Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missähän vika, kun olen tehnyt elämäntaparemontin ja alkanut liikkua, mutten laihdu yhtään?

Vierailija
09.03.2022 |

Elämäntaparemontti ruokien suhteen on aika radikaali, kun olen jättänyt höttöhiilarit, sokerin, alkoholin ja santsaamisen kokonaan ja ennen kun ainoa liikunta oli kotiovelta autolle, niin nykyään jumppaan ja kävelen päivittäin. Missähän mahtaa olla vika?

Kommentit (393)

Vierailija
141/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö liian vähän niin keho menee säästöliekille. Tällöin kroppa tuumaa että se saa liian vähän energiaa ja ravinteita ja alkaa sen takia varastoimaan rasvana kaiken mahdollisen minkä se saa vain irti. Tästä syystä ihmiset lihovat eivätkä onnistu laihduttamaan jos yrittävät laihduttaa paastoamalla ja vähentämällä ruoan määrää.

Väärin. Paasto ei vähennä aineenvaihduntaa ja lihava ihminen voi paastota vaikka vuoden putkeen ilman merkittävää aineenvaihdunnan vähenemistä. Se on jatkuva pieni kalorivaje, joka vähentää aineenvaihduntaa.

Mitä se satutäti taas täällä jakaa valheellista tietoa. :D

https://www.diabetes.co.uk/blog/2018/02/story-angus-barbieri-went-382-d…

Satutäti, joka tietää, mistä puhuu.

Vierailija
142/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää hyvät ihmiset HIIT-treeniä. Vartti joka toinen päivä voi riittää, koska tehostaa kalorinkulutusta myös levossa. Paljon tehokkaampaa kuin vaikka juoksu, joka kuluttaa kaloreita vain treenin aikana. HIIT on alkuun ihan p*****stä mutta parin kerran jälkeen huomaa että tämähän on jo paljon helpompaa. Variaatioita on loputtomasti joten ei voi kyllästyäkään. Voi tehdä kehonpainolla tai vaikka millä välineillä, vain taivas on rajana. Tsemppiä! 

Nyt kyllä eriävä mielipide. Juoksemalla vetoja saan sykkeen nousemaan reippaasti yli 200 ja se tietojeni mukaan kuluttaa kaloreita vielä juoksun jälkeenkin. 

Kaloreita kuluu mutta rasva ei pala kortisolista johtuen. Mistä luulet kehon ottavat kalorit silloin, kun se ei ota niitä rasvavarannoista?

Väitätkö siis että kaikki pudottamani 20 kg on jtk muuta kuin rasvaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei normaali kävely auttanut yhtään. Kun aloin kävellä todella reipasta tahtia ja noin 12 000 askelta tai yli päivässä niin sitten alkoi tapahtua.

Minä aloitin joulukuussa työn, jossa tulee 12 000 askelta päivässä. Ei mitään vaikutusta painoon, väsyttää jatkuvasti vaan.

Eli liikunta huononsi elämänlaatua.

N 36 ja bmi 37

Taitaa olla ne kilot, jotka väsyttää. Aikamoinen BMI

Vierailija
144/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehkää hyvät ihmiset HIIT-treeniä. Vartti joka toinen päivä voi riittää, koska tehostaa kalorinkulutusta myös levossa. Paljon tehokkaampaa kuin vaikka juoksu, joka kuluttaa kaloreita vain treenin aikana. HIIT on alkuun ihan p*****stä mutta parin kerran jälkeen huomaa että tämähän on jo paljon helpompaa. Variaatioita on loputtomasti joten ei voi kyllästyäkään. Voi tehdä kehonpainolla tai vaikka millä välineillä, vain taivas on rajana. Tsemppiä! 

Nyt kyllä eriävä mielipide. Juoksemalla vetoja saan sykkeen nousemaan reippaasti yli 200 ja se tietojeni mukaan kuluttaa kaloreita vielä juoksun jälkeenkin. 

Kaloreita kuluu mutta rasva ei pala kortisolista johtuen. Mistä luulet kehon ottavat kalorit silloin, kun se ei ota niitä rasvavarannoista?

Minä en tiedä pudotuksistasi ja kuinka suuri osa siitä on tullut nesteistä ja lihaksista. Mutta itsestäni tiedän sen, että olen pudottanut 35 kiloa rasvaa samalla kuin lihakseni ovat kasvaneet.

Vierailija
145/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas väitän sitä, että syöt liikaa. Itse olen viimeiset viisi vuotta yrittänyt tiputtaa kymmenisen kiloa.

Kokeilin kaikkea: lautasmallia, liikuntaa, pätkäpaastoa, höttöhiilareiden poistoa, kaloreiden laskemista 1500 kalori pv - siis eri aikaan - mikään ei auttanut. Paino tippui aina alkuun 2-3 kiloa, ja sitten jumahti ja tippui korkeintaa 100 gr viikossa.

Tammikuussa aloitin kaloreiden laskemisen uudestaan. Nyt syön 1200-1400 kaloria riippuen, kuinka nälkä on. Nyt paino tippuu. Se tippui taas alkuun 2-3 kiloa, sitten kuukauden ajan elimistö ihmetteli ja takelteli, mutta sitten laihtuminen käynnistyi uudestaa.

Minä siis aiemmin söin vain liikaa. En kuluta sitä 2000 kaloria päivässä, mitä laskurit näyttävät tämän pituiselle, 176 cm. Olen 53 v ja vaihdevuosissa, ja ilmiselvästi tämä vaikuttaa, vaikka toiset väittävät muuta.

Ja siksi minä lasken kaloreita, koska ilmiselvästi en osaa arvioida millään muulla tavalla, mikä on ¨ oikea määrä ruokaa. Jos en laske, niin syön liian paljon.

Cool. En ole kertaakaan laskenut kaloreita ja olen laihtunut 35 kiloa viime vuoden heinäkuusta. 170 cm ja 40 v nainen.

Runsaasti ylipainoisten painonpudotus on ihan erilaista kuin normaalipainon sisällä tai lievästä ylipainosta tapahtuva.

Tuo sinun kommenttisi on sama kuon hengenvaarallisesti lihava -ohjelman tyyppi tulisi kuittailemaan, kun hän tiputti 64 kg kahdessa kuukaudessa - miksi sinä tiputin vain noin vähän?

Vierailija
146/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä syön päivässä esim. näin:

Aamu: 4dl kuppi kahvia kauramaidolla ja 100g maustamatonta jugurttia + 50g marjoja

Päivä: 120g paistettua broilerin jauhelihaa, kasviksia reippaasti, 50g raejuustoa

Välipala: rivi tai pari suklaata tms. makea herkku ja 4dl kahvia kauramaidolla

Ilta: Pari paahtoleipää pelkällä oivariinilla ja samanlainen jugurtti-marja-setti kun aamulla+ vihreää teetä ilman sokeria

kalorit n. 1400-1600kcal

Juomana vesi, ei napostelua. Ja siis tämä YHDEN päivän esimerkki.

N31v, 170cm/60kg,

Ei hyvää päivää! Mulla on ikää 20 vuotta enemmän ja 162/48. Ja syöminen on masennuksen takia juuri kuvailemaasi luokkaa, tosin kasviksia menee ehkä vähempi ja syön perunaa. Leivälle laitan juustoa ja kahviin punaista maitoa ja sokeria. Lääkärit on huolissaan syömisestä kun ei enempi ruoka maistu ja paino tippuu. Kaikella kunnioituksella mutta ei tämä voi olla näin?

Vierailija
147/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos keskustelijoille. Proteiininsaantini on liian alhaisella tasolla eli sitä pitää lisätä ruokavalioon reippaasti. Kourallinen pähkinöitä vähenee 5-6:een ja lisään ruokavalioon kalaa, papuja, raejuustoa ja rahkaa. Tuo juustovoileipä, joskus kaksi, jää yhteen ja siihen proteiinilisä.

- ap

Vierailija
148/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei normaali kävely auttanut yhtään. Kun aloin kävellä todella reipasta tahtia ja noin 12 000 askelta tai yli päivässä niin sitten alkoi tapahtua.

Minä aloitin joulukuussa työn, jossa tulee 12 000 askelta päivässä. Ei mitään vaikutusta painoon, väsyttää jatkuvasti vaan.

Eli liikunta huononsi elämänlaatua.

N 36 ja bmi 37

Taitaa olla ne kilot, jotka väsyttää. Aikamoinen BMI

Ennen istumatyö ja olo loistava.

Nyt viimeiset 3kk ihan loppu työpäivän jälkeen.

Se bmi 37

Vierailija
149/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö liian vähän niin keho menee säästöliekille. Tällöin kroppa tuumaa että se saa liian vähän energiaa ja ravinteita ja alkaa sen takia varastoimaan rasvana kaiken mahdollisen minkä se saa vain irti. Tästä syystä ihmiset lihovat eivätkä onnistu laihduttamaan jos yrittävät laihduttaa paastoamalla ja vähentämällä ruoan määrää.

Väärin. Paasto ei vähennä aineenvaihduntaa ja lihava ihminen voi paastota vaikka vuoden putkeen ilman merkittävää aineenvaihdunnan vähenemistä. Se on jatkuva pieni kalorivaje, joka vähentää aineenvaihduntaa.

Satutäti ei todellakaan tiedä. :D

Vierailija
150/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. eilinen päiväni, hyvin tyypillinen päiväni:

Aamu:

Kaurapuuroa lautasellinen, siihen kipattu kahvikupillinen jäisiä pensasmustikoita.

Maitokahvi

Lounas:

Pienehkö annos kotiruokaa

Runsas vihanneslisä, mm. paprikaa, tomaattia, porkkanaa, lanttua...

Iltapäivä:

Kourallinen pähkinöitä

Omena tai mandariini

Ilta:

Juustovoileipä, jos hirveä nälkä, niin kaksi

Napostelua tv:n ääressä: juureksia

- ap

SIis,syöt liian vähän! Illallakin tarvitsee proteiinia yöksi,missäs se on,lanttupala ei pidä nälkää yön yli. Kohta alat heräämään aamuyöstä koska on nälkä!

Eli ap:n kannattaa nyt heti alkaa vetää kunnon 200g pihvi ja proteiinipirtelö noiden lanttujen sijasta niin kilot alkaa karista. Ja jos ei vieläkään laihdu niin vielä pari purkkia rahkaa siihen päälle.

Onneksi ollaan edistytty niistä hulluista kaalikeitto-laihdutusohjeista. Nykyään ollaan järkevämpiä.

Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. Kuka idiootti vetää enää 2020-luvulla purkkirahkaa?

Vierailija
151/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamu:

Kaurapuuroa lautasellinen, siihen kipattu kahvikupillinen jäisiä pensasmustikoita.

Maitokahvi

Lounas:

Iltapäivä:

Kourallinen pähkinöitä

Omena tai mandariini

Ilta:

- ap

Aloita vaikka sillä, että lopetat tuon napostelun.

Iltajuureksiin tämä siis kaatuikin. Eikun....

Kyllä iltajuureksillakin saa insuliinitasoa pidettyä tapissa jatkuvasti.

Aivan, se napostelu oli se juttu, ei juurekset eikä kalorit.

Vierailija
152/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas väitän sitä, että syöt liikaa. Itse olen viimeiset viisi vuotta yrittänyt tiputtaa kymmenisen kiloa.

Kokeilin kaikkea: lautasmallia, liikuntaa, pätkäpaastoa, höttöhiilareiden poistoa, kaloreiden laskemista 1500 kalori pv - siis eri aikaan - mikään ei auttanut. Paino tippui aina alkuun 2-3 kiloa, ja sitten jumahti ja tippui korkeintaa 100 gr viikossa.

Tammikuussa aloitin kaloreiden laskemisen uudestaan. Nyt syön 1200-1400 kaloria riippuen, kuinka nälkä on. Nyt paino tippuu. Se tippui taas alkuun 2-3 kiloa, sitten kuukauden ajan elimistö ihmetteli ja takelteli, mutta sitten laihtuminen käynnistyi uudestaa.

Minä siis aiemmin söin vain liikaa. En kuluta sitä 2000 kaloria päivässä, mitä laskurit näyttävät tämän pituiselle, 176 cm. Olen 53 v ja vaihdevuosissa, ja ilmiselvästi tämä vaikuttaa, vaikka toiset väittävät muuta.

Ja siksi minä lasken kaloreita, koska ilmiselvästi en osaa arvioida millään muulla tavalla, mikä on ¨ oikea määrä ruokaa. Jos en laske, niin syön liian paljon.

Cool. En ole kertaakaan laskenut kaloreita ja olen laihtunut 35 kiloa viime vuoden heinäkuusta. 170 cm ja 40 v nainen.

Runsaasti ylipainoisten painonpudotus on ihan erilaista kuin normaalipainon sisällä tai lievästä ylipainosta tapahtuva.

Tuo sinun kommenttisi on sama kuon hengenvaarallisesti lihava -ohjelman tyyppi tulisi kuittailemaan, kun hän tiputti 64 kg kahdessa kuukaudessa - miksi sinä tiputin vain noin vähän?

Joo, paitsi että en ollut missään hengenvaarallisesti lihava mitoissa koskaan.

Vierailija
153/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävit varmaan kehonkoostumusmittauksessa muutaman kerran? Siellä varmaan kerrottiin tuon 20 kilon olevan puhdasta rasvaa, eikö vaan? Ai ei. No sitten et ole laihtunut 20 kilon edestä pelkkää rasvaa.

-eri

Vierailija
154/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä laihdutuskeskustelut ovat aina ihan käsittämättömiä. Miten tästä asiasta voikin saada näin paljon erilaisia mielipiteitä?

Vierailija
155/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä syön päivässä esim. näin:

Aamu: 4dl kuppi kahvia kauramaidolla ja 100g maustamatonta jugurttia + 50g marjoja

Päivä: 120g paistettua broilerin jauhelihaa, kasviksia reippaasti, 50g raejuustoa

Välipala: rivi tai pari suklaata tms. makea herkku ja 4dl kahvia kauramaidolla

Ilta: Pari paahtoleipää pelkällä oivariinilla ja samanlainen jugurtti-marja-setti kun aamulla+ vihreää teetä ilman sokeria

kalorit n. 1400-1600kcal

Juomana vesi, ei napostelua. Ja siis tämä YHDEN päivän esimerkki.

N31v, 170cm/60kg,

Ei hyvää päivää! Mulla on ikää 20 vuotta enemmän ja 162/48. Ja syöminen on masennuksen takia juuri kuvailemaasi luokkaa, tosin kasviksia menee ehkä vähempi ja syön perunaa. Leivälle laitan juustoa ja kahviin punaista maitoa ja sokeria. Lääkärit on huolissaan syömisestä kun ei enempi ruoka maistu ja paino tippuu. Kaikella kunnioituksella mutta ei tämä voi olla näin?

Minäkin syön leipää, juustoa ja juon punaista maitoa ja laihdun. Voita käytän ainakin kolmennesosan paketista joka päivä.

Vierailija
156/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamu:

Maitokahvi

Lounas:

Iltapäivä:

Kourallinen pähkinöitä

Omena tai mandariini

Ilta:

- ap

SIis,syöt liian vähän! Illallakin tarvitsee proteiinia yöksi,missäs se on,lanttupala ei pidä nälkää yön yli. Kohta alat heräämään aamuyöstä koska on nälkä!

Eli ap:n kannattaa nyt heti alkaa vetää kunnon 200g pihvi ja proteiinipirtelö noiden lanttujen sijasta niin kilot alkaa karista. Ja jos ei vieläkään laihdu niin vielä pari purkkia rahkaa siihen päälle.

Onneksi ollaan edistytty niistä hulluista kaalikeitto-laihdutusohjeista. Nykyään ollaan järkevämpiä.

Tämä nyt on ihan täyttä paskaa. Kuka idiootti vetää enää 2020-luvulla purkkirahkaa?

Sarkasmi taitaa olla vieras käsite?

Ap nyt päätyikin siihen että hän ei laihdu koska ei syö riittävästi ja hän alkaa syödä enemmän.

Vierailija
157/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos keskustelijoille. Proteiininsaantini on liian alhaisella tasolla eli sitä pitää lisätä ruokavalioon reippaasti. Kourallinen pähkinöitä vähenee 5-6:een ja lisään ruokavalioon kalaa, papuja, raejuustoa ja rahkaa. Tuo juustovoileipä, joskus kaksi, jää yhteen ja siihen proteiinilisä.

- ap

Eli et ole sisäistänyt ohjeista mitään muuta kuin mitä haluat kuulla. Proteiini ei ole ongelmasi. Jakuva syöminen ja insuliinitason pitäminen tapissa on ongelmasi.

Vierailija
158/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satutäti ei todellakaan tiedä. :D

Tuo on tunnettu tapaus ja tämä on näytetty toteen useissa tutkimuksissa. Mutta jatka vain kalorirajoituskärvistelyä, se vaikuttaa toimivaan niin hyvin kaikilla.

Vierailija
159/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamu:

Maitokahvi

Lounas:

Iltapäivä:

Kourallinen pähkinöitä

Omena tai mandariini

Ilta:

- ap

Varmaan sama läski, joka kuvittelee proteiinipirtelöiden laihduttavan.

Vierailija
160/393 |
09.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä laihdutuskeskustelut ovat aina ihan käsittämättömiä. Miten tästä asiasta voikin saada näin paljon erilaisia mielipiteitä?

Varmaan siten, että ihmiset kuvittelevat tieteellisesti todistettujen faktojen olevan  mielipiteistä riippuvaisia ja sitten jakavat omaa mutuaan ymmärtämättä edes asioiden perusteita.