Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?

Vierailija
09.03.2022 |

Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?

Minulla ainakin nämä:

- koulu- ja opiskelumenestys

- viulunsoittotaito

- tanssitaito

- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)

- hyvä työpaikka

- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa

Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.

Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...

Kommentit (1120)

Vierailija
81/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa nyt hyvät ihmiset tunnistamaan ihmisen tunnetilat..

Otetaan nyt yksi esimerkki, josta minulle( ja monelle täällä kirjoittaneelle) ollaan oltu ja ollaan ns.

"kateellisia" .

Naiset katsovat minua happamana päästä varpaisiin eivätkä juttele minulle ollenkaan,

koska olen ihan kaunis nainen.

Ei, se ei ole kateutta, vaan ko. henkilön

huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta.

Jos kohtaa pariskunnan, vaikka ihan sattumalta kauppareissulla voin melkein tuntea, kuinka naiset repivät miehensä kainaloonsa, ettei hän varmasti ole ulottuvillani.

Joo, en ole uhkaamassa kenenkään parisuhdetta, mutta huonon itsetunnon omaava ihminen pelkää menetystä, koska kokee olevansa riittämätön, ulkoisesti kauniimman naisen läsnä ollessa.

Joka on aivan turhaa ja surullista, mies on valinnut hänet puolisokseen. Se, että katsoo kaunista naista tai komeaa miestä ei tarkoita, että katsoja sillä sekunilla haluaa eron ja hyppää sänkyyn tms. ko. ihmisen kanssa.

Vierailija
82/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Oppiarvo (sisko)

- Kroppa (ylipainoinen tuttu)

- Parista tyttiksestä (työkaverit)

- Korkannut elämäni aikana neljä naista (yksi satunnaistuttu baarissa)

Viimeksi mainittua en ymmärrä. Ne ovat kaikki olleet tyttiksiä jotka ovat aloittaneet seurustelun minun kanssani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinnoista Yhdysvalloissa ja amerikkalaisesta aviomiehestä.  Asunnosta.  

Vierailija
84/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin paksuista, vahvoista ja pitkistä hiuksistani.

Siitä, että miehet kiinnostuvat minusta ollessani vain kohteliaan ystävällinen.

Vierailija
85/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Kun sain isopalkkaisen työn ulkomailta eksoottisesta maasta.

Aivan parasta, ettätässä oli 3 alapeukutusta eikä yhtään yläpeukutusta ennen kuin peukutin. Tarkoittaako tämä, että hänelle oltiin kateellisia täälläkin? Voi Suomi, Suomi…

Vierailija
86/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos on kiusattu niin kiusatut menestyvät, olen aina ollut hiljainen mutta tutkiskelen maailmaa.

Vierailija
87/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle aloituksesta tulee heti mieleen kuva naisesta, joka kaikkia korostaa omaa erinomaisuuttaan. Some täynnä hehkutuskuvia ja kasvotusten puhuu vain itsestään. Sellainen aiheuttaa ärsytystä, ei kateutta.

Tunnen tällaisen tyypin ja hän varmaan ajattelee, että kateuttani häntä välttelen, mutta todellisuudessa olen vaan tullut niin täyteen sen juttuja.

Mutta miksi ”olet tullut täyteen”? Sinua siis ärsyttää, että hän tekee jotain someprofiileissaan…Voisiko ajatella että suhtautuisit häneen niin, että on ihminen joka tykkää tehdä semmoista, vähän kuin joku tykkää kalastaa, ja se siitä? Miksei sinua ahdista että joku käyttää kaiken aikansa kalastamiseen? Sanoisin että jos ärsyttää toisen esilläolo, se johtuu siitä että haluaisi itse olla esillä tai ainakin ettei toinen vie valokeilaa? Eli kumpi onkaan se, jonka egoa voisi pohtia?

Vierailija
88/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muut huomanneet, että aika usein ne, joita kiusataan ja jotka sanovat että heitä kadehditaan, ovat itseasiassa sietämättömän omahyväisiä ja tympeitä ihmisiä ja siksi joutuvatkin muitten hampaisiin.

En ole.

Kyllähän yleensä kiusaajat on niitä jotka yrittävät alistaa arkoja valtaansa tai pitäähauskaa ”luusereiden” kustannuksella. Mutta taidan olla kaikesta eri mieltä ketjun kanssa. Nyt ymmärrän, miksen sovi Suomeen. Ei minua haittaa some-keikistelijät, siitä vaan, eikä vaatteilla kokeilijat, siitä vaan (ehkä tykkään itse erilaisista vaatteista mutta eihän me kaikki samoista voida tykätä)…jne. Kohta muualle täältä.

Vierailija
89/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pienestä pitäen mm. pukeutumisesta/tyylistä, ujoudesta, joka tulkittu ylimielisyydeksi, ulkonäöstä, hoikkuudesta ja suosiosta miesten keskuudessa, menestyksestä opinnoissa ja myöhemmin yliopisto-opinnoista, varallisuudesta eli puitteista, miehestä. Jotkut ovat suoraan sanoneet kateudestaan. Toiset kiusanneet sekä muita ulossulkemisen muotoja.

Vierailija
90/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäöstä, koulumenestyksestä, aviomiehestä, kodista, elämäntavasta, varakkuudesta, sukunimestä, kesämökistä, hoikkuudesta. Ainakin nyt näistä minulle on oltu kateellisia.

Nykyään piilottelen elämääni muilta ihmisiltä tästäkin syystä, eli en jaa itsestäni muille ihmisille enempää kuin on pakollista.

Unohtui mainita vielä tietenkin auto, liikunnallisuus, lapsi ja älykkyys. On näissä piilottelemista.

Miten te huomaatte tuon kateuden? Nimittäin kun lukee näitä vastauksia, tulee mieleen, että ehkä sitten joku on joskus mullekin kateellinen, mutta se tuntuu ihan vieraalta ajatukselta. Ja kuitenkin olen jo 42, että onhan tätä tahkoa tullut jo jokunen vuosi väännettyä.

Eräs entinen ystäväni sanoi olevansa kateellinen siitä kun minulla riittää rahat ja että voin matkustaa lomakausien ulkopuolella. Hän kuukausipalkkainen opettaja, minä freelancer.

Vierailija
91/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tuntenut jonkun olevan minulle kateellinen, vaikka tuttava-ja ystäväpiiri koostuu kaikista yhteiskuntaluokista, köyhistä rikkaisiin.

Ja jokaisella meistä on omat vahvuudet ja heikkoudet ja juuri se tekee ihmiset mielenkiintoiseksi.

Joskus olen miettinyt tätä kateuskortin nostamista esille, kun työkaveri avautui minulle ja mietin silloin, hän itse aiheutti sen huonolla käytöksellä ja leuhkimisella, josta lähipiiri ei tykännyt, mutta se oli hänen mielestään vain kateutta ja hänellä oli oikeus tuntea olevansa parempi muita.

Vierailija
92/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin mitättömyys, ettei mulle olla kateellisia mistään.

Poikkeuksena absurdi keissi josta juttelin työkaverin kanssa. Hän kirosi sitä että sain pitää lomani just milloin lystäsin, kun hänen perheellisenä piti pitää lomansa silloin kun lapsilla oli loma. Menin jotenkin ihan hämilleni, enkä osannut siihen sanoa mitä mieleni teki. Mielestäni todella törkeää omaa perhettään kohtaan, että ei halua viettää aikaa heidän kanssaan. Vaihtaisin ne syksyn loskalomat milloin tahansa siihen, että minulla olisi perhe. Mutta ei minulla ole, olen yksinäinen.

Vierailija
93/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Ei tuu mieleen muutaku se, kun äiti joskus sanoi olevansa melkein kateellinen siitä, ku oon aina niin hyvällä tuulella.

olen tyytyväinen ja hyvän tuulinen vaikka olen köyhä sekä kipee.se on liikaa joilekkin

Vierailija
94/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä jos on kiusattu niin kiusatut menestyvät, olen aina ollut hiljainen mutta tutkiskelen maailmaa.

Tai käännätkö nyt asiat päälaelleen? Näet ne menestyneet jotka kertovat olleensa kiusattuja, et kiusattuja joista tulee menestyjiä.

Itse olen kiusattu, ja ihan valtavista ponnisteluista huolimatta olen ihan floppi. Työskentelen matalapalkka-alalla, ei ole mistään harrastuksestakaan menestystä, olen yksinäinen hylkiö jota kukaan ei muista tai kaipaa. En näe sitä glooriaa ja menestystä.

Vierailija
95/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellainen, joka ei ole erityisen hyvä missään, eikä myöskään erityisen kaunis (nainen). Lisäksi olen ollut vähän sellainen miellyttäjätyyppi. Siksipä harvemmin minua on varmaankaan kadehdittu.

Olen päätynyt pari kertaa kaveriksi henkilöille (naisille), joka etsivät läheisistään jatkuvasti itsetuntonsa pönkittäjää ja minä olen ollut parhaan kaverin rooliin hyvä, kun en ole mikään suuri uhka kenenkään itsetunnolle.

Huomasin tämän, kun minulla oli ystävä, jonka saavutuksista olin vuosikausia vilpittömän iloinen. Sitten minä aloin seurustella ensimmäistä kertaa lähes 30-vuotiaana mukavan ja hyvännäköisen miehen kanssa (on nykyisin eksä, mutta olemme edelleen ystäviä). Samantien tämä ystäväni ilmaisi suoraan kadehtivansa minua, koska hänellä ei juuri sillä hetkellä ollut ketään, vaikka oli seurustellut jo  useita kertoja. Lopulta tämä "ystävä" muuttui minua kohtaan aika vihamieliseksi ja ilmaisi, ettei halua olla enää kanssani tekemisissä.

Tämän seurustelusuhteen vuoksi lensi pari muutakin ystävyyttä/kaveruutta roskikseen, kun eivät osanneet hallita kateuden tunteitaan ja kohtelivat minua huonosti.

Nykyisin olen todella tarkka ystävistäni ja kadehtimiseen taipuvaisia ihmisiä en siedä lähipiiriini ollenkaan. En, vaikka se kadehtiminen kohdistuisi muihin kuin minuun, esim. somejulkkiksiin.

Vierailija
96/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta, kun sain perinnön. 

Sen vaan huomaa kun ollaan naama nurinpäin eikä enää jäädä juttusille.

Vierailija
97/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa nyt hyvät ihmiset tunnistamaan ihmisen tunnetilat..

Otetaan nyt yksi esimerkki, josta minulle( ja monelle täällä kirjoittaneelle) ollaan oltu ja ollaan ns.

"kateellisia" .

Naiset katsovat minua happamana päästä varpaisiin eivätkä juttele minulle ollenkaan,

koska olen ihan kaunis nainen.

Ei, se ei ole kateutta, vaan ko. henkilön

huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta.

Jos kohtaa pariskunnan, vaikka ihan sattumalta kauppareissulla voin melkein tuntea, kuinka naiset repivät miehensä kainaloonsa, ettei hän varmasti ole ulottuvillani.

Joo, en ole uhkaamassa kenenkään parisuhdetta, mutta huonon itsetunnon omaava ihminen pelkää menetystä, koska kokee olevansa riittämätön, ulkoisesti kauniimman naisen läsnä ollessa.

Joka on aivan turhaa ja surullista, mies on valinnut hänet puolisokseen. Se, että katsoo kaunista naista tai komeaa miestä ei tarkoita, että katsoja sillä sekunilla haluaa eron ja hyppää sänkyyn tms. ko. ihmisen kanssa.

Mustasukkaisuus ja kateushan johtuu yleensä huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta. Kateellinen ei vaan yleensä tajua itse että tuossa on perimmäinen syy kateudelle ja happamalle käytökselle. Eikä moni kateuden uhrikaan tunnu tajuavan

Vierailija
98/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sellainen, joka ei ole erityisen hyvä missään, eikä myöskään erityisen kaunis (nainen). Lisäksi olen ollut vähän sellainen miellyttäjätyyppi. Siksipä harvemmin minua on varmaankaan kadehdittu.

Olen päätynyt pari kertaa kaveriksi henkilöille (naisille), joka etsivät läheisistään jatkuvasti itsetuntonsa pönkittäjää ja minä olen ollut parhaan kaverin rooliin hyvä, kun en ole mikään suuri uhka kenenkään itsetunnolle.

Huomasin tämän, kun minulla oli ystävä, jonka saavutuksista olin vuosikausia vilpittömän iloinen. Sitten minä aloin seurustella ensimmäistä kertaa lähes 30-vuotiaana mukavan ja hyvännäköisen miehen kanssa (on nykyisin eksä, mutta olemme edelleen ystäviä). Samantien tämä ystäväni ilmaisi suoraan kadehtivansa minua, koska hänellä ei juuri sillä hetkellä ollut ketään, vaikka oli seurustellut jo  useita kertoja. Lopulta tämä "ystävä" muuttui minua kohtaan aika vihamieliseksi ja ilmaisi, ettei halua olla enää kanssani tekemisissä.

Tämän seurustelusuhteen vuoksi lensi pari muutakin ystävyyttä/kaveruutta roskikseen, kun eivät osanneet hallita kateuden tunteitaan ja kohtelivat minua huonosti.

Nykyisin olen todella tarkka ystävistäni ja kadehtimiseen taipuvaisia ihmisiä en siedä lähipiiriini ollenkaan. En, vaikka se kadehtiminen kohdistuisi muihin kuin minuun, esim. somejulkkiksiin.

Minulla on samanlainen kokemus. Ystävä ei kyllä myöntänyt avoimesti mitään mutta käytös oli samanlaista omiin elämänmuutoksiin. Olin itse ollut kiusattu ja syrjitty ihminen ja kun aloin toipua ja elämässä saavuttaa sellaisia asioita mitä halusin hänen käytös muuttui kylmemmäksi ja lopulta kaveruus vaan kuihtui. Enkä mielestäni alkanut "elvistelemään" tai muuta sellaista.

Vierailija
99/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkin typerästä asiasta kuin sairauksista. Minulla on kaksi vakavaa kroonista sairautta. Toinen niistä voi olla jopa hengenvaarallinen pidemmälle jatkuessaan, on kuitenkin kontrollissa tällä hetkellä. Mutta eräs henkilö on kateellinen näistä asioista. En tajua miksi, antaisin mitä tahansa että olisin terve.

Vierailija
100/1120 |
10.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta jostain...

Fyysisen sairauden vuoksi sairaalassa ja sen sossu sanonut: Sulla on kaikki mitä ihmisillä voi olla paitsi rahaa ja sitä et tule koskaan saamaan mistään???!!!

Siis mitä ihmettä???

Ööö, todellakin mitä ihmettä. Avaatko vähän enemmän tätä? Siis mikä "sairaalan sossu" ja missä tilanteessa sanonut noin? Kun olit siellä sairaalassa ja...?