Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1214)

Vierailija
1161/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaikesta ja vahingon ilon oikein tuntee.

Vierailija
1162/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälin saa ilman kateus pitää ansaita.🤢

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on oltu ja ollaan edelleen kateellisia esim näistä asioista:
-työttömyydestä, koska olen rohkeasti ja kovapäisesti irtautunut oravanpyörästä (en silti nosta mitään sos-tukia, elätän itse itseni luonnonvaroilla)
-ajasta, vapaasta omasta ajasta
-hyvästä fyysisestä kunnosta (joka tulee pakosta kun joutuu pakosta liikkumaan kävelten-fillarilla kaikki siirtymiset jne)
-erinlaisuudesta, siitä että en ole ns perusjamppa
-rauhallisuudestani
-empatiastani ja sympaattisuudestani
-vela valinnastani
-velattomuudesta. talouden hallinnasta.
-perunapellosta
-vaatimattomuudesta, ns matalan profiilin pitämisestä, eli eleet, oleminen, puhuminen jne
jne jne absurdeista asioista

Juopollakin ois helpompaa.....

Täysin absurdia, mutta minulle ihan arkea.

Terveisin, jotakuin köyhä, mutta suht onnellinen Hoitsu mies 40+

Vierailija
1164/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tosiaan haluaisin kovasti sen kuudennen aistin, jolla tunnistaa kateuden, niin osaisin sitä varoa!

Vierailija
1165/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta asunnosta, jossa yksin elän ja yksin asioista päätän. "Kelpaa sinun siellä olla, kun ei tarvitse muita huomioida". 

Mielessäni pyörinyt, että todellako ihmiset voivat noin huonosti nykyään parisuhteissaan. Eihän rakkauden pitäisi mihinkään pakkoon perustua. Jokaisella on oikeus lähteä ja hankkia se oma asunto. 

Vierailija
1166/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että olen älykkäämpi kuin keskivertoihmiset. 

Vierailija
1167/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on turhaa ja hölmön ihmisen hommaa, koska asioihin voi itse vaikuttaa.

Vierailija
1168/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on myötäilon vastakohta ja katkeroittaa lopulta ihmisen. Ei kannata kadehtia, vaan olla tyytyväinen siihen mitä itsellä on.

Vierailija
1169/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateus on myötäilon vastakohta ja katkeroittaa lopulta ihmisen. Ei kannata kadehtia, vaan olla tyytyväinen siihen mitä itsellä on.

Jos ei ole, tulee asioihin pyrkiä vaikuttamaan kateuden sijaan. Joku on saattanut tehdä nuoresta iästä perse ruvella töitä saadakseen sen mitä hänellä elämässään nyt on. Joku kateellinen ehkä laittanut rahansa muuhun ja nauttinut elämästään tuhlaillen ja tehnyt töitä minimi määrän tai ollut työtön.

Vierailija
1170/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi olisi varmaan listata, mistä mulle ei oltaisi oltu kateellisia. Jokainen ihminen kun on erilainen ja haluaa erilaisia asioita, eli näin ollen on myös kateellinen eri asioista. 

Vierailija
1171/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairauslomani loppusuoralla alkanut tulla ihme kysymyksiä. Vastaillut ympäripyöreitä. Eikä ole kristallipalloa, sen toisen puolen vastaavan nivelen suhteen. Kyllä toisinaan ihmettelen. Etteivätkö tajua että menetin yhden ison nivelen, ja tilalla on neljä mekaanista osaa.

Päällehän jo näyttää, että kävelen.

Vierailija
1172/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ruumiinrakenne ärsyttää monia. Jotkut ovat jopa leimanneet ylimieliseksi ainoastaan tämän perusteella. Enkä ole. Hyväksyn kaikki kehot. Oma kumppanikin on hiukan ylipainoinen, mutta mielestäni maailman kaunein ihminen. 

Vierailija
1173/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan huomannut, että joku olisi ollut mulle kateellinen.

Mulla ihan sama. Mulla on niin surkea elämä, ettei irtoa mitään kadehdittavaa. Kerran tosin joku luuli, että mulla olisi laaja ystäväpiiri mutta totuus on että olen todella yksinäinen eikä mulla ole yhtään ystävää. Eli jos joku olisi jostain kateellinen niin todennäköisimmin erehtyisi.

Kaikki eivät vain tunnista kohtaamaansa kateutta, joka ilmenee erilasina kuittailuina, ilkeilyinä ja vähättelynä haluna yrittää painaa kateuden kohdetta alaspäin. Tyhmimmät kateelliset ihmiset alkavat nauraa, kun esimerkiksi kerrot opiskelleesi jotain tiettyä ainetta yliopistossa.

Vierailija
1174/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole, tulee asioihin pyrkiä vaikuttamaan kateuden sijaan. Joku on saattanut tehdä nuoresta iästä perse ruvella töitä saadakseen sen mitä hänellä elämässään nyt on. Joku kateellinen ehkä laittanut rahansa muuhun ja nauttinut elämästään tuhlaillen ja tehnyt töitä minimi määrän tai ollut työtön.

Harva ihminen syntyy kultalusikka suussa ja saa kaiken ilmasiksi tai valmiiksi tarjottimella. Monet tekevät töitå ja elää säästelijäästi sen eteen mitä heillä on. Sellaisesta on turha olla kateellinen, koska aina voi nostaa oman perseen penkistä ja yrittää ainakin vaikuttaa omiin asioihinsa.

Vierailija
1175/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanssitaitoa ym. Voi aina opetella. 

Vierailija
1176/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin 20 kg ja samaan aikaan lopetin myös kymmeniä vuosia kestäneen tupakoinnin. Jotkut tutut ovat olleet lähes raivon partaalla, kun pudottamani kilot eivät ole tulleet vielä 5 vuoden päästäkään takaisin enkä sitä tupakkaa ole myöskään enää ollenkaan poltellut.  

Vierailija
1177/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pudotin 20 kg ja samaan aikaan lopetin myös kymmeniä vuosia kestäneen tupakoinnin. Jotkut tutut ovat olleet lähes raivon partaalla, kun pudottamani kilot eivät ole tulleet vielä 5 vuoden päästäkään takaisin enkä sitä tupakkaa ole myöskään enää ollenkaan poltellut.  

Onnea sulle! Ihan mahtavaa, kyllä nyt kelpaa olla :) Itekin pelkäsin että kilot tulevat lopettamisen myötä, mutta eivät tulleetkaan. 

Vierailija
1178/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Hyvä työpaikka, vaikka sielläkin on toki ne omat huonot juttunsa. 

- Asunto, sijainti lähinnä aiheuttaa kateutta. 

Koomisin kaikista on kuitenkin varustuksen koko. 😅 Tästä on palautetta tullut kännissä muutamaan otteeseen. 

Havainto tehty saunailloissa. Juhlakunnossa ei käsittääkseni kauhean paljon keskivertoa kookkaampi. 

Vierailija
1179/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kaupungin vuokratalossa, eli vuokra on alhaisempi kuin tässä kaupungissa yleensä.

Tätä on kadehdittu.

Kadehtija itse ei ikimaailmassa muuttaisi tällaiseen lähiöön vuokrataloon. Mutta kadehtia pitää.

Kadehtiminen on helppoa.

Vuodesta toiseen tivasi vuokran määrää minulta, koska häntä harmitti tämä asia.

Aivan kuin tämä asunto olisi tullut ilman sinnikästä hakemista ja ponnisteluja.

Vierailija
1180/1214 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodista ja kun laihduin.