Oletko tai oletko ollut 'Stockmann-ihminen'? Ketkä ei koskaan - esim mä...
Oletko tai oletko ollut 'Stockmann-ihminen'? Ketkä ei koskaan - esim mä...
Mitä oot ostanut ja miksi Stockmann-ihminen? Luuletko, että olet joku 'oikea yläluokka'... Sellainen ei kyllä fanita mitään Stockmannia...
Kommentit (45)
Outoja ja huonoja kokemuksia. Mummot puhuivat outoja kahvilassa viereisessä pöydässä. Vartija seuraa tällaista tavis naista. Tuotteen laatu joskus pas..kaa ja myyjä kehuu auliisti.
"Kato stocca kannattaa ja edistää arvoja, jossa korostuu erilaisuuden ymmärtäminen, suvaitsevaisuus ja tasa-arvo" Miltäs nyt tuntuu, kun olet saanut vähän tylyä kohtelua.
"Kaikki me vanhenemme" Sherlock, menenkö nyt värjäämään harmaaksi hiukset?
P.s en muuten ollut ikinä erityisen tyly. Paitsi kun pistin vähän näyttelyä mukaan sirkuksen keskellä.
Olin ennen. Nyt ei tule käytyä Stadissa eikä edes Jumbossa kalliin bensan takia.
kun on oikein häiriintynyt, sellainen (typykkä)pentu kin yrittää vääntää inhoa mistä tahansa; levitetään joko spurkua tai jotain muuta kohteesta.
saldo on sitten paniikissa kastuneet housut ja itkut.
En ole vaikka olen asunut kyseisen kaupan vieressä. Samat tavarat saa muualta edullisemmin. Joskus kävin Hulluilla Päivillä hakemassa jonkun kivan jutun ja Stockmann herkussa. Sen jälkeen kun Herkku muuttui S-kaupaksi, en ole käynyt siellä - mielestäni valikoima on nyt huonompi kuin Stockan omassa herkussa oli.
En maksa nimestä vaan tavaroista, siksi edullisempi Prisma käy mulle hyvin.
”Stocka-ihmiset” taitaa olla jo aika vanhoja?
Ainakin kaikki tietämäni sellaiset on vanhuksia.
Tarkoitan siis sellaisia, jotka hankkivat kaiken Stockalta ja pitävät sitä parempana kauppana kuin muita.
Kai se heidän aikuisuudessaan on ollutkin?
Itse kävin usein Herkussa ruokaostoksilla kun asuin siinä lähellä, mutta nykyään Herkusta on jotenkin mennyt tunnelma kun siitä on tullut S-kauppa.
Vanhemmat myyjät siellä myös valitelleet, että on työpaikkanakin taso ja edut laskeneet heidän uransa aikana kuin lehmän häntä.
Joulun alla myös jotenkin ”kuuluu” käydä siellä pyörimässä, siinä on tunnelmaa.
Ja lastenvaateosasto Stockalla on edelleen hyvä, samoin juhlavaatteita löytyy naiselle.
Mitähän se AP mahtaa selittää. Käyn toisinaan stockmannilla. Mitä se kertoo minusta? Ei mitään. Stockmann oli joskus 1800-luvulla joku eliitin paikka jos nyt sitä yrität tuossa sekavassa sepustuksessa selittää.
Ei ole koskaan kiinnostanut. En myöskään ymmärtänyt Hullujen päivien suosiota.
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvanut 500 metrin päässä Stadin Stockasta joten siellä tuli käytyä usein, sieltä löytyi yleensä kaikki mitä tarvitsin ja muinainen nuorten osasto One Way oli mahtava.
Viime vuosina olen surullisena katsonut Stockan alasajoa Suomessa käydessäni.
En määritä itseäni, luokkaani tai arvoani minkään tavaratalon tai muunkaan brandin mukaan. Ei kai kukaan normaali aikuinen ihminen niin tee.
Stockmannin hiipuminen on kyllä aivan kamalaa.
Jotenkin merkki siitä että vain huonompaan suuntaan ollaan menemässä.
Vierailija kirjoitti:
Outoja ja huonoja kokemuksia. Mummot puhuivat outoja kahvilassa viereisessä pöydässä. Vartija seuraa tällaista tavis naista. Tuotteen laatu joskus pas..kaa ja myyjä kehuu auliisti.
"Kato stocca kannattaa ja edistää arvoja, jossa korostuu erilaisuuden ymmärtäminen, suvaitsevaisuus ja tasa-arvo" Miltäs nyt tuntuu, kun olet saanut vähän tylyä kohtelua.
"Kaikki me vanhenemme" Sherlock, menenkö nyt värjäämään harmaaksi hiukset?
P.s en muuten ollut ikinä erityisen tyly. Paitsi kun pistin vähän näyttelyä mukaan sirkuksen keskellä.
Ei kai kyseisissä arvoissa ole joku vikana?
Ei suinkaan. Hyviä arvoja sinänsä. Mutta miten ne toteutuu tai miten niiden edistäminen tapahtuu käytännössä on aika tärkeää hienosäätöä, ettei mene överiksi.
Vierailija kirjoitti:
Olin kun se oli vielä täällä Oulussa. Usein tuli tehtyä ruokaostokset siellä.
Ei Oulussa tainnut olla paljon Stockalla ostoksilla kävijöitä? Taisi valua ostosrahat muualle kuin Stockalle.
Asuin lapsena Stockkan vieressä ja siellä tuli hengailtua päivittäin. Olenkohan stockmann-ihminen? 🤔 Nykyään asun maalla kanojen ja hevosten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän se AP mahtaa selittää. Käyn toisinaan stockmannilla. Mitä se kertoo minusta? Ei mitään. Stockmann oli joskus 1800-luvulla joku eliitin paikka jos nyt sitä yrität tuossa sekavassa sepustuksessa selittää.
Ei se mikään elitistinen paikka ole ja hulluilta päiviltä saanut joskus hyviä tuotteita, mutta on esim. Itiksessä siellä pussin perällä, joten jos saan tuotteen jostain muualta en lampsi sinne asti. Ilman tarjouksia kai jonkin verran tyyris esim lasten vaatteissa. Herkussa voisi itseasiassa käydä olisko lempileivoksia siellä. Ihan unohtanut koko leivoksen. Normi ruokaostokset teen kyllä muualla ja varmaan kannattaakin hintojen puolesta eli päivittäisostoksiin ei ehkä sovi muille kun varakkaille.
Olipas paljon sanoja käytetty, kun olisi voinut sanoa vain että "kärsin alemmuudentunnosta.".
Isovanhempani, erityisesti isoisäni, oli True Stocka lover. Hän oli vanhanajan gentleman hattuineen ja tapoineen.
Vanhempanikin veivät minut ja sisareni usein Stockalle: kävimme mm. Stockan kampaamossa (ylimmässä kerroksessa).
Hissit olivat lapsena jänniä!
Keskustassa asuessani ja työskennellessäni kävin tosi usein herkussa. Kosmetiikka, alusasut ja sukkikset on aina Stockalta.
Luulen , että olen neljänkymmenen vuoden ajan käynyt keskimäärin kaksi kertaa viikossa Stokkalla. Poislukien kaksi viime vuotta , jolloin karanteenien ja sulkujen vuoksi harvemmin.
Varmaan ysärillä oli mummoa joiden kantamesta oli stocka
Mutta sittemmin ne kuoli
Olisiko näillä jokin yhteys?
Että kun on enemmän visualisteja, niin pitää maksaa heille siitä palkkaa. Mistä se heidän palkka otetaan, jos ei sitä hintoihin laiteta?
Myös kaikki somistamiseen tarkoitetut tavarat, esimerkiksi tällä hetkellä osastoilla olevat puut, maksaa. Nukkeja pitää uusia ja ne on tosi kalliita. Mistä se raha niihin otetaan?
Oisko Lidl sen vuoksi halvempi, että rekasta suoraan laitetaan kuormalavoilla tavara lattialle ja siihen printataan hintakyltti?