Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

Vierailija
941/1120 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koruista, aidoista sellaista ja näyttävistä.  Huomannut että hyvätkin ystävät näistä kateellisia, vaikka aivan hyvin voisivat itsekin kateuden sijasta ostaa itselleen.  Mutta nainen on naiselle susi, kivempaa olla katellinen ja puhua selän takana pahansuovasti, kuin nauttia itse niistä, mistä on toiselle kateellinen.  Niin tyypillistä suomalaisuutta, tärkeintä ei ole mitä itsellä on, kunhan toisella ei ainakaan ole mitään.

Minä nautin omasta elämästä omalla tavalla, ja kateelliset saa ruikuttaa keskenään tai itsekseen, jokin säihkyvä kultainen rannekoru olisi nyt harmaaseen syksyyn ihana piristys https://gemtrade.fi.

Vierailija
942/1120 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kolme on mielestäni oudoimmat kateuden aiheet:

-hyvä työpaikka ja palkka. Joo okei, tienaan hieman yli mediaanin, mutta sitä varten olen opiskellut tohtoriksi ja työviikkokaan ei kyllä rajaudu ihan 40 tuntiin, kuten monella muulla. Ja ylityökorvaukset, mitä ne on? Kannan myös työpuhelinta 24/7 mukana. Epäilen, että aika harva näistä sinällään ihan ok tuloisista tutuista olisi valmis venymään samalla tavalla.

-juoksen kuulemma tosi helpon ja kevyen näköisesti. Varmaan pitkillä raajoilla ja geeneillä on jossain määrin tekemistä tämän kanssa, mutta olen myös harrastanut juoksemista yli kymmenen vuotta, lähden sinne lenkille satoi tai paistoi. Olen myös käynyt juoksuvalmennuksessa parantamassa tekniikkaa, joten en pidä ihan luontaisena "taitona" juosta helpon näköisesti

-iso okt kivalla paikalla. Niin, on siitä jonkin verran lainaakin, ei tämä ole mistään taikalampusta tullut. Toki oli kiva löytää ns. täydellinen kämppä ja voittaa tarjouskilpailu, mutta aika pitkään tätä varten sai säästää kaiken liikenevän ja siltikin pankilta joutui lainaamaan osan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1120 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama sama kuin aloittajalla; 

- koulu- ja opiskelumenestys

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

Kateuden huomaa siitä kun joku kitkerästi kommentoi näitä asioita. Minulta työkaveri kysyi hääsuunnitelmista, en ehtinyt vastata, kun toinen työkaveri kailotti huoneen toiselta puolelta "ja täällä vaan jotkut menee naimisiin kun jotkut haluais ees seurustella!" (Tämä tyyppi oli tilittänyt usein sitä kun haluaisi pois sinkkuudesta) ... no koko huonehan hiljeni aivan hämmentyneenä ja tämä yksi jatkoi minulle tilitystään. Minusta se on tökeröä, en ottanut itse esille asiaa, silti tilitetään päin naamaa. 

Vierailija
944/1120 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö.

Vierailija
945/1120 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"luullaahan jotta on lysti olla.".. vain periksi ei anneta. Tarmokkuus, ahkeruus ja muiden elämisistä välittämätön mieli.  Silti,.. riittää kateellista, uteliasta ja onnettoman oloista ihmistä..ympäristössä.

Onneksi on itsetunto kohillaan, ja  toivoa,.. parempaa elämää kateellisille!

Vierailija
946/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä jotka kokevat elämänsä olevan "rankempaa ja tai työläämpää" niin vertailevat kaikkea mahdollista ja se näkyy piikittelynä, ilkeilynä jne.

Vierailija
947/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuuheista ja tummista hiuksistani. Mitään muuta minussa ei kai olekaan jossa joku voisi olla minulle kateellinen, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
948/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on kaunis, komea tai karismaattinen niin eikö olisi parempi antaa hyvää palautetta hänelle eikä kadehtia.

Vierailija
949/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perimästäni 80-luvun talosta pienehkössä taajamassa. Ei lähelläkään muuttovoittoaluetta.

En ymmärrä.

Vierailija
950/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- matkoistani

-käyttänyt itse ansaitsemani rahat mihin lystännyt :)

Sitä ei osaa ajatellakaan,miten pienistä asioista ihmiset ovat kateellisia toisille,se on surullista,sillä mielestäni ihmisten pitäisi keskittyä elämässä iloon(ei vihaan) ja näkemään hyviä asioita myös siinä omassa elämässä(ja niitähän on kaikilla) ja ymmärtää,että vain itsellä on ne avaimet omaan onnellisuuteen,kukaan toinen ei voi tehdä sinua yksin onnelliseksi

Vierailija
951/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on oltu kateellisia siitä, kun sain ylennyksen työpaikalla.

Ei työporukka ollut, koska oli tuntenut minut vuosikausia, ja tunsi minut sekä työntekijänä, työtoverina, että osin persoonanakin.

Opiskelin työssä ollessa, omalla ajallani, lisää alaltani.

Suoritin myös johtaja eli esimies opinnot.

Mutta kun mainitsi sukulsisille että, olen saanut työpaikallani ylennyksen, niin suhtautuminen oli hiljaisuus, nyrpeys, ja vähättely.

Joku jopa lohkaisi, että varmaan olet nuollut työnantajasi persettä, vuosikausia.

Vain kaksi kolme onnittelua sain sukuni piiristä.

Harva huomaa sitä, että kun ylenee ja saa vähän parempaa palkkaa, myös vastuu kasvaa ja työt sen myötä lisääntyy.

Sitäpaitsi tuosta ns. ylenemisestä ei edes päättänyt työnantaja itse.

Lausunnot tulivat lähiesimiehiltä, jotka tunsivat minut tasan tarkkaan.

Samoin kuin lähiesimiä korkimmeilta johtajilta.

Työnantaja haastatteli minua ja tukeutui päätöksissään niihin lausuntoihin, mitä oli muilta saanut.

Ja tottahan oli merkitystä silläkin, että olin suorittanut työssäolo aikana yliopistossa lisätutkinnon, alalta jolla toimin.

Että kaikkea ne ihmiset kadehtiikin, kute sitä, että omalla sinnikkäällä ja hyvällä työllä, pääsee eteenpäin työelämässä.

Vierailija
952/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että olen tyytyväinen elämääni ja perusonnellinen, vaikka ei ole puolisoa, statusta eikä rahaa, enkä ole enää nuori enkä kauniskaan.

Vierailija
953/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähisukulainen sanoi olevansa minulle kateellinen.

On tiuskinut ja kiukutellut ( sisarus) minulle vuosikymmenen.

Tai ei varsinaisesti minulle ole kateellinen ,minä olen juuri jäänyt eläkkeelle, eläkkeeni on pienin mahdollinen, kun työvuosia oli niin vähän.

Vaan minun lapsieni takia ! Voi taivaan vallat !

Siis siksi kun minun kaikki lapseni opiskelivat ja saivat kohtuulliset työpaikat. Ei mitään ökypalkkoja, mut kohtalaisen hyvin tienaavat.

Ja kaikki kukkuraksi ( 🙈) , hän on kateellinen kun minun lapsieni puolisot ovat varakkaita ! Tai hyvin toimeen tulevia, ei rikkaita edes.

Kun hänen yksi lapsensa on työkyvyttömyyseläkkeellä.

Ja kun minun yksikään lapsi ei ole !

Hänen muut lapsensa ovat hyvissä työpaikoissa.

Mitä tulee muuhun omaisuuteen ja rikkaiteen, niin HÄNELLÄ ON maita ja mantuja ja metsiä, kesämökki, sekä toinen valtavan iso vapaa-ajan asunto, kerrostalo asunto , sijoitus osakkeita ja ties mitä...

Mutta , se että hän "häviää" minulle lasten menestyksessä !

Kun hänen yksi lapsensa ei ole työelämässä.

Tästä syystä:

- minulle ei lähetetä synttäri-eikä joulukortteja

- lähetetään ilkeyksiä sähköpostitse

- kettuilu viestejä jne....

Kunnes minulle riitti.

Vaihdoin sähköposti osoitteeni.

Tein eston hänen puheluihin ja viesteihinsä.

Ikävä juttu. En voinut tälle mitään.

Minun syy ei ole lapsieni menesu tai epäonni.

Vierailija
954/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeestäni!

Mitään vaikeaa masennustahan minulla ei ole; eläke on huijattu. 🙄

Siskonmies lakkasi puhumasta minulle kokonaan, ensin piikiteltyään, että toiset ne tekee töitä, että sun ei tarvi.

Siis oikeasti: minulla on pitkä koulutus halutulle alalle, jossa ansaitsisin viisinkertaisesti tuon eläkkeen. Oli unelma-ammattini. 💔

Vierailija
955/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäkö.

No jaa enpä usko.

Kukaan ihminen ei tee edes yhtään mitään pelkällä kauniilla tai komealla ulkonäollä.

Toki niillä voi saada misseyden ja muun vastaavan, mutta sehän on väliaikaista.

Kyllä sillä on merkitystä, mitä ihmisen korvien välissä on.

Eli mihin se oma älykkyys ja osaaminen ja koulutus riittää jatkossa. Työelämässä.

Helpot rutiinihommat tehtaissa ja muualla hoitaa jo nyt automaatio.

Ja tulevaisuudessa yhä enemmän.

Tulevaisuuden työelämään tarvitaan älykkäitä, itseohjautuvia, innovatiivisia osaajia.

Ei enää niitä, joille esimies määrää että tänään teet tätä hommaa js valvoo selän takana, että varmaan työntekijä osaa työn oikein.

Näin siksi, ettei enää edes oteta töihin muita kuin oman alansa osaajia.

Niitä jokamiehen hanttihommia tehtaissa ja teolliduudessa ei jatkossa ole enää olemassakaan.

Vierailija
956/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkö, oma asunto pk-seudulla, taiteellinen lahjakkuus ja ylipäätään menestyminen.

Vierailija
957/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

KATEUS, on yksi seitsemästä kuolemansynnistä.

Ei siis mikään pikku haitta .

Vierailija
958/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkyvyttömyyseläkkeestäni!

Mitään vaikeaa masennustahan minulla ei ole; eläke on huijattu. 🙄

Siskonmies lakkasi puhumasta minulle kokonaan, ensin piikiteltyään, että toiset ne tekee töitä, että sun ei tarvi.

Siis oikeasti: minulla on pitkä koulutus halutulle alalle, jossa ansaitsisin viisinkertaisesti tuon eläkkeen. Oli unelma-ammattini. 💔

Se voipi olla joku päivä siskosimies vakavasti masentunut niin ei piikittele.

3 vuosikymmentä kokemusta masennuksesta, 2 vuoden terapian jälkeen näen nyt elämää välillä ilman masennustakin ja on erilainen tila kokonaan . Hyvää Joulua sinulle.

Vierailija
959/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että olen sairastanut vakavasti vuosien ajan, menettänyt välillä mielenterveyteni ja työkykyni, mutta jotenkuten selvinny ja mieskään ei ole jättänyt. Ihmiset on outoja.

Vierailija
960/1120 |
24.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakorvauksesta, jolla maksoin pakollisia laskujani. Työnkuvaani kuului ns lomittaa työnantajaa, että itse lomaili Thaimaassa ja milloin missäkin ulkomailla.

Yllättäen aloin googletella ja törmäsin ensimmäistä kertaa sanaan narsismi.

Jännä varmasti ajatuksen juoksu, että kaikki itselle vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi