Potilaat: Tulkaa lääkäriin oikeasta syystä
Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.
Kommentit (169)
Tiedätkö mitä hyvä lääkäri...en tule sittenkään, vaikka olisin sairas. Olen ollut käymättä muualla, kuin hammaslääkärissä, jo 12 vuotta. Olen itse hoitanut päänsäryt, poskiontelo ja korvatulehduksen, angiinan, murtuneen käden, ison palovamman ja pienemmät jutut. Mihinpä minä sinua tarvitsisin?
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:42"]
Tiedätkö mitä hyvä lääkäri...en tule sittenkään, vaikka olisin sairas. Olen ollut käymättä muualla, kuin hammaslääkärissä, jo 12 vuotta. Olen itse hoitanut päänsäryt, poskiontelo ja korvatulehduksen, angiinan, murtuneen käden, ison palovamman ja pienemmät jutut. Mihinpä minä sinua tarvitsisin?
[/quote]
Luonnon lääkkeillä ja vanhankansan opeilla sairauksista toivutaan. Lääkäreillä ei ole mitään tarjota paitsi laillisia huumeita. Nykyään netistäkin saa antibiootteja ja luonnon oma antibiootti valkosipuli on lähes ilmaista lääkärien myrkkyihin verrattuna.
En nyt lukenut kaikkia viestejä mutta kaikki te (me) normi lämpötila on n 35 ja kipeänä hädin tuskin on 37 : mitatkaapa pyllystä. Johtuu yleensä ihan vaan erilaisesta pintaverenkierrosta. Kainalot on vaan jotenkin normaalia viileämmät.
Täytyy tunnustaa, että olen kerran käynyt "turhaan" lääkärissä. Työpäivän aikana toinen puoli kasvoista puutui, kuumotti, mutta muuten en tuntenut kasvojani, vaikka kuinka tökin. Varasin yksityiseltä lääkäriajan myöhäisiltapäivään. Kas kummaa, kaikki oireet olivat hävinneet päivän aikana. Oli noloa sitten selitellä lääkärille, miltä musta oli tuntunut 4 tuntia sitten...
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:42"]
[/quote]
Luonnon lääkkeillä ja vanhankansan opeilla sairauksista toivutaan. Lääkäreillä ei ole mitään tarjota paitsi laillisia huumeita. Nykyään netistäkin saa antibiootteja ja luonnon oma antibiootti valkosipuli on lähes ilmaista lääkärien myrkkyihin verrattuna.
[/quote]
Jos flunssa on tapettavissa antibiooteilla niin kannattaa kokeilla kyseistä reseptiä.
30 valkosipulia tehosekottimella murskaksi ja kiehutetaan 1l vesi öljy seoksessa noin 30 min. Tuotetta nautitaan teen sekaan kerran kolmessa tunnissa tai useamminkin parin päivän ajan. Tärkeää on tehdä uusi velli jos ei kahden päivän päästä flunssa katoa. Tärkeintä on jatkuvuus ja säännöllinen lääkkeen otto. Virusperäisiin tehoaa parhaiten lääkärin kahden viikon palkallinen sairasloma. Lääkärit eivät tajua kirjoittaa sairaslomaa joten usein virustauti kestää kaksi kuukautta ja ylikin. Samalla työteho kärsii ja firma tekee tappiota.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:59"]
LÄÄKÄRI kerro mikä sairaus minulla on!!!!! Kuumetta (kyllä vain) 37.3C kahden kuukauden ajan. Nyt viikko päänsärkyä, burana 600 auttaa tunniksi. Huimausta, pahoinvointia, hengenahdistuskohtauksia, kasvojen ihottuma, menkat myöhässä 3 kk. Onko oikea syy tulla lääkäriin? (En ole raskaana)
[/quote]
Oireet viittaa keuhkokuumeeseen. Käypä lääkärissä. Keuhkokuume voi olla kuumeetonkin!!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:55"]
. Lääkärit eivät tajua kirjoittaa sairaslomaa joten usein virustauti kestää kaksi kuukautta ja ylikin. Samalla työteho kärsii ja firma tekee tappiota.
[/quote]
Siten koko yhteikunta tekee tappiota kun sairaan pitää työskennellä puoliteholla. Lääkäreiden tyhmyyden ja oikeistolaisuuden multihuipentuma. Tuottoa tekevä joutuu kärsimään muiden ylpeydestä. Kirjoittakaa se kahden viikon loma perkele! Pari viikkoa kestää toipua se on selvä.
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 22:13"]Itsellänihän töissäollessa meni vatsa sekaisin ja ulos tuli verta ihan helvetisti. Veren tulo ei vaan lakannut. Kuume nousi (joo, oli se yli 38 :D) ja olo oli kauhea. Vietin koko päivän päivystyksessä verikokeissa yms ja lopulta lääkäri otti vastaan. Tutki hätäisesti ja ainoa kommentti olikin: täällä on kyllä aika paljon verta.
