Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

Vierailija
901/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaudesta , naiset !!!

Vierailija
902/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MinjaMinjainen kirjoitti:

Sekin on narsismin merkki, jos ihminen luulee, että hänelle ollaan kateellisia. Olisiko perusluonteessa jotain luontaantyöntävää. 

Kyllä. Tämä on myös psykologien kanta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäöstä, siitä että pojat pitivät minusta, parisuhteestani, siitä kun ostimme mieheni kanssa talon, Musikaalisuudestani, ja luonteenpiirteistäni. Samat ihmiset jotka ovat minulle tulleesta hyvästä kateellisia, ovat myös olleet salaa(tai ei niin salaa) tyytyväisiä kun minua on kohdannut epäonni.

Nämä ovat niin myrkyllisiä ihmisiä, että mihin sitä vihamiehiä tarviikaan. 

Sitten on myös pari entistä ystävää jotka ovat yrittäneet tehdä minut, ja monet muutkin varmasti, kateelliseksi. Sellaista lesoilemista jota ei tahdo jaksaa. 

Yksikään näistä ei ole enää lähipiirissäni. Ystäviin pitää voida luottaa.

Vierailija
904/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa käymään Joesuussa, täällä on Suomen kateellisimmat ihmiset.

Vierailija
905/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä huomaan ystävättäreni äänensävymuutoksesta ja siitä miten nappaa sanoa takaisin kun on jostain taas kateellinen minulle. Näitä sattuu tuon tustakin.

Ihan absurdein oli ehkä hänen kanssaan tilanne kun kerroin ostaneeni uuden silitysraudan, sadattelin itseäni kun sit unohdin koiranulkoilutuslenkin ajaksi sen heti päälle. Siinä oli onneks sellanen toiminto että jos sitä ei liikuta johonki aikaan ni menee ns holdiin ja jäähtyy haaleaksi.

Ystävättäreni kasvoista näkyi ärtymys ja hymähti vähän oudolla äänensävyllä "ai, sullajan on hieno rauta, meillä kai on semmonen ihan vaan tavallinen vanha perusrauta. Sulla ku on ilmeisesti tuota rahaa ni voi osattaa uusinta teknologiaa" hän käänsi oikein päänsä pois kun niin joku häntä ärsytti.

..... minä olin ihan suu auki että mitä ihmettä. Entisestä raudastani oli johto niin rispaantunu että oli jo hengenvaarallinen ja pakko oli ostaa uusi ja kaikissa uusissa on varmaan jo tuo toiminto. Sitäpaitsi se makso varmaan joku 69 euroo.

Miten joku voi kokea kateellisuutta siitä että kaveri ostaa uuden silitysraudan. Vai oliko kyse sittenkin siitä että minulla on jotin jota hänellä ei ja toin sen julki. En tiedä.

En sitten viitsinyt jatkaa juttua kysyäkseni mikä häntä kiukutti tässä jutussa noin, aloin vaan vaivaantuneena puolustautua ja vähätellä sanomalla että eihän se mikään kallis ja hieno oo, ihan tavallinen van ja hetken vaivaannuttavan hiljaisuuden jälkeen jatkoin puhumista jostain muusta asiasta.

Varmaan joku pitkään jatkunut penninvenytys katkaisi kamelin selän.

Vierailija
906/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä, siitä että pojat pitivät minusta, parisuhteestani, siitä kun ostimme mieheni kanssa talon, Musikaalisuudestani, ja luonteenpiirteistäni. Samat ihmiset jotka ovat minulle tulleesta hyvästä kateellisia, ovat myös olleet salaa(tai ei niin salaa) tyytyväisiä kun minua on kohdannut epäonni.

Nämä ovat niin myrkyllisiä ihmisiä, että mihin sitä vihamiehiä tarviikaan. 

Sitten on myös pari entistä ystävää jotka ovat yrittäneet tehdä minut, ja monet muutkin varmasti, kateelliseksi. Sellaista lesoilemista jota ei tahdo jaksaa. 

Yksikään näistä ei ole enää lähipiirissäni. Ystäviin pitää voida luottaa.

Ei ne sulle kateellisia ole sun epäonnesta vaan tuntevat tyytyväisyyden tunnetta. Katkerat ihmiset ovat tällaisia.

Vierailija
907/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa käymään Joesuussa, täällä on Suomen kateellisimmat ihmiset.

Sikäläinen Isoäitini oli maailman kateellisin ihminen, vaikka väitti juuri päinvastoin.

Vierailija
908/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuulemma "haralla on aina rahaa...",perseaukiset aikamiespojat ostarilla/kapakassa et sulla on dokaamatonta rahaa...no niin on kun en turvaudu äidin täyttämään jääkaappiin ja dokaa viimeiseen penniin,jos dokaan kaiken niin itse myös kärsin/menen vaikka varkaisiin jos monta pvää....Mutta aikamiespojat odottavat että vielä juottaisin,ja supisevat takana käärmeissään..pojut 💪💥

Vierailija
909/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuudesta, opintomenestyksestä, vapaudesta (kun olen lapseton vela).

Vierailija
910/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taatusti mistään asiasta olla kateellisia. Jos nyt kaukaa haetaan, niin ehkä se, että olen syntynyt Suomessa.

Vierailija
911/1120 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta, saan kuulemma kaiken vain siksi, että olen nainen.

Hoikkuudesta ja kauneudesta, kuulemma ulkonäölläni saan kaiken ilman työtä.

Mielestäni en kyllä ole saanut kaikkea ja pidän huolta ruokavaliostani, liikunnasta ja hyvinvoinnista.

En ole rikas, mutta voin hyvin.

Vierailija
912/1120 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat kateellisia aina ja kaikille. Kaikki on heiltä pois.

Vierailija
913/1120 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ja isovanhempien varallisuudesta, olen ainoa lapsi joten tulen perimään sekä vanhemmat ja isovanhemmat, ennakkoperintönä jo saanut kesämökin ja rahtat uuteen autoon, omistusasnto minulla on velaton toki sekin iso/vanhempien avulla maksettu. Järin kaunis en ole mutta on muita avvuja mikä aiheuttanut kateutta.

Vierailija
914/1120 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestymisestä työtehtävissä. Sain merkittävää tulosta aikaa ja tietysti huomiota. Asemassa ylempänä olisi halunnut samaa menestystä, mutta ei onnistunut. Tilanne ajautui siihen, että hän asemaansa hyväksi käyttäen omi työni itselleen ja aika rumin keinoin työnsi minut

ulos. Koetin taistella oikeuksieni puolesta, mutta jäin yksin. Puhdasta kateutta se hänen puoleltaan oli.

Vierailija
915/1120 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ns. kaveri sai melkein sairauskohtauksen kun hän istui parvekkeella, upeaan merenrantakodin ylimmässä kerroksessa ja kuuli, että kohta omistan tuon kyseisen neljän huoneen huoneiston. Tätini oli antanut sen minulle perintönä, samoin kun Saimaanrannalla kauniin niemenkärjen ja maita sen ympärillä. Mukava kaveruussuhde oli kestänyt vuosia, mutta nyt se loppui kuin seinään. 

Vierailija
916/1120 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelusta.

Vierailija
917/1120 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehkeen koosta on kai kaikki jotka on nähny. Entisenä kilpa uimarina 12 vuotiaana oli jo 2-3 kertanen muihin verrattuna uimahallin saunassa. Kaverit ja työporukat kuittailee aina sauna illoissa. Baareissakin yks sun toinen huutelee pitkin kyliä ja naiset haluu ihan uteliaisuuttaan panna. Lauloin karaokessa popedan 20 senttiä niin tutut mimmit huuteli että on kyl paljon enemmän ja taas yks utelias eksy petiseuraks

Vierailija
918/1120 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on käytöksestä huomannut, että joku on kateellinen -  ja ilmeestä. Mutta en ole kiinnittänyt niihin paljoa huomiota.[/quot    e]                                                                                                                                                                         kun houmaan jonkun tollon olevan kateellinen niin heitän lisää löylyä kukaalle, alan kehuu ...

Vierailija
919/1120 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaisista taidoista ja kokemuksista ollaan kateellisia oltu itselle. Jopa vaikeista kokemuksista ollaan oltu kateellisia. Suomessahan tunnetusti jostain syystä kilpaillaan siinä, kellä on enempi vaikeuksia tai sairauksia ollut kärsittävänään. Ainakin mm. naisten kesken s ellaista esiintyy. Jotkut on varsinaisia maantiejyriä luonteeltaan, kun kertoo heille jostain asiasta. Toisen pitää laittaa heti paremmaksi. Tai pahemmaksi.

Ehkä siinä taustalla on jokin pelko tai itsensä suojelu jos pitää laittaa aina paremmaksi.

Vierailija
920/1120 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi