Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tai oletko ollut 'Stockmann-ihminen'? Ketkä ei koskaan - esim mä...

Vierailija
09.03.2022 |

Oletko tai oletko ollut 'Stockmann-ihminen'? Ketkä ei koskaan - esim mä...

Mitä oot ostanut ja miksi Stockmann-ihminen? Luuletko, että olet joku 'oikea yläluokka'... Sellainen ei kyllä fanita mitään Stockmannia...

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo aloitus. Miten ap:n ihmissuhteet?

Vierailija
2/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kun se oli vielä täällä Oulussa. Usein tuli tehtyä ruokaostokset siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh?

Minä asun itä-helsingissä, ja kun jotain tarvitsen, niin menen itiksen stokkalle. Jos sieltä ei löydä, yritän etsiä itiksestä muualta.

Vierailija
4/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnossa AP?

Vierailija
5/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ap sinun aloitustasi ollenkaan🤔.

Sinä itse jaottelet ihmisiä aika vahvasti, huomaatkohan sitä itse...

Vierailija
6/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ole ollut. Mummini, joka oli aito Stocka-rouva ei koskaan puhunut Stockasta sen ihme,lisemmin, kuin T-marketistakaan. Sen sijaan luokkakaverini oli tohkeissaan ja hänen kanssaan rupesimme 16-17-vuotiaina käymään Stockalla viikottain. Jatkoin tapaa itsekseni koko ysärin ja kyllä se silloin mahtava paikka oli. Esim. Lontoon Harrod’s oli täysin pettymys verrattuna Stockkaan.

Minulla on taatusti eliitimpi tausta kuin tällä luokkakaverillani ja hän se enemmän Stockasta kohkasi. Mutta koska itsekin kohkasin niin kai mä sitten olin Stocka-ihminen :D Vaikka en mä sieltä koskaan mitään älyttömän kallista kerinnyt ostamaan sen kultapäivinä…. Nyt ois kylläkin varaa.

Vierailija
7/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on "Stockmann-ihminen"? En fanita mitään kauppaa mutta kyllä, käyn Stockmannilla. Ekan kerran kävin joskus teininä luokkaretkellä, sitten muutin 19-vuotiaana Vantaalle ja silloin muutaman kerran kuukaudessa. Viimeiset 20 vuotta olen asunut alle kilometrin päässä Stockmannilta joten tulee käytyä muutaman kerran viikossa.

Vierailija
8/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvanut 500 metrin päässä Stadin Stockasta joten siellä tuli käytyä usein, sieltä löytyi yleensä kaikki mitä tarvitsin ja muinainen nuorten osasto One Way oli mahtava.

Viime vuosina olen surullisena katsonut Stockan alasajoa Suomessa käydessäni.

En määritä itseäni, luokkaani tai arvoani minkään tavaratalon tai muunkaan brandin mukaan. Ei kai kukaan normaali aikuinen ihminen niin tee.

Vierailija
9/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä Stockaa minkäänlaisena itseisarvona tai sen kummempana paikka kuin muitakaan liikkeitä, mutta sen olen todennut, että kys liike on monilta osin useimpia muita hintavampi. Mitä ihan ulkokultaisiin asioihin tulee niin rakastan kys liikkeen estetiikkaa tavaroiden asettelussa ja laitossa, kosmetiikka-ja vaateosastot ovat herkkua silmille ja ruokapuoli myös, mutta olenkin suuri esteetikko ja kauneuden/harmonian rakastaja.

Olemme vuosien ajan tilanneet Herkusta joulupöydän antimia ja viimeksi asioin vaatepuolella ostoksilla hieman ennen uutta vuotta.

Vierailija
10/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ole ollut. Mummini, joka oli aito Stocka-rouva ei koskaan puhunut Stockasta sen ihme,lisemmin, kuin T-marketistakaan. Sen sijaan luokkakaverini oli tohkeissaan ja hänen kanssaan rupesimme 16-17-vuotiaina käymään Stockalla viikottain. Jatkoin tapaa itsekseni koko ysärin ja kyllä se silloin mahtava paikka oli. Esim. Lontoon Harrod’s oli täysin pettymys verrattuna Stockkaan.

Minulla on taatusti eliitimpi tausta kuin tällä luokkakaverillani ja hän se enemmän Stockasta kohkasi. Mutta koska itsekin kohkasin niin kai mä sitten olin Stocka-ihminen :D Vaikka en mä sieltä koskaan mitään älyttömän kallista kerinnyt ostamaan sen kultapäivinä…. Nyt ois kylläkin varaa.

Mä sain mummiltani Stockalta ostetut ihanat italialaiset Bassettin pussilakanasetinkin! Siis se oli ihan tavallinen pussilakanasetti, jonka mummini oli varmaan ostanut vain sen kauniin ulkonäön takia. Käytin niitä alkuun muiden lakanoiden ohessa kierrossa, kunnes useampien pesujen jälkeen huomasin, että kyseinen pussilakana oli jotenkin ihanan laadukas ihoa vasten, jotenkin tajuttoman sileä ja pehmeä. Siitä tuli lemppari yleellisyys-lakanani :)

Sittemmin se haurastui niin, että on vain rekvisiittakäytössä, ei oikeassa.

