Pph kielsi valkosipulin?
Olen aina tunkenut vähän joka ruokaan valkosipulia, mutta elen kun hain lapset hoidosta hoitaja sanoi, että voisin lopettaa koko valkosipulin kun lapset haisee niin sille eikä hän voi sietää valkosipulin makua eikä hajua...
Kommentit (29)
ja silloinkin suht lyhyet päivät, mutta tämä meni jotenkin yli hilseen...
Mieti omalle kohdallesi. Ei hoitaja sitä varmaan pahalla tarkoittanut. :) Tykkäisi varmaan pitää lasta enempi lähellä. :)
ja emme ole sairastaneet 3 vuoteen + se on tosi hyvääkin vielä!
Vaarini söi muutaman valkos. kynnen päivässä ja eli yli 90veeksi terveenä kuin pukki. Mieheni ukki on kohta 100 v. ja ruokavalio koostuu omenoista purosta ja valkosipulista ja välillä perunaa ja läskisoossia!
En tiedä mitä tekisin ap, tsemppiä sinulle!
vaikka ei nuo lapset ole mitään sylikissoja, itse asiassa eivät viihdy sylissä ollenkaan... Ikää 4v ja 2v... Aloittivat hoidon pari viikkoa sitten, hoitajakin aloitti siloin tämän ryhmän, mutta jääkin äitiyslomalle jo joulukuussa. Harmittaa itseäni kun lapset ovat menneet hoitoon mikä nyt on ollut aika iso asia meille kaikille, ja sitten vaihtuukin hoitaja näin nopsaan...
mutta eihän hän teidän ruoka-aineksianne voi määrätä.
Ymmärrän kyllä sikäli pph:ta, että jos hajua inhoaa niin se on kamalaa. En minäkään ottaisi mielelläni tupakoivan äidin lasta syliin, koska sellainen lapsikin haisee tupakalle. Minä inhoan tupakan hajua ja haistan pienetkin määrät mistä vaan.
Mutta valkosipuli nyt on sentään terveystuote...
on kielletty huuhteluaine vaatteista, koska se haisee pahalle... ostin sitten tuoksuttomat pesuaineet... sitten kiellettiin shamppoo, tai kyseinen shampoo koska se tuoksui liian voimakkaasti... Mutta mielestäni lasten shamppoot eivät edes ole kovinkaan voimakastuoksuisia? Hoitotädillä taitaa olla vaan aika tarkka nenä=)
Itse etsin tälläistä pph:ta mutta ei niitä löytynyt.. Ovat aina sikolättejä ja omistavat kaiken maailman marsuja.
Vierailija:
on kielletty huuhteluaine vaatteista, koska se haisee pahalle... ostin sitten tuoksuttomat pesuaineet... sitten kiellettiin shamppoo, tai kyseinen shampoo koska se tuoksui liian voimakkaasti... Mutta mielestäni lasten shamppoot eivät edes ole kovinkaan voimakastuoksuisia? Hoitotädillä taitaa olla vaan aika tarkka nenä=)
Jos sillä on tullut hajuaisti raskauden takia yliherkäksi.
Jos on aina noin yliherkkä, hän voisi mielestäni miettiä uudelleen ammatinvalintaa. Nuo kaikki kiellot vaikuttavat kyllä liioitelluilta.
Kyseessä kuitenkin ruoanvamistuksen perustuote, josta en itse missään nimessä suostuisi luopumaan. Jos hoitaja on niin makuvammainen (tässä tapauksessa hajuvammainen) ei varmaan voi työskennellä alalla.
sellainen about 35v ja hänellä on yksi poika itsellään... koti on kuin sisustuslehdestä=) kauhulla katselin että mitähän meidän lapset saa tuollekkin taululle aikaiseksi, entäs tuolle matolle... Aivan uskomattoman ihana on asunto kaikkinensa. Itse on hyvinkin siististi pukeutuva ja hänen lapsensa vaatteet ovat myös muodikkaita ja siistejä...
Oikeasti, sen kanssa on kamala elää.
ja laitan usein valkosipulia ruokiin. Lapset tykkäävät, eikä vanhempienkaan taholta ole moitetta tullut ;-D Ja mitä tulee äskeisen kirjoittajan kommenttiin sikoläteistä niin haluaisin sellaisen pph:n nähdä! Meitä valvotaan ja " pomo" käy usein kotikäynnillä ihan varoittamattakin, joten sikolättiä ei voi löytyä!
jos on sottapyttyjä hoitajia?? Miksi sellaisia on päästetty hoitajiksi?? saisi se pomo katsoa peiliin!
Täällä meidän kunnassa ainakin se kodin tarkastus on aika tarkkaa hommaa ja kaikki turvallisuus asiatkin pitää olla tip top.
-ei pph-
huuhteluaineet ja vahvat shampoot, kun olen allerginen. Rupean ehkä hoitotädiksi myös. Valkosipulia en kiellä.
Se haju on niin KAMALA! Itsellä raskaus aikana ällötti sika-nauta jauhelihan ruskistus.. Oli pakko siirtyä paistijauhelihaan, se ei tuottanut ongelmaa.. En aivan vieläkään ymmärrä mistä saattoi moinen johtua.
toki sitten on oltava siistimpää kun lapset ovat jo paikalla. eeläimiä ei saanut olla
Mutta valkosipuli on todella terveellistä ja sitä ei sovi kenenkään kieltää! Jos minun lapsilta se kiellettäisiin tekisin valituksen!
..omena päivässä pitää lääkärin loitolla, valkosipuli pitää kaikki loitolla (ei vaaraa pisaratartunnasta ?)
Tykkään itse valkosipulista ja syön sitä itsekkin, mutta vain silloin kun tiedän ettei seuraavana päivänä tarvitse matkustaa julkisilla, joudu jonkun kanssa suljettuun tilaan (neuvottelu töissä), mene leffaan tai yleensäkkään mihinkään, jossa muut eivät voi ' paeta' pahaa hajua.
Mielestäni tämä on ihan normaalia muiden ihmisten huomioonottamista jota toivoisin myös muilta.
Ja väite, että valkosipuli ei haise jos sitä syö päivittäin EI todellakaan pidä paikkaansa !
Outoa. Kumminkin on kai lapsesi parhaaksi, jos tottelet kieltoa.