Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hormonikierukasta masennusta? Oletteko joutuneet poistattamaan kierukan masennuksen takia?

Vierailija
06.10.2006 |

vai ovatko kierukan hormonipitoisuudet niin alhaiset etteivät vaikuta mielialaan?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukka ois ton tehny?

Vierailija
2/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuliko teillä haittavaikutukset heti asentamisen jälkeen vain viiveellä? mietiskelen tässä omia tuntemuksiani.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino nousi 8 kg parissa vuodessa, vaikka söin ja liikuin kuten ennenkin. Olin jotenkin tylsistyneen oloinen, en sanoisi masentunut, mutta vähän alakuloinen melkein koko ajan. Lisäksi oli kaikkea pientä kremppaa: päänsärkyä, nivelkipuja, univaikeuksia. Vaivat alkoivat hiljalleen, en oikein osaa sanoa milloin, koska en niihin niin heti kiinnittänyt huomiota, enkä tajunnut et johtuvat kierukasta. Mulla kyllä kuukautiset jäivät vähitellen pois kokonaan.

Menin sitten yhdelle hierojalle, joka oli myös luontaishoitaja ja hän sanoi, että hoitanut lukuisia naisia, joilla hormonikierukka on aiheuttanut vaikka mitä ongelmia. Poistatin sitten kokeilumielessä kierukan ja vaivat helpottuivat parissa kuukaudessa, painokin tippui entiselleen ihan itsestään. En ikinä enää käytä hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
4/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin on tietysti mahdollista. Ihmettelen vain sitten miksi useat lääkkeidenvaihdot ja rauhoittavat eivät ennen sitä tehonneet. Kaikkea sai syödä maksimiannoksella ja mikään ei tehonnut. Sitten kierukka pois ja puf, masennus lakkas. Naistentautien erikoislääkärin kanssa keskustelin asiasta ja se sanoi, että hormonikierukka voi aiheuttaa masennusta ja ahdistusta joillakin ihmisillä.

6

Vierailija
5/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika sentään, ottakaa nyt ihmeessä se kuparikierukka. hölynpölyä kaikki muka sivuvaikutukset! Mulla on o llut se jo viis vuotta ja elämä on ihanaa. On kuin ei mitään ehkäisyä oliskaan.

Uskokaa jo, että hormonikierukka painostetaan ottamaan siksi, että se on kalliimpi kuin kuparinen. Ei siinä mitään naisten oikeaa hyvinvointia ajatella!!!

Mä oon saarnannu tästä jo monta kertaa tällä palstalla.

Vierailija
6/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää monilla vuodon määrää, aiheuttaa tulehduksia ja kipuja joillekin.

Vierailija
7/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon masentunu jokaisesta pilleri merkistä. Nyt jos sellasia vaivoja tullu, että haju on ihan HIRVEÄ! ja tietty sattuu jonkun verran edelleen.

Vierailija
8/11 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvänen aika sentään, ottakaa nyt ihmeessä se kuparikierukka. hölynpölyä kaikki muka sivuvaikutukset! Mulla on o llut se jo viis vuotta ja elämä on ihanaa. On kuin ei mitään ehkäisyä oliskaan.

Uskokaa jo, että hormonikierukka painostetaan ottamaan siksi, että se on kalliimpi kuin kuparinen. Ei siinä mitään naisten oikeaa hyvinvointia ajatella!!!

Mä oon saarnannu tästä jo monta kertaa tällä palstalla.

Vierailija
9/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin vaikuttaa mieliallan. Niin ekalla kierukka kerralla kuin nyt tokallakin ja olen menossa parin vk päästä poistattamaan vehjettä.

Vierailija
10/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poistamaan koska aiheuttaa mulle turvotusta, finnejä, jatkuvaa tiputtelua (kuukaudessa vain noin viikko ilman vuotoa) ja ne mielialan muutokset on ihan kauheita.

Vierailija
11/11 |
06.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että sattumoisin se kierukka oli ollut mulla sen 4 vuotta...