Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos syön vain näitä vihanneksia ja hedelmiä niin tuleeko jostain vitamiineista puutosta ja mitä hedelmiä/vihanneksia kannattaa sitten lisätä ruokavalioon jos nämä ei riitä?

Vierailija
16.03.2023 |

Eli syön porkkanoita, paprikaa, parsakaalia, mandariineja, omenoita, kaalia joskus, perunoita.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon saat folaattia?

Vierailija
2/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnenko mä sut jostain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun annat todistusaineistoa siitä että mun kännykkää seurataan, ja että joku levittää tietoa folaatinpuutoksesta. Haista p.aska :)

Vierailija
4/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kun annat todistusaineistoa siitä että mun kännykkää seurataan, ja että joku levittää tietoa folaatinpuutoksesta. Haista p.aska :)

Ensin kysyt neuvoa. Minä huomaan, että ainoastaan parsakaali tuolta listalta sisältää paljon folaattia. Kun en tiedä, että syötkö sitä päivittäin runsaasti, niin esitän kysymyksen. Sitähän sinä kysyit aloituksessasi.

Lopputulos on, että saan haistattelua.

Vierailija
5/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoset psykoosit.

Vierailija
6/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvitse kasveja mihinkään. Ne yrittävät tappaa sinut.

https://saalistaja.fi/karnivori-ruokavalio/

Vierailija
7/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin kysyt neuvoa. Minä huomaan, että ainoastaan parsakaali tuolta listalta sisältää paljon folaattia. Kun en tiedä, että syötkö sitä päivittäin runsaasti, niin esitän kysymyksen. Sitähän sinä kysyit aloituksessasi.

Lopputulos on, että saan haistattelua.

Anteeks kamalasti. En tarkoittanut sua kohtaan. Ap

Vierailija
8/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä tapahtuu?

Vierailija
9/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasta saat kaiken tarvitsemasi.

Vierailija
10/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsakaali on kattava. Toki vaati lisäksi monipuolisen ravinnon.

Vierailija
11/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

B- ja D-vitamiinia et noista ainakaan saa, mutta voi olla että muista ruoka-aineista saat. Vaikea tämän listan perusteella sanoa mitään mahdollisista puutoksista.

Vierailija
12/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

B- ja D-vitamiinia et noista ainakaan saa, mutta voi olla että muista ruoka-aineista saat. Vaikea tämän listan perusteella sanoa mitään mahdollisista puutoksista.

B12 siis, tarkennus äskeiseen

Vierailija
13/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi syödä kaiken värisiä kasviksia.

Vierailija
14/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö Pelkästään porkkanoita, maailma pelastuu 😁

Vierailija
15/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksen mukaan kai pitäisi syödä kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä vaihdellen ja viittä väriä päivässä, esimerkkeinä miten itse tulee värejä käytettyä:

Punainen - tomaatti, paprika, mansikka, vadelma, punaherukka, puolukka

Vihreä - tummat salaatit, pinaatti, lehtikaali (kuivaan kesällä omaa satoa ja jauheena kastikkeiden/paitojen joukkoon), rucola

Keltainen/oranssi - keltainen paprika, porkkana, sitrukset, ananas, persikka/nektariini, kantarellit, tyrni

Valkoinen/ruskea - sienet, pähkinät, siemenet, omena, päärynä, banaani, lanttu, nauris

Violetti - tummat rypäleet, punakaali, mustikka, mustaherukka, aronia, munakoiso

APn listalla näytti kaikkea olevan violettia lukuunottamatta. Se siis kannattaisi lisätä, ja tosiaan neuvo on, että vaihdellen. Eli vaihtaen vaikka välillä paprikan sijaan tomaattia tai punaisia marjoja, omenat pähkinöihin, parsakaalin tummiin salaattivihanneksiin ja sitten sitä violettiakin vähän joukkoon edes välillä.

Vierailija
16/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu alkoikin mielenkiintoisesti.

Jatkoa?

Vierailija
17/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et tarvitse kasveja mihinkään. Ne yrittävät tappaa sinut.

https://saalistaja.fi/karnivori-ruokavalio/

Minä en usko, että kasvit yrittävät tappaa meitä. Mutta kasvit kärsivät, kun ihmiset nyhtävät kasveja irti maasta. Babyporkkanat ovat kamalinta, mitä ihmiskunta voi tehdä kasviksille.

Vierailija
18/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sun äly siis riittänyt että oisit hakenut ite tiedon netistä vaikka olet 24/7 kännykkä kädessä

Vierailija
19/21 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parsakaali on kattava. Toki vaati lisäksi monipuolisen ravinnon.

Jos parsakaalia syö liikaa, foolihapon henki voi siirtyä ihmiseen.

Vierailija
20/21 |
17.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feikki aloitus. Tunnen paljon kasvissyöjiä ja vegaaneitakin. Kukaan heistä EI ole aloittanut ,,noin vain,, vaan kaikilla on tiedossa, mistä lihaa korvaavat tuotteet saa ja miten niistä tehdä hyvää ruokaa.

Ap on provosoiva lihansyöjä, jonka hermoon käyvät kaikki ne, jotka eivät ole hänen liha-makkara-linjallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi