Vaikea avioliitto ja mies painostaa vastaamaan rakastanko häntä?
Meillä on ollut todella vaikea avioliitto viimeisten vuosien ajan. Ei pettämistä, eikä mitään luottamukseen liittyvää ongelmaa, mutta riitoja ja pahaa mieltä senkin edestä. Mies on ollut todella lyhytpinnainen, raivoava ja väsynyt. Purkanut pahaa oloaan minuun ja lapsiin, ollut kohtuuttoman ilkeä ja saanut minutkin muuttumaan herkästi suuttuvaksi, kun joudun olemaan kokoajan puolustuskannalla enkä pysty kunnolla rentoutumaan.
Arkea kuitenkin yhdessä pyöritämme, lasten harrastuksia, kauppakäyntejä, normaalia elämää kaiken tämän keskellä. Nyt mieheni on alkanut tiukkaamaan rakastanko häntä. En kuulemma tarjoa tarpeeksi läheisyyttä ja hellyyttä, on kuulemma mennyt viikko etten ole häntä halannut. Itse en ole edes tällaista huomannut. Olen ilmeisesti niin keskittynyt olemaan varuillani ja olen vain onnellinen jos saamme päivän läpi ilman pahempia raivokohtauksia, etten osaa enää kiinnittää huomiota tällaiseen hellyysasiaan.
Seksiä ei ole tehnyt mieli, siten miten itse halukkuuden koen, aikoihin. En vain yksinkertaisesti pysty rentoutumaan tämän raivokkaan miehen seurassa. En osaa sanoa mitä tunnen, enkä sitä onko rakkautta.
Nyt kysynkin, mistä tiedän että rakkaus on kuollut? Osaako kukaan vastata tähän siten että sen voisi ymmärtää? Mistä tietää, ettei enää rakasta toista? En uskalla tätä edes ääneen sanoa, ennenkuin olen todella varma. Nyt en ole. Olen vain jotenkin selviytymistilassa, toivoen että elämästä tulisi helpompaa. Väsyn tähän kuitenkin koko ajan enemmän.
Kommentit (78)
Etkö voi sanoa, että et ole varma?
Jos mietit vaikka muutaman viikon, rakastatko miestä vai et, niin todennäköisesti löydät vastauksen.
No, mistä tiesit aiemmin että rakastit häntä?
Vierailija kirjoitti:
Harva naisen rakastaa miestä ihmisenä, rakastavat ainoastaan miehestä saatavia hyötyjä
Taisit sekoittaa nyt naiset miehiin. Miehet rakastavat ainoastaan nuoresta ja kauniista naisesta saamaansa statusta.
Itse oon ollu tuo raivokas ja kumppani oli puolustustilassa jatkuvasti ja teki kaikkensa välttääkseen konfliktia. Se kumppanin käytös lisäs aivan vttuna suuttumusta, oikeestaan ruokki sitä. Se oli sellainen kierre ettei sitä oikein saanu katkaistua, ja oon jälkeenpäin miettiny että varmasti henkilökemiat oli isossa osassa. Onneks erottiin, ei ollu kummallekkaan hyväksi sellainen suhde. Jatkuvaa stressiä puolin ja toisin.
Tuo lienee korjattavissa oleva tilanne.
Tosin vastaavat avioliitot tuppaavat päättymään kuitenkin myöhemmin.
Jos ukossa on kehitysvaraa jäljellä, niin pidä.
Mutta kummankin tarttis löytää jonkinlaista onnentuntumaa. Miten sen sitten rakennattekin...
Menkää perheneuvolaan, jos molempia kuitenkin vielä kiinnostaa pitää perhe pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harva naisen rakastaa miestä ihmisenä, rakastavat ainoastaan miehestä saatavia hyötyjä
Taisit sekoittaa nyt naiset miehiin. Miehet rakastavat ainoastaan nuoresta ja kauniista naisesta saamaansa statusta.
En itseasiassa mies jos rakastuu hän rakastaa naista myös ongelma tilanteessa kun taas naisen rakkaus loppuu ja nainen vaihtaa parempaan. Naisten rakkaus riippuu täysin miehen varallisuudesta. Jos mieheltä loppuu rahat niin samaan aikaan loppuu naiselta rakkaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itseasiassa mies jos rakastuu hän rakastaa naista myös ongelma tilanteessa kun taas naisen rakkaus loppuu ja nainen vaihtaa parempaan. Naisten rakkaus riippuu täysin miehen varallisuudesta. Jos mieheltä loppuu rahat niin samaan aikaan loppuu naiselta rakkaus
Vaikka sulle on sattunut tuollaista, ei se tarkota että tuo pätis yleisesti naisiin, vaan vain niihin joita oot vetäny puolees. Kurja juttu, mutta aika ohi aiheen alkaa menee.
Minun mieheni oli ärtyisä räjähtelijä ja minä sovittelija, kunnes kerran jotain napsahti ja sain huutoraivoitkukohtauksen jostain hänen aika pienestä kärttyilystään. Hän järkyttyi tästä niin paljon, että oikeasti muutti käytöstään. Nyt on kotona paljon onnellisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, Pena joutui ulosottoon ja muija jätti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä miehestä sitten on?
No onhan tuo ihan oikeutettu kysymys ja sinä et taida uskaltaa tunnustaa itsellesikään että et rakasta miestä koska pelkäät elämänmuutosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuu tältä, niin kannattaa etsiä kumppaniksi mies. Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon ollu tuo raivokas ja kumppani oli puolustustilassa jatkuvasti ja teki kaikkensa välttääkseen konfliktia. Se kumppanin käytös lisäs aivan vttuna suuttumusta, oikeestaan ruokki sitä. Se oli sellainen kierre ettei sitä oikein saanu katkaistua, ja oon jälkeenpäin miettiny että varmasti henkilökemiat oli isossa osassa. Onneks erottiin, ei ollu kummallekkaan hyväksi sellainen suhde. Jatkuvaa stressiä puolin ja toisin.
Kyllä sinulla on ihan otettava vastuu omasta käytöksestä ja raivoamisesta eikä syytellä "henkilökemiaa".
Se, että kumppanisi ei reagoinut raivoosi toivomallasi tavalla eli lähtenyt mukaan raivoamiseesi, lisäsi raivoamistasi. Kumppanisi ovat sinusta erillisiä ihmisiä eikä heidän täydy jakaa samaa tunnetilaasi kanssasi, vaikka se sinua kiukuttaisi.
Sovitteleva kumppani on lahja jokaiselle tasapainoiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten miehen menettäessä itselleen tärkeän statuksen, hän alkaa purkaa pettymystään kumppaniin, alkon käyttö lisääntyy, tulee hoitamatonta masennusta yms. Rakkaus loppuu miehen käytöksen muuttumiseen. Olen näitä tapauksia nähnyt paljon. Useimmiten mies ajattelee, että kyse oli rahasta.
Mitä miehesi sanoo, kun nostat esille hänen raivonsa ja mielialan vaikutuksen perheeseen ja teidän suhteeseen?
Voit vaikka vastata, että et ole ehtinyt miettiä rakkautta ja seksiä, kun mies raivoaa koko ajan...