Ei ne lääkäritkään aina tiedä. Ja eivät ottaneet tosissaan kun nuori, terve (jos ikuista anemiaaei lasketa) ihminen tulee paikalle. Pakotin lääkärit tutkimaan, ottamaan kokeita jne. Lopulta viikkoja myöhemmin pääsin tapaamaan lääkäriä, joka totesi peräsuolen haavauman. Viikkoja kestänyttä kuumetta ja vatsakipuja ei olla vieläkään tutkittu eikä osannut sanoa mistä johtuu. Jos olisi varaa, kävisin aina yksityisellä. Nyt vaan juoksen verikokeissa. Jos tippuu alle 80 hemoglobiini, niin saan hoitoa. Sitä ennen mua ei tutkita. Vaikka miten valuis veri. Ja olen kyllä tapellut että saisin hoitoa. Onneksi on verentulo vähentynyt.
[/quote]
Tähän lisään vielä, että päivystyslääkäri meinasi laittaa mulle antibioottikuurin. Kysyin miksi, niim näytti vähän hämmentyneeltä ja sanoi vaan hätääntyneenä, että ihan varmuudeksi vaan. (Mulla oli just ollut antibioottikuuri keuhkoputkentulehdukseen ja oli selvästi ärsyttänyt suolistoa. Sanoin tästä jo aiemmin lääkärille...) soitti toiselle lääkärille joka totesi, että ei voi laittaa kuuria. Onneksi. En olisi sitä suostunut syömäänkään. Tuli tosiaan siellä vastaanotolla tosi huolehdittu ja helpottunut olo... not
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:46"]Niin että hoidat oireita määräämällä lääkkeet? Fiksu lääkäri!
[/quote] Haloo tätä on länsimaalainen lääketiede. Aina löytyy lääke joka vaivaan. Miksei voida miettiä sitä syytä, eikä vaan oiretta: Buranaa, kortisonia, tätä lääkettä rinnalle, nyt tuli korkea kolesteroli ja verenpaine: lisää lääkkeitä
[/quote]
Käsitä sarkasmi.
[/quote] niin käsitinki, et käsittänyt mun sarkasmia
Jos ap on oikea lääkäri niin asenne on aika kammottava. Ihmisen on kuitenkin luotettava oma henkensä lääkärin käsiin ja tuollaiset asennevammaiset lääkärit kyllä aiheuttavat juuri sen epäluottamuksen, jolloin tulee joillekin tarve liioitella kaikkia vaivoja kun potilas uskoo että hänen kokemuksiaan vaivoista vähätellään.
Juuri mietin aamulla tätä lääkärin ja potilaan luottamusasiaa. Odottelen itse kutsua tarkempiin tutkimuksiin erään "möykyn" vuoksi ja lääkäri sanoo että jatkotutkimuksissa kestää kuukausia mutta ei sen pitäisi olla hengenvaarallista. Niin, pitäisi. Jos onkin, niin aika huono juttu tuo kuukausien odottelu. Tässä siis mahdollisesti henkeni riippuu yhden henkilön mielipiteestä. Melko pelottavaa!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]
Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.
[/quote]
Lääkäreillä on valta ja kunnia. Ovat syntyneet muita älykkäämpinä joten lääkikseen pääsivät ja osa ei nähnyt juurikaan vaivaa koulutuksessa kun olivat niin älykkäitä. Palkkakin on sen mukainen. Syntymälahjasta annetaan vielä hyvää palkkaakin.
Ei auta että heidän palveluistaan maksetaan. Pitäisi potilaan vielä ryömiä ja anella armoa heidän edessään. Kannabisreseptiä eivät kirjoita kun haluavat myydä paskoja rauhoittavia.
Potilaalle enemmän oikeuksia!
Lääkärit ovat etuoikeutetussa asemassa olevia puoskareita!
Muuttukaa paremmiksi tai vaihtakaa oikeasti alaa. Ei leipälääkäreitä ja älypatteja kaivata teidän alalle. ME potilaat lopussa päätämme siitä mitä tahdomme.
Onko epäily Hortonin oireyhtymästä oikea syy tulla lääkäriin? Kivut on jo sietämättömiä ja tulee kaksi viikkoa kuukaudessa. Saanko jo varata ajan?
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:05"]Minuakin huvitti kun flunssassa ihan tukkoisena ja tosi kipeänä menin lääkäriin hakemaan sairaslomaa, koska en voinut mennä töihin niin lääkäri kysyy, onko ollut kuumetta. No, mullahan ei juuri koskaa nouse yli 38 vaikka olisin miten kipeä ja 37.5 olen jo ihan kanttuvei, joten sanoin sitten, että on, 37.3. Siihen lääkäri: no, se on kyllä lämpöä.
Tuli vähän sellainen olo, että kutsu sitä miksi haluat, mutta mä oon kyllä tosi kipee, enkä terve, jos mulla on 37.3! Että oisko mun sit pitäny sanoo, että ahaa, vain lämpöä, eihän mulla sit täss paha olla ookaan! Just.
[/quote]
Miten vain av:llä on näin paljon tätä sakkia joka on puolikuollut kun lämpöä piirun verran yli 37 astetta? Teihin ei muualla törmää mutta täällä aina kun kuume tulee puheeksi.
Terveiset sinne tynnyriin #66; katsos kun kaikki eivät ole kuin sinä. Toivottavasti vain et ole aloittaja etkä muutenkaan terveydenhuollon ammattihenkilöstöön kuuluva.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:06"]Jatkoa edelliseen. En ole mikään sekopää, joka on tottunut ravaamaan lääkärissä aina, kun flunssa pukkaa päälle. Olen kärsinyt ennenkin päänsärystä, (en kuitenkaan viikkoa putkeen, ja aina mennyt särkylääkkeellä ohi), minulla ei myökään ole psyykkisiä ongelmia ( pikkuhiljaa alkaa olemaan, kun voimat niin pois, että kaupassa käynti tuntuu palkitsemisen arvoiselta suoritukselta, pää niin kipeä, että tiuskit kokoajan. Miksi potilasta ei voida ottaa tosissaan? Kuka helvetti lääkäriin muuten tulee kuin sairaana ja eiköhän kaikki osaa hoitaa närkästyksensä tai flunssansa kotona
[/quote]
No, kun ei osaa. Siitähän tässä juuri on kyse.
Anteeksi että viisi kuukautta ramppasin kaksi kertaa viikossa tiputuksessa päivystyksessä; milloin olin raskaana, milloin epäiltiin sitä ja milloin tätä. Siinä vaiheessa kun ollaan kuskaamassa kiireellä veitsen alle, niin mietitään mitäs tämä nyt on, pitäisikö sittenkin vain laittaa tarkkailuun...Ja kyllä, v*tun mulkku/mulkut, se oli sappikivi!
normaali lämpöni on 36,2. Jos/Kun epäilen kuumeilevani, on mittarissa jo yli 38. Pari kertaa näin käynyt, ja miettinyt vain että kappas, ei ihme että on tuntunut hassulta!
[quote author="Vierailija" time="09.08.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 23:05"]Minuakin huvitti kun flunssassa ihan tukkoisena ja tosi kipeänä menin lääkäriin hakemaan sairaslomaa, koska en voinut mennä töihin niin lääkäri kysyy, onko ollut kuumetta. No, mullahan ei juuri koskaa nouse yli 38 vaikka olisin miten kipeä ja 37.5 olen jo ihan kanttuvei, joten sanoin sitten, että on, 37.3. Siihen lääkäri: no, se on kyllä lämpöä. Tuli vähän sellainen olo, että kutsu sitä miksi haluat, mutta mä oon kyllä tosi kipee, enkä terve, jos mulla on 37.3! Että oisko mun sit pitäny sanoo, että ahaa, vain lämpöä, eihän mulla sit täss paha olla ookaan! Just. [/quote] Miten vain av:llä on näin paljon tätä sakkia joka on puolikuollut kun lämpöä piirun verran yli 37 astetta? Teihin ei muualla törmää mutta täällä aina kun kuume tulee puheeksi.
[/quote]
Itseasiassa se on oire kilpirauhasen vajaatoiminnassa vaikka henkilöllä olisikin lääkehoito ja varsinkin jos ei ole. Ja sitä taas sairastaa noin 270 000 suomalaista. Varsinkin naiset. Joten ehkä siksi. Toki se ei ole aina näin mutta itse kilpirauhaspotilaiden vertaistukipalstoilla pyörineenä olen huomannut ilmiön jo ajat sitten. Kun tuo tapaus sattui, oireilin vajista, mutta mulla ei ollut siihen hoitoa. Nykyään on, ja flunssat eivät enää kaada niin helposti petiin, enkä enää saa edes flunssaa niin helposti ja vaikka itse pärjäänkin jo paremmin, niin en koskaan vähättele kenenkään toisen oireita!
[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]
[/quote]Tällaiset henkilöt viedään saunan taakse ja kalautetaan halolla takaraivoon.
Saanko samalla kertoa oikean diagnoosin ja sopivan hoitotavan vaivaan?
Säästyisi kaikkien aikaa kun saisit vaan hakata koneelle tiedot ja lyödä leiman paperiin.
(leimoista ollaan sentään lähes päästy eroon).