Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilaat: Tulkaa lääkäriin oikeasta syystä

Vierailija
08.08.2015 |

Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.

Kommentit (169)

Vierailija
21/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:58"]

Heti kun sinä kuuntelet minua ja uskot että kyllä, minulla voi olla se äärimmäisen harvinainen sairaus, jopa useampikin sellainen. Ja heti kun ylimielisyyksissäsi tajuat, että kun normaali vajis-ruumiinlämpötilani on 35,4, niin ruumiinlämpö 37 Celsius-astetta on minulle jo korkea kuume. Ja kyllä, kilpirauhasen vajaatoimintani on vaikea ja vakava ja mahdoton hoitaa, vaikka sinun mielestäsi maailman helpoin sairaus hoitaa (oikeastaan ei edes sairaus).

[/quote]

Voi tsiisus. Hankipa vaikka joku kiva harrastus itsellesi, josko saisit muuta mietittävää noiden 37 asteen "korkeiden kuumeiden" mittailun tilalle.

Vierailija
22/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.
[/quote]
Mitä se sinuun kuuluu? Jos olet yksityisrllä, saat saman maksun vaivasta riippumatta ja kunnallisella olet kuukausipalkkalainen.

Tee työsi, äläkä valita. Jos asiakkaasi on työkykyinen, älä kirjoita saikkua, vaan määrää vaikka c-vitamiinia ja sinkkiä vastustuskyvyn parantamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti kun vaivasin lääkäriä viime maanantaina, vaikka ei ollut edes kuumetta. Ja kyllä se lääkäri aika lailla minua puhutteli, koska hänen kallista aikaansa tuhlasin. Keskiviikkona päädyin antibioottitiputukseen: virtsatietulehdus (joka sinun mielestäsi menee ohi juomalla runsaasti) olikin yltynyt munuaisaltaan tulehdukseksi. Kuumetta ei ollut tarpeeksi, siksi kirjoitit tietoihini, että "luulee sairastavansa virtsatieinfektiota, tutkimus ei tue tätä luuloa".

Vierailija
24/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: tsiisus itsellesi. En mittaa kuumetta lainkaan, vastasin vain aloittajan (tyhmään) kommenttiin.

Vierailija
25/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa edelliseen. En ole mikään sekopää, joka on tottunut ravaamaan lääkärissä aina, kun flunssa pukkaa päälle. Olen kärsinyt ennenkin päänsärystä, (en kuitenkaan viikkoa putkeen, ja aina mennyt särkylääkkeellä ohi), minulla ei myökään ole psyykkisiä ongelmia ( pikkuhiljaa alkaa olemaan, kun voimat niin pois, että kaupassa käynti tuntuu palkitsemisen arvoiselta suoritukselta, pää niin kipeä, että tiuskit kokoajan. Miksi potilasta ei voida ottaa tosissaan? Kuka helvetti lääkäriin muuten tulee kuin sairaana ja eiköhän kaikki osaa hoitaa närkästyksensä tai flunssansa kotona

Vierailija
26/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho:D närästyksensä*

Vierailija
27/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän välttää lääkärissä käyntiä parhaani mukaan, koska suurin osa lääkäreistä on täysiä mulkvisteja ja narskuja. Harmi, että perussairaudet vaativat kerran vuodessa näytille menon, silloin olisi diapam 10mg kyllä paikallaan hälventämään vitutusta. 

Vierailija
28/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessa kiitän aina sattumaa, että päädyin lukemaan itseni farmaseutiksi. Näin minua ei viedä kuin litran mittaa kun pitää keskustella lääkärin kanssa. Ilman olisin oireista aina ihan sekaisin, että minkä voi edes ajatella luokiteltavan vakavaksi ja minkä ei. Kiitos sattuma/luoja/maailmankaikkeus!

Vierailija
29/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:59"]

LÄÄKÄRI kerro mikä sairaus minulla on!!!!! Kuumetta (kyllä vain) 37.3C kahden kuukauden ajan. Nyt viikko päänsärkyä, burana 600 auttaa tunniksi. Huimausta, pahoinvointia, hengenahdistuskohtauksia, kasvojen ihottuma, menkat myöhässä 3 kk. Onko oikea syy tulla lääkäriin? (En ole raskaana)

[/quote]

Paniikkihäiriö/luulotauti
[/quote] Ei oo paniikkihäiriötä, kaverillani on se ja oon nähnyt kun paniikkikohtaus tulee. Luulotauti... Ole ite kuumeessa koko kesä vitun mulkku.

Vierailija
30/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilämpöni on 35.4-36.0 ja jos mittari näyttää 37.0, olen vuodepotilas enkä työkykyinen. No, onneksi mittari on näyttänyt noin paljon viimeksi vuonna 2008.

Vierailija
31/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]

Maanantaina minulla jatkuu työt loman jälkeen. Siksi toivonkin: Tulkaa OIKEASTA syystä vastaanotolle, menee turhaa kallisarvoista työaikaa tyhjänpäiväisten asioiden hoitamiseen. Ja muistakaa: Kuume on yli 38 astetta.

[/quote]

Katos kun monilla työpaikoilla pitää olla lääkärintodistus sairaudesta jo heti ekalta päivältä. Sen takiahan niitä turhia käyntejä paljon tulee.

[/quote]

Ei, vaan sen takia, että ihmiset käyvät hakemassa niitä lappuja täysin turhanpäiväisistä asioista, jotka eivät oikeasta henkilöä työkyvyttömäksi tee, mutta mukavampihan se on kotona istua. Mikäli kaikki ihmiset toimisivat kuten ammattilintsarit ja jäisivät jokaisesta pienestä flunssatuntemuksesta pois, ei yhdelläkään työpaikalla olisi koskaan täyttä miehitystä. ps. mainitsemani skenaario on jo aika normaalitilanne julkisen sektorin työpaikoilla, jossa saikutusasia osataan oikein mallikkaasti.

Vierailija
32/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 21:32"]

[/quote]

Katos kun monilla työpaikoilla pitää olla lääkärintodistus sairaudesta jo heti ekalta päivältä. Sen takiahan niitä turhia käyntejä paljon tulee.

[/quote]

Ei, vaan sen takia, että ihmiset käyvät hakemassa niitä lappuja täysin turhanpäiväisistä asioista, jotka eivät oikeasta henkilöä työkyvyttömäksi tee, mutta mukavampihan se on kotona istua. Mikäli kaikki ihmiset toimisivat kuten ammattilintsarit ja jäisivät jokaisesta pienestä flunssatuntemuksesta pois, ei yhdelläkään työpaikalla olisi koskaan täyttä miehitystä. ps. mainitsemani skenaario on jo aika normaalitilanne julkisen sektorin työpaikoilla, jossa saikutusasia osataan oikein mallikkaasti.
[/quote]
Vahinkoyläpeukku

Vierailija
33/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

31: Thank you!! Aivan samat kokemukset. Mutta onneksi lääkäri ja näemmä muutkin alapeukuttajat täällä tietävät paremmin asianlaidan.

Vierailija
34/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti lomalla sairastuvat joutuvat nyt flunssan takia lääkäriin, kun omalla ilmoituksella ei voi lomalla saikutella.

Vierailija
35/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei vaan tule kuumetta kipeänä, itse en edes muista milloin minulla on sellaista viimeksi ollut, mittaamisestakin olen luopunut kun se näyttää aina normaalia.

Vierailija
36/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä potilaiden oireita vähätellään, itse olen raskaana ja kärsin aurallisesta migreenistä. Vastaanotolla hoitaja voivotteli, antoi ajan 2h päähän ja sanoi että mene kotiin lepäämään ja peru aika jos menee ohi ennen sitä. Eli kehotti tekemään tilaa oikeille potilaille.
Kiva kärvistellä näkökenttäpuutoksen ja puoli kroppaa puutuneena, lisänä hervoton pää ja niskasärky.

Vierailija
37/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut syy on miksi tulen lääkäriin on että haluan uudet reseptit tai kokeilla jotain uutta lääkettä jonka olen googletellut tai sitten 3pv sairasloma lapun. Haistatan vitut hoitajille ketkä kirjottaa jotain 1-2 päivän sairaslomia. Siksi käytän vain lääkärinpalveluja kun aina saa sen kolme päivää ja kysytään että tarvittaessa tule hakemaan lisää. Keskiviikkoisin yleensä haen tämän että saa pidennetyn vkl

Vierailija
38/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:08"]Yritän välttää lääkärissä käyntiä parhaani mukaan, koska suurin osa lääkäreistä on täysiä mulkvisteja ja narskuja. Harmi, että perussairaudet vaativat kerran vuodessa näytille menon, silloin olisi diapam 10mg kyllä paikallaan hälventämään vitutusta. 
[/quote]

Mikä perussairaus tällästä vaatii?

Vierailija
39/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on normilämpö 35,9 ja jos se nousee 37,5, en pysty toimimaan kunnolla ja tuntuu puolkuolleelta. Joten tulen kyllä lääkäriin siinä vaiheessa. Toivottavasti en vaan sun vastaanotolle, koska vaikutat kamalalta ihmiseltä.

Vierailija
40/169 |
08.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="08.08.2015 klo 22:08"]Yritän välttää lääkärissä käyntiä parhaani mukaan, koska suurin osa lääkäreistä on täysiä mulkvisteja ja narskuja. Harmi, että perussairaudet vaativat kerran vuodessa näytille menon, silloin olisi diapam 10mg kyllä paikallaan hälventämään vitutusta.  [/quote] Mikä perussairaus tällästä vaatii?

[/quote]Esimerkiksi diabetes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi