Mistä asioista sinulle on oltu kateellisia?
Mistä asioista sinulle on oltu niin kateellisia, että olet huomannut toisten katkeruuden?
Minulla ainakin nämä:
- koulu- ja opiskelumenestys
- viulunsoittotaito
- tanssitaito
- seurustelusuhteeni (josta tuli myöhemmin avioliitto)
- hyvä työpaikka
- saavutukseni erään yhdistyksen toiminnassa
Kateus on tullut esiin piikittelynä/haukkumisena, saavutusten vähättelynä, syrjintänä ja porukasta ulkopuolelle jättämisenä. Itse en ole ikinä tuntenut kateutta toisten saavutuksista, niin minusta on erittäin outoa ollut aina, että tällaiset tunteet ovat niin tavallisia ja että monet eivät pysty näitä tunteita yhtään hallitsemaan.
Kaikki näistä asioista (paitsi seurustelusuhteen löytyminen) ovat asioita, joiden eteen olen tehnyt paljon töitä ja uskoisin olevan jokaisen saavutettavissa. On vissiin vain helpompi sorsia muita kuin kääriä omat hihat...
Kommentit (1120)
Vierailija kirjoitti:
Onko muut huomanneet, että aika usein ne, joita kiusataan ja jotka sanovat että heitä kadehditaan, ovat itseasiassa sietämättömän omahyväisiä ja tympeitä ihmisiä ja siksi joutuvatkin muitten hampaisiin.
En ole.
Aika usein tyhjästä vielä siis ei mitään syytä. Naiset pahimpia. Kateudesta.
Kritisointi, toteamukset, vähättely = Kateutta..
Okei, ei sitten ole tullut mieleen, että voitte olla henkilönä
itsekkäitä ja omahyväisiä, joita tuolla tavalla pyritään
palauttamaan maanpinnalle, koska käytte ihmisten hermoille
omassa erinomaisuudessanne, joka useimmiten on vielä oman
päänne tuotosta!
Vierailija kirjoitti:
Onko muut huomanneet, että aika usein ne, joita kiusataan ja jotka sanovat että heitä kadehditaan, ovat itseasiassa sietämättömän omahyväisiä ja tympeitä ihmisiä ja siksi joutuvatkin muitten hampaisiin.
Olen, opin jo kouluaikana huomaamaan keistä tulisi niitä jotka eivät pääsisi joukkoon. Olivat ylimielisiä nirppanokkia ja luulivat olevansa muita parempia, ja niin ne sitten pääsivät kiusaajien listalle.
Sama nyt aikuiselämässä. Kyllä sen heti näkee kun uusi yhteisö muodostuu, siellä on niitä, jotka tulevat joka asiaan nokka pystyssä ja omaa erinomaisuuttaan mainostaen ja kohta huomaamme, että juurikin ne erinomaiset ovat kaikkien hampaissa.
Joku kavereistakin on joskun kehuskellut että hänelle ollaan kateellisia siitä ja siitä ja häntä siksi moititaan, olen suoraan sanonut, että siksi moititaan kun sinä jauhat ylimielisenä omaa paremmuuttasi, ei sellaista kukaan jaksa, ei se kateutta ole vaan kyllästymistä tyhmään ihmiseen.
Luonnonkiharat. Itse en tätä ymmärrä, omasta mielestäni hiukseni ovat ovat todella huonokuntoisen ja epäsiistin näköiset.
Joskus ala-asteella luokkakaveri oli kateellinen siitä että kuulemma "sain aina mitä halusin". Ilmeisesti hän sai sellaisen kuvan minusta, koska hänellä itsellään oli niin suuri perhe että tuskin mahtuivat kaikki asumaan yhdessä isoon, kaksikerroksiseen omakotitaloon. Minun sisarukseni olivat minua reippaasti vanhempia, joten käytännössä tuntui kuin olisin ainoa lapsi. Vanhempieni rahat riittivät sitten kai helpommin hemmottelemaan yhtä lasta, kuin tämän luokkakaverini vanhempien rahat lähemmäs kymmentä. Vanhempani ovat aina olleet hemmottelevia, mutta itse uskon sen liittyvän enemmän siihen, että olen koko ikäni ollut äärimmäisen kursaileva, minkä takia vanhemmat ja sukulaiset mielellään antoivat minulle pyytämäni asiat niinä harvoina kertoina kun ylipäätään uskalsin jotain pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Aina on ollut että hampaisiin joutuvat ne sietämättömän itsekeskeiset jotka näkevät vain oman napansa. Esim. Sieppi varmasti kokee että hänelle ollaan kateellisia, höpö höpö, hän on itse ilkeä ja itsekeskeinen idiootti ja siksi ihmiset hänelle sanovat.
Ei varmaan mistään kuten en minäkään ole kateellinen kenellekkään mistään. Miksi olisin? Ei mua kiinnosta muiden ihmisten omaisuuus, koulutukset ym.
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkiharat. Itse en tätä ymmärrä, omasta mielestäni hiukseni ovat ovat todella huonokuntoisen ja epäsiistin näköiset.
Joskus ala-asteella luokkakaveri oli kateellinen siitä että kuulemma "sain aina mitä halusin". Ilmeisesti hän sai sellaisen kuvan minusta, koska hänellä itsellään oli niin suuri perhe että tuskin mahtuivat kaikki asumaan yhdessä isoon, kaksikerroksiseen omakotitaloon. Minun sisarukseni olivat minua reippaasti vanhempia, joten käytännössä tuntui kuin olisin ainoa lapsi. Vanhempieni rahat riittivät sitten kai helpommin hemmottelemaan yhtä lasta, kuin tämän luokkakaverini vanhempien rahat lähemmäs kymmentä. Vanhempani ovat aina olleet hemmottelevia, mutta itse uskon sen liittyvän enemmän siihen, että olen koko ikäni ollut äärimmäisen kursaileva, minkä takia vanhemmat ja sukulaiset mielellään antoivat minulle pyytämäni asiat niinä harvoina kertoina kun ylipäätään uskalsin jotain pyytää.
😂🤮🖕🏻
Vierailija kirjoitti:
Eli toisin sanoen kiusatut ovat sellaisia, jotka mielestäsi ansaitsevatkin tulla kiusatuksi? Sun ajatusmaailma on sellainen, etten välittäisi olla kanssasi tekemisissä.
entinen kaveri oli kateellinen näistä: se kun tapailin tietyä miestä, hän alkoi tapailla samaa vaikka oli jo suhteessa, ei tietenkään vaivautunut kertomaan että sama kiinnosti häntä. Olisin lopettanut tapailun kuin seinään, jos olisin tiennyt.
Sukulainen oli kateellinen: raha-asiat, koska hän oli itse tuhlannut kaikki ja hänellä oli paljon rahaa todella paljon jos hän olisi säästänyt ne. Oli kateellinen myös kouluasiasta, koska hän oli itse käynyt koulunsa kehnosti.
Vierailija kirjoitti:
Kritisointi, toteamukset, vähättely = Kateutta..
Okei, ei sitten ole tullut mieleen, että voitte olla henkilönä
itsekkäitä ja omahyväisiä, joita tuolla tavalla pyritään
palauttamaan maanpinnalle, koska käytte ihmisten hermoille
omassa erinomaisuudessanne, joka useimmiten on vielä oman
päänne tuotosta!
Miksi sinä koet, että joku on tarpeen pudottaa maan pinnalle, jos vaikka osaa soittaa jotakin soitinta tosi hyvin ja innostuneena kertoo harrastuksestaan? Eikö normaali, mukava ihminen keskustelisi siitä kuin tavallisesta asiasta, sitten kertoisi jostakin, mistä on itse kiinnostunut ja sitten keskusteltaisiin siitä?
Yleensä nämä maan pinnalle pudottajat eivät ole itse kiinnostuneet yhtään mistään, joten tällainen normaali kanssakäyminen ei onnistu.
Hoikkuudesta on oltu kateellisia, entinen kaveri kävi aina terveydenhoitajalla juttelemassa ylipainosta ja sen hoitamisesta erilaisella ruokavaliolla, johon hän ei kuitenkaan alkanut. Sitten kaveri lopetti yks kaks täysin puhumisen, ei vastannut tervehtiessä mitään. Emme keskustelleet ollenkaan painoasiasta, mutta häntä selvästi vaivasi se kun muut olivat hoikempia kuin hän, tai en keksi muuta syytä kateudelle ja sille puhumisen lopettamiselle kuin seinään. Ja en nyt tarkoita että olisin edes xs kokoinen niihin aikoihin olin 36 tai 38, nykyään lähinnä 38-40 kokoa mutta silti herätti kateutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen, opin jo kouluaikana huomaamaan keistä tulisi niitä jotka eivät pääsisi joukkoon. Olivat ylimielisiä nirppanokkia ja luulivat olevansa muita parempia, ja niin ne sitten pääsivät kiusaajien listalle.
Sama nyt aikuiselämässä. Kyllä sen heti näkee kun uusi yhteisö muodostuu, siellä on niitä, jotka tulevat joka asiaan nokka pystyssä ja omaa erinomaisuuttaan mainostaen ja kohta huomaamme, että juurikin ne erinomaiset ovat kaikkien hampaissa.
Joku kavereistakin on joskun kehuskellut että hänelle ollaan kateellisia siitä ja siitä ja häntä siksi moititaan, olen suoraan sanonut, että siksi moititaan kun sinä jauhat ylimielisenä omaa paremmuuttasi, ei sellaista kukaan jaksa, ei se kateutta ole vaan kyllästymistä tyhmään ihmiseen.
Ja oma tekstisi ei ole yhtään ylimielinen? *huutonaurua*
Vain reppanoiden mielestä mainostat omaa erinomaisuuttasi, kun vain elät omaa elämääsi, mutta satut jossain asiassa olemaan parempi tai hyvinvoivampi. Etenkin henkisesti hyvinvoivampi...
Äitiydestäni. Rakastin olla vauvojeni kanssa kotona ja muutenkin viettää aikaa lasteni kanssa. Olen naisvaltaisessa työpaikassa. Siellä naiset valittavat paljon lapsistaan, miehistään ja kotielämästään. En tiedä onko valittaminen vain tapa vai onko heillä oikeasti rankkaa kotona. Tuntuvat olevan kateellisia ja happamia mulle mun perhe-elämästäni (mikä mun mielestäni on ihan normaalia ja kivaa) joten en enää pahemmin puhu siitä.
Kukaan ei ole koskaan ollut minulle kateellinen, ja tuskin kukaan voi tulla kadehdia minua :D.
Mies ja sen saavutukset.
Minä en ole tehnyt mieheni saavutusten eteen mitään. Olen ollut vain tukena.
Miksi niitä pitää minulle kadehtia.
Musikaalisuus
Älykkyys
Tyttöystävä/perhe
Omakotitalo
Sitä kun on osannut hoitaa asiansa hyvin niin nyt on rahaa niin ettei tiiä minne lykkäisi. Lainaa tähän, vippaa tohon, no voit nyt vähä jeesaa, heitä satku.