Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?
Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?
Minulla ainakin nämä:
- koulu- ja opiskelumenestys
- viulunsoittotaito
- tanssitaito
- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)
- hyvä työpaikka
- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa
Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.
Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...
Kommentit (1120)
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa nyt hyvät ihmiset tunnistamaan ihmisen tunnetilat..
Otetaan nyt yksi esimerkki, josta minulle( ja monelle täällä kirjoittaneelle) ollaan oltu ja ollaan ns.
"kateellisia" .Naiset katsovat minua happamana päästä varpaisiin eivätkä juttele minulle ollenkaan,
koska olen ihan kaunis nainen.
Ei, se ei ole kateutta, vaan ko. henkilön
huonoa itsetuntoa ja epävarmuutta.
Jos kohtaa pariskunnan, vaikka ihan sattumalta kauppareissulla voin melkein tuntea, kuinka naiset repivät miehensä kainaloonsa, ettei hän varmasti ole ulottuvillani.
Joo, en ole uhkaamassa kenenkään parisuhdetta, mutta huonon itsetunnon omaava ihminen pelkää menetystä, koska kokee olevansa riittämätön, ulkoisesti kauniimman naisen läsnä ollessa.
Joka on aivan turhaa ja surullista, mies on valinnut hänet puolisokseen. Se, että katsoo kaunista naista tai komeaa miestä ei tarkoita, että katsoja sillä sekunilla haluaa eron ja hyppää sänkyyn tms. ko. ihmisen kanssa.
Tämä kommenttisi oli ihan hyvä siihen pisteeseen asti, kunnes kirjoitit "kokee olevansa riittämätön ulkoisesti kauniimman läsnäollessa".
Jos on todella epävarma itsestään, riittää se että lähistöllä on joku vastakkaista sukupuolta oleva, ei nyt aivan haudan partaalla keikkuva, jota puoliso edes vilkaiseekin liian pitkään. Ei sen tarvitse olla ulkoisesti edes kovin kummoinen. Olen itse ollut tuollainen järjettömän epävarma ja kyllä silloin nainen kuin nainen tuntui uhkaavalta.
Ulkonäöstä ja kropasta. Jos oon esim. juoksemas tai pyöräilemässä ja moikkaan jotain seurakaveria (yleensä miehiä) niin usein vaimot katsoo musta jäätävästi ohi ja ei puhu yhtään mitään vaikka hakisin kontaktia heihinkin.
Työkaverinaiset jättäny mut tiimin ainoana henkilönä ja naisena ulos illanistujaisista. Myöhemmin kuulin yhdeltä mieheltä, että veisin kuulemma liikaa huomiota ja siksi jäin ulkopuolelle.
En oo mikään erityisen nätti edes omasta mielestäni ja siksi tuo vähän kiukuttaakin. Toki jos vertailupohjana muut 30-40 vuotiaat ruuhkavuosia elävät äidit niin lapseton urheileva nainen voi toki erottua.
Työttömyydestä. Huvittaa. En tiedä, ovatko kadehtijat koittaneet koskaan pärjätä työmarkkinatuella, mutta itse puolestani kadehdin ihmisiä, jotka saavat työstä palkkaa.
Huonosta parisuhteestani, niin hullunkurista kuin se onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäöstä ja kropasta. Jos oon esim. juoksemas tai pyöräilemässä ja moikkaan jotain seurakaveria (yleensä miehiä) niin usein vaimot katsoo musta jäätävästi ohi ja ei puhu yhtään mitään vaikka hakisin kontaktia heihinkin.
Työkaverinaiset jättäny mut tiimin ainoana henkilönä ja naisena ulos illanistujaisista. Myöhemmin kuulin yhdeltä mieheltä, että veisin kuulemma liikaa huomiota ja siksi jäin ulkopuolelle.
En oo mikään erityisen nätti edes omasta mielestäni ja siksi tuo vähän kiukuttaakin. Toki jos vertailupohjana muut 30-40 vuotiaat ruuhkavuosia elävät äidit niin lapseton urheileva nainen voi toki erottua.
Miten ne työkaverinaiset on valinneet tiimin osallistumatta siihen itse ollenkaan? Vai onko tää ihan normaalikäytäntö?
Onpahan kateellista väkeä...
Tuntuu, että ihmisen lähipiiri on pielessä, jos ei osata kehua kuin sanomalla että on kateellinen. Itsellä ei ainakaan tällaisia ole. Mutta keksin heti tyypin joka voisi näin sanoa. Hän on semmoinen oman elämänsä surkuttelija: "tämäkin kuppi meni rikki, no sehän on selvää, rikon kaiken mihin kosken. Joku ajoi stop-merkin takaa autoni kylkeen, no sehän on selvää, enhän mä osaa edes ajaa." Hän voisi juuri kehua: oon niin kateellinen sun tukasta, eihän mulla ittellä oo ku tämmönen liru.
Sitten toisekseen, jos joku ei halua olla tekemisissä kanssasi, hän ei ehkä ole kateellinen, hänestä olet vain epämiellyttävä, tylsä tai jotain muuta sellaista.
Joillain ei myös ole sitä sosiaalista pelisilmää, että kun porukka on alkanut vaikka muistelemaan paskimpia autojaan ja kommelluksia niiden kanssa. Sitten nauretaan vedet silmissä kun Pirjon eka nissani hyytyi Mannerheimintielle ruuhka-aikaan. No sitten sinä kerrot että sinulla ei ole ikinä ollut ongelma-autoa, kun olet niin nokkela autokaupoilla ja nykyinenkin on ihan upouusi, lisävarusteina on... No sitten ketään ei naurata ja todetaan että täytyykin jatkaa töitä. Ei kukaan ole kateellinen, et vaan ymmärtänyt mikä oli jutun juuri.
Eräs sukulaisnainen on kateellinen mun ja mun anopin hyvistä väleistä. Hän on sanonutkin sen minulle ja myös koittanut pilata meidän välit puhumalla p askaa ja keksimällä valheita.
Aika usein nämä kenelle ollaan "kateellisia", ovat aika leuhkoja ihmisiä. Se on varmaan pään sisällä se kateus.
Ei helkkari, mikä ketju!
Tällaisia ihmisiäkö me suomalaiset olemme!
Minulle itselle ei ole koskaan, ei koskaan tullut mieleen, että joku olisi minulle kateellinen jostain.
Kertokaa tyhmälle, miten tuo kaikki kateus tulee esille!
Ei ole kukaan ollut surkeasta elämästäni tässä surkeassa maassa kateellinen. Lapsellista kaiken kaikkiaan olla kateellinen. Jos se rahasta johtuu niin tehkää työtä jolla tienaa älkääkä puuhastelko.
Ulkonäöstä, hoikkuudesta, sosiaalisuudesta, hyvätuloisesta miehestä ja nuoruudesta :D
Sisarkateus- Minun:
*Ulkomaille muutto/ hyvä elämä
*Taloudellisesti erittäin turvattu elämä
*Todella onnistunut parisuhde/ avioliitto
* Lapsemme menestyminen työurallaan
jne.jne. (Pikkusisareni, jota elämä on kohdellut
kalsoin, on minulle niin, niin kateellinen!:(
On ollut aika hauskaa vuosien varrella seurata naisten kateutta komeasta miehestäni. Ja hän todella on sitä. Lisäksi fiksu ja tulotkin hyvät. Tienaan tosin itsekin kohtalaisesti, en ole elätti.
Mulle on moni ystävä sanonut ihan itse, että on kateellinen asian vuoksi. Osa "leikillään", mutta osa täysin tosissaan. Ei savua ilman tulta.
Kaiken huipuksi hommaan kuuluu valtaisa ihmettely miksi mies yleensä on mun kanssa, kun en itse ole kaunotar. Ylipainoakin on. Joillekin tuo ulkonäköasia on elämääkin tärkeämpi.
Myönnän tietenkin rehellisenä, että ulkonäkö minuakin aluksi viehätti, mutta ei ole todellakaan syy olla yhdessä. Aiemmat suhteet olivat ihan tavismiesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta jostain...
Fyysisen sairauden vuoksi sairaalassa ja sen sossu sanonut: Sulla on kaikki mitä ihmisillä voi olla paitsi rahaa ja sitä et tule koskaan saamaan mistään???!!!
Siis mitä ihmettä???
Ööö, todellakin mitä ihmettä. Avaatko vähän enemmän tätä? Siis mikä "sairaalan sossu" ja missä tilanteessa sanonut noin? Kun olit siellä sairaalassa ja...?
En ole tuo jolta kysyt, mut paljon sairaalassa aikaa viettäneenä tiedän. Joka sairaalassa on sosiaalityöntekijä, joka on kaupungin/kunnan palveluksessa. Hoitaa tavallisia sossun töitä, auttaa ja neuvoo potilaita toimeentolo(tuki)asioissa ja muissa tukiasioissa ja vaikka kriiseissä.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein nämä kenelle ollaan "kateellisia", ovat aika leuhkoja ihmisiä. Se on varmaan pään sisällä se kateus.
Juu tietty. Otetaanpa tällainen pinnallinen esimerkki. Mulla on sellaiset "mainoshiukset", eli lainehtivat paksut mutta kevyet ja eloisat luonnonkiharat, joita on tosi helppo hoitaa, laittaa ja käsitellä. Lisäksi ne kestävät melkein mitä vaan, eivätkä kuivu korpuiksi ihan sama mitä niille tekee.
Mulla on ystävä, jolla on niin ohuet hiukset, että päänahka kuultaa läpi, hiukset ovat hauraat ja suorat.
Hän on vilpittömän kateellinen mun hiuksistani ja tämä satuttaa meitä molempia. Mielelläni antaisin hänelle vaikka puolet omistani, jos voisin.
Hän ei ole ainoa, joka hiuksiani on kadehtinut elämäni varrella, jopa kampaajat ovat yrittäneet ostaa niitä minulta.
Olenko nyt tosi leuhka, jollen esitä tyhmää ja vähättele ja hauku hiuksiani, vaan sanon että niitä on kadehdittu ja kadehditaan? Toiset meistä kuitenkin tajuavat olla olematta leuhkoja asioista, joiden eteen ei ole itse tarvinnut tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen kateellisen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä hyvä liitto. Lasten käytöstavat. Ystävät. Hoikkuus/hyvä kunto. Hiukset.
Miten lasten käytöstavoista voi olla kateellinen?
Veikeästä peniksestä.