Miten ihmeessä sen passin saa uusittua kun poliisilaitokselle ei oteta edes jonoon?
Sanotaan ettei ehditä ottaa enempää, kiitos hei.
Aikoja ei saa varattua.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire sillä passilla nyt on, jos ei ilmeisesti ole uusittu pitkiin tai välttämättä edes ollut pitkiin aikoihin?
Aamulla aikaisin jonottamaan, kyllä sinne jonottamalla pääsee.
Ehkä jossain Pihtiputaalla, mutta ei pk-seudulla. Etkö lue yhtään uutisia, että edes jonoon ei oteta ihmisiä ja jonotus lapsen kanssa pakkasessa monta tuntia ei ole kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan joku raja, kauanko hakemusta voi roikottaa käymättä asemalla. Onko takarajaa? Meillä ois kolme käyntiä tiedossa, muttei oo mikään kiire asialla. Hakemukset tehty kuitenkin.
Tämän minäkin haluaisin tietää, mutta tietoa ei löydy poliisin sivuilta. Muistelen, että joku määräaika tässä oli. Miksi poliisi ei päivitä tätä tärkeää tietoa sivuilleen?
Mihin sä nyt sen passin tarvitset, jos et ole aiemmin tarvinnut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uusin passin netitse. Miksi pitää käydä laitoksella?
Niin minäkin uusin, mutta näemmä haluavat sormenjäljet, koska tuli ilmoitus että pitää käydä.
Joo, jos on vanhentunut passi pitää mennä paikan päälle.
Itse asiassa joka toinen kerta täytyy mennä käymään poliisiasemalla, vaikka uusisi voimassa olevaa passia.
Sinne tulee vissiin niitä peruutusaikoja aina välillä. Itse satuin ihan sattumalta saamaan varmaan jonkun peruutusajan. Sain ajan tämän kuun loppupuolelle. Mutta välillä se ajanvaraussivu on jotenkin tosi jumissa ja hitaalla. Että aika ikävä tilanne jos oikeasti tarvitsisi pian uutta passia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan joku raja, kauanko hakemusta voi roikottaa käymättä asemalla. Onko takarajaa? Meillä ois kolme käyntiä tiedossa, muttei oo mikään kiire asialla. Hakemukset tehty kuitenkin.
Tämän minäkin haluaisin tietää, mutta tietoa ei löydy poliisin sivuilta. Muistelen, että joku määräaika tässä oli. Miksi poliisi ei päivitä tätä tärkeää tietoa sivuilleen?
Henkkariksi. Kun en ole tarvinnut, luulin että voimassa, ja olikin mennyt umpeen juuri hiljattain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä kiire sillä passilla nyt on, jos ei ilmeisesti ole uusittu pitkiin tai välttämättä edes ollut pitkiin aikoihin?
Ehkä jossain Pihtiputaalla, mutta ei pk-seudulla. Etkö lue yhtään uutisia, että edes jonoon ei oteta ihmisiä ja jonotus lapsen kanssa pakkasessa monta tuntia ei ole kivaa.
Höpö höpö. Pasilan poliisiasemalla ainakin onnistui viime viikolla ihan jonotussusteemillä passin uusiminen eikä tarvinnut odottaa edes kauaa.
Vierailija kirjoitti:
No eipä mistään. Suomalainen on niin fiksu, että uusii passinsa sodan pelossa vaikkei sitä edes tarvitse. Kesällä ruuhka helpottaa.
Mä luotan tähän. Mulla passi vanhenee elokuussa ja koian varata ajan kesällä. Mulla ei ole muita henkilöllisyystodistuksia, joten pakko uusia passi kuitenkin ennenkuin se menee vanhaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä uusin passin netitse. Miksi pitää käydä laitoksella?
Kun esim. kaikki alle 12-vuotiaat joutuvat käymään poliisiasemalla tunnistautumassa huoltajan kanssa. Lisäksi kaikki ne, joilla ei ole ennestään voimassa passia tai tunnistautumisesta on yli 5 vuotta ja siltikin voi joutua tunnistautumaan. Vain osa saa passinsa postitse.
Vaihda poliisilaitoksen paikkakuntaa, pienissä kunnissa pääsee paremmin, kaikki ei käy netissä, lapset- ja nuoret tunnistettava paikanpäällä.
Meilläpäin varausjono on joitain kuukausia mutta asemalle mennessä jonottaa alle 10 minuutissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkkariksi. Kun en ole tarvinnut, luulin että voimassa, ja olikin mennyt umpeen juuri hiljattain.
No miksi tarvitset nyt, jos et vielä kk sitten? Jos et käytä henkkareita missään milloinkaan, etköhän pärjää kuten tähänkin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin nämä sinun tietosi perustuu?
Viime viikolla loppuviikosta ainakin Pasilassa onnistui vuoronumerosysteemi ihan hyvin, odotusaika oli noin puoli tuntia. Kyseessä aamupäivä, eikä jonossa ollut paljonkaan ihmisiä. Toki varmaan joskus lounasaikaan tai iltapäivästä on ehkä enemmän jonoa, kannattaa kokeilla eri kellonaikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä mistään. Suomalainen on niin fiksu, että uusii passinsa sodan pelossa vaikkei sitä edes tarvitse. Kesällä ruuhka helpottaa.
Mä luotan tähän. Mulla passi vanhenee elokuussa ja koian varata ajan kesällä. Mulla ei ole muita henkilöllisyystodistuksia, joten pakko uusia passi kuitenkin ennenkuin se menee vanhaksi.
Miksi et hanki henkkareita? Kaikki uusii pää märkänä passia, henkkarit saat helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki haluaa lomailla, kun Euroopassa sota ja kriisi.
Jossain on aina sota ja kriisi. Mitä se mihinkään liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin varausjono on joitain kuukausia mutta asemalle mennessä jonottaa alle 10 minuutissa
Sama kokemus Helsingistä jo pari vuotta sitten, kun käytiin hakemassa vauvalle passia. Varausjonot oli viikkojen päähän, mutta tosiaan aamulla jonotussysteemillä sai vuoron 10-15 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Pasilan poliisiasemalla ainakin onnistui viime viikolla ihan jonotussusteemillä passin uusiminen eikä tarvinnut odottaa edes kauaa.
Pasilan asemalla on aina jonotuspaikkoja jätetty vapaaksi, suurimmassa osassa muissa ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et hanki henkkareita? Kaikki uusii pää märkänä passia, henkkarit saat helpommin.
Miksi maksaa sekä passista että henkkareista, kun pärjää yhdelläkin eli passilla? Passia kuitenkin tarvitsee taas siinä vaiheessa, kun pitää lähteä USAssa pidettäviin konferensseihin. Nyt niitä ei ole pandemian vuoksi järjestetty, mutta kohta varmaan ruvetaan taas järjestämään.
Mulla on vuoden vanha ID-kortti.
Pärjään sillä, passia en tarvitse.
Kyseleppä aikoja muilta paikkakunnilta.
Ja mitä se hyödyttää, kun kaikki sjat on ajanvarausasiakkaille?