Mutta mun parhaat pussilakanani ovat edelleen Stockmann Casa satiinipussilakanat, shampanja väriset, ostettu varmaan 1992 ja ne ovat edelleen täysin ehjät ja iskussa.

Käytän niitä siksi, kun en ole onnistunut kauniimpia ja tyylikkäämpiä löytämään :) Monia kokeiluja on tullut ja mennyt ja aina ne ovat päätyneet matonkuteiksi tai muuten joutaneet mennä :)

Mulla on muitakin (tavara)muistoja Stockalta….

Vierailija
11/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän täytyy ymmärtää, että Stocka-ihminen on kehittynyt ennen vuotta 2000. Ei kenestäkään tietenkään nykyisin enää tule Stockmann- ihmistä.

Vierailija
12/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta stocka on ollut aina vain kauppa

Oon ostanut sieltä jotain kyllä. En oikein ymmärrä tuota alemmuudentuntoa että olisi hienostokauppa

Hej vaikka jokin turkkirouva siellä liikkuu ysärillä

Vierailija
13/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on nyt toppatakkikauppa

Vierailija
14/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaratalot muinoin rakennettu naisten 'oleskelupaikoiksi'... mutta jotenkin Stockmannista tullut sellainen, että siellä käyvät jotkut omituiset suomalaiset 'nousukkaat'... Jotkut ajanu jopa satoja kilsoja ostaakseen viikon safkat Stokkalta... joku ei syö mitään muuta ruokaa kuin Stokmannilta ostettua...

Mutta nyt Stockmannin ruoka on Elanto-HOK eli S-ryhmä ja kaikki ihan sekaisin... ennen oli Elanto-porukat, HOK-porukat ja sit jotka kävi Stokkalla... EN OLE KYLLÄ SELVITTÄNYT TÄTÄ 'PROBLEMATIIKKAA' TÄMÄN ENEMPÄÄ mut selvittäkää te... Elannon tavaratalo Hakaniemessä lähellä Kalliota, hieno talo - SOKOS juna-aseman ja linja-autoaseman välissä Mannerheimintiellä...

15/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnusta olevani ajoittain. Stockkalta nyt vaan saa tietyt asiat helpoiten. 

Käyn myös tavallisissa marketeissa, käytän marketti että ei marketti kosmetiikka ja vaatteita. 

Vierailija
16/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin stockmannin kanta-asiakas vuosia sitten, kunnes tuli korttiuudistus. Stokkan kortti siirtyi muistaakseni nordean hoitamaksi. En kerennyt hoitaa uutta korttia ja kun sitä sitten hain, niin minulta vaadittiin pankin puolesta tiliotteita ja palkkatositteita, jotta olisin saanut stockmannin kortin. Enpä jaksanut vaivautua. Ja kun en saanut uutta korttia, en enää saanut tarjouksia, en mainoksia, enkä alennuksia. Ja niin jäin siitä "kerhosta" ulos. Lopulta en nähnyt syytä miksi vaivautuisin edes menemään sinne kun matkakin oli pitkähkö. Aiemmin tunsin jotain yhteenkuuluvuutta, mutta kun se tunne katosi, niin yhteys ja lojaalisuus hävisi.

Stockmann ei nähnyt vanhojen asiakkaiden tärkeyttä. Suhtautuivat ylimielisesti ja olettivat, että asiakkaat pysyy vaikka heistä ei pidetä kiinni. Tässä he tekivät virheen. Vanhan asiakkaan pitäminen tyytyväisenä on yksi pysyvän asiakkuussuhteen kulmakivistä. Jos siihen tulee särö, niin asiakas on tuuliajolla ja helposti napattavissa muihin kauppoihin.

Vierailija
17/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kun ei mun asuinpaikkakunnills ennen Helsinkiä ole Stockmannia ees.

Vierailija
18/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*asuinpaikkakunnilla

Vierailija
19/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole, mutta anoppi on. Jos jonkun tuotteet saisi paljon halvemmalla jostain muualta hakee silti Stockalta, koska sitten voi kulkea stockan kassin kanssa "herättämässä kateutta". Joskus on kyllä huijannut ja ostanut lahjan muualta halvemmalla, mutta paketoinut Stockan paperiin jonka on säätänyt.

Vierailija
20/45 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stocka oli henkinen kotini kunnes se pilattiin. Kävin siellä säännöllisesti ensin äitini vatsassa, sitten lastenvaunuissa, sitten rattaissa, sitten äidin kanssa kävellen, sitten yksin tai kavereiden kanssa. Hankin Stockan luottokortin heti kun täytin 18 ihan vain siitä ilosta että olen aikuinen ja saan jonkun luottokortin. En juurikaan käyttänyt luotto-ominaisuutta. Stockalta sai lähes kaiken mitä tarvitsi, oli ihan turha mennä pikku putiikkeihin joissa oli tunkeilevat myyjät. Stockalla sai olla rauhassa, myyjät auttoivat vain jos heiltä halusi apua, ja silloin he olivat ammattitaitoisempia kuin muiden kauppojen myyjät. Nykystocka vain masentaa joten en enää käy siellä. Se on ostoskeskus eikä tavaratalo ja minä en viihdy ostoskeskuksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän