Potilaat: Tulkaa lääkäriin oikeasta syystä
Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.
Kommentit (169)
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:39"]Käyn töissä Panacodin voimalla sillä aikaa kun sinä edelleen kummastelet, miksei mikään hoito tehoa. Vuosi on jo odoteltu, että ottaisit tosissasi.
[/quote] joo, niin kävin minäkin monta vuotta. Muitakin myrkkyjä (esim. Lyricaa) jouduin napsimaan. "ammattitaitinen 34-vuoden työkokemuksella" itseään jumalasta seuraavana pitänyt, työterveydessä ihmisiä jatkuvasti luulosairaiksi diagnosoiva tohtori setä pääsi estämään minunkin kohdalla ajoissa hoitoon pääsyn. Ei ollut kuulemma muuta vikaa kuin korvien välissä..nyt sairaseläkkeellä tekoniveliä siellä sun täällä kun reumalääkitystä ei aloitettu ajoissa. Nyt onneksi jo useamman vuoden reumapolilla hoidossa. T. Yksi tohtori "mengelen" potilas
Eihän sinne lääkäriin edes pääse, ei syystä eikä ilman syytä. Meno torppaa jo sairaanhoitajaan. Näin siis terveysasemalla.
Mun mallikas saikkua flunssa olikin loppujen lopuksi vaan kummankin puoleinen keuhkoveritulppa!! Jonka jälkeen vasta olinkin 2kk saikulla miltein.. kotona vasta sainkin istua Ja vaan muutaman kerran ravasin lääkärissä.. eikä ollut eka kerta kun jouduin raavaamaan! Sama kun olin kuoleman kielissä streptokokki angiinassa lääkäri oli tokaissut että sulla on vaan viirus.. just joo, hyvä ettei kurkku turvonnut umpeen![quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]
Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.
[/quote]
Katos kun monilla työpaikoilla pitää olla lääkärintodistus sairaudesta jo heti ekalta päivältä. Sen takiahan niitä turhia käyntejä paljon tulee.
[/quote]
Ei, vaan sen takia, että ihmiset käyvät hakemassa niitä lappuja täysin turhanpäiväisistä asioista, jotka eivät oikeasta henkilöä työkyvyttömäksi tee, mutta mukavampihan se on kotona istua. Mikäli kaikki ihmiset toimisivat kuten ammattilintsarit ja jäisivät jokaisesta pienestä flunssatuntemuksesta pois, ei yhdelläkään työpaikalla olisi koskaan täyttä miehitystä. ps. mainitsemani skenaario on jo aika normaalitilanne julkisen sektorin työpaikoilla, jossa saikutusasia osataan oikein mallikkaasti.
[/quote]
Ja mä en voi mennä töihin edes jos on miltei kuumetta meil on yks joka saa aina sen kuumeen ja kuumekouristukset!
Mulla on ns. kaveri, jonka terveyspalvelujen käyttö ärsyttäät todella. Lähes joka viikko soittelee ajanvaraukseen millon mistäkin syystä. Kouluikäisen lapsen yskä, oma rasituksesta syntynyt jalkakipu, flunssa, känsä jalassa, syylä lapsen jalassa, ranne kipeä, selkä kipeä, unettomuus ym. kaikenmoista vaivaa.
Niin ja kyseessä työttömänä oleva ihminen, joka ei tarvi sairaslomaa. Itseäni ärsyttää suunnattomasti. Aina ei tietty lääkärille aikaa saa, vaan päivystävälle hoitajalle, mutta aivan uskomattoman uusavuton ja röykeä. Noihin jalka ym. kipuihin ei edes kotona ota särkylääkettä, kun soittelee terkkariin vain. Useita kertoja kuukaudessa on yhteydessä terveyskeskukseen.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:28"]
Mulla on normilämpö 35,9 ja jos se nousee 37,5, en pysty toimimaan kunnolla ja tuntuu puolkuolleelta. Joten tulen kyllä lääkäriin siinä vaiheessa. Toivottavasti en vaan sun vastaanotolle, koska vaikutat kamalalta ihmiseltä.
[/quote]
Esim. epilepsia. Ja siinä ei kärsi vittuilla, olit mikä lääkäri hyvänsä. Itselläni on kyseinen tauti.
Vastaukseni oli henkilölle, joka ei tiedä, mitä tarkoittaa perussairaus, vastaukseni kattoi myös vittumaiset lääkärit. Heitäkin on tullut nähtyä ja todettua, että ilmeisesti henkilö luki lääkäriksi palkan takia, potilaan hengestä viis.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 01:38"][quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:05"]Minuakin huvitti kun flunssassa ihan tukkoisena ja tosi kipeänä menin lääkäriin hakemaan sairaslomaa, koska en voinut mennä töihin niin lääkäri kysyy, onko ollut kuumetta. No, mullahan ei juuri koskaa nouse yli 38 vaikka olisin miten kipeä ja 37.5 olen jo ihan kanttuvei, joten sanoin sitten, että on, 37.3. Siihen lääkäri: no, se on kyllä lämpöä. Tuli vähän sellainen olo, että kutsu sitä miksi haluat, mutta mä oon kyllä tosi kipee, enkä terve, jos mulla on 37.3! Että oisko mun sit pitäny sanoo, että ahaa, vain lämpöä, eihän mulla sit täss paha olla ookaan! Just. [/quote] Miten vain av:llä on näin paljon tätä sakkia joka on puolikuollut kun lämpöä piirun verran yli 37 astetta? Teihin ei muualla törmää mutta täällä aina kun kuume tulee puheeksi.
[/quote]AVllä on myös porukkaa jolla on poikkeuksellisen korkea tietotaso mitä harvinaisimmista sairauksista. Ilmeisesti siiderin litkiminen jollakin tavalla edistää lääketieteellistä käsityskykyä ratkaisevasti. Diagnoosit hoituvat nokelasti vähän nettiä selaten.
[/quote]
Pakko hakea dignoosi netistä kun lääkärille ei pääse edes anomalla. Hoitaja ei osaa diagnosoida mitään
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.08.2015 klo 00:06"]
Miksi tällainen aloitus, eikö lääkäri arvosta asiakkaitaan? Minähän sen lystin maksan, jos lääkäriin tulen ja voin tulla sinne vaikka juttelemaan säästä, jos siltä tuntuu.
[/quote]Minun vastaanotollani kävi yhteen aikaan jehovantodistaja käännyttämässä minua. Mitään sairautta tai vaivoja ei ollut, muuta tarkoitusta käynneillä ei ollut kuin käännyttäminen.
[/quote]
Ai ei ollut vaivoja?
Pidätkö uskovaisia terveinä ihmisinä?
HUOMIO KAIKKI!
ASIAKAS SAA NAUHOITTAA KESKUSTELUN LÄÄKÄRIN KANSSA ÄLYPUHELIMELLAAN.
TEHKÄÄ NIIN, SILLÄ. JOS HOITOVIRHE TAI VÄÄRÄ RESEPTI TULEE JA TILANNE PAHENEE TÄMÄN SEURAUKSENA TEILLÄ ON TODISTEET LÄÄKÄRIÄ VASTAAN.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 02:02"]
Mulla on ns. kaveri, jonka terveyspalvelujen käyttö ärsyttäät todella. Lähes joka viikko soittelee ajanvaraukseen millon mistäkin syystä. Kouluikäisen lapsen yskä, oma rasituksesta syntynyt jalkakipu, flunssa, känsä jalassa, syylä lapsen jalassa, ranne kipeä, selkä kipeä, unettomuus ym. kaikenmoista vaivaa.
Niin ja kyseessä työttömänä oleva ihminen, joka ei tarvi sairaslomaa. Itseäni ärsyttää suunnattomasti. Aina ei tietty lääkärille aikaa saa, vaan päivystävälle hoitajalle, mutta aivan uskomattoman uusavuton ja röykeä. Noihin jalka ym. kipuihin ei edes kotona ota särkylääkettä, kun soittelee terkkariin vain. Useita kertoja kuukaudessa on yhteydessä terveyskeskukseen.
Minulla oli tuollainen työntekijä. En ollenkaan ihmettele, miksi ei työllistetä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:21"]
Jos ap on oikea lääkäri niin asenne on aika kammottava. Ihmisen on kuitenkin luotettava oma henkensä lääkärin käsiin ja tuollaiset asennevammaiset lääkärit kyllä aiheuttavat juuri sen epäluottamuksen, jolloin tulee joillekin tarve liioitella kaikkia vaivoja kun potilas uskoo että hänen kokemuksiaan vaivoista vähätellään.
Juuri mietin aamulla tätä lääkärin ja potilaan luottamusasiaa. Odottelen itse kutsua tarkempiin tutkimuksiin erään "möykyn" vuoksi ja lääkäri sanoo että jatkotutkimuksissa kestää kuukausia mutta ei sen pitäisi olla hengenvaarallista. Niin, pitäisi. Jos onkin, niin aika huono juttu tuo kuukausien odottelu. Tässä siis mahdollisesti henkeni riippuu yhden henkilön mielipiteestä. Melko pelottavaa!
[/quote]
Mitäs ihmeen kakkaa sinäkin jauhat marttyyriasenteesi kanssa? Eihän sinun pääsysi mihinkään ole kiinni minkään henkilön mielipiteestä vaan normaalista jonotilanteesta, jonka mukaan ihmisiä otetaan kuvauksiin tms. Mitä tällä on kenenkään mielipiteen kanssa tekemistä? Käytä sitä vähäistä järkeäsi.
Ärsyttää otsikon väärä muotoilu!
Vaihda alaa. Sinuun tai sinun kaltaisiin ylimielisiin kapeanäköisiin lääkäreihin olenkin tänä kesänä törmännyt!! 1,5 vuotias lapseni oli kovasti kipeä, et huomannut laihtumista, kuivuutta (mielestäsi yksi pieni pissa vuorokaudessa kertoo, että kuivuutta ei ole...) ja pyörit kädet niskan takana työtuolillasi kertoen, että jos en jaksa hoitaa tervettä lasta, voit kirjoittaa vanhemman vösymyksen vuoksi lähetteen lastenklinikalle, naureskelit minulle ja kerroit että olet ollut lasten kanssa tekemisissä enemmän kuin minä. Oi voi, erehdyit pahemman kerran...
Oma kilpirauhasen vajaatoiminta diagnoosi tuli minulle puskista kun kaulan turpoamisen syytä selviteltiin äitini kanssa ja hän passitti minut lääkärille. Diagnoosi kuitenkin selitti heti kaikki useamnankim vuoden takaa olleet oireeni joista osan takia olin ollut tutkittavana (ummetus repi suoleni ja tuli usein verta, selittämättömät vatsakivut, sekundäärinen lapsettomuus, rinnoissa olevat patit, iho-oireet...) ja muut oireet joiden vuoksi en käynyt kuten väsymys, pöhnäinen olo, järkyttävä unen tarve, ohuet ja irtoavat hiukset...
Ensinnäkin et esitellyt minulle lääkettä tai sairautta. Toisekseen
Sinä halusit ryhtyä purkamaan lääkitystö heti kun arvot olivat viitteiden sisällä. Nyt tilanne se, etten mukaasi saisi syödä lääkettä kun arvot ovat vielä viitteissä vaikka oloni on kamala ja oireet: jäätävä väsymys ja pöhnä, kaula on taas turvonnut, painon nousu, hiukset lähtee ja ihottuma. Kaikki ne vain kuittaat sillä, että arvot on viitteissä kyllä pärjäät. Siks syön nyt testimielessä lääkettä ja kaulaturvotus sekä väsymys ovat jo hävinneet parissa viikossa. Huoh. Seuraavaksi varmaan yksityiselle, koska tuo lääkepurkki ei kauaa kestä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 08:55"]Vaihda alaa. Sinuun tai sinun kaltaisiin ylimielisiin kapeanäköisiin lääkäreihin olenkin tänä kesänä törmännyt!! 1,5 vuotias lapseni oli kovasti kipeä, et huomannut laihtumista, kuivuutta (mielestäsi yksi pieni pissa vuorokaudessa kertoo, että kuivuutta ei ole...) ja pyörit kädet niskan takana työtuolillasi kertoen, että jos en jaksa hoitaa tervettä lasta, voit kirjoittaa vanhemman vösymyksen vuoksi lähetteen lastenklinikalle, naureskelit minulle ja kerroit että olet ollut lasten kanssa tekemisissä enemmän kuin minä. Oi voi, erehdyit pahemman kerran...
Oma kilpirauhasen vajaatoiminta diagnoosi tuli minulle puskista kun kaulan turpoamisen syytä selviteltiin äitini kanssa ja hän passitti minut lääkärille. Diagnoosi kuitenkin selitti heti kaikki useamnankim vuoden takaa olleet oireeni joista osan takia olin ollut tutkittavana (ummetus repi suoleni ja tuli usein verta, selittämättömät vatsakivut, sekundäärinen lapsettomuus, rinnoissa olevat patit, iho-oireet...) ja muut oireet joiden vuoksi en käynyt kuten väsymys, pöhnäinen olo, järkyttävä unen tarve, ohuet ja irtoavat hiukset...
Ensinnäkin et esitellyt minulle lääkettä tai sairautta. Toisekseen
Sinä halusit ryhtyä purkamaan lääkitystö heti kun arvot olivat viitteiden sisällä. Nyt tilanne se, etten mukaasi saisi syödä lääkettä kun arvot ovat vielä viitteissä vaikka oloni on kamala ja oireet: jäätävä väsymys ja pöhnä, kaula on taas turvonnut, painon nousu, hiukset lähtee ja ihottuma. Kaikki ne vain kuittaat sillä, että arvot on viitteissä kyllä pärjäät. Siks syön nyt testimielessä lääkettä ja kaulaturvotus sekä väsymys ovat jo hävinneet parissa viikossa. Huoh. Seuraavaksi varmaan yksityiselle, koska tuo lääkepurkki ei kauaa kestä.
[/quote]
Mä en yhtään ihmettele, ettei lääkäri ymmärrä mikä sussa on vikana jos ulosanti on tuota luokkaa...
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:58"]Heti kun sinä kuuntelet minua ja uskot että kyllä, minulla voi olla se äärimmäisen harvinainen sairaus, jopa useampikin sellainen. Ja heti kun ylimielisyyksissäsi tajuat, että kun normaali vajis-ruumiinlämpötilani on 35,4, niin ruumiinlämpö 37 Celsius-astetta on minulle jo korkea kuume. Ja kyllä, kilpirauhasen vajaatoimintani on vaikea ja vakava ja mahdoton hoitaa, vaikka sinun mielestäsi maailman helpoin sairaus hoitaa (oikeastaan ei edes sairaus).
[/quote]
No niin. Ensimmäinen sekopää on paikalla. Vaihdoin itse alaa mukavaan työukkohommaan noiden hullujen takia, jotka veivät päivästäni suuren osan aikaa. Mistä ne oikein vetää noita diagnooseja? Paras tapaus ilmoitti heti kättelyssä, että hän kärsii ainakin kymmenestä super harvinaisesta sairaudesta ja minun pitää nyt tutkia. Jos sillä ämmällä olisi ollut yhtään niistä "sairauksista" oikeasti, ei hän olisi seissyt siinä valittamassa.
Minutkin on hoidosta heitetty pois kun nivelissä ei enää tulehdusta näy. Ei auttanut vaikka kuinka kerroin että kipuja vielä on ja ne ovat levinneet. Nyt kaksi vuotta ilman hoitoa kroonisen kivun kanssa. Olen kuulemma luulotautinen. Ikää vasta 20 vuotta eikä yhtään täysin kivutonta päivää ole ollut 4 vuoteen. Kiitos vaan ammattitaidottomille lääkäreille.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:37"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]
[/quote]
Joo, ja mä oon flunssassa työkyvytön jo vaikka mulla ois lämpöä. :)
Eli ihan asiasta tulen vastaanotolle!
[/quote]Mitä luulet sen lääkärin voivan tehdä flunssallesi? Eli ihan turhaan taas päivystystä kuormitat.
Sain keskenmenon ja jouduin sairaalaan. Sain kylmää kohtelua lääkäriltä ja hoitajalta. Ihan kuin olisi ollut oma vikani.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:05"]Minuakin huvitti kun flunssassa ihan tukkoisena ja tosi kipeänä menin lääkäriin hakemaan sairaslomaa, koska en voinut mennä töihin niin lääkäri kysyy, onko ollut kuumetta. No, mullahan ei juuri koskaa nouse yli 38 vaikka olisin miten kipeä ja 37.5 olen jo ihan kanttuvei, joten sanoin sitten, että on, 37.3. Siihen lääkäri: no, se on kyllä lämpöä. Tuli vähän sellainen olo, että kutsu sitä miksi haluat, mutta mä oon kyllä tosi kipee, enkä terve, jos mulla on 37.3! Että oisko mun sit pitäny sanoo, että ahaa, vain lämpöä, eihän mulla sit täss paha olla ookaan! Just. [/quote] Miten vain av:llä on näin paljon tätä sakkia joka on puolikuollut kun lämpöä piirun verran yli 37 astetta? Teihin ei muualla törmää mutta täällä aina kun kuume tulee puheeksi.
[/quote]AVllä on myös porukkaa jolla on poikkeuksellisen korkea tietotaso mitä harvinaisimmista sairauksista. Ilmeisesti siiderin litkiminen jollakin tavalla edistää lääketieteellistä käsityskykyä ratkaisevasti. Diagnoosit hoituvat nokelasti vähän nettiä selaten.