Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilaat: Tulkaa lääkäriin oikeasta syystä

Vierailija
08.08.2015 |

Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:08"]Yritän välttää lääkärissä käyntiä parhaani mukaan, koska suurin osa lääkäreistä on täysiä mulkvisteja ja narskuja. Harmi, että perussairaudet vaativat kerran vuodessa näytille menon, silloin olisi diapam 10mg kyllä paikallaan hälventämään vitutusta.  [/quote] Mikä perussairaus tällästä vaatii?

[/quote]Esimerkiksi diabetes.
[/quote]

Ei ole tarpeellista. Senkuin ilmoittaa ettei ole tarvetta seurannalle.

Vierailija
42/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn töissä Panacodin voimalla sillä aikaa kun sinä edelleen kummastelet, miksei mikään hoito tehoa. Vuosi on jo odoteltu, että ottaisit tosissasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]

Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.

[/quote] Ei se kuumemittari mikaan autuaaksitekeva instrumentti ole. Minulla oli verenmyrkytys mihin meinasin kuolla, ei yhtaan kuumetta tai kipuja missaan, vaan vain kumman huono olo. Onneksi en sairastunut Suomessa ja saanut Buranahoitoa.

Vierailija
44/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo pyytelee aina töissä että pitäisi ensisijaisesti mennä työterveyshoitajalle kun halvempaa ja vitut se halvempaa on kun nää nartut luulee et mä tulen sinne availee suutani tai et voisko herra nostaa paitaa et kuunneltais no vittu ei kuunnella mä tahdon vaa saikkulapun ja sairastaa kotona sit kirjotellaa yks päivä saikkuu ja seuraavana päivänä lääkäriltä hakemaan kolme päivää

Vierailija
45/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palataanpa ihan sinne alkulähteille. Mitä tarkoittaa yksilöllisyys?

Vierailija
46/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaltaisiasi lääkäreitä ei ole paljoa (luultavasti turha toive). Mielestäni olet väärällä alalla jos ihmisten auttaminen on sulle noin vastenmielistä. Sinä saat rahaa siitä että diagnosoit ja hoidat ihmisiä,väliäkö sulle mistä syystä ne vastaanotollesi tulevat. Parempi "turhakäynti" kuin tulematta jättäminen ja sitte löytyykin joku vakava sairaus.

Vierailija
47/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt saadapelkät lääkkeet, mutta eivät diabetekseen ja reumaan ainakaan meilläpäin kirjoita. En katselisi hetkeäkään noita jumalasta-seuraavia, jos ei olisi pakko. Reseptit on saatava, eikä rahaa ole käydä muuta kuin julkisella... Kyllä vituttaa jo kuukautta ennen vastaanottoa. Että kyllä se vituttaa potilasta varmaan ihan yhtä paljon kuin lääkäriäkin.

Vierailija
48/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että hoidat oireita määräämällä lääkkeet? Fiksu lääkäri!

Vierailija
49/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisen laskimotukkotulehduksen takia otettiin veritulppakokeet, jotka hitusen koholla (miksiköhän oli?) Ultrattiin eikä mitään löytynyt syvistä suonista, napapiikin sain varmuudeksi jo ennen ultraa ja jalka tiukkaan pakettiin.
Miksiköhän nuo arvot olivat vähän koholla, vaikka syvää tulppaa ei sitten ollutkaan, vaan ihan vain pinnallinen (tosi kipeä)

Vierailija
50/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

alottajan kaltaiset lääkärit on iha väärässä ammatissa! !! Miksi pitää lääkäriksi lukea jos ei halua auttaa ihmisiä? ja vähätellään toisen pahaa oloa. itellä on kans normaali lämpö sen 35.5-36 ja 37 asteessa olen jo todella kipee ja veto pois. aina vähätellään lääkärissä et eihän sulla mitää kuumetta oo normi lämpö, vaikka potilas tiedoissakin lukee normaali lämpö 36. hommatkaa uusi ammatti jos ei ihmisen palvelu ammatti sovi luonteelle, en voi vaan ymmärtää miksi lääkäriksi ryhdytään jollei olekaan valmis auttamaan!!

Vierailija
51/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahin kombinaatio on assi-yleislääkäri, siitä hommasta kun ei kerrassaan tule valmista. Jonkun kapean erikosalan lääkärinä menee jotenkin, kun ei vahingossakaan kerro kuin siitä tietystä vaivasta.

Vierailija
52/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:46"]Niin että hoidat oireita määräämällä lääkkeet? Fiksu lääkäri!
[/quote] Haloo tätä on länsimaalainen lääketiede. Aina löytyy lääke joka vaivaan. Miksei voida miettiä sitä syytä, eikä vaan oiretta: Buranaa, kortisonia, tätä lääkettä rinnalle, nyt tuli korkea kolesteroli ja verenpaine: lisää lääkkeitä

Vierailija
53/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]

[/quote]

Joo, ja mä oon flunssassa työkyvytön jo vaikka mulla ois lämpöä. :)

Eli ihan asiasta tulen vastaanotolle!
[/quote]
Niimpä, ja jos flunsassema ja "lämpösenä" menee töihin, voi se aiheuttaa kuumeen nousenemisen ja pitkästyttää tautia. Onko se sitten kivaa?

Vierailija
54/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:52"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:46"]Niin että hoidat oireita määräämällä lääkkeet? Fiksu lääkäri!
[/quote] Haloo tätä on länsimaalainen lääketiede. Aina löytyy lääke joka vaivaan. Miksei voida miettiä sitä syytä, eikä vaan oiretta: Buranaa, kortisonia, tätä lääkettä rinnalle, nyt tuli korkea kolesteroli ja verenpaine: lisää lääkkeitä
[/quote]

Käsitä sarkasmi.

Vierailija
55/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:42"]

Pomo pyytelee aina töissä että pitäisi ensisijaisesti mennä työterveyshoitajalle kun halvempaa ja vitut se halvempaa on kun nää nartut luulee et mä tulen sinne availee suutani tai et voisko herra nostaa paitaa et kuunneltais no vittu ei kuunnella mä tahdon vaa saikkulapun ja sairastaa kotona sit kirjotellaa yks päivä saikkuu ja seuraavana päivänä lääkäriltä hakemaan kolme päivää

[/quote]

niin ihan ajattelit, että ne hoitajat kirjottaa sulle saikkua ilman mitään anamneesiä ja tutkimuksia?

hommaappa ihan sitte jostain muualta ne saikkulaput jos on niin perkeleen vaikeata vastata pariin kysymykseen.

Vierailija
56/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:48"]

Pinnallisen laskimotukkotulehduksen takia otettiin veritulppakokeet, jotka hitusen koholla (miksiköhän oli?) Ultrattiin eikä mitään löytynyt syvistä suonista, napapiikin sain varmuudeksi jo ennen ultraa ja jalka tiukkaan pakettiin. Miksiköhän nuo arvot olivat vähän koholla, vaikka syvää tulppaa ei sitten ollutkaan, vaan ihan vain pinnallinen (tosi kipeä)

[/quote]

Nostaahan pinnallinenkin tulppa noita verikoearvoja.

Vierailija
57/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin huvitti kun flunssassa ihan tukkoisena ja tosi kipeänä menin lääkäriin hakemaan sairaslomaa, koska en voinut mennä töihin niin lääkäri kysyy, onko ollut kuumetta. No, mullahan ei juuri koskaa nouse yli 38 vaikka olisin miten kipeä ja 37.5 olen jo ihan kanttuvei, joten sanoin sitten, että on, 37.3. Siihen lääkäri: no, se on kyllä lämpöä. 

Tuli vähän sellainen olo, että kutsu sitä miksi haluat, mutta mä oon kyllä tosi kipee, enkä terve, jos mulla on 37.3! Että oisko mun sit pitäny sanoo, että ahaa, vain lämpöä, eihän mulla sit täss paha olla ookaan! Just.

Vierailija
58/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normilämpöni on 35.6, jos lämpö nousee 37 asteeseen olen toimintakyvytön. Pitäisi lääkäreidenkin ymmärtää että ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
59/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:58"]

Heti kun sinä kuuntelet minua ja uskot että kyllä, minulla voi olla se äärimmäisen harvinainen sairaus, jopa useampikin sellainen. Ja heti kun ylimielisyyksissäsi tajuat, että kun normaali vajis-ruumiinlämpötilani on 35,4, niin ruumiinlämpö 37 Celsius-astetta on minulle jo korkea kuume. Ja kyllä, kilpirauhasen vajaatoimintani on vaikea ja vakava ja mahdoton hoitaa, vaikka sinun mielestäsi maailman helpoin sairaus hoitaa (oikeastaan ei edes sairaus).

[/quote]

Voi tsiisus. Hankipa vaikka joku kiva harrastus itsellesi, josko saisit muuta mietittävää noiden 37 asteen "korkeiden kuumeiden" mittailun tilalle.

[/quote]

Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää? Jos normaali ruumiinlämpösi on esim. 36,6, tunnet olosi sairaaksi, mittaat lämmön ja mittari näyttää 38,6 astetta, olet tosiaankin useimmiten kaikkien mielestä jo aika sairas. Jos taas normaali ruumiinlämpösi on 35,6, tunnet olosi sairaaksi, mittaat lämmön ja mittari näyttää 37,6 astetta, sinun odotetaan olevan työkykyinen ja käsketään hankkimaan elämä.

Lämmön nousu kaksi astetta molemmissa tapauksissa. Miksi vain 38,6 asteinen on oikeasti sairas?

Vierailija
60/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:33"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:08"]Yritän välttää lääkärissä käyntiä parhaani mukaan, koska suurin osa lääkäreistä on täysiä mulkvisteja ja narskuja. Harmi, että perussairaudet vaativat kerran vuodessa näytille menon, silloin olisi diapam 10mg kyllä paikallaan hälventämään vitutusta.  [/quote] Mikä perussairaus tällästä vaatii?

[/quote]Esimerkiksi diabetes.
[/quote]

Ei ole tarpeellista. Senkuin ilmoittaa ettei ole tarvetta seurannalle.
[/quote]

Kuinkas niihin elämää ylläpitäviin lääkkeisiin sitten saa reseptin ellei lääkäriltä? (insuliinihan on elämää ylläpitävä lääke, siksi se on tyyppi ykkösillä 100% korvattu lääke)

Joskus fiksuina kirjoittivat vain 3kk reseptejä joita sitten piti ravata uusimassa. Lopulta sain vuoden reseptin kun kysyin että luulevatko kenties minun parantuvan tästä 3kk päästä....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi