Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut perintöä ja mihin käytit sen?

Vierailija
07.09.2024 |

Itse olen saanut ja se meni ihan tavallisiin perusjuttuihin.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pian tulossa. Summasta en ole vielä varma, mutta toivon, että siitä riittäisi hammasremonttiin sekä opiskeluun.

Vierailija
2/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pienen summan. Viinaan lauluun ja naisiin. Eli käytiin naisystävän ja hänen ystävättärensä kanssa karaokebaarissa viettämässä iltaa. Minä tarjosin. Oli sen arvoista. Kaikki olivat tyytyväisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnön, siirsin suoraa lapsille. Yksi osti osakkeita, toinen sijoitti asuntoonsa ja kolmas osti metsää.

Vierailija
4/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

120.000 euroa meni suoraan säästöön en juuri nyt tee sillä mitään 

Vierailija
5/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ja rahaa ei tullut kovin paljon. Perin kuitenkin talon, kesämökin, auton, traktorin, metsää ja peltoa.

Vierailija
6/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin korona-aikana 50000 ja opettelin sijoittamaan. Sain osin tuurillakin, kun oli suuri nousu arvopapereissa sen kasvatettua kolminkertaiseksi ja nyt saan sellaista 15-20% vuosituottoa, jonka varassa elelen.

Vierailija
7/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut ja vähän tulen joskus sitten saamaan jos edes elän silloin. 

Vierailija
8/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ison perinnön ja en ole lähelläkään tuhlannut kaikkea. Jos käytän raha fiksusti niin sitä riittää vielä 15 vuotta. Äidiltä jäi omakotitalo. Sen myin ja ostin pienemmän tilalle. En olisi voinut asia 180 neliön talossa. Nyt on 80 neliötä vähemmän.

Vierailija
9/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuoli pari vuotta sitten ja sain 150.000€ perintöä. Rahat vain ovat kiinni hänen leskensä, eli äitipuoleni asumassa asunossa. Niinpä sain heti perinnönjaon jälkeen vain 3000€ käteistä, mitkä menivät perintöverojen maksuun, eikä edes lähimainkaan riittäneet. Onneksi oli tilillä rahaa.

Vierailija
10/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se meni ihan peruselämiseen mm. ruokaan, hygieniaan, kännykkälaskuihin jne. kun olin työtön ja karenssissa, enkä saanut yhtään rahaa mistään. Olin todella vihainen tästä. En pystynyt nostamaan tiliä tyhjäksi tai mitenkään muutenkaan piilottamaan tuota, että olisin saanut edes toimeentulotukea. Nopeasti tuo perintö olikin suurimmaksi osaksi sitten käytetty. Sitten aloitinkin jo opinnot ja sain opintotukea.

Vierailija
11/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintönä n. 1,2 miljoonaa.  Rahana ja teollisuusosakkeina. Nyt on 0 euroa. Kaikki meni juopotteluun. Olisinpa saanut vähemmän, niin nyt voisi olla säästössäkin jotain.

Vierailija
12/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit, autokoulu, auto, sohva. 

Vierailija
13/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimänisumma oli sellainen, että sen olisi helposti saanut katomaan kaikenlaiseen turhaan, mutta niin iso, että sillä sai jotain pysyvää kun laittoi itse vähän lisää. Ostin uuden sijoitusasunnon.

Vierailija
14/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain isältä ennakkoperintöä 160000 euroa. Sitten kun se kuolee niin saan varmaan 800000 euroa, asunnon ja mökin. Isäni on jo 84v. Perinnöstä maksetaan verot joten siitä ei tule ongelmaa.

Vierailija
15/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 17vuotiaana isän perintönä 50markkaa. Kävin ostamassa käytetyn jääkaapin.

(Asuin jo omillani.)

Odotin kolme päivää, että se alkaisi kylmetä, mutta niin ei tapahtunut.

Kerroin siitä ujona ja varovasti surevalle äidilleni ja häpesin kyllä silmät päästäni, kun äitini huusi sille kauppiaalle siellä liikkeen takahuoneessa niin, että seinät tärisi.

Sieltä se sinnikäs, vihainen ja yhä itkuinen äippä tuli minun perintörahat kourassaan.

Yhä itsekseen tupisten, kuinka verenimijät vievät köyhän pennulta ainoat roposetkin.

Äiti itse menehtyi vuosikymmeniä myöhemmin ja jätti ihan hyvät perinnöt kaikille lapsilleen.

Vierailija
16/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, asun siinä. Rahat olen enimmäkseen ryypännyt.

Vierailija
17/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perinnön.Jaoin perintöni kahden lapseni välille.Aivan lain mukaan.

Vierailija
18/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinnöistä ensimmäinen on tullut. Rahaa, talo, metsää, peltoa ja 2 traktoria+maa- ja metsätaloustyökoneita niign.Rahat eivät ihan riittäneet perintöveroon, joten myin osan metsästä pois sukulaiselle, jonka metsään omat rajoittuivat osittain. Metsän myyntitulolla ostin myös osakkeita ja taloon/pihapiiriin suunnitteilla remonttia sekä lisärakentamista. Pellot oli jo ennen minun aikaa vuokrattu sukulaiselle viljelyyn, joten niitä en myy pois vielä ainakaan. 

Vierailija
19/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asunnon, jonka myin ja noin 60k euroa käteistä. Maksoin verot ja laitoin perinnön sijoituksiin. En ostanut mitään.

Vierailija
20/24 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämiseen. Loput meni odottamaan myöhempää käyttöä ja käytin sitten osana asunnon käsirahaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi