastanne kun meinaa tehdä kiellettyjä asioita harva se hetki?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]
Ettekö pysty valvomaan lapsianne todella kun lapsi pääsee HUOMAAMATTANNE karkaamaan kotoa? Lastensuojeluasia.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]
Onko sinusta ok että lapsi on ilman valvovia silmiä ja tekee mitä lystää naapurinne pihalla niin että naapurin vanhemmat joutuvat omien lastensa lisäksi valvomaan aamusta iltaan lastanne kun meinaa tehdä kiellettyjä asioita harva se hetki?
[/quote] Aamusta iltaan ei meidän lapsi ole missään mutta tyhmä minä kun luulin että naapurin samanikäinen tyttö tykkäisi leikkiä omani kanssa!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]
Ettekö pysty valvomaan lapsianne todella kun lapsi pääsee HUOMAAMATTANNE karkaamaan kotoa? Lastensuojeluasia.
[/quote] Just. Ok-alueella jossa talot ovat kiinni toisissaan, se naapurin puolelle meno ei ole kovin vaikeaa..
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]
[/quote] Aamusta iltaan ei meidän lapsi ole missään mutta tyhmä minä kun luulin että naapurin samanikäinen tyttö tykkäisi leikkiä omani kanssa!
[/quote]
Miten voit ajatella noin?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä. [/quote] Onko sinusta ok että lapsi on ilman valvovia silmiä ja tekee mitä lystää naapurinne pihalla niin että naapurin vanhemmat joutuvat omien lastensa lisäksi valvomaan aamusta iltaan lastanne kun meinaa tehdä kiellettyjä asioita harva se hetki?
[/quote]Tottakai on, saanpahan edes vähän omaa aikaa itselleni.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]
Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä.
[/quote]
En mä ainakaan haluaisi, että 4-vuotias tulee omin päin hakemaan meille itselleen seuraa! Vaikka sanoisi olevansa vanhempien luvalla, en kauheesti hänen sanaansa luottaisi (kuten itsekin kerroit, että huomaamatta on kotoa lähtenyt). Noin pienille hankitaan leikkiseura aikuisten kesken sopimalla. Toivottavasti edes tunnette naapurit hyvin!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:52"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä. [/quote] Onko sinusta ok että lapsi on ilman valvovia silmiä ja tekee mitä lystää naapurinne pihalla niin että naapurin vanhemmat joutuvat omien lastensa lisäksi valvomaan aamusta iltaan lastanne kun meinaa tehdä kiellettyjä asioita harva se hetki?
[/quote]Tottakai on, saanpahan edes vähän omaa aikaa itselleni.
[/quote]
Tunnut tarvitsevasi sitä omaa aikaa vähän liiaksikin jopa niin paljon että syttyy sota jos asia ei muutu.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]Siis ette halua että naapurin lapset tulee leikkimään omienne kanssa? Olen pahoillani kun oma 4v välillä karkaa naapuriin huomaamattamme. On niin kovapäinen ja kun haluaa niin kovasti seuraa niin mitä siinä voi muuta kuin sanoa että menee kysymään seuraa naapurista. Meillekin ovat naapureiden lapset tervetulleita kyllä. [/quote] Ettekö pysty valvomaan lapsianne todella kun lapsi pääsee HUOMAAMATTANNE karkaamaan kotoa? Lastensuojeluasia. [/quote] Just. Ok-alueella jossa talot ovat kiinni toisissaan, se naapurin puolelle meno ei ole kovin vaikeaa..
[/quote]
Ei niin. Sitten itketään kun se lapsi joku päivä hukkuu naapurin uima-altaaseen/vesisäiliöön/kahluualtaaseen.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:04"]
Herran haltuun.
[/quote]
Jumala antaa, Jumala ottaa.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 12:47"]
[/quote]
En mä ainakaan haluaisi, että 4-vuotias tulee omin päin hakemaan meille itselleen seuraa! Vaikka sanoisi olevansa vanhempien luvalla, en kauheesti hänen sanaansa luottaisi (kuten itsekin kerroit, että huomaamatta on kotoa lähtenyt). Noin pienille hankitaan leikkiseura aikuisten kesken sopimalla. Toivottavasti edes tunnette naapurit hyvin!
[/quote]
Millaisilla alueilla te oikein asutte? Meillä ainankin pihat ihan vierekkäin välissä pensasaitaa jonka välistäkin pääsee kulkemaan. Jos itse olen pihalla niin kyllä kuulen ihan tasantarkkaan mitä naapurin pihalla lapset touhuaa. Samoin naapuri kuulee mitä omansa tekee meidän pihalla. Ovat välillä naapurin pihalla ja välillä meidän. Toimii ihan hyvin kun sanoo, että nyt meillä syödään tai nyt ei lapsi voi leikkiä. Ei pihalle kukaan väkisin tunge. Kivahan se on kun lapsilla on leikkilavereita, eikä jatkuvasti vinguta kun ei ole mitään tekemistä tai istutaan puhelin kädessä tai sohvalla katsomassa telkkaria.
Kyllä mun mielestä 5-vuotias voi jo ihan hyvin olla omalla/taloyhtiön pihalla leikkimässä, kunhan säännöllisesti tarkastetaan, että on edelleen sovitulla alueella. Riippuen lapsesta voi itsenäisesti ulkoilla jo 4-vuotiaanakin. Toisaalta joitain lapsia ei voi päästää vielä 6-vuotiaanakaan ilman aikuista ulos. Meille ovat naapurin lapset tervetulleita aina! Musta on ihanaa, kun talo/piha on täynnä lapsia. Päivähoitoa ei meillä tarjota, joten jokaisen lapset ovat omien vanhempien vastuulla. Hölmöilijät passitan kotiin ihan kädestä pitäen.